سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سردی هوا و خشکی پوست



خشکی پوست,کرم‌های مرطوب ‌کننده

 

کارشناس اداره غذا و دارو دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور گفت: هوای خشک منازل پوست را از جذب رطوبت کافی محروم کرده و سبب ایجاد خشکی، قرمزی و حتی چروک در پوست می‌شود.

 

دکتر عاطفه امیری بیان داشت: خشک شدن بیشتر پوست نیاز پوست را به کرم‌های مرطوب ‌کننده دو چندان می‌کند. کارشناس اداره غذا و دارو دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور ادامه داد: در اثر خشکی لایه شاخی روی پوست ترک خورده و پوسته پوسته می‌شود و کرم‌های مرطوب‌کننده و نرم‌کننده می‌توانند این خشکی را درمان کنند.

 

دکترامیری عنوان کرد: بهتر است همیشه قبل از خروج از خانه پوست صورت را با کرم مرطوب کننده بپوشانید و در صورت خشکی شدید پوست، این کار روزانه چندین نوبت تکرار شود. وی توضیح داد: باید کرم‌های مرطوب‌کننده به آسانی جذب پوست شده و اثری از چربی بر روی پوست باقی نگذارد.

 

کارشناس اداره غذا و دارو دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: استفاده هفتگی از ماسک‌های مرطوب کننده و نیز داشتن دستگاه مرطوب کننده هوا در محیط منزل به منظور تامین رطوبت یکنواخت در محیط، می‌تواند در مرتفع کردن این مشکل موثر باشد. دکتر امیری اظهار داشت: مصرف آب در درمان خشکی پوست ضروری و بهتر است برای شستشوی صورت از صابون‌های ملایم که فاقد pH قلیایی هستند، استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مقادیر کافی از پروتئین، میوه و سبزیجات می‌تواند سلامت پوست را تامین کند، همچنین مصرف میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C برای پوست بسیار مفید است. کارشناس اداره غذا و دارو دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور یادآور شد: هویج به‌عنوان منبع مهم بتاکاروتن و ویتامین C بهتر است در برنامه غذایی گنجانده شود، همچنین ویتامین‌های گروه B نیز برای ساخت چربی‌های مورد نیاز پوست لازم است.

 

دکتر امیری بیان کرد: مصرف متعادل تخم مرغ و گوشت به تامین اسید آمینه‌های لازم برای سلول‌سازی پوست کمک می‌کند. وی اضافه کرد: گل همیشه بهار، اسطوخدوس، نعناع و بابونه از میان گیاهان دارویی، برای درمان خشکی پوست در اولویت قرار دارند که به صورت دم کرده یا به شکل بخور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع : salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
آیا سردی هوا دلیل سرما خوردن است؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خشکی پوست بعد از شستن با صابون



 

خشکی پوست

 

خشکی پوست به دلایل مختلفی با توجه به سن ،جنس،فصل وسایر عوامل ایجاد میگرددکه برای کاهش این علایم میتوانید :

 

مشکلات روحی واسترس در ایجاد ناراحتی های پوستی بی تاثیر نیستند بنابراین این عوامل را حتما کاهش دهیدوکرمهای مرطوب کننده که مقداری نیز چرب هستند بخصوص بعد از شستن صورت واستحمام استفاده کرد در ضمن بهتر است از پن بجای صابون برای شستشوی صورت استفاده گردد.

 

پن ها برخلاف صابون حالت قلیایی نداشته وآسیبی به پوست نمیرسانند.از ضد افتاب در همه فصول استفاده نماییدودر صورتیکه با مواد حساسیت زا وآلرژی زا در تماس بوده اید آنراشناسایی واز آن اجتناب نمایید.برای درمان پوست خشک لازم است بعضی از نکات را استفاده نمایید .از صابونهای قوی و قلیایی برای شستن پوست استفاده نکنید .

 

خشکی پوست

 

دفعات شستن پوست را با مواد شوینده کم کنید و در مواردی که نیاز به این کار باشد از صابونهای ملایم مانند صابون گلیسیرینه و یا پن ایکتیان دوکری استفاده نمایید . در هنگام شستن از آب خیلی داغ استفاده نکنید .برای جلوگیری از تاثر نور خورشید از کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست خود استفاده نمایید . شب ها می توانید از کرم های تغذیه کننده پوست که حاوی مواد چرب می باشد می توانید استفاده کنید .

 

در طول روز نیز از مرطوب کننده های مخصوص پوست خشک استفاده نمایید . نیز می توانید از ترکیبات نرم کننده که حالت چربی دارند نیز استفاده نمایید. از رغن زیتون، ترکیبات حاوی گلیسیرین و یا وازلین هم می توانید تا حدی که با آن احساس راحتی می کنید استفاده نمایید . اگر پوست خیلی خشکی دارید می توانید بعد از استحمام از ترکیبات نرم کننده استفاده نمایید.

 

برای داشتن پوستی شاداب و سالم مهم ترین نکته این است که فرد باید از نظر غذایی از موادی که برای سلامت پوست لازم و ضرور ی است استفاده نماید . استفاده از مواد طبیعی و سالم ، مصرف لبنیات ، میوه و سبزیجات ، پرهیز از استفاده زیاد از چربی ها و غذاهای چرب و ورزش می تواند در شادابی و سلامت پوست مؤثر باشد . کشیدن سیگار و یا زیاد در معرض دود سیگار قرار گرفتن هم می تواند برای پوست مضر باشد .از طرف دیگر لازم است بهداشت پوست به خوبی رعایت شود . شستشوی منظم با آب و صابون می تواند در بهداشت پوست مفید باشد . دفعات شستن پوست با صابون به نوع پوست بستگی دارد . نور آفتاب می تواند سبب تیرگی پوست صورت شود .

 

به همین دلیل همه افراد لازم است برای حفاظت از پوست خود در مواقعی که در معرض نور آفتاب قرار دارند از ضد آفتاب استفاده کنند . استفاده از کلاه هم توصیه می شود . با توجه به اینکه مدت اثر ترکیبات ضدآفتاب محدود است ، افرادی که برای مدت طولانی در برابر نور آفتاب قرار دارند لازم است که هر چند ساعت استفاده از ضد آفتاب را تکرار نمایند . نوع ضدآفتابی که هر فرد استفاده می کند باید متناسب با نوع پوست وی باشد .