سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سبزی‌ها در رنگ پوست تاثیر دارند



 

 

سبزی ها دررنگ پوست تاثیر دارند

 

با خوردن سبزی‌ رنگ پوست نیز تغییر می‌كند. افرادی كه سبزی‌ و میوه كمتری مصرف می‌كنند، دچار كمبود ویتامین از جمله ویتامین B، ریبوفلاوین و اسیدفولیك می‌شوند و رنگ پوست‌شان كدر خواهد شد و ممكن است لكه‌های سفید یا پررنگ‌تر از پوست، روی پوست‌شان ظاهر ‌شود.

 

افرادی كه فلفل می‌‌خورند پوست صورت‌شان به قرمزی می‌گراید. مصرف بیش از حد هویج و نارنگی سبب زرد شدن پوست به خصوص پوست كف دست‌ها می‌شود. همچنین كرفس نیز پوست را برنزه می‌كند.

 

خوردن زیاد گوجه‌فرنگی سبب كم‌رنگ‌شدن پوست می‌شود. بنابراین باید در مصرف موادغذایی، سبزی‌ها و میوه‌ها اعتدال را رعایت كرد. ‌

 

همچنین افرادی كه در برابر نور آفتاب به طولانی طور قرار می‌گیرند باید موادغذایی سرشار از ویتامین D را میل كنند. افراد با پوست روشن، بور و سفید نیاز كمتری به ویتامین D دارند.

 

كمبود ویتامین D سبب بیماری‌‌های قلبی و كمبود ویتامین D عروقی، سرماخوردگی، سرطان پروستات و پوكی‌ استخوان خواهد شد.

منبع:خانواده سبز


ویدیو مرتبط :
آموزش ترکیب رنگ پوست (رنگ روغن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت تغییر رنگ پوست در بارداری چیست؟




 

تغییر رنگ پوست در بارداری

 

تیره شدن پوست در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و موقتی است زیرا تولید ملانین در پوست زنان در این دوران افزایش پیدا می ‌كند.

 

یکی از متخصصان پوست و مو گفت: بارداری دوره‌ای از تغییرات هورمونی و متابولیكی برای زنان محسوب می ‌شود و علائمی كه در پوست زنان در این دوران مشاهده می ‌شود، معمولاً موقتی است.در این دوران تغییرات متعددی در پوست زنان به وجود می ‌آید.

 

ضایعات و تغییرات پوستی در طول بارداری فوق العاده شایع هستند و به علت شرایط خاص روحی و روانی زنان باردار، این تغییرات می ‌تواند باعث بروز نگرانی ‌هایی شود كه مربوط به زیبایی ظاهری آن ها بعد از دوران بارداری شود.


تمام تغییرات پوستی در دوران بارداری از اهمیت یكسانی برخوردار نیستند. برخی از ضایعات شایع هستند و تقریباً در تمام زنان باردار مشاهده می‌ شود و برخی ضایعات به دوران بارداری اختصاص دارد و بعد از زایمان از بین می ‌رود.


بارداری می‌ تواند، برخی از بیماری‌ های پوستی كه فرد قبلاً به آن مبتلا بوده را تشدید یا كاهش دهد. به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش تولید ملانین از سلول ‌های ملانین ساز، پوست زنان در فاصله هفته‌ های اول تا نیمه بارداری تیره می‌ شود.


تغییرات هورمونی باعث تیره تر شدن پوست زنان باردار می ‌شود كه به آن ماسك حاملگی یا ملاسما گفته می ‌شود.


مناطقی از بدن كه به طور طبیعی تیره تر هستند، بیشتر دچار این فرآیند می ‌شوند و تیرگی در برخی از نواحی بدن به خصوص نوك سینه ‌ها و هاله حاشیه آن و اندام تناسلی بیشتر دیده می ‌شود و همچنین گاهی این تغییرات در زیر بغل و كشاله ران‌ ها نیز دیده می ‌شود كه این تغییرات بعد از دوران بارداری از بین می ‌روند.

 

ماسك حاملگی یا ملاسما در بیشتر زنان باردار به خصوص در زنانی كه پوست تیره دارند، دیده می ‌شود.


این ماسك یا تیرگی در نواحی مختلف صورت نیز ظاهر می‌ شود كه بیشتر در لب بالا، گونه‌ ها، چانه، پیشانی و روی بینی دیده می ‌شود و به دنبال تماس با آفتاب شدت می ‌یابد.


به زنان باردار توصیه می ‌شود كه كمتر در معرض آفتاب قرار گیرند و از كرم‌ های ضد آفتاب استفاده كنند.