سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سایه سنگین حسادت بر روابط زناشویی


اگر حسادت بر شما غلبه کند، می تواند تأثیر منفی بر زندگی شما بگذارد. با شناخت دقیق و روشن این هیجان پیچیده می توانید با موقعیت های حسادت برانگیز مقابله کنید.

حسادت، احساس غم انگیز و منفی است که در احساس حقارت و ناامنی ریشه دارد.

مثال:
- احساس می کنم فرد دیگری را دوست دارد.

- از همسرم درباره جاهایی که می رود، سؤال می کنم.

- هرجا که می بینم همسرم با فرد دیگری صحبت می کند، در کنارش حاضر می شوم.

- وقتی کسی با همسرم می خندد، بشدت احساس ناخوشایندی پیدا می کنم.

اگر حسادت بر شما غلبه کند، می تواند تأثیر منفی بر زندگی شما بگذارد. با شناخت دقیق و روشن این هیجان پیچیده می توانید با موقعیت های حسادت برانگیز مقابله کنید، چند نکته درباره ی حسادت:

* باید بدانیم که حسادت یک نیاز فطری نیست؛ زیرا در بعضی فرهنگها افراد به شدت حسودند ولی در فرهنگهای دیگر حسادت چیزی ناشناخته است!

* حسادت با میل به کنترل شخصی که برای ما مهم است، ارتباط دارد.

* انسان زمانی نسبت به فرد دیگر احساس حسادت می کند که در عین اینکه به او وابسته است، احساس نا امنی و نگرانی دارد.

* حسادت مانند تضمین خواستن است، به این صورت که آن شخص باید همیشه شما را دوست بدارد، که البته منطقی نیست.


 


ویدیو مرتبط :
روابط زناشویی(نقش روابط جنسی زوجین در احساسات)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سایه سنگین پرونده سفیر بر روابط تهران و لندن


دستگیری تاجیک، سفیر سابق ایران در اردن در ارتباط با پرونده تهیه شده در زمینه کمک به خرید یک دستگاه دوربین دید در شب جهت امور تحقیقی برای یک شرکت خصوصی تحقیقاتی بوده است .

دستگیری تاجیک، سفیر سابق ایران در اردن در ارتباط با پرونده تهیه شده در زمینه کمک به خرید یک دستگاه دوربین دید در شب جهت امور تحقیقی برای یک شرکت خصوصی تحقیقاتی بوده است .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در این خصوص گفت: دستگیری آقای تاجیک بدنبال طرح مقامات امریکایی برای به دام انداختن اتباع کشورمان و گرفتار کردن آنها شکل گرفته است و یک پرونده کاملا سیاسی است که هدف نهایی آن تحت فشار قرار دادن مردم ماست و متاسفانه توسط برخی کشورهای دیگر و با همکاری آنها این طرح ها دنبال شده است.

وی ادامه داد: انتظاری که ما از مقامات کشورهای دوست داریم این است که وارد این مساله به خاطر سیاسی و بی پایه و بی اساس بودن طرح های ادعایی آن نشوند.

مهمانپرست با تاکید بر این مطلب که نباید آقای تاجیک را بیش از این در انگلیس نگهداری کنند، گفت: باید هرچه سریعتر حکم به آزادی ایشان دهند.

وی افزود: اقداماتی مختلفی تاکنون از طریق وکلای آقای تاجیک دنبال شده و مساله همچنان در حال پیگیری است و سفارت ما در لندن دائم در تماس با ایشان است. هر اقدامی که لازم باشد را دنبال می کنیم تا از حق یکی از اتباع کشورمان دفاع کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره آغاز به کار سفیر جدید انگلیس در تهران و قول های لندن برای توسعه همه جانبه روابط گفت: دولت انگلیس نباید با توجه به مسیری که با اعزام سفیر جدید خود به تهران برای توسعه روابط در پیش گرفته، با اقدام نادرست در خصوص وضعیت آقای تاجیک به این روابط لطمه وارد کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در پاسخ به اقدام مسالمت جویانه تهران در آزادی دو تبعه امریکایی در ماه گذشته امروز شاهد این نوع برخورد از سوی لندن هستیم، اظهار داشت: اصولا فکر می کنیم که فعالیت مقامات امریکایی در جهت به کارگیری روش های غیر انسانی و گرفتار کردن اتباع شود.

 در این خصوص علی رغم تخلفی که اتباع امریکایی نسبت به کشور ما داشتند و این تخلفات در دستگاه قضایی کشورمان مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم محکومیت هم برای آنها صادر شد، ما نهایت انسان دوستی را نشان دادیم و آنها آزاد شدند. این نشانه ای برای کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر است.

وی توصیه کرد: بهتر است این کشورها دست از نقض حقوق بشر، تحت فشار قرار دادن اتباع دیگر کشورها و به خصوص اتباع ایرانی دست بردارند.

منبع: خبرآنلاین