سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

زیبایی برای همه سنین



 

زیبایی برای همه سنین, رسیدن به زیبایی

 

آرایش و زیبایی - بیایید از اینجا شروع كنیم: شما زیبا هستید. این را از هر فردی كه به شما علاقه دارد سوال كنید، حتما او نیز با نظر من موافق است؛ ولی آیا خود شما نیز می‌‌توانید این زیبایی را احساس كنید؟ زیبایی چیست؟ مغز ما خود زیبایی را درك می‌كند.

اگر تمامی زنان و مردان به یك نسبت زیبا و ایده‌آل بودند، چه اتفاقی می‌افتاد؟! واقعاً تصور آن نیز وحشتناك است. با این حال، اغلب زنان و مردان همواره برای رسیدن به زیبایی و دستیابی به كمال در تلاشند و خود را با ستاره‌های فیلم‌ها مقایسه و سعی می‌كنند با خرید لباس‌‌های گران‌قیمت و استفاده از محصولات آرایشی و لوسیون‌ها، زیبایی خود را دوچندان كنند، ولی چگونه می‌‌توان بدون این‌كارها همچنان احساس زیبایی كرد؟ اصلا احساس زیبایی به چه معناست؟ با نگاه كردن به آینه می‌‌توانید مطمئن شوید كه لباس‌های شما مرتب و منظم است چیزی روی دندان‌های‌تان نیست و موها و ابروهای شما در شرایط مناسبی قرار دارند. زیبایی و اعتماد به نفس تصاویری هستند كه ما در هر سنی آن را تجربه و با آن در هر سنی مبارزه می‌كنیم! احساس زیبایی، مزایای مثبت بسیاری دارد؛ به ویژه هنگامی كه احساس كنید، اعتماد به نفس و زیبایی شما درونی است.

پزشكان معتقدند كه احساس زیبایی، سلامتی جسمانی را به همراه خواهد داشت. سلامتی در طول زندگی از شش عادت روزانه تشكیل می‌شود كه عبارتند از: ورزش، ضد آفتاب، آب، ویتامین و اجتناب از سموم. در هر سنی می‌‌توان به اعتماد به نفس دست یافت.

دردوران نوجوانی

اكثر نوجوانان خود را با ظاهر همسالان خود مقایسه می‌كنند؛ در صورتی كه باید با تمركز بر درون، اعتماد به نفس را درون خود ایجاد كرد. از نوجوانان خود در منزل سوال كنید كه به چه چیزی اعتقاد دارند و به چه چیزهایی علاقه‌مندند؟ و تمایل دارند در مورد آنچه كه می‌بینند و احساس می‌كنند و . . . چه چیزی بدانند؟ نوجوانان تقریباً آنچه را میلیاردرها ادعا می‌كنند به صورت نهفته درون خود دارند. نوجوانانی كه بیشتر روی یادگیری متمركز هستند، آنچه كه موجب شادی و خنده‌شان می‌شود، احساس هوشمندی است. راهی پیدا كنید كه آنها احساس آرامش كنند. آنان را به سمت نیروی قدرت و مثبت اندیشی هدایت كنید. مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی یك محافظ فكری است كه نه تنها شادی‌آور است بلكه از ایجاد چین و چروك بر روی پوست نیز پیشگیری می‌كند. فقط كافی است نوجوانان در این سنین با افكار و احساسات منفی مبارزه كنند. مثبت عمل كنید و مثبت بیندیشید؛ حتی اگرآن رادرون خود احساس نمی‌كنید. تصورات مثبت را دنبال كنید‌، زیرا احساسات درست غالباً به دنبال یكدیگر می‌آیند. علل بروز رفتار و احساسات منفی را درخود بیابید و بر آنها غلبه كنید.

در دهه بیست زندگی

همانگونه كه با استعداد‌های خود آشنایی پیدا می‌كنید، با پیام‌های منفی ذره ذره اعتمادبه نفس شما افزایش می‌یابد. به خود یادآوری كنیدكه همه انسان‌ها یكسان نیستند و توانایی شما منحصر به فرد است. بر ترس و وحشت خود غلبه كنند، زیرا ترس باعث می‌شود قدر آنچه را كه در حال حاضر دارید ندانید و زمانی كه ترس و وحشت از حد معمول تجاوز كند، شما را از لذت بردن از لحظه و یا ایجاد تغییر در زندگی باز می‌دارد. با افزایش اعتماد به نفس می‌توانید بر ترس خود غلبه كنند. دوری و مواجه نشدن با هر آنچه كه از آن می‌هراسید، موجب رویارویی سخت‌تر می‌شود و همین‌طور دنیای شما كوچك‌تر خواهد شد و عزت‌نفس‌تان كم‌تر می‌شود.

در دهه سی

كم‌كم با افزایش سن، خشم و عصبانیت به یك واكنش طبیعی در برابر مشكلات تبدیل می‌شود. افراد در این سنین زودرنج‌تر خواهند بود و ابراز خشم و عصبانیت برای اشخاصی كه با موضوع و رویداد ناخوشایندی مواجه می‌شوند معمولاً اثر و بازتاب منفی دارد. البته توجه داشته باشید كه فرو نشاندن خشم و عصبانیت نیز اثر بدی بر سلامتی و انرژی دارد.

معمولاً خانم‌ها كمتر از آقایان می‌‌توانند احساسات منفی خود را كنترل كنند و در اكثر موارد آنها را فرو می‌نشانند و درون خود می‌ریزند. سعی كنید هر روز یك فهرستی از چیزهایی را كه دوست دارید و انجام داده‌اید، تهیه كنید. عادات خوب زندگی را فراموش نكنید. هر فردی خود مسؤول خوشبختی خود است.

در دهه چهل

در سن چهل سالگی یك اتفاق خوب برای ما می‌افتد و آن اینكه تصویرمان نسبت به خودمان تغییر می‌كند و احساس كمال می‌كنیم. هیچ احساسی از این حس زیباتر نخواهد بود. این حس دردها را كاهش می‌دهد و مشكلات را برطرف می‌كند.

در دهه پنجاه

دور شدن از دوران كودكی با افزایش سن موجب می‌شود كه حتی اگرظاهر زیبایی داشته باشیم، روی روابط و احساسات درونی ما تاثیر بگذارد و به سلامتی ما آسیب برساند، اجازه ندهید احساس پیری بر شما غلبه كند. بعضی كارها باعث افزایش احساس پیری و سالخوردگی می‌شود. بنابراین از انجام آنها خودداری كنید. برخی از این كارها عبارتند از: كاركردن در محل‌های تاریك كار كردن در محلی كه تمام افراد در آنجا بزرگ‌تر از شما هستند. كار كردن در تمام روزهای هفته و انجام كارهای تكراری و كارهای شیفتی كارهایی با حقوق كم و در نهایت بازنشستگی

در دهه شصت

در این سنین ظاهر افراد تفاوت میان افراد دارای عادات جسمانی و روحی خوب با سایر افراد را نشان می‌دهد. حتی اگر در مقاطعی از این سال‌ها با شیوه نادرست زندگی می‌كردید، در این دهه از زندگی‌تان شش عادت خوب روزانه (ورزش، استفاده از ضد آفتاب، نوشیدن آب فراوان، ویتامین و اجتناب از مواد سمی، رژیم غذایی سالم) را انجام دهید.

در دهه هفتاد زندگی

علاوه بر تمركز بر سلامت جسمانی؛ بر سلامت روحی خود نیز تمركز كنید و اوقات بیشتری را با دوستان و همسالان خود بگذرانید همچنین به مسافرت بروید و از ماندن طولانی‌مدت در منزل بپرهیزید.

در دوره هشتاد، نود و صد سالگی

طنز و خندیدن در این سنین موجب احساس زیبایی و امید می‌شود. اگر می‌خواهید یك زندگی طولانی و سالم داشته باشید، از خوردن و نوشیدن و انجام هر آنچه كه در تلویزیون و یا سایر رسانه‌ها به دروغ و به منظور جلب مشتری و فروش اجناس تبلیغ می‌شوند، خودداری كنید. بهترین احساس و نگاه و نظر را داشته باشید و از زندگی لذت ببرید. اگر خانواده شما دور از شما زندگی می‌كنند. مرتب به آنها تلفن بزنید و یا برای آنها نامه بنویسید. حفظ ارتباط با دیگران مانع از ایجاد احساس بد در شما می‌شود. هر زمان كه برای‌تان مقدور است خانواده و بستگان خود را به منزل دعوت و با آنها صحبت كنید و لطیفه تعریف كنید و بخندید. خنده می‌تواند فشارخون را كاهش دهد و گردش خون و متابولیسم و سوخت و ساز بدن را بهبود بخشد. خنده به بدن اكسیژن می‌رساند و كمك می‌كند كه انرژی و شادابی و نشاط بیشتر شود و اندروفین را كه یك مسكن و آرام‌بخش طبیعی است در بدن ترشح می‌كند. خندیدن به شما كمك می‌كند كه به لحاظ روحی و فكری در آرامش بیشتری قرار بگیرید و اگر بخواهید كاری پرمسؤولیت را انجام دهید بهتر از عهده انجام آن برآیید.

اگر به لحاظ جسمانی و روحی در آرامش بیشتری قرار بگیرید، خطوط و چین‌وچروك چهره، همچنین اختلالات و مشكلات گوارشی شما برطرف می‌شود و به احتمال زیاد خواب بهتری خواهید داشت و تمامی این موارد موجب می‌شوند تا چهره‌ای آرام و زیبا داشته باشید. تمدد اعصاب، حركت و فعالیت بدنی انرژی بخش، موجب سفت شدن بدن و افزایش نیرو، انرژی و نشاط در بدن است ای كاش كسانی كه برای دستیابی به آرامش متوسل به استفاده از داروهای آرامبخش می‌شوند، قبل از استفاده از آنها ورزش و البته تمدد اعصاب را امتحان می‌‌كردند كه با آزادسازی اندروفین‌های طبیعی در بدن موجب بهبودی روحیه می‌شود. هزاران سال است كه فواید تمدد اعصاب با انجام ماساژ خوب و صحیح مورد توجه قرار گرفته است، چرا كه با ماساژ ابتدا گیرنده‌های عصبی واقع در پوست تسكین می‌یابند، سپس فشارخون و ضربان نبض كاهش یافته و مانع از انتشار اسیدلاكتیك در عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود. و با تنفسی عمیق‌تر احساس سلامتی و شادابی بیشتر خواهید داشت و این احساس درونی به ظاهر و پیرامون شما نیز منتقل می‌شود.

منبع: دنیای سلامت


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیبایی مو برای همه سنین


موها همیشه در زیبایی تاثیر زیادی دارند و این مسئله زن و مرد نمی‌شناسد، هركسی در هر سنی داشتن موهای زیبا برایش اهمیت دارد اما گاهی بالا رفتن سن این زیبایی را خراب می‌كند.





 سن كه  افزایش می‌یابد تغییراتی در ساختار موها به‌وجود می‌آید، این تغییرات فراتر از سفیدشدن موهاست؛ تغییرات عمیقی در بافت، درخشش، رطوبت، حالت بخشی موها تا حدی كه هیچ نشانی از موهای گذشته شما باقی نمی‌ماند و شما بسیاری اوقات گیج می‌شوید كه چرا موهای زیبای گذشته‌تان این‌قدر تغییر كرده و دیگر به راحتی حالت نمی‌گیرند البته خوشبختانه این روزها دانشمندان و آرایشگران به‌دنبال راه‌حل‌هایی هستند كه موها را دوباره به روزهای جوانی بازگردانند. در اینجا جدیدترین راه‌حل‌ها را برای این مشكل جدی عنوان می‌كنیم؛ راه‌حل‌هایی ساده كه نه هزینه‌ای برای شما خواهند داشت و نه زحمتی.



 با موهای نازك چه كار كنید؟

هرچقدر موها بیشتر كشیده شوند و هرچقدر موها محكم‌تر بسته شوند، با بالا رفتن سن پوست كف سر زودتر خود را نشان خواهد داد. دكتر توماس می‌گوید: «20 سالگی آغاز كاهش تعداد تارهای مو است تا جایی كه 30 تا 35 درصد آن‌ها تا قبل 60 سالگی از بین می‌روند، علاوه بر این موها شروع به نازك شدن نیز می‌كنند، تحقیقاتی كه اخیرا انجام شده‌ است نشان می‌دهد، شروع كاهش قطر موها ازاوایل دهه 40 زندگی است و این كاهش قطر ناشی از تغییرات هورمونی درون بدن است كه در نزدیكی دوران یائسگی به‌وجود می‌آید.برای مبارزه با این نازكی موها اول از همه باید در مورد شامپو و نرم‌كننده مصرفی‌تان تجدید نظر كنید، شامپوهای معمولی بیشتر چربی‌های محافظت‌كننده ساقه موها را از بین می‌برند و در نتیجه موهای نازك شكننده‌تر می‌شوند.»



    چگونه با موهای خشك بجنگید؟

حتی اگر جزو كسانی باشید كه مدام از موهای‌تان مراقبت می‌كنید باز هم ممكن است ناگهان متوجه شوید كه موهای‌تان به‌شدت خشك شده است.

دكتر جسی توماس، دانشمند ارشد محصولات مربوط به مو می‌گوید‌: «وقتی سن افزایش می‌یابد میزان تولید سبیوم (چربی) كاهش می‌یابد، این مشكل به‌خصوص با نزدیك‌شدن به سن یائسگی افزایش می‌یابد چون پوست سر شما فقط نصف میزان دوران جوانی چربی ترشح می‌كند و وقتی سبیوم و چربی كاهش می‌یابد موها زبر و كدر و حالت‌ناپذیر می‌شوند.» اسكار بلاندی، مالك سالن معروفی در نیویورك می‌گوید: «با موهای خشك باید همانند پوست خشك رفتار كرد. نخستین كار برای مراقبت از این نوع موها، استفاده از شامپو مخصوص موهای خشك است. شامپوی مخصوص موهای خشك موها را تمیز می‌كند و به پوست كف سر نیرو می‌دهد همچنین باید بدانید كه شستن زیاد چربی طبیعی موها را از بین می‌برد. بعد از شستن موها از یك سرم آبرسان مو استفاده كنید، هفته‌ای یك‌بار نیز از ماسك‌های مرطوب‌كننده مخصوص مو استفاده كنید.البته اگر موهایی فر دارید باید هفته‌ای چند بار از این ماسك‌ها استفاده كنید چون به خاطر فر بودن موها چربی كف سر خیلی دیرتر به ساقه تمام موها می‌رسد.



    چگونه موهای نازك را آرایش دهید؟

 بهتر است در مدل آرایش موهای‌تان تجدید نظر كنید.در طول عمر موهای ضخیم به موهایی ظریف و نازك تبدیل می‌شوند و در هر مرحله از عمر حالت‌پذیری آن‌ها نیز تغییر می‌كند برای مثال موهای نازك خیلی سخت‌تر حالت خاصی را حفظ می‌كنند، بنابراین وقتی سن بالا می‌رود نمی‌توان همچون گذشته به موها حالت داد. به هیچ وجه موهای‌تان را محكم برس نزنید و تا حد امكان از استفاده از وسایل گرم مثل اتو، سشوار گرم و... خودداری كنید. اگر می‌خواهید كمی با سشوار به موهای‌تان حالت دهید، بهتر است اول موهای‌تان را با حوله تقریبا خشك كنید و سپس فقط نم موها را با سشوار بگیرید.

برای كوتاه كردن موها نیز بهترین مدل این است كه در اطراف صورت و بالای سر موها را خرد و لایه‌لایه بزنید تا حجم‌شان بیشتر به‌نظر بیاید اما پایین موها را لایه‌لایه نزنید چون موهای نازك شما ظاهری كم‌پشت پیدا می‌كنند. حتی اگر موهای‌تان را با این مدل كوتاه كردید ولی باز هم نازكی‌ آن‌ها آزارتان دادبهتر است به یك متخصص پوست و مو مراجعه كنید تا او داروهای تقویت‌كننده رشد مو تجویز كند.همچنین اگر احساس كردید به‌طور تكه تكه دركف سرتان ریزش مو دارید یا اگر نازكی موها با مشكلاتی چون تورم، التهاب، خارش شدید و زخم همراه شد حتما باید به پزشك مراجعه كنید.



  اصول نگهداری از موی سفید

 ملانین عامل اصلی رنگ موهاست و كاهش تولید این ماده رایج‌ترین تغییر ظاهری یعنی سفیدی را در موها به‌وجود می‌آورد، دكتر توماس می‌گوید: تا قبل از50 سالگی، 50 درصد موها سفید می‌شود.

  وقتی تولید ملانین كاهش می‌یابد علاوه بر سفیدی موها اتفاقات دیگری نیز در موها می‌افتد، به این معنا كه قبلا ملانین بود كه اشعه فرابنفش خورشید را جذب می‌كرد ولی وقتی این ماده حضور ندارد این پروتئین مو است كه اشعه‌ها را جذب می‌كند و در نتیجه ساقه موها روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند.

 ملانین است كه باعث می‌شود موها درخشان به‌نظر برسند و در نتیجه كم شدن آن مساوی است با كدر شدن موها.

بنابراین اگر جزو كسانی هستید كه ترجیح می‌دهید موهای‌تان را رنگ نكنید و موهای سفید را بیشتر دوست دارید، اول از همه باید به فكر یك شامپو درخشان‌كننده مو باشید تا رنگ سفید موها به سمت زرد نرود ورنگ نقره‌ای خود را حفظ كند.





  چه رنگی برای موها مناسب‌تر است؟

باید بدانید موهای سفید در برابر اشعه فرابنفش خورشید آسیب پذیری بسیار بیشتری دارند و آقایانی كه موهای جوگندمی دارند بهتر است هنگام قرار گرفتن در مقابل آفتاب برای محافظت از موهای خود از یك كلاه یا اسپری uv استفاده كنند.خانم‌هایی هم ترجیح می‌دهند موهای‌شان را رنگ كنند و سفیدی را به نوعی بپوشانند. ریتا هازن، آرایشگر معروفی در نیویورك در مورد این خانم‌ها می‌گوید: «اول از همه باید در انتخاب رنگ مو دقت كرد، وقتی سن بالا می‌رود رنگ‌های فانتزی و تند چندان مناسب نیستند چون كوچك‌ترین نقص پوست را پررنگ نشان می‌دهند، بنابراین بهتر است به جای رنگ‌هایی با هاله شكلاتی موها را مشكی یا قهوه‌ای كنید، به جای بلوند طلایی بهتر است رنگ بلوند پلاتینی كنید و از قرمز شرابی صرف‌نظر كنید. به‌طور كلی رنگ‌های گرمی كه یك یا دو درجه با رنگ طبیعی موها تفاوت داشته‌باشد می‌توانند برای سنین بالا مناسب باشند.»



  رژیم‌ و سفیدی مو ارتباطی دارند؟

تمام كسانی كه رژیم‌های سخت غذایی می‌گیرند به‌شدت از كاهش رشد مو و ریزش مو شكایت دارند. موی سالم برای رشد به انواع ویتامین‌ها و عناصر معدنی و املاح خونی احتیاج دارد. زمانی كه برخی افراد به‌منظور لاغر شدن رژیم سخت می‌گیرند بدن آن‌ها دچار كمبود ویتامین و مواد معدنی به‌ویژه آهن می‌شود كه عامل موثری در كم‌پشت شدن مو است و وقتی فردی دچار ریزش مو شده و به پزشك مراجعه می‌كند، پزشك حتما از رژیم‌های غذایی او سوال خواهد كرد تا درصورت وجود مشكلی در این حوزه آن را درمان كند. كمبود ویتامین‌ها به‌ویژه گروه B كه در سبزی‌ها، میوه‌ها و جگر یافت می‌شود می‌تواند به ریزش مو كمك كند اما تا به حال ارتباطی بین سفیدشدن موها و رژیم گرفتن مشاهده نشده ‌است، البته گاهی ارتباطات كوچكی بین كم‌خونی یا كم‌كاری یا پركاری تیروئید با سفیدشدن موها عنوان می‌شود ولی هیچ كدام چندان ارتباط قوی و محكمی نیستند و اصلی‌ترین علت سفیدی مو ژنتیك است.





 از چه شانه‌ای استفاده كنید؟

وقتی سن بالا می‌رود موها كم‌كم حالت خود را از دست می‌دهند و اگر روزگاری صاف بوده‌اند، در آن‌ها فر و وزی نه چندان زیبایی به‌وجود می‌آید و حالت‌دهی آن‌ها مشكل‌تر می‌شود و این چین و شكن‌ها آسیب پذیری موها را نیز افزایش می‌دهد؛ برای حالت دادن این موها باید اول از همه از یك سرم تقویت‌كننده برای موهای شكننده استفاده كنید تا از آن‌ها در مقابل آفتاب محافظت كند. همچنین بهتر است شانه‌ای را انتخاب كنید كه دندانه‌های پهن داشته باشد تا هنگام شانه كردن موهای شما آسیب كمتری ببیند.



چگونه مو‌ را  رنگ كنید؟

برخی از موهای سفید به‌ویژه موهای زبر و كلفت و خاكستری رنگی كه در اطراف شقیقه‌ها می‌رویند، در برابر رنگ مو مقاوم هستند یا در مقایسه با سایر موهای سفید به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند.
برای رنگ شدن این گروه‌ از موها توصیه می‌شود در زمان رنگ كردن، ابتدا رنگ را روی موهای سفید این ناحیه بگذارید تا زمان طولانی‌تری برای جذب رنگ داشته باشند. موهای سفید باید تا 45 دقیقه آغشته به رنگ باقی بمانند. درجه رنگ موی انتخابی خود را بالا ببرید.

اگر هم عادت دارید به‌طور مرتب موهای‌تان را رنگ كنید پیشنهاد می‌كنیم درصورتی كه از همان رنگ همیشگی استفاده می‌كنید به اندازه ریشه‌های سفید رنگ درست كنید و كل ریشه‌ها را رنگ كنید بعد از 20 دقیقه موها را از ریشه تا ساقه با یك شانه دندانه درشت شانه كنید تا رنگ كهنه شده ساقه هم، براق و زنده شود، در واقع شما با این كار ریشه را رنگ می‌كنید و ساقه را رنگ‌ساژ... با این روش هم در رنگ صرفه جویی می‌شود هم ساقه مو به دلیل تماس زیاد با رنگ خشك نمی‌شود.