سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ریزه کاری های پخت مربا



 

 

ریزه کاری های پخت مربا

 

 

مربا را می توان در ظرف لعابی پخت تا به خوبی قوام پیدا کند. برای آن که بفهمید مربا قوام آمده است یا نه، یک قطره از آن را در لیوان آب سرد بریزید. اگر مربا ته ظرف رفت و از هم باز نشد، قوام آمده است.

 

 

ریزه کاری های پخت مربا

 

 

برای خوش رنگ شدن مرباهایی مثل هویج، به و سیب


می توانید مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه کنید. این کار باعث می شود رنگ و بوی مربا بهتر شود هم چنین با افزودن مقداری دانه هل، چوب دارچین، وانیل یا گلاب نیز می توان مربا را معطر کرد البته چوب دارچین را بعد از مدتی جوشیدن در مربا باید از ظرف خارج کرد.


اگر هنگام جوشیدن مربا یک تکه کوچک کره داخل آن بیندازید از تشکیل کف جلوگیری خواهد کرد.


اگر مقداری آب جوشیده شده و آبلیمو را به مربای شکرک زده اضافه کنید و آن را دوباره بجوشانید، شکرک آن از بین می رود.

 

 

ریزه کاری های پخت مربا

 


اگر مربای شما کپک زد،


کپک را به همراه یک لایه از مربا بردارید و آن را دوباره بجوشانید.

 

 

برای نگهداری طولانی مدت از مربا،


آن را در شیشه های کوچک با در محکم بریزید و در یک قابلمه در حال جوش که آب تا سر شیشه ها را پوشش می دهد، قرار دهید و پس از ۱۰ دقیقه که هوای داخل شیشه ها خارج شد، می توانید مربا را تا هر زمان که بخواهید در هوای اتاق نگهداری کنید.

 

 


ویدیو مرتبط :
Abgosht Kofte Rize - طرز پخت آبگوشت کوفته ریزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز پخت مربا زرشک



 

 

طرز پخت مربا زرشک

 

 

مواد لازم :

 


زرشک
1 کیلو
شکر
1/5 کیلو
هل
2 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه :

 


زرشک را پاک کنید و خوب بشویید . ( بهترین راه برای شستن زرشک این است که زرشک را در صافی ریخته و صافی را در کاسه ای پر از آب بگذارید تا شن و سنگ موجود در زرشک کاملاٌ در آب ته نشین شود . ) شکر را در آب بریزد و بگذارید بجوشد . زرشک را در شیره بریزید تا بپزد . هل را در پارچه نازکی بگذارید و سر آن را ببندید و در قابلمه بیندازید . بعد از قوام آمدن شکر ، مربا آماده است .