سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

روغن نعناع موثر در درمان شوره سر



 

 

روغن نعناع موثر در درمان شوره سر

 

نعناع فقط یك ماده طعم دهنده به آدامس نیست بلكه دارای خواص آرایشی و پزشكی مفید و قابل ملاحظه ای است.

 

روغن نعناع یكی از روغن های مهم و حیاتی است كه به طورگسترده درعطرها، اسانس ها و ادكلن ها مورد استفاده قرارمی گیرد و احساس تازگی، نشاط و سرزندگی ایجاد می كند. این روغن نه تنها در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است بلكه خستگی روانی و ذهنی را تسكین می دهد.

 

به گزارش رونامه تایمز، روغن این گیاه همچنین موجب سلامت پوست سر و موها می شود. به علاوه می توانید تنها چند قطره ازاین روغن را با شامپوی معمولی خود تركیب كنید تا از شوره سرتان كاسته شود. یكی دیگر از مزایای این روغن برای موها، شفاف و درخشان كردن تارهای مو است. روغن نعناع به علاوه می تواند به رشد موها كمك كند و در عین حال برای پوست و لب ها نیز مفید است.

 

روغن نعناع ترشحات پوستی را كنترل كرده و باعث شفاف و درخشان شدن پوست خسته می شود. این روغن از آكنه پیشگیری و به پاك شدن منفذهای باز پوست كمك می كند. روغن نعناع همچنین خشكی و ترك های پوست لب را درمان می كند.

 

باوجود تمام این مزایا توصیه می شود كه هرگز در مصرف این روغن زیاده روی نكنید چون می تواند عوارض جانبی برجای بگذارد.

منبع: سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
آیا مالیدن روغن به سر باعث از بین بردن شوره های سر می شود؟!؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان شوره سر بدون نیاز به مواد شیمیایی



 

 

 

درمان شوره سر بدون نیاز به مواد شیمیایی

 

اگر با مشكل شوره سر مواجه هستید و علاقه ای به استفاده از محصولات شیمیایی برای رفع این مشكل ندارید با چند راه كار خانگی و طبیعی می توانید برای كاهش شوره سرتان به نتایج فوق العاده ای دست پیدا كنید.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا روش های طبیعی و غیرشیمیایی شوره سر عبارتند از:

۱) استفاده از یك قاشق چایخوری آب لیموی تازه بعنوان آخرین محلول آب كشی در هنگام شست و شوی موها روش مفید و موثری برای كاهش شوره سر ناشی از چرب بودن پوست سر است. این روش هم چنین به از بین رفتن چسبندگی موهای چرب كمك می كند. شما می توانید این روش را هفته ای یك نوبت آزمایش كنید.

۲) در روش دوم ابتدا یك عدد چغندر را داخل آب بجوشانید. سپس هر شب قبل از خواب با این جوشیده آب چغندر، پوست سر خود را ماساژ دهید. برای این منظور می توانید از چغندر سفید استفاده كنید تا رنگ چغندر قرمز روی بالش باقی نماند. چغندر سفید هم همان تاثیر مشابه چغندر قرمز را دارد.

۳) روش سوم این است كه سركه سیب را به مقدار مساوی با آب تركیب كرده و با یك تكه پارچه كتان تمیز این محلول را روی پوست سرتان بمالید. این روش نیز تاثیر قابل توجهی در كاهش شوره سر دارد.

بر اساس گزارش سایت هلت می آپ این روش ها را با حوصله ادامه دهید. به زودی متوجه خواهید شد كه تفاوت چشمگیری در كاهش شوره های سرتان حاصل شده است.../ایسنا