سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

روش تقسیم کردن بطری شیشه ای به دو نیم



 

هنر نمایی با بطری,تزیین بطری شیشه ای

 

 

با روشی متفاوت و در واقع یک نخ، بطری شیشه‌ای را بدون ترک به دو نیم تقسیم کنید و به عنوان وسیله‌ای جدید و دکوری در قسمت‌های مختلف از آن استفاده نمایید.

 

شاید برای شما مشکل باشد که چطور یک بطری شیشه‌ای را بدون ترک دو قسمت تقسیم کنید. جای نگرانی نیست. تنها چیزی که نیاز دارید، یک بطری شیشه‌ای، ریسمان، قیچی، استون و مقداری آب است.

 

برای این منظور :

 

ابتدا یک ریسمان را انتخاب و آن را در جایی که می‌خواهید برش انجام شود، دور شیشه سفت گره بزنید. بقیه نخ را ببرید.

 

ریسمان را درآورده، خوب به استون آغشته و در واقع چند دقیقه داخل آن خیس کنید. سپس نخ را مجددا دور شیشه بیندازید.

 

پوشیدن دستکش پلاستیکی را فراموش نکنید تا آسیبی به دست شما وارد نشود.

 

سینک را از آب سرد پر کنید. ته شیشه را در دست چپ خود گرفته و با استفاده از فندک دور شیشه و در واقع دور نخ را حرارت دهید. بگذارید نخ کاملا بسوزد. بعد از چند بار پیچاندن بطری، آن را به یک‌باره داخل آب برده، در خلاف جهت به شیشه فشار آورید و آن را بشکنید.

 

لبه‌های شیشه را با سمباده صاف و بعد از از بین بردن قسمت‌های تیز، از دو قسمت آن برای موارد مختلف استفاده نمایید.

 

 

هنر نمایی با بطری,تزیین بطری شیشه ای

 

 

منبع : hamshahrionline


ویدیو مرتبط :
چهار روش بد برای شکستن شیشه بطری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابداع روش جدید درمان بدون عارضه جنسی پروستات در نیم ساعت!



 

درمان سرطان پروستات , جراحی پروستات

 

جراحان انگلیسی موفق به طراحی تكنیكی جدید برای درمان پروستات شدند كه به گفته آنها، فقط 30 دقیقه زمان می‌برد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،این روش كه «براكی تراپی 4D» نام دارد، به اندازه جراحی معمول كارآمد اما ارزان‌تر است. این بدین معناست كه با اجرای این روش مردان مبتلا به این نوع سرطان بدون تحمل مشكلاتی چون ناتوانی جنسی درمان می‌شوند.

درمان جدید نسخه پیشرفته‌تر براكی‌تراپی بوده كه برای بیش از یك دهه به طور موفقیت‌آمیز مورد استفاده پزشكان بوده است.

این نسخه در مراحل اولیه سرطان پروستات به عنوان جایگزینی برای پرتودرمانی یا جراحی معمول به كار می‌رود. در این درمان "دانه‌های رادیواكتیو» با هدف نابودی تومور از درون در غده پروستات كاشته می‌شوند. این تشعشع هدفمند به معنای استفاده از دوزهای بالاتر در مقایسه با پرتودرمانی معمول است و به مثانه و بافت‌های اطراف آسیب نمی‌رساند.

در این روش جراحان از اسكن دو دقیقه‌ای برای رسیدن به پنج اندازه‌گیری كلیدی از پروستات بیمار استفاده می‌كنند. این اندازه‌ها وارده برنامه رایانه می‌شود كه از اطلاعات صدها عمل قبلی برای به دست آوردن تعداد دانه‌های رادیو اكتیو مورد نیاز و مكان جایگیری آن‌ها بهره می‌برد. به طور معمول تا تعداد 120 دانه (هر یك به اندازه یك دانه برنج) درون پروستات قرار می‌گیرند.

روش جدید همچنین نسبت به جراحی پروستات معمول كه ممكن است بیمار را روزها و هفته‌ها در بیمارستان نگه دارد، دارای عوارض جانبی كمتری است.

جراحی پروستات بیش از 80 درصد مردان را از لحاظ جنسی ناتوان می‌كند. براكی‌تراپی به طور معمول سه ساعت به طول می‌انجامد و این در حالیست كه در نسخه جدید درمان، نیم ساعت زمان لازم است و بیماران همان روز مرخص شده و در عرض 48 ساعت می‌توانند به محل كار خود بروند.

تحقیقات نشان داده است در این روش درمانی، 83 درصد مردان تحت عمل، توانایی جنسی‌شان حفظ شده است.

با استفاده از این تكنیك همچنین كمتر از یك نفر در هر 100 بیمار از مشكلات مثانه پس از عمل رنج می‌برد و بیمار نیازی به استفاده از كاتتر ندارد..... / خبرگزاری ایسنا