سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

رنگ کردن موها با رنگ های طبیعی!



آیا تا به حال به استفاده از رنگ‌های طبیعی فكر كرده‌اید؟ روشی كه سالیان سال مادربزرگ‌های ما از آن برای رنگ‌کردن موهای‌شان استفاده می‌كردند. امروزه بیشتر مردم سراغ رنگ‌های شیمیایی می‌روند، غافل از اینكه موهای رنگ‌شده آسیب‌پذیر می‌شوند و نگهداری از آنها دشوار می‌شود. استفاده زیاد از رنگ‌های شیمیایی به ریشه مو آسیب وارد می‌كند و باعث ریزش مو، كدر شدن، موخوره، گره خوردن، تغییر در ضخامت مو، خشك و زبر شدن، سوختن موها و در نهایت سوختگی پوست سر می‌شود.

اما چاره كار چیست؟ درست است كه رنگ‏های طبیعی محدود اند و گاهی رنگ مورد نظر شما در بین آنها نیست اما اگر شما هم از آن دسته از خانم‌هایی هستید كه به تغییر رنگ موی خود علاقه دارید یا برای پوشاندن سفیدی موهای‌تان دنبال رنگ كردن آنها هستید، بهتر است برای یك‌بار هم كه شده رنگ‌های طبیعی را امتحان كنید. گاهی لازم است برای تقویت مو و كاهش آسیب‌های وارده از رنگ‌های طبیعی مثل حنا، سدر، بابونه، چغندر، روناس و... استفاده كنید. پس با ما همراه شوید.  

رنگ کردن موها,رنگ‌های طبیعی,رنگ‌های شیمیایی

مشکی رنگه عشقه
معروف‌ترین رنگ طبیعی حناست؛ رنگی كه احتمالا شما را یاد مادربزرگ‌های‌تان می‌اندازد. حنا برگ درختچه‌ای به همین نام است كه آن را می‌كوبند و برای رنگ كردن مو و ناخن از آن استفاده می‌كنند. حتما فكر می‌كنید حنا موهای شما را قرمز می‌كند اما جالب است بدانید تركیب حنا با مواد دیگر طیف گوناگونی از رنگ‌های مورد نظر شما را به وجود می‌آورد؛ مثلا رنگ مشكی كه همیشه یكی از رنگ‌های پرطرفدار است.

اگر بخواهید رنگ مو‌های‌تان را به كمك حنا مشكی كنید، دستورالعمل‌های متعددی وجود دارد که ما با شما درمیان می‌گذاریم. امافراموش نکنید همیشه پیش از به كار بردن هر یك از این روش‌ها، مقداری از مواد را روی پوست خود امتحان كنید و در صورت بروز حساسیت، از به كار بردن آن اجتناب كنید ضمن اینكه مواد نامبرده در دستورهای رنگ مو را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه كنید.

• چهار قاشق غذاخوری حنا را با آب جوش مخلوط كنید و اجازه دهید دو ساعت روی سر بماند. چهار قاشق غذاخوری وسمه (رنگ حنا) را هم خیس كنید تا پس از شست‌وشوی حنا مورد استفاده قرار گیرد، دو ساعت بعد سر حنامالی شده را با آب ولرم بشویید و پس از خشك كردن موها وسمه را روی آنها بمالید و مانند مرحله اول دو ساعت بعد سر را با آب ولرم بشویید.

• اگر چند تار موی سفید دارید، چهار قاشق غذاخوری تنباكو را با دو لیوان آب به مدت نیم‌ساعت بجوشانید و صبر كنید تا خنك شود، سپس موها را با محلول ماساژ دهید.

• یك قاشق غذاخوری برگ كنجد، یك قاشق غذاخوری سنای مكی و یك قاشق غذاخوری حنا را پودر كنید. با یك لیوان آب جوش مخلوط كرده و به صورت خمیر درآورید. پس از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها بمالید و اجازه دهید دو ساعت روی موهای‌تان بماند سپس موها را با آب ولرم كاملا آبكشی کنید.

• برای موهای تیره دو قاشق غذاخوری حنا و چهار قاشق غذاخوری وسمه را با یك لیوان آب جوش مخلوط كنید. بعد از پنج دقیقه یك عدد تخم‌مرغ به آن اضافه كنید. قبل از رنگ كردن، موها را با یك قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و سپس موها را با این مواد رنگ كنید. یك تا دو ساعت صبر كنید، بعد موها را با آب ولرم آبكشی كنید.

• پنج قاشق حنا و یك لیوان سركه را مخلوط كنید و پس از یك ساعت آن را به سر بمالید. یك ساعت صبر كنید، بعد موها را با آب ولرم بشویید.

• دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یك لیوان آب مخلوط كنید. پس از دو ساعت رنگ را به آرامی به موها بمالید. دو ساعت صبر كنید و بعد موها را با آب ولرم آبكشی کنید.

• چهار قاشق غذاخوری حنا را با نصف لیوان آب جوش مخلوط كنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موها را با آب ولرم آبكشی کنید. بلافاصله چهار قاشق غذاخوری وسمه و یك قاشق مرباخوری سریش را با ماست مخلوط كنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موها را با آب ولرم بشویید.

• جالب است بدانید اگر چندین‌بار موهای خود را با جوشانده پوست گردو ماساژ دهید و بشوئید، مشكی می‌شود.

• برای موهای سفید دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق و دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یك لیوان آب جوش مخلوط كنید و به صورت خمیر درآورید. بعد از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها بمالید. یك ساعت صبر كنید و بعد موها را با آب ولرم آبكشی کنید.

رنگ موی قهوه‌ای روشن
رنگ قهوه‌ای طیف‌های مختلفی دارد و همیشه یكی از گزینه‌های اول رنگ مو به حساب می‌آید. برای قهوه‌ای شدن مو راهكارهای زیر پیشنهاد می‌شود:

• 70 گرم ریشه ریواس را 10 دقیقه بجوشانید. بعد از 24 ساعت جوشانده را صاف كنید و با شش قاشق كایولین، یك عدد تخم‌مرغ و چهار قاشق سركه سیب مخلوط كنید. حالا آن را روی سر بمالید و پس از یك ساعت آبكشی كنید.

• یك قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری بابونه و دو قاشق چایخوری روناس را پودر و با یك لیوان آب جوش مخلوط كنید تا حالت خمیری پیدا كند. چهار ساعت بعد خمیر را به آرامی به موها بمالید. یك ساعت صبر كنید و بعد موها را با آب ولرم آبكشی کنید.

• دو قاشق غذاخوری پوست گردو، یك قاشق چای‌خوری پودر زاج، دو قاشق غذاخوری عرق‌ بهارنارنج و دو عدد زرده تخم‌مرغ را با هم مخلوط كنید و به موها بمالید. یك ساعت صبر كنید و بعد موها را با آب ولرم آبكشی كنید.

• دو قاشق غذاخوری گل بابونه، یك قاشق غذاخوری چای و یك قاشق غذاخوری وسمه را با دو لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید. پس از سرد شدن یك عدد زرده تخم‌مرغ را به آن اضافه كنید و خمیر را به موها بمالید. سه ساعت بعد موها را آبكشی كنید.

• پوست گردوی سبز تازه را بكوبید و با چهار لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا نصف آن بخار شود. وقتی سرد شد آن را به موهای خود بمالید و بعد از نیم‌ساعت موهای‌تان را بشویید.

• 20 گرم حنا، 30 گرم پودر برگ كنجد، 20 گرم پودر بابونه و دو عدد زرده تخم‌مرغ را با یك لیوان آب جوش مخلوط كنید و اجازه دهید چند ساعت بماند. بعد از چهار ساعت مواد را به مو بمالید و باز منتظر شوید كه این مواد چند ساعت روی موهای‌تان بماند و بعد آبكشی كنید. دقت داشته باشید برای تاثیرپذیری رنگ‏های طبیعی زمان بیشتری نسبت به رنگ شیمیایی باید اختصاص دهید.

رنگ کردن موها,رنگ‌های طبیعی,رنگ‌های شیمیایی

رنگ موی قهوه‌ای تیره
• یك قاشق چای‌خوری چای را در 200 میلی‌لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس چای صاف‌شده، یك فنجان پودر حنا، یك قاشق چای‌خوری پودر انگور خشك‌شده و دو قاشق چای‌خوری روغن نارگیل (یا زیتون) را با هم مخلوط كنید و بگذارید یك شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری پودر گل میخك به آن اضافه كنید و به موی سر خود بمالید و بعد یك یا دو ساعت آن را بشویید.

• پودر پوست گردو، پودر زاج، پودر حنا، زرده تخم‌مرغ و آب را مخلوط كنید تا حالت خمیری‌شكل پیدا كند. خمیر را روی موها‌ی‌تان بمالید و 40 دقیقه صبر كنید و بعد آن را آبكشی کنید.

• آب دو عدد لیموترش، یك قاشق غذاخوری حنا، یك قاشق غذاخوری پودر قهوه و یك لیوان آب جوش را مخلوط كنید و به مدت پنج دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید تا حالت خمیر نرم به خود بگیرد. مواد را از روی حرارت‌ بردارید و بعد از نیم‌ساعت یك عدد زرده تخم‌مرغ به آن اضافه كنید. موهای خود را با یك قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و بعد مواد را به آن بمالید. یك ساعت و نیم بعد موها را با آب ولرم آبكشی کنید. اگر چند بار این عمل را تكرار كنید رنگ آن خیلی روشن می‌شود.

رنگ موی قهوه‌ای بسیار روشن
• سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو، دو قاشق غذاخوری حنا و یك قاشق غذاخوری وسمه را مخلوط كنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موهای‌تان را آبكشی کنید.

• دو قاشق غذاخوری حنا، سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر كاكائو و یك قاشق غذاخوری وسمه را با مقداری آب خمیر كنید و روی سر بمالید. اجازه دهید دو ساعت بماند و بعد آن را بشویید.

• 30 گرم بابونه را در آب بجوشانید و با 15 گرم حنا (یا روناس)، 30 گرم قهوه و 20 گرم اقطی مخلوط كنید و به موهای خود بمالید. بعد از دو ساعت آن را بشویید.

رنگ موی سرخ
• حنا را با آب یا عرق بهارنارنج خمیر كنید. بعد از چند ساعت، كمی آب به آن اضافه كرده و به مو بمالید. این خمیر هرچه بیشتر روی سر بماند رنگ بیشتری خواهد داشت و پررنگ‌تر می‌شود. اگر مقداری آب اكسیژنه به خمیر حنا اضافه كنید، مو‌ها را به رنگ آتشین و پرتلالو درمی‌آورد. رنگ قرمز حنا شاد و زنده است.

• اقطی سرخ (نام گیاه) را با آب مخلوط كنید و به موهای خود بمالید.

• حنا را با آب اكسیژنه به صورت متناوب بر سر بمالید تا موهای‌تان قرمز شود.

رنگ موی قهوه‌ای بلوطی
• پودر حنا را با آب اكسیژنه و قهوه مخلوط كنید و به موهای خود بمالید. دو ساعت بعد رنگ را با آب ولرم شست‌وشو دهید.

رنگ موی طلایی
• پنج قاشق غذاخوری گل بابونه و پنج قاشق غذاخوری گل ریواس را با سه لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید. بعد از 20 دقیقه آن را صاف كنید و پس از خنك شدن روی موهای خود ماساژ دهید. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن آنها می‌شود.

• پنج قاشق غذاخوری پودر بابونه را با یك لیوان آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن یك قاشق غذاخوری صابون به آن اضافه كنید به طوری که در آن حل شود. ابتدا سر را صابون‌زده، بدون اینكه سرتان را آبكشی كنید این مخلوط را روی سر ماساژ دهید پس از یك ساعت موها را با آب ولرم كاملا آبكشی کنید.

• یك چغندر را رنده كنید و در یك فنجان آب بجوشانید و با نصف قاشق چای‌خوری کاتا كه گیاهی هندی است مخلوط كنید. بعد از صاف كردن، آن را با یك فنجان حنا مخلوط كنید. بعد یك قاشق چای‌خوری پودر قهوه به آن اضافه كنید و یك شب در داخل ظرف فلزی قرار دهید. صبح نصف پیمانه كشك به آن اضافه كنید و به موهای خود بمالید و بعد از دو تا سه ساعت بشویید.

• بابونه، قهوه، آبلیمو، سركه و زعفران را به یك میزان با هم مخلوط كنید و به موهای خود بمالید و پس از دو ساعت بشویید.

رنگ موی شرابی پررنگ
• یك عدد چغندر متوسط را در مقداری آب بجوشانید و با شش قاشق حنا مخلوط كنید و روی موهای‌تان بگذارید و پس از یك ساعت بشویید.

• دو قاشق غذاخوری حنا، یك قاشق غذاخوری رنگ حنا، سه قاشق غذاخوری روناس، دو قاشق غذاخوری گل ریواس را با آب لبو قرمز مخلوط كنید و روی مو‌ها بمالید و بعد از دو ساعت بشویید.

رنگ موی مسی
• چهار قاشق غذاخوری گل ریواس، چهار قاشق غذاخوری گل بابونه، چهار قاشق غذاخوری حنا و سه لیوان آب را بجوشانید. بعد از صاف كردن مواد، موها را با آن ماساژ دهید و پس از دو ساعت بشویید.

• حنا، وسمه، روناس، آب آلبالو، قهوه و پوست پیاز قرمز را مخلوط كنید و به موهای خود بمالید و بعد از دو ساعت آبكشی كنید.

رنگ کردن موها,رنگ‌های طبیعی,رنگ‌های شیمیایی

رنگ موی مسی تیره
• یك قاشق چای‌خوری چای را در 200 میلی‌لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس آن را صاف كنید تا چای از آن جدا شود. یك فنجان پودر حنا، یك قاشق چای‌خوری پودر انگور خشك‌شده، دو قاشق چای‌خوری روغن نارگیل (یا زیتون) و چای تزئینی را با هم مخلوط كنید و بگذارید یك شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری روغن اكالیپتوس به حنا اضافه كنید و آن را به سر خود بمالید و بعد یك یا دو ساعت آن را بشویید.

• حنا و بابونه، آبلیمو و سركه را با هم تركیب كرده روی موهای خود بمالید.

قرمز متمایل به طلایی
• برای ایجاد رنگ قرمز متمایل به طلایی، ۲۰۰ گرم پودر حنا و دو پیمانه آب لیمو را در ظرف غیرفلزی مخلوط كنید. بگذارید مواد به مدت چهار تا شش ساعت بماند تا كمی غلیظ شود. بعد آن را روی سر بمالید و با پلاستیك ببندید. پس از دو تا سه ساعت، موهای خود را بشویید.

• حنا، برگ و تخم چغندر وگلبرگ شقایق هم موهای شما را سرخ می‌كند.

رنگ موی شرابی
• 300 سی‌سی دمكرده بابونه و یك قاشق سركه یا آبلیمو را با  شش قاشق غذاخوری ‌حنا مخلوط كنید و یك ساعت روی موهای خود بگذارید و سپس آبكشی كنید.

• پنج قاشق غذاخوری روناس را با یك لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن آن را صاف كنید و نصف آن را به موهای‌تان بمالید، بعد نیم‌ساعت باقیمانده مواد را به موها زده و یك ساعت صبر كرده و بعد با آب ولرم آبكشی کنید.

• شش قاشق غذاخوری حنا، آب شلغم كه قبلا دم‌كشیده و خنك‌شده و دو قاشق غذاخوری قهوه و دو قاشق غذاخوری سركه را مخلوط كنید و به مدت دو ساعت روی سر بگذارید.

رزماری پوشش‌دهنده سفیدی موها
رزماری یا اكلیل كوهی هم درمان طبیعی برای حفظ رنگ طبیعی موهای شماست و هم درمان خوبی برای چربی مو به حساب می‏آید. یك‌چهارم فنجان رزماری خشك را به مدت 10 دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید.  بعد آن را از صافی رد كنید و آب رزماری را روی سرتان بریزید و اجازه دهید شب تا صبح روی سرتان بماند. اگر تعداد موهای سفید سر شما زیاد است، از این محلول برای مدت طولانی‌تری استفاده كنید. كم‌كم موهای سفید شما رنگ تیره‌تری به خود می‌گیرد.

 آیا زنان باردار می‌توانند از رنگ‌های طبیعی استفاده كنند؟
در مورد استفاده از رنگ‌های طبیعی دكتر عباسیان، متخصص طب سنتی توصیه می‌كند: «در استفاده از رنگ‌ها، مزاج خود را بشناسید، به عنوان مثال اگر گرم‌مزاج هستید از گیاهان گرم كه استفاده از آنها در شما حساسیت ایجاد می‌كند، زیاد و متناوب استفاده نكنید. رنگ‌های طبیعی برای خانم‌های باردار هم اگر بریدگی یا زخم نداشته باشند، مشكلی ایجاد نمی‌كند.

 اما در حالت كلی بهتر است خوردنی‌ها و مالیدنی‌هایی از این دست، به علت نامشخص بودن واكنش آن در بدن خانم باردار و جنین، در این مقطع زیاد و مكرر استفاده نشود.» استفاده از رنگ‌های طبیعی به مراتب سخت‌تر از رنگ‌های شیمیایی است و وقت و حوصله بیشتری می‌طلبد اما حتما می‌دانید استفاده مكرر از رنگ‌های شیمیایی نه‌تنها به ریشه مو آسیب وارد می‌كند بلكه ممكن است مقادیری از مواد از طریق پوست جذب بدن شود.

شواهد تازه محققان نشان می‌دهد میان استفاده مرتب از رنگ مو با ابتلا به بعضی بیماری‌های پوستی و حتی سرطان ارتباط نزدیكی وجود دارد. همچنین دانشمندان در مطالعات و آزمایش‌هایی كه روی حیوانات انجام دادند، متوجه شدند دفعات رنگ كردن مو با رنگ‌های شیمیایی موجب ناقص‌الخلقه شدن نوزادان حیوانات می‌شود. به همین دلیل به خانم‌ها توصیه می‌شود حداقل در سه ماهه اول بارداری از رنگ‌های شیمیایی استفاده نكنند.

نكاتی برای انتخاب و استفاده از رنگ موهای طبیعی
• توجه داشته باشید كیفیت، تازگی گیاه، میزان مواد، نحوه تركیب مواد، جنس و رنگ موی هر شخص، زمان ماندن مخلوط روی مو و. . . طیف رنگی متفاوتی را در افراد مختلف ایجاد می‌كند.

• پیش از رنگ كردن كل موهای‌تان، بخش كوچكی از موها را رنگ كنید تا رنگ به دست آمده روی موی خود را ببینید و در صورت رضایت كل موی خود را رنگ كنید.

• اگر رنگ به دست آمده دلخواه شما نبود می‌توانید چندین مرتبه این كار را تكرار كنید. رنگ‌های تیره با تكرار، تیره‌تر و رنگ‌های روشن روشن‌تر می‌شود.

• مدت دقیق نگهداشتن رنگ روی مو بسیار مشكل است زیرا به خصوصیات مو و رنگ موی شما بستگی دارد.

• برای اینكه نتیجه بهتری از رنگ كردن موهای خود بگیرید، بهتر است شرایط دمایی محیط، نزدیك به دمای بدن یعنی 37 درجه سانتی‌گراد باشد.

• توجه داشته باشید رنگ‌های شیمیایی به سختی روی رنگ‌های گیاهی می‌نشیند و ولی رنگ‌های گیاهی به‌راحتی روی موهای دكلره شده و رنگ‌شده نتیجه می‌دهد.

• شست‌وشو با چای باعث تغییر رنگ موها نمی‌شود اما هاله زیبایی روی آنها پدید می‌آورد.

• اگر موهای شما شكننده و خشك است، هنگام استفاده از حنا، زرده تخم‌مرغ یا روغن زیتون به تركیب رنگ‌تان اضافه كنید.

تست اولیه را فراموش نکنید
در نظر داشته باشید که پیش از رنگ کردن کل موهای‌تان، حتما قسمتی از مواد تهیه کرده را بر روی پوست خود امتحان کنید. در صورت بروز حساسیت، قرمزی یا دانه زدن از رنگ کردن موی‌تان با آن مواد صرف نظر کنید چرا که مواد طبیعی هم ترکیباتی دارند که امکان دارد برای افراد متفاوت، واکنش های گوناگونی به وجود آورند. در صورت استفاده از رنگ های شیمیایی هم،  تست اولیه را از یاد نبرید. به عنوان مثال اگر گرم مزاج هستید ، بهتر است رنگ های گرم را فراموش کنید و برای رنگ کردن موهای‌تان ریسک نکنید همچنین از احتمال بروز حساسیت هم غافل نشوید.
منبع:مجله سیب سبز

 


ویدیو مرتبط :
مضرات رنگ موی مصنوعی، معرفی رنگ موی طبیعی برای خانم ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رنگ کردن موها با چای، قهوه و ادویه‌جات



 

 

رنگ کردن مو با مواد گیاهی

 

استفاده از محصولاتی مانند چای، قهوه و ادویه برای رنگ کردن موها روش جالب برای اجتناب از استفاده مواد شیمیایی رنگ‌ها و همچنین کاهش هزینه است. برای آشنایی بیشتر با روش رنگ کردن موها با این مواد، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید.

 

 

آنچه لازم داریم:


- چای

- قابلمه کوچک

- اپلیکاتور یا همان چوب‌های بستنی

- مواد رنگ‌زا مانند چای، قهوه یا ادویه

- ظرفی که از جنس فلز نباشد

- آب



1) اپلیکاتورها را درون ظرفی که از قبل تهیه کردید، قرار دهید و برای هم زدن رنگ از آنها استفاده کنید.

 

2) درون ظرفی که از جنس فلز نیست و رنگ تحت تاثیر فلز قرار نمی‌گیرد، رنگ را بریزید.

 

3) رنگ‌های طبیعی را با هم مخلوط کنید. این مواد باید در همان روز استفاده شوند و نباید بیشتر از یک روز بمانند.

 

4) موهای سیاه و یا قهوه‌ای تیره با قهوه خالص و یا چای سیاه و یا پوسته آلبالو رنگ می‌شوند. اجازه دهید که این مواد به مدت 20 دقیقه در آب به آهستگی بجوشند تا در نهایت به حالت رنگ غلیظ درآیند.

 

5) با استفاده از چای بابوبه یا زنجبیل، این رنگ را روشن‌تر کنید.

 

6) اگر رنگ قرمز می‌خواهید، این مواد را با فلفل شیرین یا غنچه گل مخلوط کنید تا رنگ قرمز آن بیشتر شود و سپس آن را آبکشی کنید و اجازه دهید خنک شود. بعد آن را روی موها بمالید.

 

7) در صورتی که موهایی با رنگ خیلی روشن می‌خواهید، این مایع را با ریشه گیاه ریواس و آب مخلوط کنید و به مدت یک ساعت آن را بجوشانید. پس از سرد شدن، آن را صاف کنید. برای ایجاد تن رنگ گرم‌تر، از سرکه قرمز به جای آب استفاده کنید.

 

8) در صورتی که موهای خاکستری دارید، موها را با مخلوطی از نصف فنجان ساژ و رزماری که آنها را در دو فنجان آب گرم حل کرده‌اید، رنگ کنید. این کار را یک بار در هفته تا زمانی که به رنگ دلخواه برسید، تکرار کنید.

 

9) سه قاشق چای‌خوری چای سیاه، سه قاشق چای‌خوری ساژ و آب جوشیده تمیز را با یکدیگر مخلوط کنید و برای رنگ کردن موهای خاکستری تیره مورد استفاده قرار دهید.