سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دکوراسیون در آپارتمان



 

ايده هايى متفاوت براى فضاسازى در آپارتمان

 

 

دکوراسیون در آپارتمان

 


يكى از عمده مشكلات آپارتمان نشينى كمبود جا و در اختيار نداشتن فضاى مناسب است. كمبود قفسه هاى آشپزخانه، عدم وجود كمد ديوارى ، كتابخانه ديوارى و... همه اينها از جمله عواملى است كه امنيت، آسايش و مهمتر از همه اقتصاد ساكنين آپارتمان را به مخاطره مى اندازد. از آنجا كه انباشته كردن اسباب و اثاثيه اضافى، غيرضرورى و گاه به دردنخور يكى از ويژگى هاى زندگى است، فضاسازى در آپارتمان از اهميت ويژه اى برخوردار است. توجه به استفاده از فضا به صورتى مفيد و كارآمد علاوه بر اين كه نقش مؤثرى در كاهش ميزان ريخت و پاش ايفا مى كند بر هماهنگى نوع چيدمان منزل نيز مى افزايد. در اينجا به معرفى راه هايى مى پردازيم كه مى تواند ايده بسيار خوبى براى شما در زمينه فضاسازى آپارتمان باشد :

 


يكى از مهمترين اقدامات در اين زمينه ساخت و نصب دكورهايى است كه مى تواند بيشترين ميزان وسايل اضافى و غيرضرورى شما را در خود جاى دهد. حال با اين اوضاع اگر مى خواهيد كمبود جايتان را برطرف سازيد و نمى دانيد با كتاب هاى اضافى و ظرف و ظروف عتيقه اى كه با تلاش بسيار جمع كرده ايد چه كار كنيد، پيشنهاد اين است كه يك ويترين نردبانى با ابعاد 40*90 و ارتفاع 212 سانتى متر (بدون شيشه) به عنوان كتابخانه، ميز تلويزيون و ضبط صوت سفارش دهيد.

 


فاصله طبقات بسته به نوع وسيله اى كه در آن جاى مى گيرد، فرق مى كند. طبقه زيرين معمولاً محل قرار گرفتن ويدئو يا تلفن است. طبقه دوم ميز تلويزيون و طبقه سوم جاى گذاشتن ضبط صوت و وى سى دى است. طبقات بعدى نيز مختص قرار گرفتن كتاب مى شود كه البته شما مى توانيد تعداد بيشترى از طبقات را به كتاب هايتان اختصاص دهيد. اگر كنج اتاق پذيرايى خالى است و ظرف هايتان در آشپزخانه بدون جا مانده به جاى صرف هزينه گزاف براى خريد يك بوفه خراطى شده چندميليونى، يك ويترين چوبى سه كنج چهارطبقه با در شيشه اى سفارش دهيد كه ارتفاعى 180 سانتى مترى و طول و عرضى معادل 43 سانتيمتر داشته باشد. اگر قصد داريد به گونه اى ديگر بشقاب ها و ليوان هايتان را جمع آورى كنيد پيشنهاد مى كنيم اين روش را برگزينيد. يك كمد 5 طبقه با عرض 49 طول 64 و ارتفاع 162 سانتى متر سفارش دهيد كه هر طبقه آن در جداگانه داشته و همچون در يخچال از يك سو باز شود. احياناً اگر ظروف قيمتى و عتيقه داريد بد نيست همان كمد 5 طبقه را بدون در ساخته و به جاى چوب در كف قفسه ها از شيشه استفاده كنيد.

 

 

دکوراسیون در آپارتمان

 


اگر علاقمند به قرار دادن آينه در منزلتان هستيد، مى توانيد با يك تير دو نشان بزنيد، يك كتابخانه به همراه يك كمد آينه دار. براى اين كار لازم است يك كمد دوتايى به هم چسبيده و بدون در با ارتفاع 212 و طول و عرض 97 و 33 سانتى متر سفارش دهيد. با كمك 4 عدد تخته يكى از قسمت ها را طبقه زده و از آن به عنوان كتابخانه استفاده كنيد و يا اشياى لوكس را در آن جا دهيد. قسمت كنارى را به عنوان كمد لباس هايتان انتخاب و در تمام آينه رويش نصب كنيد.

 


براى استفاده بهينه از سالن پذيرايى و بهره بردن از امكانات كتابخانه، قفسه هاى سى دى و ظروف غيرلازم مى توانيد ترتيب ساخت يك دكور را بدهيد. دو رديف قفسه سه تايى كه هر كدام با عرض و طول 37 و 70 و ارتفاع 40 سانتى متر است محل مناسبى براى نگهدارى ظروف آشپزخانه و اشياى قديمى به شمار مى روند.

 


رديف پايين كه نماى چوبى دارد براى گذاشتن فايل هاى ادارى و كتاب بسيار مناسب است. فاصله بين دو رديف كمد هم فضاى استانداردى است براى گذاشتن تلويزيون، آباژور، ضبط صوت و هر شىء زينتى كه مايل به قرار دادن در آن مكان هستيد. نمونه اين كار را در آشپزخانه نيز مى توان انجام داد . اين ديگر بسته به سليقه شما است كه پانل هاى چوبى را در كدام قسمت و به چه صورت در آشپزخانه نصب كنيد.

 


اين روش به خانواده هاى پرجمعيت و مهمان دوست كمك مى كند تا تمام ظروفى را كه در آشپزخانه نياز دارند در كنار خودشان جمع آورى كنند بدون اينكه با كمبود فضا مواجه شوند.

 

 

دکوراسیون در آپارتمان

 

 

 

كمد لباس هاى قديمى



نگهدارى لباس در هر خانه اى يكى از مهمترين مسائل است. يكى از معضلات خانم ها در پايان زمستان، جمع كردن لباس هايى است كه ديگر به درد فصل بهار و تابستان نمى خورند. چرا كه اغلب به دليل كمبود كمد و فضاى خالى مجبور به دور ريختن لباس هاى قديمى و غيرفصلى هستند. ايده خوب براى حل اين مسئله ساخت نوعى كمد است كه حالت كاناپه داشته و مى تواند در خود تعداد بسيار زيادى لباس جاى دهد.

 


سه كمد مكعب مستطيل كه در آن از قسمت بالا باز مى شود و ابعاد آن بستگى به متراژ منطقه اى دارد كه شما در نظر گرفته ايد اين كمد علاوه بر نگهدارى لباس هاى قديمى و زمستانى، كاربرد ديگرى نيز دارد. مى توانيد با قرار دادن چند عدد بالشتك آن را به كاناپه تبديل كنيد يا به عنوان ميز براى گذاشتن آباژور، گلدان و مجسمه استفاده كنيد.

 

 


اتاق كار خانگى

 

 

دکوراسیون در آپارتمان

 


ايجاد فضاى مناسب براى كار اين امكان را مى دهد كه شما در زمان هايى كه در منزل به سر مى بريد يا به هر دليلى مثل داشتن فرزند خردسال نمى توانيد در ساعات روز سر كارتان حاضر شويد، بتوانيد با آسودگى خاطر به امورتان رسيدگى كنيد. براى اين منظور قسمتى از سالن پذيرايى را كه بلااستفاده است مثلاً قسمتى كه به واسطه قرار گرفتن ستون حالت فرورفتگى دارد را انتخاب كنيد. با گذاشتن يك پاراوان بين قسمت موردنظر و آنجا كه مبلمان را قرار داده ايد، يك ديوارك بسازيد. سپس ميز كارتان را پشت پاراوان قرار داده و با نصب چند قفسه كامپيوتر، فاكس، تلفن و هر آنچه را كه براى يك ميز كار لازم داريد روى آن قرار دهيد.

 


دو رديف قفسه شيشه اى كه براى كتاب و سى دى نصب شده است. اين كار به شما اين امكان را مى دهد كه كتاب ها و سى دى هاى مورد علاقه خودتان را هميشه در دسترس داشته باشيد.

 

 

title="دکوراسیون

 


بهينه سازى در آشپزخانه



يك ميز دوطبقه متناسب با فضاى آشپزخانه سفارش دهيد كه دورتادور آن چسبيده به قسمت فوقانى، كشو نصب شده باشد. اين ميز را وسط آشپزخانه بگذاريد. بشقاب، ليوان، كارد و چنگال هايتان را در كشوها جاى داده و طبقه تحتانى را هر آنچه كه دلتان مى خواهد از قابلمه گرفته تا گلدان، سبد ميوه و نان قرار دهيد. با پهن كردن يك روميزى زيبا و گذاشتن يك گلدان گل از قسمت بالايى نيز مى توانيد به عنوان ميز ناهارخورى استفاده كنيد.

 

 


استفاده بهينه از تاقچه

 

 

هنوز هم خانه هايى وجود دارد كه در معمارى شان از تاقچه استفاده شده است. با پياده كردن روش هاى فوق مى توانيد حداكثر بهره را از فضا ببريد، محيط خانه را از شلوغى و ريخت وپاش برهانيد. سليقه تان را اجرا كنيد و آرامش واقعى را به محيط زندگى تان برگردانيد.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ دکوراسیون داخلی (دکوراسیون زیبا در آپارتمان مدرن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکوراسیون آپارتمان برای زوجهای جوان



 

 

دکوراسیون آپارتمانهای کوچک برای زوجهای جوان

 

 

دکوراسیون آپارتمانهای کوچک برای زوجهای جوان

 

 

 

درک انتخاب زیرکانه اسباب و اثاثیه می‌تواند به شما در بزرگ جلوه دادن یک آپارتمان کوچک کمک کند.این راه حلی است که بیشتر زوج‌های جوان با فضاهای کم آپارتمانشان دارند.

 

 


راه حل هایی برای کمبود فضا در خانه های کوچک:



درک انتخاب زیرکانه اسباب و اثاثیه می تواند به شما در بزرگ جلوه دادن یک اتاق کوچک کمک کند.

 

 


1.انباری شیک:

 


فضایی را برای مخفی کردن درهم و برهمی ها ایجاد کنید. در این تصویر میز قهوه ای رنگ هم قابلیت تغییر مکان را به راحتی می دهد و هم درون آن فضایی است برای انبار کردن وسایلی که نباید در معرض دید باشد. فضای بسیار مناسبی است برای قرار دادن اسباب بازی های بچه ها. این نمونه چوبی هم بسیار شیک است و هم کاربردی، که در هر فضایی قابل استفاده است.

 

 

دکوراسیون آپارتمانهای کوچک برای زوجهای جوان

 

 

 

2.انتخاب صحیح مبلمان:



در فضاهای کوچک بیشتر از کاناپه های بدون دسته یا با دسته های ظریف استفاده کنید. در اتاقهای کوچک کشف کردن نقطه هایی برای نشستن میهمانان همیشه آسان نیست، در صورتیکه اگر مبلمان شما بدون دسته باشد بدون از بین رفتن راحتی مهمانان از هر صندلی بیشتر می توان استفاده کرد .

 

 

دکوراسیون آپارتمانهای کوچک برای زوجهای جوان

 

 


3.کاربری بیشتر:

 


در فضاهای کوچک اسباب و اثاثیه ای انتخاب کنید که چندین کاربرد داشته باشد. مانند میز وسط اتاق که هم به عنوان میز کاربرد دارد و هم می توان برای قرار دادن پاها در هنگام خستگی استفاده کرد. به علت کوچک بودن فضا امکان برخورد پا به گوشه های کاناپه و میز بیشتر خواهد بود، بنابراین در این اتاق از اثاثیه ای استفاده شده است که دارای لبه های گرد و ملایم باشد.

 

 

دکوراسیون آپارتمانهای کوچک برای زوجهای جوان

 

 

 

4.پاپ آرت:

 


در اتاق کوچک خود از کارهای هنری که در سایز بزرگ چاپ شده اند استفاده کنید، که در این اتاق هم چند کار ارزان قیمت چاپ شده در سایزی بزرگ به دیوار های سفید زده شده است که به بزرگ جلوه دادن اتاق بسیار کمک کرده است.

 

 

 

دکوراسیون آپارتمانهای کوچک برای زوجهای جوان

 

 

 

5.دیدی باز:

 


بدون شلوغ کردن فضا از رنگهای ملایم با طرحهای لطیف در فرش، پرده و پارچه مبل استفاده شده است. برای بزرگ نشان دادن فضا بهتر است از اثاثیه ای استفاده کنید که دیدی باز داشته باشند مثل باز بودن فضای بین پایه های مبل و میز که از اشغال فضا جلوگیری کرده است.

 

 

دکوراسیون آپارتمانهای کوچک برای زوجهای جوان

 

 

 

6. دیدی آشکار:

 


از اسباب و اثاثیه روشن استفاده کنید، در این تصویر از میز شیشه ای استفاده شده است که فضای بسیار مناسبی برای انجام کارهای روزمره مثل دیدن تلویزیون و خوردن عصرانه و چای و حتی بازی بچه‌ها را فراهم کرده است. در فضاهای کوچک از اثاثیه ای استفاده کنید که بار بصری کمتری دارند.

 

 

دکوراسیون آپارتمانهای کوچک برای زوجهای جوان

 

 

 

7.استفاده از فضاهای پرت:

 


از فضاهای پرت شده‌ی درون کار هم استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از طبقات با رنگهای مشابه، یک دید زیبا به اتاقتان بدهید، در حالیکه از آن قسمت برای قرار دادن وسایل تان هم می‌توانید استفاده کنید. رنگ نارنجی به کار برده شده در کنار سفیدی دیوار اتاق را زیباتر ساخته است.

 

 

دکوراسیون آپارتمانهای کوچک برای زوجهای جوان

 

 


ادامه دارد...