سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دستور تهیه محبوب ترین غذای انگلیسی



 

 

غذای انگلیسی

 



یکی از محبوب ترین و سنتی ترین غذاهای انگلستان غذایی است که در واقع با فیله ماهی تازه سید شده و چیپس سیب زمینی آماده میشود و انگلیسیها این غذا را به نوعی تبدیل به غذای ملی شان کرده اند و آنرا به سایر کشورها نیز معرفی کرده اند .به دستور تهیه این غذا توجه نمایید



مواد لازم :

 

آرد معمولی
2 پیمانه
شیر
2 پیمانه
آب
به مقدار لازم
مایه خمیر 1 چانه
نمک مقداری
سیب زمینی برای 1 یا 2 نفر
روغن برای سرخ کردن

 

 

طرز تهیه :

 

 

غذای انگلیسی

 

 

آرد را در یک غذا ساز نسبتا بزرگ ریخته و شیر را به آن اضافه میکنیم.در ابتدا آرد و شیر را خوب با یکدیگر مخلوط کرده و در همان حال آب را کم کم به آن اضافه می کنیم.نباید آب را یکجا به آن اضافه کرد.حالت هم زدن را تا زمانیکه تمام آرد و مواد اضافه شده کاملا با هم ترکیب شده و غلظت و قوام یکنواخت پیدا کند ادامه می دهیم.سپس نمک و مایه خمیر را اضافه کرده و دوباره هم می زنیم.دستگاه را خاموش کرده و 1 تا 1 ساعت و نیم مواد بدست آمده را در حالت استراحت در یک مکان گرم قرار می دهیم.

برای درست کردن چیبس سیب زمینی ها را پوست کنده و به اندازه های مساوی تکه تکه کرده و آنهارا شسته و میگذاریم تا کاملا خشک شوند.سپس آنها را در یک ظرف دسته دار عمیق که حاوی روغن داغ می باشد یه مدت 5 دقیقه قرار می دهیم.سپس آنها را از روغن خارج کرده و با یک قاشق شیارهایی روی آنها ایجاد کرده و به مدت 10 دقیقه در یک ظرف فلزی قرار داده تا خنک شوند و این شیار ها را به خود بگیرند.دوباره آنها را به مدت 7 تا 10 دقیقه در روغن ریخته تا کاملا طلایی شوند و راحت قابل جویدن باشند.نمک را هم که چاشنی آن است روی آن می ریزیم.

ماهی را در داخل مایع آرد غلتانده و خوش با آن پوشش میدهیم بعد در روغن می گذاریم تا سرخ شود و به طور منظم آنها را برمیگردانیم تا هر دو طرف آنها کاملا سرخ شود.سپس آنها را از روغن خارج کرده و نمک روی آن میریزیم و با چیبسی که درست کرده ایم میل می کنیم.

البته در دستور راحت تر این غذا میتوانید از پودر سوخاری و استفاده کنید .یعنی ماهی ها را اول در پودر سوخاری بغلتانید بعد در تخم مرغ بغلناتید و در آخر آنها را با پودر نان آغشته ساخته و سرخ کنید.

منبع:seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه جکت پوتیتو (jacket potato) غذای انگلیسی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور تهیه یک پیش غذای کره ای معروف



 

 

غذای کره ای

 

 


در تهیه این غذا از پنیر توفوی جوشیده شده ، کیم چی و کمی گوشت استفاده می شود . پنیر توفو می تواند در کنار کیم چی به عنوان مزه غذا استفاده شود.

 


توفو کیم چی یکی از غذاهای اشتها آور و یا به نوعی پیش غذا درکشور کره محسوب می شود. (غذایی که اغلب به عنوان مزه در کنار نوشیدنی سرو می شود). در تهیه این غذا از پنیر توفوی جوشیده شده ، کیم چی و کمی گوشت استفاده می شود . پنیر توفو می تواند در کنار کیم چی به عنوان مزه غذا استفاده شود.


توضیحات: پنیر توفو یک پنیر مخصوص است که از لوبیای سویا تهیه میشود . این پنیر بافتی نرم و ابریشمی دارد و بسیار خوشمزه است و محبوب کره ای ها است و در بسیاری از غذاهای از آن استفاده میکنند.


شاید این دستورالعمل ،‌روشی که در رستوران ها تهیه می شود ، متفاوت باشد؛ معمولا کیم چی در مرکز بشقاب و قطعه های پنیر توفو در کنار آن قرار می گیرد. اما در بعضی دستورالعمل ها کیم چی روی پنیر توفو را گرفته و مقداری گوشت وسویا روی آن ریخته می شود. برای گوشت این غذا می توانید از گوشت گوساله استفاده کنید. کسانی که گیاهخوار هستند می توانند از قسمت گوشت آن صرف نظر کنند. در نهایت می توانید غذا را با حلقه های پیاز تزیین کنید.

 

 

مواد لازم :


توفو
1 بسته
کیم چی آماده
1 و 2/1 فنجان
گوشت گوساله
250 گرم
فلفل قرمز
1 قاشق غذاخوری
سس سویا 1 قاشق غذاخوری
روغن کنجد 1 قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده و حلقه شده 1عدد
سیر رنده شده 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل مقداری


 

دستورالعمل:


1- در یک ماهیتابه مقداری آب ریخته و پنیر توفو را داخل آن ریخته تا بجوشد.

 

2- نمک را داخل پنیر توفو جوشیده ریخته تا 5-7 دقیقه روی گاز بماند.

 

3- سیر رنده شده و تفت داده شده در روغن سبزیجات را به گوشت خورد شده اشافه کرده و مقداری آنها را بهم تفت دید.

 

4- نمک و فلفل را اضافه کنید.

 

5- کیم چی را آماده کرده و بگذارید تا خشک شود.

 

6- در این مرحله کیم چی ، فلفل قرمز خرد شده و سس سویا را اضافه کنید. بگذارید غذا به مدت 4-5 دقیقه بپزد و سپس روغن کنجد را به آن بیفزایید.

 

7- یک بشقاب برداشته و کیم چی را در قسمت میانی آن گذاشته و قطعات پنیر توفو را در اطراف آن بچینید.


8- حالا گوشت و مخلوط آماده شده را روی کیم چی ریخته و در آخر برای تزیین حلقه های پیاز را روی آن بچینید.