سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

درمان جوش صورت با چند روش خانگی



درمان جوش صورت

با مواد طبیعی می توانید جوش های صورت تان را درمان کنید.

 

جوش صورت یکی از مشکلات پوستی است که می توانید با روش های خانگی آن را درمان کنید. با مواد طبیعی می توانید جوش های صورت تان را درمان کنید.


رو به روی آینه ایستاده اید و مدت ها مشغول ریشه کن کردن جوش های ریز و درشت روی صورتتان می شوید، جوش هایی که امروز از بین می روند و فردا دوباره سر باز می کنند. اغلب ما برای خلاص شدن از این نقاط قرمز دست به دامان پزشکان و کرم ها و داروهای رنگارنگ می شویم.

اما شیوه های ساده تر و در عین حال کم خرج تری برای درمان این جوش های همیشه حاضر وجود دارد، درمان هایی که تنها و تنها به وسیله برخی خوراکی های خانگی انجام می شوند. اگر شما به خاطر جوش های صورت همیشه در عذاب هستید و دیگر نمی دانید برای پاک شدن آنها چه کنید، گزارش ما را بخوانید و با راه های آسان بهره مندی از پوستی صاف و درخشان آشنا شوید :
 
درمان جوش صورت با روغن درخت چای
به دلیل وجود ترکیبات آنتی باکتریال و خاصیت تسکین دهندگی، درخت چای به خشک کردن جوش های سر سفید و از بین بردن آکنه ها کمک قابل توجهی می کند. کافی است مقدار کمی از برگ های درخت چای را روی نقاط حساس پوست بگذارید و بعد 10 تا 15 دقیقه آن را بشویید، پس از چند بار انجام این کار تفاوت را در پوستتان احساس می کنید.
 
درمان جوش صورت با لیمو ترش
یکی دیگر از منابع اسیدی که به کشتن باکتری های پوستی و خشک شدن سریع جوش های صورت کمک می کند لیمو ترش است. شما می توانید هر شب پیش از رفتن به تخت خواب یک نیمه از لیمو ترش را روی صورت خود بمالید و صبح بشویید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر پوستی حساس دارید با احتیاط از این خوراکی استفاده کنید.
 
درمان جوش صورت خمیر دندان
آنچه که ما برای تمیزی دهان و دندان استفاده می کنیم به سادگی می تواند جوش های صورت را خشک و اندازه آنها را کوچک کند. البته خمیر دندان برای افرادی که از آکنه ها و جوش های مزمن رنج می برند کارکرد چندانی ندارد و می تواند به پوست آنها آسیب جدی بزند. شب ها پس از مسواک زدن مقدار کمی خمیر دندان روی انگشت خود بزنید و آن را روی جوش های پوستی خود بگذارید و صبح ها آن را بشویید. فراموش نکنید که برای تسکین پوست تنها از خمیر دندان سفید استفاده کنید.
 
درمان جوش صورت با سیر
احتمالاً سیر یکی از سبزیجات و ادویه های مورد علاقه شما در آشپزی است، اما همین خوراکی لذیذ می تواند به شما کمک کند تا دیگر جوش های صورتتان را نبینید. خوراکی با خاصیت آنتی باکتریال و سولفور که تأثیر شگفت انگیزی در نابودسازی سریع آکنه های پوستی دارد. سیرها را تکه تکه کنید و روی قسمت های آسیب دیده پوستتان بگذارید و پس از چند دقیقه آنها را بشویید و تا پوستی روشن و صاف داشته باشید.
 
درمان جوش صورت با آسپرین
به دلیل خاصیت ضد التهابی آسپرین نه تنها قابلیت مبارزه با جوش ها را دارد بلکه به کم رنگ شدن آنها هم کمک می کند. یک ربع از آسپرین را شب ها روی قسمت های ملتهب پوست خود بگذارید و تا صبح برای شستن آن صبر کنید.
 
درمان جوش صورت با نمک دریایی
اگر به دنبال راهی سریع برای از بین بردن جوش ها هستید، پیشنهاد ما به شما نمک دریایی است. کافی است مقداری آب به دو قرص نمک دریایی اضافه کنید و آن را روی قسمت های حساس پوست بگذارید، سریع تر از آنچه فکرش را بکنید جوش ها از بین می روند و پوست شما صاف می شود.
 
درمان جوش صورت با عسل
یکی از خواص قابل توجه عسل، آنتی باکتریال بودن آن است. این خوراکی بی نظیر ضمن کشتن آکنه های پوستی از بروز عفونت هم جلوگیری می کند. یک توپ نخی کوچک را به عسل آغشته کنید و سپس سطح پوست خودتان را با آن ماساژ دهید، اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه عسل روی پوست شما بماند. فراموش نکنید برای اینکه نتیجه مطلوب حاصل شود باید این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.


منبع : شفقنا زندگی

 


ویدیو مرتبط :
12 روش آسان و سریع برای درمان جوش های صورت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جوش صورت و سیاهی دور چشم تان را با این روش خانگی درمان کنید!!



مشکلات پوستی

جوش صورت و سیاهی دور چشم را به راحتی با روش های خانگی می توانید درمان کنید

 

جوش صورت و سیاهی دور چشم یکی از مشکلات پوستی است که به راحتی با روش های خانگی می توانید آنها را درمان کنید. سیب یکی از میوه هایی است که می توانید جوش صورت تان را با آن درمان کنید.


12 راه شگفت انگیز برای داشتن پوست و مویی زیبا با سیب
یک سیب با توجه به اینکه مملو از مواد مغذی مورد نیاز است، بدون شک یک میوه‎ جادویی به شمار می‎رود. نه تنها طعم خوبی دارد، بلکه همچنین می‎تواند به شیوه‎های متعددی برای بدن شما سودمند باشد. و تنها این نیست! جدا از شعار "یک سیب بخور دکتر را دور نگه دار"، همچنین دارای ویژگی‎های جوان سازی و بهبود بخشیدن به وضعیت پوست می‎باشد که می‎تواند به حفظ و بهبود وضعیت زیبایی شما کمک کند.

بنابراین، بدون اینکه نیاز به صبر داشته باشید، ما مزایای زیبایی گوناگون سیب را برای شما در اینجا ارائه کرده‎ایم و همچنین راه‎هایی که بتوانید آن‎ها را در برنامه‎‎ روزانه‎ی زیبایی خود قرار دهید.
 
سیب پوست شما را مرطوب و آبدار نگه می‎دارد
سیب دارای ویژگی ‎های تغذیه‎‎ای و یک مرطوب نگهدارنده عالی برای پوست می‎ باشد. محتوای بالای موجود در سیب باعث می‎شود میزان مایع موجود در پوست تامین شده باقی بماند. به علاوه، پتاسیم و تانن ( تانن ماده‌ای است که در عصارهٔ بسیاری از گیاهان وجود دارد. معمولاً آن را از پوست بلوط به دست می‌آورند. ولی علاوه بر بلوط گیاهان دیگری نیز مانند سماق، چای، سیب نارس، به نارس، برگ گردو و بارهنگ نیز دارای تانن هستند. ) موجود در سیب همچنین به پوست شما کمک می‎کند رطوبت خود را حفظ کند. فقط کافی است یک برش سیب را بردارید و آن را روی پوست خود بمالید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. این امر باعث می‎شود در سطوح روغن پوست شما تعادل ایجاد شود و پوست شما را به خوبی آبدار کند.
 
سیب به عنوان یک نرم کننده‎ طبیعی عمل می‎کند
مرطوب سازی جلوی از دست دادن محتوای آب پوست شما را با تشکیل یک لایه‎ی محافظتی روی آن می‎گیرد، و سیب می‎تواند همچنین در این زمینه به شما کمک کند. تنها کاری که باید بکنید این است که پوره‎ سیب، عسل و خامه‎ ترش را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت و دستان خود بمالید تا پوست نرم و ملایمی داشته باشید.
 
سیب به عنوان یک پاک کننده‎ عالی عمل می‎کند و باعث درخشش پوست شما می‎شود
آب سیب می‎تواند به عنوان یک پاک کننده‎ عالی برای پوست شما عمل کند. فقط کافی است یک قاشق غذاخوری آب سیب و عسل را به همراه یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست خود به مدت چند دقیقه قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشورید. این ترکیب یکی از بهترین پاک کننده های طبیعی است که باعث درخشش پوست شما می‎شود.
 
سیب سیاهی زیر چشم تان را از بین می برد‎
ویتامینها و مواد معدنی مختلف موجود در سیب به عنوان یک سبک کننده‎ پوست عمل می‎کنند و بنابراین در کاهش حلقه های تیره‎ اطراف چشمان شما موثر هستند. به علاوه، ویتامین B و C، به همراه پتاسیم به پوست حساس اطراف چشمان شما تغذیه رسانی می‎کنند. کافی است چند برش از سیب سبز را بجوشانید، آن‎ها را به حالت خمیری در آورید، و اجازه دهید سرد شود. حالا آن را زیر ناحیه‎ چشم برای روشن کردن دایره‎های تیره و تسکین پوست قرار دهید. شما همچنین می‎توانید برش‎های سیب را به مدت 15 دقیقه روی هر چشم برای کاهش پف کردن و استرس از آن ناحیه قرار دهید.

درمان اگزما با سیب
سرکه‎ سیب محلولی عالی برای مشکل کسانی است که اگزما دارند . این محلول دارای ویژگی‎های ضد باکتریایی و ضد قارچی به علت محتوای اسیدی و اسید مالیک حاضر در آن دارد. بنابراین، این عفونت و همچنین شکل‎های توسعه یافته تری از آن را درمان می‎کند. دو قاشق غذا خوری از سرکه‎ی سیب و آب را روی پوست تحت تاثیر اگزما قرار گرفته قرار دهید تا عفونت، خارش و همچنین خشکی ایجاد شده توسط این بیماری کاهش یابد.
 
سیب باعث می‎شود جوان تر به نظر آیید
سیب ها مملو از کلاژن و الاستیک می‎باشند، دو ماده‎ای که باعث می‎شود پوست ظاهر تازه و جوانی به خود بگیرد. همچنین غنی از ویتامین C هستند که مسئول تولید کلاژن است که باعث حفظ جوان بودن پوست شما می‎شود. آنتی اکسیدان‎ های حاضر در آن‎ ها همچنین مانع شکل گیری چروک و پیر شدن قبل از موعد پوست می‎شود. بنابراین، برای اینکه پوستی با ظاهر جوان تر داشته باشید، چند سیب را بردارید و آب آن‎‎‎ها را بگیرید. حالا کل آن را روی نواحی صورت و گردن خود به کار بگیرید و بعد از حدود 20 دقیقه آن را بشورید. این امر باعث کاهش چین و چروک می‎شود و خطوط روی صورت شما را صاف می‎کند.

 

با ماسک سیب پوست صورت تان را روشن کنید
سیب‎ ها با توجه به غنی بودن از ویتامین C و دیگر مواد غذایی ضروری، باعث روشن تر شدن رنگ چهر‎ه و پوست شما می‎شود. بنابراین برای اینکه یک پوست دارای ظاهر طبیعی و درخشان به کمک این میوه‎ی عالی داشته باشید، به راحتی دو قاشق غذا خوری از پودر پوست سیب و یک قاشق غذا خوری عسل را بردارید. حالا، این دو ماده را با هم مخلوط کنید و همچنین مقدار اندکی از جو دوسر به خوبی پودر شده به آن اضافه کنید. این خمیر را روی پوست خود به کار بگیرید و آن را بعد از 20 دقیقه بشورید. نه تنها نتیجه‎ی امر این است که پوست شما روشن تر شود، بلکه همچنین باعث بهبود بخشیدن به وضعیت بافت پوست شما می‎شود.
 
با سیب جلوی آکنه و لکه‎های تیره را بگیرید
مواد معدنی نظیر کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم به همراه ویتامین‎های A و C حاضر در سیب آن را یک میوه‎ پاک کننده‎ عالی می‎سازد. جدا از این مواد مغذی، همچنین غنی از محتوای آب و فیبر است. این دو عنصر باعث اطمینان بخشیدن به وجود یک سیستم هضمی عالی می‎شوند که یک جنبه‎ مهم دیگر برای بی نقصی و سلامت پوست به شمار می‎رود. بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر آکنه و لکه‎های سیاه برای پوست شما، دارویی عالی وجود دارد. یک سیب را در یخچال قرار دهید، زمانی که گرم شد آن را پوست بکنید و آن را له کنید تا حالت خمیری داشته باشد. حالا کمی عسل، خامه یا شیر به آن اضافه کنید و آن را روی لکه‎های سیاه پوست خود به کار بگیرید. استفاده‎ی منظم از این خمیر باعث ناپدید شدن این لکه‎ها می‎شود و همچنین جلوی بروز جوش‎ها را می‎گیرد.
 
سیب به عنوان یک اسکراب پاکسازی پوست عمل می‎کند
اسید مالیک حاضر در سیب باعث می‎شود یک عامل اکسفولیاسیون (حذف سلول‎های مرده‎ی پوست) قدرتمند باشد. راهی ساده برای ایجاد یک اسکراب پاکسازی پوست با سیب‎ها در خانه وجود دارد. دو قاشق غذاخوری از آب سیب و لیمو‎ی تازه را با هم ترکیب کنید و یک قاشق غذاخوری از جوی دوسر و عسل. این مخلوط را روی صورت و گردن خود به کار بگیرید و آن را به مدت 10 دقیقه به همین حال رها کنید. آن را بشورید و با پوست تیره و همچنین جوش‎های سر سیاه خداحافظی کنید.
 
سیب از پرتو‎های مضر خورشید پوست شما را محافظت می‎کند
سیب همچنین دارای ویژگی محافظت در برابر اشعه ماورای بفش است. ویتامین A، B و C به همراه آنتی اکسیدان‎ها به پوست های آسیب دیده با نور خورشید کمک می کند. همچنین روی پوست اثر خنک کنندگی زیادی دارد، و می‎تواند خارش و آفتاب زدگی را درمان کند. آب سیب مخلوط شده با مقدار اندکی از عسل روی پوست خود بعد از در معرض قرار گیری با خورشید به کار بگیرید تا شاهد آرام شدن وضعیت آن تا حد زیادی باشید.

جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو
سیب همچنین دارای ماده‎ مغذی به اسم بیوتین ( بیوتین نقشی اساسی در بدن ایفا می کند. بیوتین به سلامت پوست، اعصاب، دستگاه گوارش، سوخت و ساز و سلول ها کمک می کند ) است که به مقدار زیادی کمک به افزایش رشد مو می‎کند. بنابراین، خیلی راحت سرکه‎ سیب و آب را مخلوط کنید و موی خود را بعد از شامپو کردن با این مخلوط بشورید. اگر از بوی سرکه خوشتان نمی‎آید، می‎توانید به این مخلوط برای اندکی معطر ساختن آن گلاب اضافه کنید.
 
سیب کمک به درمان شوره سر می‎کند
آب سیب باعث متعادل سازی سطوح PH پوست سر می‎شود و شوره و خارش ایجاد شده توسط آن را درمان می‎کند. زمانی که آب سیب روی پوست سر شما اعمال شود، اسید مالیک حاضر در آب سیب به عنوان یک عامل اکسفولیاسیون عمل می‎کند و سلول‎های مرده‎ی پوست سر را از بین می‎برد. خوب آیا چنین راهی آسان ترین راه برای درمان چنین مشکل ماندگار و متداول نیست؟

منبع: سیمرغ