سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

درخشان‌شدن ظرف‌ها با این روش ها


اگر شما نیز در خانه‌تان از ظروف بلوری و استیل نگهداری می‌کنید و بخش زیادی از ظروف پخت‌و‌پزتان از جنس استیل است بهتر است این نکات را با دقت به خاطر بسپارید تا هنگام شست‌و‌شوی این ظروف با مشکل رو‌به‌رو نشوید.



مجله زندگی ایده آل: اگر شما نیز در خانه‌تان از ظروف  بلوری و استیل نگهداری می‌کنید و بخش زیادی از ظروف پخت‌و‌پزتان از جنس استیل است بهتر است این نکات را با دقت به خاطر بسپارید تا هنگام شست‌و‌شوی این ظروف با مشکل رو‌به‌رو نشوید.



1. اگر یکی از ظرف‌های بلوری یا لیوان‌هایتان لب پر شده حتما آن را کنار بگذارید و از آن برای مصرف استفاده نکنید. ظروف لب پر محل مناسبی برای جمع‌شدن میکروب‌ها هستند.

2. بهترین راه شستن قابلمه‌ها و ماهیتابه‌های استیل آن است که از آب گرم برای شست‌وشوی آنها استفاده کنید. پیش از شست‌و‌شو برای مدت کوتاهی ظرفتان را درون آب گرم خیس کنید.

3. در صورتی که ظرفتان چرب نیست، نیازی به خیس کردن آن ندارید و می‌توانید با ابر و ماده شوینده ظرف را بشوئید و سریع آبکشی کنید.

4. اگر سینک آشپزخانه یا دیواره کباب‌پز شما لک شده، برای پاک‌کردن آن کافی است از محلول آب و سرکه استفاده کنید. سرکه بهترین حلال برای از بین بردن لکه‌های چربی و غذاست.

5. اگر یخچال، اجاق گاز یا مایکرو‌ویو و دستگاه‌های دیگر شما در آشپزخانه دارای سطح استیل است پیشنهاد می‌کنیم با کمک شیشه‌شور سطح آنها را براق و تمیز نگه دارید.

6. یکی دیگر از شیوه‌های تمیز نگه‌داشتن سطوح دستگاه‌های پخت‌و‌پز از قبیل گاز و هود آن است که محلولی از الکل و آب تهیه کرده و آن را با پنبه به بدنه دستگاه بمالید.

7. بهتر است ظروف بلوری را بلافاصله بعد از آبکشی با یک پارچه تمیز مخصوص خشک کنید تا از بروز لکه روی بلور پیشگیری کنید.

8. اگر از انواع دکوری‌های مختلف با جنس بلوری یا کریستال در ویترین خود نگهداری می‌کنید، بهترین راه برای تمیز‌کردن و برق‌انداختن آنها استفاده از محلول سرکه و آب گرم است.

9. در صورتی که از لیوان‌های باریک و بلند استفاده می‌کنید که امکان شست‌و‌شوی کف آن ممکن نیست، باید از شیشه‌شورهای مخصوص که برای شستن بطری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده کنید.

10. یکی از راه‌های از بین بردن خراش‌های سطحی روی ظروف بلوری استفاده از خمیردندان است. مقداری خمیردندان روی آن بمالید و سطح بلوری را صاف و صیقلی کنید.

11. اگر هنگام شستن لیوان یا کاسه‌های بلوری 2 عدد از آنها درون هم گیر کرد، بهترین کار آن است که درون لیوان بالایی آب سرد بریزید و لیوان پایینی را درون آب گرم قرار دهید انبساط و انقباض موجب خارج شدن2لیوان از هم می‌شود.

12. در صورتی که در خانه‌تان کباب‌پز یا سینک ظرفشویی دارید که از جنس استیل تهیه شده مراقب باشید برای شست‌و‌شوی آنها از سیم ظرفشویی استفاده نکنید.

13. بهترین روش برای شست‌و‌شوی دستگاه‌های پخت‌و‌پز از جنس استیل این است که آنها را با مواد شوینده ملایم و برس‌های بسیار نرمی که ویژه سطوح استیل طراحی شده‌ است شست‌و‌شو دهید‌.

بدون لک

داشتن لباس​های تمیز و بدون لک آرزوی هر خانم خانه​داری است. با استفاده از محصولات پرسیل علاوه بر آنکه لباس​های تمیز و درخشان خواهید داشت انرژی کمتری برای شست شوی لباس​ها صرف خواهید کرد.

تمیز و درخشان با محصول متفاوت

اگر پاکیزگی و بهداشت ظروف آشپزخانه و همین طور حفظ سلامت پوست مادر خانواده برایتان مهم است برای یک بار هم شده محصولات پریل امتحان کنید.


ویدیو مرتبط :
اختلافات با کی روش از زبان حمید درخشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید و بی پرده درخشان از کی روش



اخبار,اخبار ورزشی ,سرمربی پرسپولیس

 

اخبار ورزشی - یک بیگانه هر کاری می خواهد می کند!
انتقاد شدید و بی پرده درخشان از کی روش

برنامه ریزی سازمان لیگ و ترافیک بازی ها کاسه صبر سرمربی پرسپولیس را لبریز کرد.

برنامه‌ریزی فشرده لیگ و البته جام‌حذفی که فرصت حتی ریکاوری را نیز به تیم‌های حاضر در این دو جام نمی‌دهد، انتقادات بسیاری را حواله فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ کرده است.


یک بیگانه هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند
برنامه‌ریزی فشرده لیگ و البته جام‌حذفی که فرصت حتی ریکاوری را نیز به تیم‌های حاضر در این دو جام نمی‌دهد، انتقادات بسیاری را حواله فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ کرده است. در این میان یکی از مباحثی که همیشه مطرح می‌شود نقش کارلوس کی‌روش در این برنامه‌ریزی‌های فشرده و طاقت‌فرسا برای باشگاه‌ها است تا به واسطه این موضوع تیم‌ملی برای پیشبرد اهداف خود زمان و فرصت کافی و لازم را در اختیار داشته باشد. در واقع نقش برجسته سرمربی پرتغالی تیم‌ملی در برنامه‌ریزی‌های لیگ باعث شده تا در چند وقت اخیر شاهد نقدهایی تند از سیاست‌های کی‌روش از سوی مدیران و مربیان باشگاهی باشیم.

عصبانی از کی‌روش
یکی از باشگاه‌هایی که در چند هفته اخیر با توجه به حساسیت‌های موجود حسابی از بابت فشردگی برنامه‌های لیگ لطمه دیده، پرسپولیس است. سرخپوشان در حالی علاوه بر لیگ در جام‌حذفی نیز به نیمه نهایی رسیده‌اند که به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب و نزدیکی بازی‌ها به یکدیگر محرومان و مصدومان بسیاری را در ترکیب خود می‌بینند. همین موضوع باعث شده تا حمید درخشان سرمربی سرخپوشان به انتقاد از کارلوس کی‌روش بپردازد. پرسپولیس بعد از داربی بی‌آن که فرصتی برای برگزاری جلسات تمرینی کافی و حتی ریکاوری مناسب داشته باشد مجبور به حضور در سیرجان و بازی با گل‌گهر در مرحله یک چهارم پایانی شد. این در حالی است که سرخپوشان باید روز دوشنبه نیز به مصاف نفت تهران بروند که این ترافیک بازی‌ها آن هم در حالی که در برنامه‌های سازمان لیگ تعطیلی 50 روزه گنجانده شده کاسه صبر درخشان را لبریز کرد تا سرمربی پرسپولیس به صورت شفاف و بی‌پرده از کی‌روش انتقاد کند.

بیگانه‌پرستی!
این روزها پرسپولیسی‌ها فشار زیادی به واسطه حضور هم‌زمان در لیگ و جام‌حذفی تحمل می‌کنند که حمید درخشان مسبب اصلی این پروسه زیان‌بار را شخص کارلوس کی‌روش می‌داند. درخشان در انتقاد از کی‌روش گفته: «یک بیگانه آمده و هر کاری که دلش می‌خواهد انجام می‌دهد و فدراسیون نیز تابع نظرات اوست. هر 3 روز یک بار مجبوریم بازی کنیم و این موضوع باعث مصدومیت و محرومان بسیاری برای ما شده است.

 

اگر بحث محرومیت نبود حتی یک بازیکن هم به تیم‌ملی نمی‌دادیم.» این جملات تماما منتقدانه درخشان نشان می‌دهد که سرمربی سرخپوشان برخلاف اکثر همتایان خود حاضر نیست سیاست‌های دردسرساز کی‌روش برای باشگاه‌ها را هضم کند و تن به استراتژی‌های پرایراد سرمربی تیم ایران در قبال تیم‌های باشگاهی از جمله پرسپولیس بدهد. البته درخشان پیش از این نیز سعی در تغییر برخی برنامه‌های لیگ از جمله بازی با گل‌گهر داشت که حضور سرمربی پرسپولیس در سازمان لیگ و رایزنی او با تاج پیش از بازی در سیرجان با مخالفت مقام اول سازمان لیگ روبه‌رو شد.
اخبار ورزشی - روزنامه نود