سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

درباره سفره آرایی



آموزش سفره آرایی


سفره آرایی,آموزش سفره آرایی,  آموزش میوه آرایی

تزین میوه و سبزی هنر چشم نوازی است که در ایران به سفره آرایی شهرت دارد. میوه آرایی هنر خاصی است که افراد با مشاهده آن به طور ناخودآگاه احساس شادی و طراوت می کنند.


این هنر خلاقانه در بر گیرنده تکنیک ها و ریزه کاری های ویژه ای است که غذا ها و میوه ها را تا جایی اشتها آور کرده که حتی بعضی از پزشکان برای رفع مشکلات بی اشتهایی کودکان استفاده از هنر سفره آرایی را تجویز می کنند. در مجموع هدف اصلی سفره آرایی هم همین جذاب کردن و اشتها آور کردن مواد غذایی است تا با لذت بیشتری مصرف شود.

استفاده از تکنیک های میوه آرایی در مراسم ها و ایام خاص کاربرد دارد. مراسم هایی مثل عقد و عروسی، شب یلدا ، میز های شام ،عید نوروز ،تزئین غذا و هتلداری و... ازجمله کاربردهای اصلی سفره آرایی می باشد.

آموزش هنر میوه آرایی و سبزی آرایی نیاز به آمادگی قبلی به هنرهای دیگر مثل نقاشی و طراحی نداشته و فقط نیازمند ذهنی خلاق و آموزش بوده که تجربه نشان داده اکثر افراد ی که به این هنر مسلط شده اند خلاقیت های خاصی را از خود نشان داده اند.

تزیین میوه

سفره آرایی,آموزش سفره آرایی,  آموزش میوه آرایی

تزیین میوه

سفره آرایی,آموزش سفره آرایی,  آموزش میوه آرایی

میوه آرایی

سفره آرایی,آموزش سفره آرایی,  آموزش میوه آرایی

تزیین میوه

سفره آرایی,آموزش سفره آرایی,  آموزش میوه آرایی


ویدیو مرتبط :
آموزش سفره آرایی با دستمال سفره مدل نیلوفر آبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هنر سفره آرایی در میهمانی



 

چگونه يك سفره براى ميهمانى ها بچينيم




براى چيدن سفره ميهمانى اندكى صبر و حوصله لذت دست پخت شما را دو صد چندان مى كند و هنر نماى شما اشتهاى ميهمانان را تحريك خواهد كرد.

 


چيدمان در سفره هاى مستطيل شكل گل‌ها را در وسط عرض مستطیل قرار می‌دهیم. در سفره‌های مربع‌شكل ، از یك گوشه آن استفاده می‌كنیم. در صورت استفاده از گلدان ، باید حداكثر شاخه‌های گل 20 سانتی‌متر باشد.

 


ابتدا بشقاب پلوخوری كه بشقاب اصلی است را روی میز می‌گذاریم. سپس بشقاب سوپ‌خوری را قرار داده، چنگال و قاشق را در كنار سفره قرار می‌دهیم. سپس كارد را می‌گذاریم، بشقاب‌های سالادخوری را با دستمال سفره در سمت چپ قرار می‌دهیم.

 


اگر قصد استفاده از شمع را در سفره دارید، می‌توان دستمال‌ها را در حالی كه شمع یا شمعدان است، قرار دهید و به این شكل، سفره را تزئین كنید.

 

 

لیوان در سمت راست قرار می‌گیرد، برای تزئین آن دستمال كاغذی را پهن می‌كنیم و از وسط می‌گیریم و داخل لیوان قرار می‌دهیم.