سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خورش هویج ترکی



 

خورش هویج ترکی

 

 

اگر طالب غذاهای ترکی هستید می توانید این خورش لذیذ را هم در منزل تهیه کرده و نوش جان کنید.....

 

 

مواد لازم:

 

 

هویج خلال شده
1 کیلو
گوشت ماهیچه
نیم کیلو
پیاز
1 عدد
گوجه فرنگی
3 الی 4 عدد
لیمو عمانی 2 الی 3 عدد
آب گوشت یک لیوان و نیم
نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین، زعفران به مقدار لازم
روغن مایع به اندازه کافی

 


طرز تهیه:

 

 

هویج را به شکل خلالی (باریک در یک اندازه)خورده کرده یکدست سرخ مینماییم تاطلایی شود. سپس پیاز را خورد کرده را باگوشت (تکه های درشت) تف میدهیم و ادویه جات را داخل مواد ریخته با آب میگذاریم تا پخته شود. گوجه فرنگیها رابه صورت حلقه حلقه بریده و دور روی آنرا سرخ میکنیم.

 

بعد از آماده شدن مواد درون یک ظرف پیرکس آب گوشت، لیمو عمانی خرده شده (اگر خواستید می توانید از آلو استفاده کنید ,برای هر نفر 3 تا 4 عدد آلو کافی است)و زعفران آب کرده را ریخته سپس تکه های گوشت، هویج و گوجه فرنگی را بطور جداگانه درون ظرف قرار میدهیم. سپس درب ظرف را گذاشته با شعله کم به مدت 10 دقیقه میگذاریم تا خوب جا بیفتد.

 

 


ویدیو مرتبط :
‫خورش هویج Khoresh Havij‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه خورش هویج تبریزی



پخت خورش هویج تبریزی,درست کردن خورش هویج تبریزی

برای تهیه خورش هویج تبریزی می توانید از گوشت گوسفندی هم استفاده کنید


مواد لازم برای خورش هویج تبریزی :

 هویج  400 گرم
 مرغ  400 گرم
 رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
 پیاز متوسط یک عدد
زعفران دم کرده 4 قاشق غذاخوری
آلو 100 گرم
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

 

طرز تهیه خورش هویج تبریزی :

ابتدا پیاز را رنده کنید و کمی تفت دهید. مرغ را همراه رب گوجه‌فرنگی به پیاز اضافه کنید و به مدت سه تا چهار دقیقه کمی تفت دهید تا تغییر رنگ بدهد.

نمک و فلفل را به مرغ اضافه کنید و بعد از جوش آمدن در قابلمه را ببندید و شعله را کم کنید. هویج‌ها را پوست بگیرید و به صورت خلال خرد کنید. در یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و هویج‌ها را کمی سرخ کنید.

بعد از این‌ که حدود یک ساعت از پخت مرغ گذشت و نیم‌پز شد هویج را به همراه آلو به خورش اضافه کنید تا با هم پخته شوند. در نهایت زعفران را نیز به خورش اضافه کنید. این غذا باید با شعله کم و آهسته پخته شود تا خوب جا بیفتد. در صورتی که از گوشت گوسفند استفاده می‌کنید اضافه کردن نمک را به مرحله آخر پخت غذا موکول کنید.

 

منبع : sara.jamejamonline.ir