سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خوراکی های انرژی زا برای روزه داران



 

خوراکی های انرژی زا برای روزه داران, 

خوراکی های انرژی زا

روزه گرفتن در تابستان که روزهای داغ و بلندی دارد خیلی هم ساده نیست و اگر در هنگام سحری مواد انرژی زا نخورید صد در صد بیمار خواهید شد. در این پست ما شما را با ۶ خوراکی معجزه گر آشنا میکنیم.

خوراکی اول:شاهی است که همه ی ما ان را با مزه ی تندی که دارد در سبزی خوردن دیده و خورده ایم. این سبزی حاوی فیتوکمیکال‌های فراوانی مانند گلوکوزینالات‌ها است که ترکیبات گیاهی هستند که از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند و سرشار از املاح معدنی مفید برای بدن می باشد. هم چنین یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن است.

خوراکی دوم:زرد آلو است ، زرد آلو حاوی مقدار زیاید ویتامین آ ، سی و پتاسیم می باشد. به دلیل قند و آبی که دارد تا ساعتها نیازهای بدن را تامین خواهد کرد.

خوراکی سوم: انجیر است . این میوه ی خیلی کوچک سرشار از مواد مغذی بدن است. راحت هضم می شود و خوردن یک عدد انجبر به اندازه ی ۸ موز مفید می باشد. این میوه آهن و منزیم زیادی دارد که از کم خونی روزه داران جلوگیری می کند. هر انجیر حاوی ۴۰- ۲۰ کالری است.

خوراکی چهارم :توت‌فرنگی است ،  اگر بتوانید در این فصل توت فرنگی تازه گیر بیاورید خیلی عالی می شود چون این میوه سرشار از ویتامین هاست و خاصیت ضد سرطانی دارد. هم چنین طعم دهان شما را تا افطار خوب نگه می دارد. توت فرنگی عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و روند زوال سلول‌های آن را به تاخیر می‌اندازد. این میوه چاق کننده نیست اما به دلیل ویتامینهای فراوان انرژی بخش است.

خوراکی پنجم: کدو سبز می باشد. این گیاه ، برای درمان مشکلات معده و گوارشی در ایام روزه داری مفید است. هم چنین

به خاطر داشتن آب فراوان (بیش از ۹۸ درصد) می‌تواند برای افرادی که هنگام سحر تمایلی به نوشیدن اب ندارند، ماده غذایی مناسبی باشد.

 خوراکی ششم: لوبیا چشم بلبلی است. به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین ب و فیبر و منزیم و روی. این خوراکی کم چرب و بدون کلسترول و حاوی سدیم است.فیبر غنی موجود در آن، به کاهش وزن کمک می‌کند.منبع عالی پروتئین است و افراد گیاه‌خوار می‌توانند آن را جایگزین گوشت کنند. پروتئین برای حفظ سلامت عضله، پوست، مو و ناخن بسیار مفید است.پروتئین باعث رشد سلول‌ها می‌شود و در بدن انرژی تولید می‌کند.

منبع:webshad.com


ویدیو مرتبط :
آداب روزه داری، احوال روزه داران در زنده باد زندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوراکی های انرژی زا !!



 

 

غذاهای انرژی زا

 

 

در این مقاله قصد داریم 12 نوع خوراكی مناسب برای قبل از ورزش را مطرح کنیم که انرژی زا هستند و از ضعف به هنگام ورزش جلوگیری می کنند .
خوراكیهایی كه باعث ایجاد ضعف در شما می شوند، باید قبل از شروع ورزش یا پیاده روی حذف كنید. به عنوان مثال:مدتی پیش به همراه یكی از دوستان كم خوراكم برای تمرین دو رفته بودیم ، هنوز بیش از یك یا دو مایل حركت نكرده بودیم كه دوستم خسته شد و گفت كه می خواهد برگردد و نمی تواند ادامه دهد. از او پرسیدم آیا قبل از ورزش چیزی میل كرده یا نه؟ و او جواب داد:" بله اتفاقاً صبحانه نان شیرینی خورده ام." گفتم:" همین؟" جواب داد :" بله ، من برای صبحانه زیاد وقت نمی گذارم"


و اینجا بود كه متوجه شدم قبل از بازگشت باید یك سری مطالب را به دوست دونده خود یادآوری كنم. البته تعداد زیادی از دونده ها،دوچرخه سوارها،شناگرها، و كسانی كه پیاده روی می كنند تا تناسب اندامشان را حفظ كنند، در مورد تغذیه مثل دوست بنده دچار اشتباه شده اند. اگر قبل از پیاده روی یا ورزش تغذیه مناسبی نداشته باشید ، زود دچار خستگی و حالت تهوع خواهید شد.

 

غذاهای انرژی زا



لیستی از خوراكیهایی كه 2 ساعت قبل از ورزش برای شما پیشنهاد می كنیم:


* حدود 160 گرم(6 اونس) آب سبزیجات و نصف فنجان زردآلوی خشك.


*
مواد غذایی با كربوهیدرات بالا


* 3قاشق سوپخوری حبوبات

 

* یك لیوان نوشیدنی به همراه یك فنجان غلات صبحانه همراه با یك قاشق سوپخوری كشمش


* آرد جو كه با 4 اونس(112 گرم) سویا تركیب شده یا شیر كم چربی همراه با مقداری دارچین و شكر

 

* یك نان تست ساده همراه با 2 قاشق چایخوری مربا، یك عدد موز


* نصف فنجان برنج پخته شده كه مقداری دارچین روی آن ریخته اید، به همراه 8اونس(حدود 200گرم) نوشیدنی

 

* 300گرم كشمش


* 2عدد نان شیرینی كوچك با پنیر كم چرب و 2 قاشق سوپخوری گیلاس خشك شده

 

* 6اونس(160 گرم) سس سیب با 3 تكه نان ذرت و 2 قاشق سوپخوری كشمش

 

* یك فنجان موز اسلایس شده ( برش داده شده) همراه با ماست وانیلی


* یك فنجان پاستای پخته شده با نصف فنجان قره قاط و 2 قاشق سوپخوری عسل