سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خواص میوه خربزه یا بطیخ



 

آشنایی با خواص خربزه

نحوه استفاده خربزه :


خوراکی

 


آشنایی با خربزه :


خربزه داراي مقدار زيادي ويتامين A,C و سلولز است. به طوركلي خانواده خربزه شامل انواع گرمك و طالبي نيز مي شود كه البته اين دو نوع كم آب تر از خربزه هستند. و بهترين نوع آنها شيرين ترين و كم تفاله ترين آنهاست به طوري كه به راحتي در دهان آب شوند. طالبي شيرين براي اغلب بيماري ها تجويز و خوردن آن به هضم غذا كمك مي كند و گرمك براي يرقان و يبوست مفيد است.

 


خواص خربزه :

 

 

1- رفع كننده يبوست و كمك كننده به هضم غذا، افزاينده ادرار و دفع كننده كم خوني و سنگ مثانه و توليدكننده عرق در بدن.

 


2- تقويت كننده مثانه و دفع كننده زخمهاي داخلي براي درمان كك و مك و لكهاي صورت، گوشت خربزه را له كنيد و روي صورت بماليد.

 


3- برعكس آنچه كه در ايران مرسوم است و خربزه را با غذا يا بعد از غذا به عنوان دسر مي خورند، بهتر است با فاصله زيادي قبل از غذا آن را خورد.

 


4- خوردن خربزه كال در كساني كه معده اي ضعيف دارند ممكن است توليد اسهال كند و خلط را افزايش دهد.

 

 

5- اين ميوه براي سينه درد و سرماخوردگي بسيار مضر است و باعث تب هاي صفراوي مي شود. زياد خوردن آن هم توليد گرمي مي كند.

 


6- خوردن خربزه به همراه عسل خطرناك و مضر است. افراط در خوردن خربزه توليد ورم روده مي كند.

 

 

آشنایی با خواص خربزه

 


خواص خربزه از نظر احادیث :

 


در آن درد و ناراحتی نیست طعام، نوشابه، میوه، گیاه خوشبو ، اشنان ، خوشبو کننده و نان خورشت است.

 


بر باه می افزاید مثانه را میشوید در روایتی وارد شده خربزه سنگ مثانه را ذوب میکند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
خربزه و خواص درمانی آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا خواص این میوه خوشمزه رامیدانید؟!!



خواص زالزالک

زالزالك ميوه‌اي پاييزي است كه اين روزها در بازار ميوه‌فروشان بسيار به چشم مي‌خورد. اين ميوه اگرچه جثه‌اي كوچك دارد ولي بسيار پرفايده و مغذي است و به رنگ‌‌هاي زرد و نارنجي در اكثر نواحي معتدل مي‌رويد. رسيده اين ميوه شيرين ، گوشتي و داراي هسته‌هاي زردرنگ فراوان است كه اگر با احتياط مصرف نشود هسته‌هاي آن مي‌تواند قاتل دندان‌‌هاي شما باشد. اين ميوه علاوه بر ويتامين‌هاي A ، B ، C و جوهر مازو يعني تانن داراي كلسيم و مختصري ترشي و پكتين است كه براي تقويت قلب و معده بسيار توصيه مي‌شود. مهم‌ترين اثر زالزالك روي قلب، تنظيم كردن حركات نامنظم آن است و از تپش قلب و ضربان شديد آن جلوگيري مي‌كند.

در اغلب كشورهاي اروپايي خصوصا آلمان براي درمان بي‌نظمي ضربان قلب ‌ از گياه زالزالك استفاده مي‌شود. همچنين زالزالك در درمان آنژين و تصلب شرايين (سفت شدن ديواره رگ‌ها)‌ بسيار كاربرد دارد. اين ميوه به علت غني بودن از اسيد تارتاريك و اسيد ماليك نيز در مواقع كم‌خوني و سل اثر نيكويي دارد. زالزالك به دليل آن كه داراي مقدار زيادي تانن است بسيار قابض بوده و مي‌توان آن را جهت درمان اسهال‌هاي خوني به كار برد.