سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خواص مواد پروتئینی



 

خواص مواد پروتئینی

 

 

لازمه سلامت جسم، برخورداری از یك الگوی غذایی صحیح و تغذیه سالم است.

درباره فواید قارچ برای استخوان باید گفت كه در گذشته قارچ را از مراتع و جنگل‌ها جمع می‌كردند، اما امروزه این ماده غذایی سودمند به شكل صنعتی و در حجم بالایی تولید می‌شود.

مصرف قارچ از ابتلا به سرطان پستان جلوگیری می‌كند

قارچ، استخوان‌ها را تقویت و باعث رفع خستگی می‌شود و همچنین كمبود ویتامین D را جبران می‌كند. افراد مسن كه به پوكی استخوان مبتلا هستند باید از رژیم غذایی حاوی ویتامین D استفاده كنند. با مصرف 200 گرم قارچ، نیاز روزانه به این ویتامین تامین می‌شود. همچنین قارچ از سرطان پستان جلوگیری می‌كند.

 

 

بهتر است بدانید:

 

- میوه‌های قرمز رنگ باعث تقویت بینایی می‌شوند.

- كرفس در پیشگیری از آلزایمر مفید است.

- چای قرمز از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌كند.

- قهوه سبب شادی می‌شود.

- گردو سبب تقویت فكر می‌شود.

- زعفران در درمان افسردگی نقش دارد.

- پنیر دارای كلسیم و گردو حاوی فسفر است و جذب كلسیم در بدن نیازمند فسفر است. به همین علت توصیه می‌كنند پنیر را با گردو بخورید.

- بادمجان برای تناسب اندام مناسب است.

- ذرت دارای كربوهیدرات زیاد و غنی از منگنز بوده و در تقویت استخوان و عضلات تاثیر دارد و مصرف آن در دوران سالمندی توصیه می‌شود. پماد تهیه شده از آن در از بین رفتن جوش‌های صورت تاثیر دارد و غذای مناسبی برای مغز و سیستم عصبی به شمار می‌رود.

 

 

میگو دارای چربی كمی است


میگو یكی از لذیذترین غذاهای دریایی است و هر 100 گرم میگو حاوی 77 میلی‌گرم آب و 99 كالری انرژی و 1/18 گرم پروتئین، 80/0 چربی و 163 میلی‌گرم كلسترول و 91 میلی‌گرم قند است.

از نظر مقایسه‌ای نسبت به سایر غذاهایی كه پروتئین زیادی دارند نظیر گوشت و ماهی و گروه ماكیان،‌ میگو كالری كمتری دارد. پروتئین موجود در میگو كیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسید آمینه‌های لازم جهت رشد است. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت هم بند به راحتی هضم می‌شود برای گروه‌هایی از مردم نظیر افراد مسن كه در جویدن و هضم غذا مشكل دارند غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تامین پروتئین روزانه آنها است.

 

میگو دارای چربی كمی است. اسیدهای چرب امگا 3 كه از دسته اسیدهای چربی غیراشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند در میگو به وفور یافت می‌شوند. این دسته از اسیدهای چرب می‌توانند در كاهش خطر بیماری‌های قلبی موثر واقع شوند.

 

میگو منبع غنی از املاحی چون كلسیم، آهن،‌ منیزیم، پتاسیم، ‌سدیم، روی، مس و فسفر است.

 

 

خواص برتر ماهی برای بدن:


- خواص ضدالتهابی

- تنظیم تری گلیسیریدهای خون

- تنظیم عملكرد ایمنی بدن

- جلوگیری از ناهماهنگی ضربان قلب

- تكامل سیستم عصبی جنین

- بالا بردن ضریب هوشی كودكان

 

 

روغن ماهی، مكملی كه هر روز نیاز است


تنها مكمل مورد نیاز برای تضمین سلامت مفاصل، روغن ماهی است. زیرا حاوی اسیدهای چربی ضروری برای بدن است. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی موجب افزایش كارایی ذهنی در كودكان و جلوگیری از ابتلای سالمندان به آلزایمر می‌شود.

جدیدترین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد مصرف ماهی همچنین باعث می‌شود بیماران قلبی كمتر با حمله مجدد روبرو شوند. مصرف ماهی كلسترول را كاهش می‌دهد و خطر لخته شدن و رسوب دهی خون را می‌كاهد.


ویدیو مرتبط :
تغذیه دوران بارداری و مواد غذایی پروتئینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس سازمان غذا و دارو: آلودگی شیر، برنج‌ها و مواد پروتئینی تکذیب می‌شود



اظهارات شهریاری در موردآلودگی مواد غذایی

رییس سازمان غذا و دارو: آلودگی شیر، برنج‌ها و مواد پروتئینی تکذیب می‌شود

رییس سازمان غذا و دارو اظهارات رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر آلودگی محصولات غذایی از جمله برنج‌ها، شیر و مواد پروتئینی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا ، دکتر رسول دیناروند در حاشیه برگزاری همایش روز جهانی غذا در پاسخ به پرسشی پیرامون آلودگی مرغ‌های عرضه شده در بازار به فلزات سنگین از جمله سرب، گفت: چند هفته پیش اخباری مبنی بر اینکه مرغ‌های عرضه‌ شده در بازار 70 درصد بیش از حد مجاز آلوده به سرب و فلزات سنگین هستند،

 

منتشر شد که در همان زمان وزارت بهداشت نیز علاوه بر سازمان دامپزشکی وارد عمل شده و اقدام به جمع‌آوری نمونه‌ها از سطح بازار و آموزش بر روی آنها کرد.

وی ادامه داد: تقریبا 50 نمونه از بازارهای سطح تهران جمع‌آوری شد که حتی در یک مورد از آنها هم آلودگی به فلزات سنگین بیش از حد مجاز را مشاهده نکردیم.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ادعاهای بدون استناد و پشتوانه علمی، به جز ایجاد نگرانی برای مردم، سود دیگری ندارند، اظهار کرد: مطمئنا تخلفات و سودجویی‌هایی صورت می‌پذیرد اما در کنار آن دستگاه‌های نظارتی وظیفه خود را انجام می‌دهند.

 

سازمان دامپزشکی بر سلامت فرآورده‌های دامی، وزارت جهاد کشاورزی بر سلامت محصولات کشاورزی، شیلات بر فرآورده‌های دریایی و وزارت بهداشت بر سلامت کلیه فرآورده‌های غذایی فرآوری شده و بسته‌بندی شده نظارت می‌کند.

دیناروند با بیان اینکه در سطح عرضه هم از طریق شبکه گستردگی که در سطح کشور دارد، نظارت‌های خود را اعمال می‌کند، گفت: اگر بازرسان ما در این میان به مواردی که استاندارد نیستند، بربخورند، حتما اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی افزود: آن چیزی که مهم‌تر است، تغییر شیوه زندگی مردم و افزایش مصرف غذاهای آماده و دریافت انرژی بالاتر از حد متعارف است که چاقی، ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و سایر بیماری‌های غیرواگیر را در پی دارد.

رییس سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارات شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر آلوده بودن برنج‌ها، شیرها و مواد پروتئینی، اظهار کرد: این اظهارات درباره آلودگی این فرآورده‌ها قابل تایید نیست و تکذیب می‌شود. هر کس مسئول‌ حرف‌های خودش است و نمایندگان مجلس مسئولیت قانونگذاری را بر عهده دارند، نه مسئولیت اجرایی که این سخنان را به زبان می‌آورند.

دیناروند همچنین درباره میزان بالای مصرف نمک توسط مردم هشدار داد و اظهار کرد: البته گاهی تخلفاتی توسط تولیدکنندگان مواد غذایی در خصوص میزان مصرف نمک و محصولاتشان صورت می‌پذیرد. به عنوان مثال حد مجاز استفاده از نمک در کارخانه‌های تولید دوغ یک درصد است که اگر بیش از مقدار اعلام شده مصرف شود، تخلف محسوب شده و با آن برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: مردم باید خودشان مصرف نمک را کنترل کنند تا مصرف آنها در مجموع طی یک روز به بیش از پنج گرم نرسد. /ایسنا