سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خنک کننده مناسب منزل شما



سیستم های سرمایشی و گرمایشی شریان های اصلی یک خانه هستند و وجودشان برای راحتی و آسایش اهالی خانه بسیار مهم و حیاتی است. این که بتوان برای یک خانه مطابق اقلیم خاص آن تاسیسات گرمایشی و سرمایشی را فراهم آورد هم نکته مهمی است، اما برای این که تاسیسات مناسبی را برای خانه فراهم کنیم باید اول این سیستم ها را بشناسیم.

 

راهنمای خنک کردن خانه,راهنمای خنک کردن خانه

سرمایش مقرون به صرفه ساختمان ها با چیللر های جذبی


چیلر ها
یکی از نیازهای ساختمان تامین سرمایش آن در فصل تابستان است ، این مهم در ساختمانهای بزرگ با استفاده از چیلر انجام می پذیرد، چیلرها معمولاً در دو نوع جذبی و تراکمی ساخته می شوند به دلیل مصرف برق زیاد توسط چیلرهای تراکمی (کمپرسوری) امروزه چیلرهای جذبی با استقبال خوبی در میان مهندسین مشاور و صاحبان ساختمان ها روبرو شده اند، این نوع چیلرها به جای انرژی برق از انرژی حرارتی برای تولید سرما استفاده می نمایند و دارای قطعات متحرک کمتری نسبت به انواع کمپرسوری هستند و با توجه به ماهیت چرخشی کار پمپ های مورد استفاده در آنها میزان خرابی و هزینه های مربوط به تعمیرات آنها کمتر از انواع تراکمی می باشد ، همچنین صدای آنها بسیار کمتر از انواع تراکمی بوده و تقریباً بدون لرزش هستند، با در نظر گرفتن هزینه های جانبی از جمله هزینه مربوط به خرید امتیاز برق و همچنین هزینه های جاری چیلر تراکمی، چیلرهای جذبی از نظر اقتصادی نیز دارای مزیت قابل توجهی هستند. اما نکته ای که در چیلر ها قابل توجه است، مصرف برق بالای آن ها است.

تکنیک های خنک کردن خانه،بهترین خنک کننده های خانه

کولر های آبی برای اقلیم های کویری و شهر هایی که آب و هوای خشکی دارند بسیار مناسب است


کولرهای آبی
کولر آبی، کولری است که با تبخیر آب، هوا را خنک می‌کند. کولرهای آبی با فرآیند سرمایش تبخیری کار می‌کنند. از آنجایی که بالا بودن نرخ تبخیر رطوبت نسبی را افزایش داده و ممکن است موجب عدم آسایش محیط شود روش سرمایش تبخیری مستقیم باید در مناطقی اجرا شود که رطوبت نسبی در آنجا کم باشد. هرگاه فرآیند تبخیر بطور طبیعی انجام شود تبخیر خودبخودی انجام می‌شود. در صورتی می‌توان یک فضا را با تبخیر خود بخودی خنک نمود که در ان سدی از آب راکد یا در جریان مانند حوضچه یا فوارهٔ اب وجود داشته باشد. در مواردی که تبخیر توسط دستگاههای مکانیکی انجام شود تبخیر مختلط است. واضح است که در این نوع تبخیر انرژی مصرف می‌شود، ولی مقدار انرژی مصرفی در مقایسه با تهویهٔ مطبوع بسیار کمتر است. اساس روش سرمایش تبخیری، ترمودینامیک تبخیر آب یا به عبارت دیگر تغییر حالت آب از مایع به بخار است. کولر های آبی برای اقلیم های کویری و شهر هایی شبیه تهران که آب و هوای خشکی دارند بسیار مناسب و کارآمد هستند.برای کاکرد بهینه کولر های آبی استفاده از سایبان برای کولر آبی و استفاده از دور کند به جای خاموش و روشن کردن مداوم می تواند به استفاده بهینه تر از کولر آبی کمک کند.

آشنایی با بهترین خنک کننده ها, راهنمای خنک کردن خانه

وجود سیستم کنترلی تنظیم دما در کولر های گازی از ویژگی های مثبت این کولرها می باشد


کولر گازی و اسپیلت ها
تصفیه کامل هوا، قابلیت از بین بردن ویروس و باکتری های مضر، مصرف انرژی در رتبه A و در نتیجه ۶۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی تنها بخشی از خدماتی است که می توانید از یک کولر گازی هوشمند انتظار داشته باشد. درجه زی به صورت های فقط سرمایشی و سرمای و گرمایش باهم وجود دارند. وجود سیستم کنترلی تنظیم دما در کولر های گازی از ویژگی های مثبت این کولرها می باشد.

اسپلیت (Split) نوعی کولر گازی است که هوای گرم خانه را گرفته و به حالت خنک به داخل برمی گرداند این کار تا جایی اتفاق می افتد که ترموستات به دمای دلخواه برسد. کولر در واقع همانند یخچالی است که محفظه عایق ندارد. در مجتمع های بزرگتر مانند برج ها و... استفاده از سیستم اسپلیت مشکلاتی به همراه خواهد داشت. از جمله لوله کشی های طولانی میان کندانسور و هواساز محدویت هایی دارد. تعداد زیاد کانال ها و طول آنها مدیریت نمودن سیستم را دشوار می سازد و از این رو در این واحد ها از سیستم های آب خنک استفاده می کنند. این اسپیلت ها درمناطق جنوبی و شمالی به علت آب و هوای گرم و مرطوب بیشتر استفاده می شوند و مصرف برق بالایی دارند.

تکنیک های خنک کردن خانه,بهترین خنک کننده های خانه

پنکه های سقفی مناسب برای آب و هوای معتدل و مرطوب می باشد


پنکه
یکی از وسایلی است که در منازل و ساختمان ها فراوان مورد استفاده‌ است. پنکه دارای پره‌های اریب است که با چرخیدن خود باعث جابجایی و خنکی هوا می‌شود. پنکه‌های خانگی در سه مدل رومیزی، سقفی یا دیواری ساخته می‌شوند. یکی از کاربردها پنکه، در محیط‌هایی است که به دلیل بالا بودن درصد رطوبت هوا امکان استفاده از کولر آبی وجود ندارد. از پنکه ها هم در شمال کشور و هم در جنوب کشور استفاده می شود.

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو مرتبط :
برج خنک کننده - برج خنک کننده فایبرگلاس - برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش سوزی دستگاههای خنک کننده وزارت کشور



اتش سوزی دستگاههای خنک کننده

 

 

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی گفت: ظهر امروز دستگاههای خنک کننده ساختمان وزارت کشور که در پشت بام ساختمان اصلی قرار داشت دچار حریق شد.

 

جمشید شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ظهر امروز ماموران آتش نشانی در جریان وقوع حریق در پشت بام وزارت کشور قرار گرفته و بلافاصله به محل اعزام شدند. در بررسیهای اولیه مشخص شد دستگاههای خنک کننده این ساختمان که در پشت بام قرار داشته اند به همراه مقادیری از ضایعات آتش گرفته است.

وی ادامه داد: آتش نشانها بلافاصله اقدام به اطفای حریق کرده و در چند دقیقه آتش به طور کامل خاموش شد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: در این حریق آسیبی به ساختمان و تاسیسات این وزارتخانه وارد نشد.../ مهر