سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خانه رنگین کمانی


چیدمان اتاق‌نشیمن تاثیر مستقیم روی روحیه افراد داشته و می‌تواند باعث شادی و نشاط یا به عکس، افسردگی افراد خانه شود.


ویدیو مرتبط :
نوشیدنی رنگین کمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه‌های رنگین کمانی


تركیب رنگ‌ها را در منزل‌تان فراموش نكنید. این رنگ‌ها می‌توانند معجزه كنند. بارها در مورد تاثیر رنگ در دكوراسیون خانه چیزهای شنیده‌اید. رنگ می‌تواند حس‌های خاصی در محیط ایجاد و روحیه اعضای خانواده را كاملا دگرگون كند.





تركیب رنگ‌ها را در منزل‌تان فراموش نكنید. این رنگ‌ها می‌توانند معجزه كنند. بارها در مورد تاثیر رنگ در دكوراسیون خانه چیزهای شنیده‌اید. رنگ می‌تواند حس‌های خاصی در محیط ایجاد و روحیه اعضای خانواده را كاملا دگرگون كند. برای تنوع رنگ در منزل لازم نیست تمام دیوارها را رنگ كنید و كلی هزینه و زحمت متحمل شوید. با این توصیه‌ها می‌توانید با پروژه‌های بسیار ساده رنگ‌آمیزی، منزل‌تان را دگرگون كنید.



در عرض حركت كنید

شاید این جمله را بارها شنیده‌باشید. می‌گویند «عرض زندگی از طول آن مهم‌تر است.» این جمله دقیقا تفاوت بین كیفیت و كمیت زندگی را نشان می‌دهد. لازم نیست عمر طولانی و بلندتری داشته باشید. باید سعی كنید زندگی شما كیفیت بهتری داشته باشد. كیفیت بالای زندگی را فاكتورهای خاصی نشان می‌دهند، چیزهایی مثل شادی، خوشبختی و موفقیت. همین كه شما خانواده‌ای داشته باشید كه دور هم شام می‌خورند، با هم حرف می‌زنند و می‌خندند، صمیمی هستند و در پی همین خوشبختی، زندگی اجتماعی موفق‌تری دارند یعنی عرض زندگی شما زیاد است. مشكلات برای هر خانواده‌ای پیش می‌آید اما یك خانواده شاد و خوشبخت، راحت‌تر از پس آن برمی‌آید و آن‌ها را پشت‌سر می‌گذارد.

مادر خانواده، به‌عنوان كسی كه كانون خانواده بر پایه محبت او شكل گرفته، مهم‌ترین نقش را در تعیین كیفیت زندگی دارد. شما لازم است، برای زیاد كردن عرض زندگی كمی بیشتر از محبت‌تان استفاده كنید. كمی فكر كنید و ببینید چه چیزی خانواده شما را دور هم جمع می‌كند و خوشحال نگه می‌دارد. می‌توانید وقتی همسرتان از سركار برمی‌گردد به پیشوازش بروید. كتش را بگیرید، برایش یك چای بریزید و از اتفاقاتی كه در طول روز برایش افتاده بپرسید. خودتان چیزهایی تعریف كنید. چیزهایی كه شاید مهم به‌نظر نرسند اما یك گفت‌وگوی خانوادگی را شكل می‌دهند. این كار باعث می‌شود، همسر شما بعد از كار جلوی تلویزیون ننشیند. با بچه‌ها بعد از مدرسه هم همین رفتار را انجام دهید.

سعی كنید حداقل روزی یك وعده همراه با اعضای خانواده دور هم غذا میل كنید. برای این كار باید میز بچینید؛ میز هیجان انگیزی كه اعضای خانواده را به نشستن دور آن تشویق كند. وقتی قرار است تصمیمی بگیرید خانواده را دور هم جمع كنید و به اتفاق هم درباره آن فكر كنید. به بچه‌ها نشان دهید كه مهم هستند و با آن‌ها حرف بزنید. اجازه دهید آن‌ها هم از شما مشورت و راهنمایی بخواهند. حتی می‌توانید در بازی‌های آن‌ها سهیم شوید. این توصیه‌ها تمامی ندارد. با توجه به شرایط خانوادگی خودتان آن‌ها را رعایت كنید تا زندگی عریض‌تری داشته باشید.



   مبلمان از كجا بخریم؟

اگر موقع خرید مبلمان از رنگ‌های شاد استفاده نكرده‌اید، نگران نباشید. هنوز دیر نشده است. می‌توانید از سمساری‌های میدان امام حسین صندلی‌های چوبی مستعمل و ارزان بخرید و خودتان آن رار نگ كنید. برای رنگ آمیزی وسایل چوبی بهتر است از یك تكه فوم استفاده كنید و رنگ را چند بار به چوب بزنید تا خوب خودش را نشان دهد. یك وسیله ساده با رنگ شاد و تند، خانه شما را متحول خواهد كرد.



    چه مدل گچ‌بری‌هایی مناسب است

معمولا طرح‌های گچی روی دیوارها با رنگ دیوار رنگ‌آمیزی می‌شوند. كمی سایه روشن كردن آن‌ها خانه را شاد و زیبا خواهد كرد. باز هم مواظب باشید رنگ تند و متضادی انتخاب نكنید. چون خانه را كوچك نشان داده و زود شما را خسته خواهد كرد. این كار را با یك قلم‌موی كوچك انجام دهید تا از خط بیرون نزنید.



   درها را رنگ كنید

این پروژه كمی بزرگ‌تر است اما تبیعتا تاثیر آن در خانه بیشتر خواهد بود. معمولا درهای خانه یا به رنگ چوب هستند یا به رنگ دیوارها. با كمی دقت ببینید كه اتاق شما چه رنگی است و چه رنگ شادی به آن می‌آید. در را درست همان رنگی كنید. كنتراست زیاد بین رنگ در و دیوار توی ذوق می‌زند. در را با سمباده تمیز كنید و بعد روی آن چند لایه رنگ بزنید تا یكنواخت شود.



   با پله‌ها چه كنیم؟

دیوارهای كوچك عمودی پله‌ها، بهترین جا برای رنگ‌آمیزی با رنگ متضاد در خانه هستند. چون قرار است از رنگ تند و متضادی استفاده كنید بهتر است قبلا آن را تست كنید. مقواهایی به اندازه دیوارك‌های پله ببرید، آن‌ها را رنگ كنید و روی پلكان تست كنید. اگر خوش‌تان آمد، با خیال راحت پله‌ها را رنگ كنید. رنگ تیره را باید چند لایه بزنید تا یكنواخت شود. این كار بدون این‌كه خانه را كوچك نشان دهد آن را شاد خواهد كرد.



    قاب پنجره‌ها

این كار به اتاق شما شخصیت می‌دهد. علاوه‌بر این پنجره را درست مثل یك قاب زیبا نشان خواهد داد. در واقع شما منظره بیرون را قاب گرفته‌اید. برای رنگ آمیزی قاب پنجره بهتر است از رنگ با تضاد بالا استفاده نكنید. همان رنگی كه برای سمت داخلی یا گچ‌بری‌ها استفاده كرده‌اید مناسب به‌نظر می‌رسد.