سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خانه را چوب‌كاری كنید!


برای تغییر كمدهای دیواری، كابینت آشپزخانه و حتی تعویض درهای منزل سراغ شركت‌هایی بروید كه با توجه به متراژ، سبك دكوراسیون خانه پیشنهادهایی متناسب با فضا ارائه می‌كنند.


مجله منزل: برای تغییر كمدهای دیواری، كابینت آشپزخانه و حتی تعویض درهای منزل سراغ شركت‌هایی بروید كه بخش طراحی مجزایی دارند. این شركت‌ها با توجه به متراژ، سبك دكوراسیون خانه و البته سلیقه ساكنانش پیشنهادهایی متناسب با فضا ارائه می‌كنند. این درست كه انتخاب صنایع چوبی با روكش‌های طبیعی، چوب و رنگ پلی‌استر گران‌تر است اما این درها، كمدها و. . . علاوه بر حس بهتری كه در فضا ایجاد می‌كنند، بادوام‌تر هم هستند.  کارشناسان  صنایع چوب آبچر معتقد اند برای داشتن یك انتخاب اصولی، سلیقه مشتری در كنار مشاوره‌های تخصصی بسیار حائز اهمیت است.

كابینت از آن دست صنایع چوبی است كه هر چند وقت یك‌بار مدل‌های بسیار متنوعی از آن در بازار عرضه می‌شود. انتخاب سبك كلاسیك برای كابینت بسیار سلیقه‌ای است. حتی به متراژ هم بستگی ندارد. مشتری‌هایی هستند كه برای خانه‌های كوچك‌تر هم خواستار كابینت كلاسیك یا نیمه‌كلاسیك هستند اما در كل طرح‌های مدرن برای كابینت طرفدار بیشتری دارد. اكثر افراد برای خانه‌هایی با سبك كلاسیك هم كابینت‌هایی مدرن انتخاب می‌كنند.

خانه را چوب‌كاری كنید!


برای قرنیزهای دیوار از 16MDF میل با روکش طبیعی و رنگ نیم پلی‌استر با ابزارهای مختلف استفاده می‌شود. همچنین برخی مشتری‌ها انتخاب قرنیزهای سقفی چوبی را به گچبری‌های روی سقف ترجیح می‌دهند.

خانه را چوب‌كاری كنید!


بهترین انتخاب

تركیبی از چوب، روكش طبیعی و استفاده از MDF برای قاب یا. . . همراه رنگ‌های تمام پلی‌استر یا نیم پلی‌استر برای در مستحكم محسوب می‌شود. در ساختار درها از چند نوع چوب استفاده می‌شود. از ارزان‌ترین تا گران‌ترین چوب به ترتیب: روسی، راش شامل سه نوع ایرانی، گرجستانی و آلمانی، ملچ، بلوط، گردو و یك‌سری چوب‌هایی با فناوری كشور ایتالیا كه بسیار گران است. چوب از متری یك‌میلیون تا 20میلیون در بازار موجود است.

رنگ درها به دو بخش نیم پلی‌استر و تمام پلی‌استر تقسیم می‌شود. رنگ‌های تمام پلی‌استر سطح صاف و شفاف‌تری دارند و چون فرآیند رسیدن به آن زمان‌بر و حرفه‌ای‌تر است، مسلما كیفیت بالاتری هم دارند و فضا را لوكس‌تر نشان می‌دهند. رنگ‌های دیگری هم با نام پولیش در بازار موجود است كه گران‌ترین نوع رنگ است. نتیجه كار با این رنگ، سطحی بسیار شفاف مثل شیشه خواهد بود اما امكان ابزار زدن روی چنین سطحی محدود است.

خانه را چوب‌كاری كنید!

این روشویی كلاسیك از جنس چوب اشباع شده است. برای این مدل به دلیل پرابزار بودن باید هزینه بیشتری پرداخت كنید. رنگ این روشویی‌ها عموما از پلی‌اورتان است تا ضد آب باشد و آسیبی نبینید.


 درها هم سبك‌های مختلفی دارند؛ درهای كلاسیك، نیمه‌كلاسیك و مدرن. كلاسیك‌ها همان‌طور كه از اسم‌شان پیداست ابزار بیشتر و جزئیات ظریف‌تری دارند. به همان نسبت ابزار یك در نیمه‌كلاسیك كمتر است و یك در مدرن تقریبا ساده است. این روزها درهای تك‌قاب مد شده و مخاطبان بیشتری در بازار دارد. بهتر است درهایی با روكش طبیعی از چوب انتخاب كنید چراكه نمای زیباتری دارند و حس بهتری در فضا ایجاد می‌كنند.

خانه را چوب‌كاری كنید!

البته به نسبت قیمت بالاتری هم دارند. انتخاب یراق‌آلات یا دستگیره‌های در كاملا سلیقه‌یی است. یراق آلات عموما از جنس كروم است. برای درهای كلاسیك هم عموما دستگیره‌هایی مدرن یا ساده انتخاب می‌كنند اما دستگیره‌هایی هم در بازار موجود است كه به دلیل جزئیات بیشتری كه دارد كلاسیك محسوب می‌شود. بیشتر دستگیره‌های موجود در بازار هم دوتكه است. تنوع یراق‌آلات در بازار بسیار بالاست. كسانی كه می‌خواهند هزینه بیشتری كنند یراق‌آلات را به صورت جداگانه می‌خرند.


پیش‌فرض ما همیشه این بوده كه كمدهای دیواری كاملا در داخل دیوار ساخته می‌شوند و هیچ بیرون‌زدگی ندارند اما  شرکت‌های صنایع چوبی این روزها  برای مشتریانی كه خواستار فضایی در اتاق هستند كه وسایل‌شان جلوی چشم نباشد، كمدهایی روی جداره اصلی دیوار اجرا می‌کنند كه همان كاربرد كمددیواری را دارد؛ منتها به شكلی امروزی‌تر. برای این كمدها بهتر است طرح‌هایی را انتخاب كنید كه قفسه‌های بیشتر، كشو، فضای شیشه‌ای بوفه‌مانند و. . . دارد.

خانه را چوب‌كاری كنید!

تمام بخش‌های این كمدها قابل استفاده است و به همین خاطر بسیار پرطرفدار است. برای هارمونی بیشتر فضا، انتخاب رنگ چوب در و كمددیواری باید یكسان باشد. همچنین در این كمدها بسته به سلیقه مشتری می‌تواند ریلی، كشویی یا آكاردئونی باشد.


درهای لابی تركیبی از چوب و شیشه  Stand Glass است. شیشه‌های 25 میلی‌متری مورد استفاده در این درها عموما وارداتی است؛ البته در ایران هم تولید می‌شود و از نظر كیفیت هر دو مناسب هستند.

خانه را چوب‌كاری كنید!

این شیشه‌ها با فلزهایی كه داخل‌شان است مسلح شده‌اند. داخل این شیشه‌ها با استفاده از این فلزها اشكال مختلفی مثل گل و. . . طراحی شده است.


ویدیو مرتبط :
اموزش مدرن کاشیکاری و و سرامیك كاری و سنگ كاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چیدمان خانه را عوض كنید



 

 

چیدمان خانه

 

 

تا به حال دقت كرده اید كه گاهی چقدر از یكنواختی و تكرار و دچار روزمرگی شدن خسته می شوید؟ چقدر دلتان می خواهد اتفاقی بیفتد، خبری بشنوید، تغییری ایجاد شود تا كمی روحیه بگیرید. فكر می كنید چند روز، چند ماه و چند سال باید منتظر بمانید تا از این حالت رخوت بیرون آیید؟

 


خیالتان را راحت كنیم، اگر همین طور بنشینید و دست روی دست بگذارید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. پس همین امروز برای تغییر روحیه خودتان اقدام كنید.

 

كار را از تغییر دكوراسیون خانه شروع كنید. وقتی چیدمان خانه تان عوض شود ناخودآگاه حال و روزتان هم بهبود می یابد.

 

قبل از شروع هر كار وسایل دكوری بوفه تان را جابه جا كنید. با این كار هم گرد و غبار بوفه را می گیرید و هم وسایل را جابه جا می كنید.

 

بعد از آن نوبت چیدمان مبلمان منزل است. حتی با جابه جایی یك میز كوچك خانه تان عوض می شود. اگر تا به حال مبل ها را گرد چیده اید می توانید آنها را كنار دیوار بچینید.

 

اگر روكش مبلمانتان كهنه شده، لازم نیست مبل ها را عوض كنید، بلكه می توانید با خرید پارچه ای نو روكش آنها را عوض كنید و با این كار تغییر اساسی در دكوراسیون منزل خود بدهید. رویه كوسن روی مبل ها را هم عوض كنید و با درست كردن چند كوسن كوچك و بزرگ دیگر و هماهنگ با رنگ مبل ها به تنوع در دكوراسیون خود كمك كنید.

 

جای آباژورها را هم تغییر دهید و اگر یكنواختی آنها شما را خسته كرده است با خرید كلاهك های جدید شكل آباژور را عوض كنید.

 

اگر پریز و سیم آنتن اجازه می دهد حتما جای تلویزیون را هم تغییر دهید. فقط در این جابه جایی حواستان به چگونگی اشراف به تلویزیون باشد.

 

شلوغی خانه همیشه آزاردهنده است. برای مدت كوتاهی هم شده وسایلی مانند گلدان های اضافی، قاب عكس ها، جاروزنامه ای و... را بردارید تا از خلوت شدن خانه تان لذت ببرید.

 

داشتن گل های مصنوعی به زیبایی خانه كمك می كند، اما توجه داشته باشید اگر این كار از حد بگذرد خانه شما را شلوغ و درهم و برهم نشان می دهد. بنابراین در خرید گل های مصنوعی اعتدال را رعایت كنید. وسایل دكوری روی طاقچه ها در خانه های قدیمی یا پیشخوان آشپزخانه را حتما جابه جا كنید.

 

وقتی همه این كارها را انجام دادید، لباس بپوشید و از خانه بیرون بروید. وقتی مجدد به خانه برگردید انگار اتفاقی كه دنبالش بودید افتاده. همه چیز بوی تازگی و نو شدن می دهد. یك شام خوشمزه تدارك ببینید و منتظر ورود اعضای خانه بمانید. مطمئن باشید آنها هم از این تنوع استقبال می كنند.