سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تکنیک هایی برای دور کردن خانه از آلرژی



راهکار درمان آلرژی , علت آلرژی در پاییز


با شروع فصل پاییز افرادی که مستعد ابتلا به آلرژی‌های فصلی هستند به دنبال راهی برای رهایی از این مشکل و کاهش علائم آلرژی می‌گردند.


متخصصان شیوه‌های مختلفی را برای کاهش علائم آلرژی فصلی ارائه می‌کنند که یکی از انواع موثر آن کاهش عوامل آلرژی‌زا در فضاهای مختلف خانه است.


چند راهکار موثر برای آلرژی‌زدایی از فضای خانه و کاهش علائم حساسیت فصلی در افراد مستعد به شرح زیر است:

- در فصل آلرژی فرش‌ها را جمع کنید
عوامل آلرژی‌زا مانند گرده‌ها از هوا سنگین‌تر هستند و سریعا روی فرش می‌نشینند. این آلرژی‌زاها وقتی راه می‌روید یا جارو برقی می‌کشید دوباره در هوا پخش می‌شوند. بنابراین برای جلوگیری از انتشار این عوامل آلرژی‌زا بهتر است به جای فرش از پارکت یا کف‌پوش استفاده کنید.

- پرده‌ها را تمیز کنید
پرده‌ها هم مانند فرش‌ها عوامل آلرژی‌زا را جذب می‌کنند. بهتر است پرده‌ها را هر از گاهی بشویید یا از کرکره استفاده کنید.

- از رشد قارچ‌ها جلوگیری کنید
هاگ قارچ‌ها عوامل آلرژی‌زای شایعی هستند که باعث عطسه و آبریزش بینی می‌شوند. قارچ‌ها در مکان‌های تاریک و مرطوب مانند زیرزمین، حمام و سینک ظرفشویی رشد می‌کنند. اگر در مناطق مرطوب زندگی می‌کنند برای جلوگیری از رشد قارچ‌ها در فصل تابستان از یک دستگاه رطوبت‌زدا استفاده کنید و رطوبت را زیر 60 درصد حفظ کنید.

- هوا را درست تهویه کنید
هرچند هود گاز یا هواکش حمام، هوا را تمیز می‌کنند اما فقط موجب تمیزی هوای داخل خانه می‌شوند و به همین دلیل در تهویه هوا تاثیر ناچیزی دارند. به این ترتیب توصیه می‌شود که یک دستگاه تهویه هوا در بیرون از خانه نیز نصب کنید.

- از دستگاه‌های خراب تهویه هوا خلاص شوید
بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی برای از بین بردن آلرژی‌زاها از دستگاه تهویه هوا استفاده می‌کنند. بسیاری از این دستگاه‌ها فیلترهای کم‌بازده‌ای دارند که باعث ایجاد جریان هوای نامناسب در خانه می‌شوند. بنابراین قبل از خرید این دستگاه‌ها مطمئن شوید که فیلترهای مناسبی داشته باشند و بتوانند 99.97 درصد ذرات معلق در هوا را جذب کنند.

- دستگاه تهویه هوا را تمیز کنید
آلرژی بسیاری از افراد با روشن کردن وسایل تهویه تشدید می‌شود. فیلترهای کثیف و نیز گرد و خاک روی آنها باعث تشدید آلرژی می‌شود. بنابراین هر سه ماه یک بار فیلترهای دستگاه تهویه را تمیز یا تعویض کنید.

- اتاق خوابتان را تمیز کنید
گرد و خاکی که روی رختخواب جمع می‌شود نیز عامل تشدید عطسه و آبریزش بینی است. برای کاهش علائم آلرژی، رختخواب خود را بخارشوی کنید.

- خانه را مرتب نگه دارید
گردگیری در خانه نامرتب و شلوغ سخت است. بنابراین خانه را دائما مرتب و تمیز کنید و زیر تختخواب‌ها و کاناپه‌ها را نیز فراموش نکنید.

منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
‫آلرژی و چگونه بدانیم آلرژی داریم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکنیک های خانه داری را بهتر بشناسید



 

  آیا می‌خواهید آشپز بهتری باشید؟ خب! شاید یكی از راه‌هایش این باشد كه روز و شب‌تان را لابه‌لای كتاب‌های آشپزی بگذرانید. اما این تنها راهش نیست، گاهی تجربه است كه به كارتان می‌آید؛ تجربیات ساده اما به درد بخور. شاید لازم باشد چندین و چند بار اشتباه كنید تا سرانجام چم و خم كار را یاد بگیرید. شاید باید آنقدر زحمت بكشید كه فوت و فن‌ها را بیاموزید. اگر واقعا قصد دارید آشپز بهتری باشید این را بدانید كه هدف ما كمك به شماست.

تخم‌مرغ تازه، تخم‌مرغ كهنه!

تکنیک های خانه داری, کاربرد جدید لیمو ترش

چقدر برایتان مهم است تخم‌مرغی كه برای خوردن و آشپزی انتخاب می‌كنید تازه باشد؟ اگر جزو‌ آن دسته آدم‌هایی هستید كه تازه بودن یا كهنه بودن تخم‌مرغ برایتان به شدت حائز اهمیت است، پس بهتر است 2، 3 امتحان ساده را تجربه كنید كه به شما نشان می‌دهد آیا یك تخم‌مرغ سالم است یا خیر...

1- از ظاهر تخم‌مرغ می‌توانید به تازگی یا كهنگی آن پی ببرید. یادتان باشد كه تخم‌مرغ‌های تازه ظاهری زبر و خشن دارند و پوست آنها درست مانند گچ می‌ماند اما تخم‌مرغ‌هایی كه كهنه هستند ظاهری صاف و شفاف دارند.

2- ته تخم‌مرغ خام را شكسته، قدری از پوسته آن را بردارید. در این قسمت معمولا هوا جمع می‌شود. هرچه مقدار هوا بیشتر باشد یعنی فضای بیشتری را به خود اختصاص داده باشد تخم‌مرغ كهنه‌تر است اما اگر حجم تخم‌مرغ بیشتر و  هوای موجود در آن كمتر باشد تخم‌مرغ تازه‌تر است.

امان از بوی زهم!

تکنیک های خانه داری, کاربرد جدید لیمو ترش

اگر موقع طبخ مرغ، دست بر قضا متوجه شدید كه در خانه پیاز ندارید نباید بابت بوی زهم آن نگران شوید. در این مواقع باید سراغ هویج بروید. كافی است یك عدد هویج را درسته یا خرد كرده همراه مرغ در حال طبخ بپزید تا بوی زهم آن گرفته شود. هویج در عین حال باعث خوشمزه‌تر شدن و لعاب‌دار شدن آب مرغ شما هم خواهد شد.

نوشابه وارد می‌شود!

تکنیک های خانه داری, کاربرد جدید لیمو ترش

بیشتر آدم‌ها نوشابه را به پای ثابت سفره‌های غذایشان تبدیل كرده‌اند. هر چند نوشابه خوراكی‌ای خوشمزه و مضر برای سلامت افراد است بااین حال شما می‌توانید از قابلیت‌های دیگر آن بهره برده  و نهایت استفاده را از آن ببرید. آیا از  لك و پیس‌های داخل سینك ظرفشویی خانه‌تان كلافه شده‌اید؟ آیا احساس می‌كنید هیچ وقت این امكان وجود ندارد كه یك سینك براق و درست و حسابی داشته باشید؟ خب بهتر است بابت هیچ كدام از این مسائل ناراحت نباشید چون همان نوشابه‌ای كه برای سلامت جسم شما ضرر دارد اینجا حسابی به كارتان خواهد آمد. شما می‌توانید با استفاده از نوشابه سینك ظرفشویی‌تان را برق بیندازید. اسكاج را بردارید، نوشابه را داخل سینك بریزید با اسكاج بشویید و سپس آن را با آب بشویید. آبكش كنید. نتیجه فوق‌العاده‌ای را خواهید دید.

سوسیس سرحال و خوشمزه

تکنیک های خانه داری, کاربرد جدید لیمو ترش

سوسیس جزو آن دسته خوراكی‌های محبوبی است كه اتفاقا طبخ سریع آن سبب می‌شود خیلی بیشتر از انواع دیگر خوردنی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال، راه‌هایی وجود دارد كه سبب می‌شود سوسیس را خوشمزه‌تر و البته خوش‌چهره‌تر طبخ و سپس نوش‌جان كنید. برای این موضوع 2 راه وجود دارد. قبل از اینكه سوسیس را سرخ كنید به مدت 8 دقیقه آن را داخل آب بجوشانید. به این ترتیب سوسیس كمتر جمع می‌شود و به هیچ عنوان ترك نمی‌خورد. اگر می‌خواهید سوسیس‌ها موقع سرخ شدن خیلی جمع و جور نشوند و به قول معروف چروك نخورند! می‌توانید قبل از سرخ كردن آنها را در كمی آرد بغلتانید و بعد داخل روغن داغ بیندازید.

کاربرد جدید لیمو ترش

تکنیک های خانه داری, کاربرد جدید لیمو ترش

گاهی اوقات بوی مرغ و ماهی آنقدر آزاردهنده می‌شود كه واقعا نمی‌دانید باید چه كنید! در چنین مواقعی پیش می‌آید كه این بوی آزاردهنده تمام فضای یخچال و آشپزخانه را دربرمی‌گیرد و چه بسا تا چند روزی هم باقی می‌ماند. با این اوصاف نگران این موضوع نباشید چون راه‌حل بسیار ساده‌ای در همین رابطه وجود دارد. فقط كافی است یك لیموترش را از وسط نصف كنید و مرغ یا ماهی را با آب آن بشویید. البته بهتر است آب لیموترش را با كمی آب مخلوط كنید و بعد مرغ و ماهی را با آن بشویید. در مرحله بعد، كمی نمك به لیموترش اضافه كنید و آرام آرام روی مرغ و ماهی بمالید. به این ترتیب بوی مرغ و ماهی از بین می‌رود.

منبع:bartarinha