سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

توصیه ی پزشک برای لایه‌برداری پوست



 

 

لایه برداری پوست

 

یک متخصص پوست و مو با اشاره به روش‌های مختلف لایه‌بردار پوست، به خانم‌های ایرانی که پوستی سبزه دارند، توصیه کرد از روش لایه‌برداری شیمیایی استفاده کنند. «پیلینگ یا لایه‌برداری در واقع نوعی پوست کندن و پوست انداختن است

 

 

توصیه دکتر اعتماد‌زاده به خانم‌های ایرانی برای چگونگی لایه‌برداری پوست

 

یک متخصص پوست و مو با اشاره به روش‌های مختلف لایه‌بردار پوست، به خانم‌های ایرانی که پوستی سبزه دارند، توصیه کرد از روش لایه‌برداری شیمیایی استفاده کنند.

 

دکتر سیدحسن اعتمادزاده در گفتگو با خبرنگارسامانه خبری«سلامت‌نیوز»اظهار داشت: «پیلینگ یا لایه‌برداری در واقع نوعی پوست کندن و پوست انداختن است که لایه سطحی پوست توسط روش‌های مختلف برداشته می‌شود.»

 

این متخصص پوست و مو وزیبایی تصریح کرد:«لایه‌برداری از سه طریق مواد شیمیایی، مکانیکی و استفاده از لیزر و با توجه به عمق پوست انجام می‌گردد.»

 

وی افزود:«در لایه‌برداری سطحی پوست، معمولا از مواد شیمیایی اسیدی با در صد متفاوت آلفا هیدروکسی اسید (AHA)، تری‌کلرواستیک اسید (TCA). استفاده می‌شود که خود شخص هم می‌تواند با مراجعه به داروخانه و تهیه دارو، این کار را انجام دهد.»

 

اعتمادزاده گفت:«در لایه‌برداری مکانیکی سطح پوست توسط دستگاه درم ابرشن با فرز الماس ومیکرودرم ابرشن با پرتاب کریستال‌های تراشیده می‌شود.»

 

این متخصص پوست و مو وزیبایی اظهار داشت:«لیزر دی‌اکسید کربن یکی دیگر از روش‌های لایه‌برداری پوست است که اشعه با عبور از روی پوست لایه سطحی یا ایپدرم را بر می‌دارد.»

 

وی با بیان اینکه، استفاده از لیزر درمانی خطر ایجاد اِسکار یا جوشگاه دایمی‌ را در ناحیه تحت درمان، به وجود می‌آورد، ادامه داد:«در صورتیکه این روش به دقت انجام نشود می‌تواند باعث از بین رفتن ضمایم پوست و زیبایی بیمار شود.»

 

اعتمادزاده تصریح کرد:«در لیزرهای شدید لایه عمیق پوست برداشته می‌شود و می‌تواند ایجاد لک و گوشت اضافه در محل جراحی کند.»

 

این متخصص پوست‌و‌مو و زیبایی با اشاره به اینکه، لایه‌برداری معمولاً در افراد با رنگ پوست روشن انجام می‌شود، تاکید کرد:« لایه‌برداری عمیق در افراد با پوست تیره می‌تواند ایجاد لک و ضایعات پوستی نماید.»

 

وی افزود:«البته اکثر خانم‌های ایرانی دارای پوست سبزه هستند و باید از روشهای لایه‌برداری شیمیایی با در صد پایین استفاده کنند تا دچار ضایعات پوستی نشوند.»

 

اعتمادزاده گفت:«افراد باید توجه کنند که لایه‌برداری تنها سطح پوست را تمیز می‌کند و در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مناسب، پوست مجدد می‌تواند به حالت قبل و حتی بدتر باز می‌گردد.»

منبع:سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
‫توصیه‌های متخصص درباره لایه‌ برداری پوست‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه هایی برای پیشگیری از پیرشدن پوست



تابش خورشید هوای خشک آلودگیهای محیطی کشیدن سیگار واسترس باعث می شوند که پوست شما شفافیت ورطوبت خود راازدست بدهد.وچین های ریزوعمیق تربرروی پوست شماایجادوبه مرورزیاد شوند.کسانی که چین وچروک کمتری داشته اند از مقدار زیادی سبزیجات لوبیا ماهی شیرکم چرب وچای در وعده های غذایی شان استفاده کردند .کسانی که چین وچروک بیشتری دارند زیاددرمعرض تابش خورشید قرار داشته اند.خوردن آب معدنی به دلیل داشتن املاح کیک نان روغنی شیرینی گوشت قرمز ولبنیات پرچرب احتمال بروز چین وچروکها را درپوست شما افزایش می دهد.


پیشگیری ودرمان چین وچروک پوست

حمام آفتاب نگیرید وسعی کنید بین ساعت 10 صبح الی 3 بعدازظهر ازقرار گرفتن در آفتاب پرهیز کنید .اگرمجبور به رفت وآمد در این ساعات هستید ازلباسهای محافظ نظیر یک کلاه یا پیراهن آستین بلند استفاده کنید .قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید ازلوسیون های ضد آفتاب برای کمک به پوست خود جهت محافظت از اشعه ماوای بنفش استفاده کنید.به یاد داشته باشید که دوباره هرزمان که لازم بود لوسیون رابه کار برید همیشه از محصولاتی استفاده کنید کنید که دارای فاکتور spfمحافظت ازآفتاب 15 یابالاتر باشند. به پشت بخوابید وقتی که به صورت طاق باز خوابیدید اثرات کشیدگی جاذبه روی پوست شما به حداقل می رسد.صورت خود رازیاد نشویید (2بار در روز کافی است )وازصابونهای خشن وزبر پرهیز کنید زیراشستن زیاد باعث کم شدن چربی ورطوبت پوست می شود.