سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

به جادوی جمله های مثبت ایمان آورید!


2 پای متفكر، 2 پای با شعور، 2 پای خلاق، 2 پای نابغه و... این‌طور انسان بودن و متفاوت بودن را آنقدر برای خودمان دیكته می‌كنیم تا باورمان شود خاص هستیم، منحصر به فرد به دنیا آمدیم و همه دنیا زیر پای ماست اما وقتی پای صحبت همین 2 پای متفكر، با شعور و خلاق می‌نشینی، آدم‌ها با چهره‌های در هم‌شان هیچ شباهتی به هوشمندترین موجودات روی زمین ندارند.




ویدیو مرتبط :
راز خوشبختی و جادوی آرامش 1 مثبت اندیشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی حذف جمله«به خدا ایمان داریم»از دلار!


دادگاهی در آمریکا درخواست حذف عبارت "به خدا ایمان داریم" از اسکناس ها و سکه های دلار را بررسی می کند.

عصر ایران:  دادگاهی در آمریکا درخواست حذف عبارت "به خدا ایمان داریم" از اسکناس ها و سکه های دلار را بررسی می کند.

بزرگترین سازمان ملحدان (افرادی که وجود خدا را باور ندارند) در آمریکا با ارائه شکایت نامه ای به دادگاه علیه وزارت خزانه داری این کشور خواستار حذف یک عبارت از اسکناس های پول ملی آمریکا (دلار) شدند.

این عبارت  In God We Trust (به خدا ایمان داریم) است که بر روی سکه ها و اسکناس های دلار آمریکا درج می شود.

قرار است دادگاه نیویورک روز سه شنبه آینده این شکایت نامه را بررسی کند.

به اعتقاد بسیاری این عبارت، مشهورترین جمله مشهورترین واحد پول جهان است.

این برای دومین مرتبه است که سازمان ملحدان آمریکا چنین درخواستی را به دادگاه تسلیم می کند. خلاصه شکایت نامه جدید 116 صحفه ای این است که افراد ملحد در آمریکا نمی توانند وجود این جمله را که به احساسات افرادی که خداباور نیستند خدشه وارد می کند؛ تحمل کنند.



اسکناس یک دلاری آمریکا

در این شکایت نامه آمده است: این عبارت دعوت به دین توحیدی است. این موضوع انحراف از قانون اساسی آمریکاست. هدف از این عبارت اساسا دینی است. کلمه "ما" در این عبارت به معنی همه است در حالی که ما بخشی از این همه نیستیم زیرا ما به این موضوع اصلا ایمان نداریم.

در شکایت نامه قبلی این سازمان در اوایل 2011 درخواست حذف عبارت "ما به خدا ایمان داریم" از دلار آمریکا مطرح شد اما دستگاه قضایی این کشور این موضوع را نپذیرفت.

رهبر سازمان ملحدان در آن مقطع گفته بود ملحدان هم اکنون مانند سیاهان در گذشته، تحت تبعیض قرار دارند.

قبل از این، انجمن ملحدان برزیل هم با شکایتی خواستار حذف عبارت پرتغالی Deus Seja Louvado (خدا را شکر) از اسکناس ها و سکه های واحد پول ملی برزیل (ریال) شده بودند.

این درخواست از سوی اداره کل فدرال حمایت از شهروندان پذیرفته شد و در نامه ای به وزارت امور عمومی برزیل پیشنهاد شد در مدت زمان حداکثر آن 120 روز این عبارت حذف شود. با این حال دادگاه این بزرگترین کشور کاتولیک جهان این موضوع را رد کرد.



اسکناس 100 ریالی برزیل

در این درخواست آمده بود: این جمله، احساسات ملحدان را خدشه دار می کند. دادگستری برزیل هم در پاسخ ضمن مخالفت اعلام کرد: دلیلی وجود ندارد که تایید کند این عبارت در اسکناس های پول ملی برزیل، احساسات کسی را خدشه دار کرده است. علاوه بر این حذف این عبارت از پول ملی برزیل حداقل 6 میلیون ریال هزینه خواهد داشت.

واحد پول برزیل ریال، رئال، رآل یا رآل برزیلی گفته می شود.

کشور ایالات متحده آمریکا در سال 1782 تصمیم گرفت عبارت "به خدا ایمان داریم" را در اسکناس های خود درج کند.

در سال 2003 نیز یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد 90 درصد از مردم این کشور موافق وجود این عبارت در اسکناس ها و سکه های دلار هستند اما 3 درصد با این موضوع مخالف اند و بقیه نظری نداشتند.

این عبارت همچنین در پرچم های دو ایالت آمریکا یعنی جورجیا و فلوریدا هم درج شده است.
علاوه بر آمریکا و برزیل، عبارت مشابهی به زبان اسپانیایی بر روی پول ملی نیکارآگوئه (کوردوبا) نیز درج شده است.



پرچم ایالت جورجیا آمریکا



پرچم ایالت فلوریدا آمریکا