سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بهترین مهمان دنیا باشید


این 10 قانون ساده را رعایت كنید تا مطمئن باشید باز هم به مهمانی دعوت خواهید شد





صبح بخیر: خانه‌تان بزرگ باشد یا كوچك، پولدار باشید یا فقیر، خوش‌سلیقه باشید یا بد سلیقه، باز هم می‌توانید میزبان خوبی باشید. كسی برای دیدن خانه، زندگی و غذا خوردن به خانه شما نمی‌آید. مهمان‌ها شما را انتخاب كرده‌اند برای این‌كه دوست دارند با شما باشند و وقت‌شان را به معاشرت با شما بگذرانند اما تمام بار مهمانی به‌عهده میزبان نیست. شما هم به معاشرت با دیگران نیاز دارید پس باید تمام سعی‌تان را بكنید تا شما هم مهمان خوبی باشید؛ آنقدر كه میزبان با شما راحت و از معاشرت با شما خوشحال باشد و به رفت‌وآمد با شما ترغیب شود. پس اگر می‌خواهید راحت و بی‌دردسر مهمانی بروید و رفت‌وآمدهای خانوادگی را ادامه دهید، این 10 نكته را بخوانید.



 دقیق باشید

میزبان شما باید بداند دقیقا كی منتظر ورود شما باشد و كی انتظار خروج‌تان را داشته باشد. اگر خودتان پیشنهاد مهمانی را داده‌اید، باید بگویید كی می‌روید. اگر دعوت شده‌اید و ساعت مهمانی مشخص است هم باید سر وقت برسید.

 دیر كردن بیشتر از نیم ساعت بی‌مبالاتی شما را می‌رساند و برنامه‌ریزی میزبان را به هم خواهد زد. اگر برای مهمانی ناهار یا شام دعوت شده‌اید باید به برنامه غذایی میزبان احترام بگذارید. شاید شما ساعت 3 ظهر ناهار بخورید اما میزبان معمولا ساعت یك ناهار می‌خورد. اگر این برنامه را نمی‌دانید حتما از میزبان درباره ساعتی كه باید در خانه او حضور داشته باشید بپرسید. ساعت خروج‌تان را هم یك جوری به اطلاع میزبان برسانید. اگر عصر مهمانی می‌روید باید به صورتی مهمانی را تمام كنید كه به وعده غذایی بر نخورید و میزبان بدون این‌كه اطلاع داشته باشد در مضیقه قرار نگیرد.



 غافلگیر نكنید

سورپرایزهای اینچنینی را فقط می‌توانید با اعضای خانواده اجرا كنید.

 اگر میزبان با شما راحت نیست، به هیچ وجه سرزده به خانه او نروید. شاید میزبان آمادگی ورود شما را نداشته باشد و به جای این‌كه از بودن با شما خوشحال شود، معذب و ناراحت شود و این كار اصلا برای او هیجان‌انگیز نخواهد بود. علاوه‌بر این هیچ وقت همراه خودتان حیوان خانگی نبرید مگر این‌كه بدانید میزبان مشكلی با آن ندارد و از قبل اجازه گرفته باشید. یادتان باشد، میزبان به تعداد شما تدارك می‌بیند پس از بردن خواهر، برادر و پسر خاله و دختر عمو به مهمانی كه خودتان دعوت شده‌اید پرهیز كنید. اگر می‌خواهید كسی را با خودتان ببرید حتما به میزبان بگویید. شاید میزبان شما با او راحت نباشد.



 تلویزیون نبینید

به هیچ وجه از میزبان نخواهید تلویزیون را برای دیدن سریال مورد علاقه شما روشن كند. شما برای دید و بازدید به مهمانی رفته‌اید، نه برای دور هم تلویزیون دیدن. تا جایی كه می‌توانید با موبایل صحبت نكنید. اگر تلفن همراه شما زنگ خورد، با صدای آهسته و دور از جمع با آن حرف بزنید و تا جایی كه می‌توانید كوتاه صحبت كنید؛ سرپا صحبت كردن كار پسندیده‌ای نیست. اگر برای ترك خانه میزبان از جا بلند شدید، صحبت را كوتاه كنید و میزبان را سرپا نگه ندارید. فردای روز مهمانی با میزبان تماس بگیرید و از او بابت زحماتی كه كشیده تشكر كنید.



 چیزی همراه‌تان ببرید

چه برای بار اول باشد كه به خانه میزبان می‌روید چه دوم، خیلی زیباتر و مهربانانه‌تر است اگر چیز كوچكی همراه ببرید. این تشكر شما از میزبان را می‌رساند. توجه كنید كه این هدیه نباید بزرگ باشد چون میزبان را معذب می‌كند و این حس را به او می‌دهد كه او هم باید برای شما چیزی بیاورد. در نتیجه رفت‌وآمدها كم و كمتر خواهد شد. به جای این كار می‌توانید چیزهایی همراه ببرید كه سلیقه و لطف شما را برساند. برای مثال یك ظرف ژله درست كنید و همراه ببرید. یا یك اردور خوشمزه كه درست كردن آن را خوب بلد هستید، درست كنید و در یك ظرف زیبا با خود ببرید. می‌توانید بستنی بخرید. یك گلدان كاكتوس كوچك، شمع‌های تزئینی، عود یا تزئینات اینچنینی هم در عین حال كه هزینه زیادی ندارند، بدون این‌كه باعث نگرانی شوند، میزبان را خوشحال خواهند كرد.



   این كفش‌های ترسناك

در خانواده‌های ایرانی كفش پوشیدن در مهمانی یك معضل بزرگ است. خیلی‌های دوست ندارند بدون كفش مهمانی بروند اما ورود با كفش‌های خیابان به خانه میزبان كار درستی نیست و خیلی‌ها را ناراحت خواهد كرد. قبل از ورود حتما از میزبان بپرسید كه می‌توانید كفش‌های‌تان را درآورید یا نه. البته كار خوب و منطقی دیگر این است كه كفش روفرشی مخصوص مهمانی همراه داشته باشید. وقتی می‌رسید، دم در كفش‌تان را عوض كنید و میزبان را مطمئن كنید كه این كفش‌ها را فقط در خانه پوشیده‌اید. اگر باران آمده و كفش‌های‌تان كثیف است، آن‌ها را بیرون از خانه درآورید.



   به قوانین خانه میزبان احترام بگذارید

هر خانه‌ای قوانین خاص خودش را دارد. شما نمی‌توانید وقتی میزبان سیگار نمی‌كشد در خانه او سیگار بكشید، شاید میزبان شما دوست نداشته باشد خانه‌اش بوی سیگار بگیرد. اگر میزبان برای غذا خوردن روی زمین می‌نشیند شما باید به او احترام بگذارید. به هیچ وجه در خانه راه نیفتید و به اتاق‌ها سرك نكشید. مگر اینكه میزبان بخواهد خانه‌اش را به شما نشان دهد. بچه‌ها را هم به اتاق نفرستید. خیلی‌ها عادت دارند به بچه‌ها می‌گویند بروند و در اتاق بچه میزبان بازی كنند اما شاید میزبان اتاقش را مرتب و آماده نكرده باشد و به دلیل ورود كسی به آن معذب شود. اگر می‌خواهید دستشویی بروید حتما از میزبان بخواهید شما را راهنمایی كند.



 كمك كنید

اگر با میزبان راحت نیستید، به هیچ وجه تا اجاره نداده برای كمك به آشپزخانه وارد نشوید. شاید میزبان نخواهد شما بدانید چقدر غذا پخته. اما اگر راحت هستید این یك اخلاق خوب ایرانی است كه به میزبان برای پذیرایی و چیدن میز كمك كنید. از او اجازه بگیرید و به آشپزخانه بروید و بخواهید كاری را به شما بسپارد. این كار بدون این‌كه دخالت بی‌جا محسوب شود، به ایجاد حس صمیمیت بین شما و میزبان كمك خواهد كرد. بعد از این‌كه غذا تمام شد هم همراه میزبان شروع به جمع كردن میز كنید. این كار باعث می‌شود تمام فشارها روی او نیفتد. در مراقبت از بچه‌ها هم كمك كنید. می‌توانید وقتی میزبان كار دارد به جای او بچه‌ها را نگه‌دارید. توجه كنید، نباید اجازه دهید فرزندان شما به وسایل میزبان دست بزنند یا جایی را به هم بریزند.



  فضا را بشكنید

شما مهمانی رفته‌اید تا به‌خود و میزبان‌تان خوش بگذرد. پس بدون این‌كه ادب را زیر پا بگذارید شوخی كنید یا بحث سرگرم‌كننده‌ای را به راه بیندازید. توجه كنید، صحبت كردن درباره بعضی مسائل بی‌ادبی به حساب می‌آید. برای مثال هیچ وقت نباید درباره حقوق میزبان سوال كنید یا بحث را به مسائلی كه درباره آن‌ها اختلاف نظر دارید بكشانید. اگر از یكسری مسائل با هم هم‌عقیده نیستید بحث را شروع نكنید یا در جریان بحث كوتاه بیایید و سعی نكنید كسی را متقاعد كنید كه حرف‌تان درست است. این بحث‌ها مناسب یك مهمانی دوستانه نیست و علاوه‌بر این‌كه خودتان را عصبی خواهد كرد، اعصاب بقیه مهمانان را هم به هم خواهد ریخت.



 چیزی از خودتان باقی نگذارید

اگر چیزی از دست‌تان ریخت یا چیزی را شكاندید، خودتان برای جمع كردن یا پاك كردن آن كمك كنید. می‌توانید دفعه بعد به جای چیزی كه شكانده‌اید، یك كادو ببرید. خیلی محترمانه است اگر در انتهای مهمانی كمترین به هم ریختگی را از خود بجا گذاشته باشید.



  فضولی ممنوع

بعضی‌ها عادت دارند درباره قیمت هر چیزی سوال می‌كنند اما پرسیدن قیمت وسایل خانه و میوه و شیرینی و چیزهای دیگر ممنوع است. واقعا ربطی به شما ندارد كه مبل میزبان چقدر قیمت دارد. اگر از آن خوش‌تان آمده فقط می‌توانید به اندازه از آن تعریف كنید. اگر مطمئن هستید غذا یا شیرینی دست‌پخت میزبان است از او سوال كنید. اگر شك دارید كه آن را خود میزبان درست كرده یا از بیرون تهیه كرده، به هیچ وجه از روش پخت آن سوال نكنید چون میزبان معذب خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
نوروز ۹۳ مهمان تهران باشید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قبل از به دنیا آمدن به فکر تناسب اندام باشید !!



 

 

قبل از به دنیا آمدن به فکر تناسب اندام باشید

 

تغذیه مادر در طول دوران بارداری نه تنها می تواند اثرات کوتاه مدتی روی سلامت کودک بگذارد بلکه می‌تواند تا سالهای پایانی دبستان موجب ابتلای کودک به چاقی شود و ...

 

گرچه تغذیه خوب و مناسب در تمام دوران زندگی ضامن بقا و سلامت انسان است اما در برخی از دوره های آسیب‌پذیر زندگی مانند شیرخواری ، كودكی ، بلوغ ، بارداری و شیردهی از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد.

 

محققان نیوزیلندی دریافتند که رژیم غذایی نامناسب مادر در زمان بارداری قادر است در DNA جنین تغییراتی ایجاد کند که این تغییرات در کودکی خطر ابتلا به چاقی را افزایش می دهند.

 

تغذیه مادر در طول دوران بارداری نه تنها می تواند اثرات کوتاه مدتی روی سلامت کودک بگذارد بلکه می‌تواند تا سالهای پایانی دبستان موجب ابتلای کودک به چاقی شود.

 

گروهی از محققان موسسه «لیگینز» دانشگاه آکلند نیوزیلند که نتایج یافته های خود را در مجله «دیابت» منتشر کرده اند در بررسیهای خود این فرضیه را تقویت کردند که تغییرات اپی ژنتیک، یعنی تغییرات عملکرد DNA بدون تغییر ساختار آن، می توانند روی چاقی اثر بگذارند.

 

این محققان در این خصوص توضیح دادند: «ما برای اولین‌بار نشان دادیم که استعداد چاقی تنها یک نتیجه ساده تعامل ژنها و سبک زندگی ما نیست ، بلکه می تواند در طول توسعه جنین بر پایه آن چیزی که مادر به عنوان غذا مصرف می کند شکل بگیرد. تغذیه مادر می تواند تغییرات مهم اپی ژنتیکی ایجاد کند که خطر چاقی در کودکی را افزایش می دهند.»

 

براساس گزارش تاپ نیوز، این محققان به منظور رسیدن به این نتایج، خون بند ناف حدود 300 نوزاد را آزمایش و تغییرات اپی ژنتیک حاضر در 5 ژن را بررسی کردند.

 

این بررسیها نشان داد که وجود این تغییرات می تواند در 25 درصد از موارد پیش بینی کند که کودک در سنین 6 تا 9 سال چاق خواهد شد.

 

40 هفته از آخرین روز دوره قاعدگی زمانی استریال، كه زنان به عنوان دوران حاملگی باید سپری نمایند . در این دوران تغییرات مختلفی در سیستم های هورمونی، ایجاد می‌شود .

 

تهوع در سه ماهه اول حاملگی ، مشكلات دستگاه گوارش و یبوست در سه ماهه سوم حاملگی، كمر درد و تورم اندامها در نتیجه رشد جنین ، تغییر وزن و تغییر پوزیشن عادی، علایمی‌هستند كه به علت این تغییرات هورمونی ایجادمی‌شوند .

 

رژیم غذایی صحیح قبل از حاملگی و در طول مدت بارداری شامل مصرف مواد غذایی مورد نیاز و پرهیز از غذاهای مضر نقش بسیار مهمی‌ را در سلامت مادر در دوران حاملگی و همچنین سلامت نوزاد بعد از زایمان دارد .به عنوان مثال مصرف 4 /0 میلی گرم اسید فولیك یك ماه قبل از شروع حاملگی و اقدام به آن در پیشگیری از عوارض عصبی در نوزادان در طول28 روز اول دوره حاملگی بسیار موثر است. آنچه می‌خورید هم به سلامت شما و هم به سلامت جنین كه در رحم دارید كمك خواهد كرد .

 

در حقیقت در تمام دوران بارداری ، شما دو نفر در همه چیز با هم شریك هستید، با هم نفس می‌كشید ، با هم غذا می‌خورید و با هم می‌نوشید، پس سعی كنید از این فرصت برای ایجاد یك عادت غذایی خوب استفاده نمایید تا ضمن اجتناب از خستگی و فرسودگی خودتان ، رشد و تكامل مطلوب فرزندتان نیز تامین شود .

 

توصیه می‌شود در برنامه غذایی روزانه خود همه گروههای غذایی را بگنجانید چون استفاده از یك گروه ، مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نمی‌كند، همچنین علاوه بر سه وعده غذای اصلی ، در فواصل آن یعنی حدود ساعت 10 صبح و عصر ، بر حسب اشتهای خود از برخی مواد غذایی به عنوان میان وعده استفاده نمایید . درست است كه در دوران بارداری باید بیشتر غذا بخورید ولی به این معنا نیست كه به اندازه دو نفر بخورید، به یاد داشته باشید كه شما برای دو نفر غذا می‌خورید نه به اندازه دو نفر .

منبع : tehrooz.com