سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بهترین روش درمانی برای رهایی از خشكی پوست



 

پوست خشک,رهایی از خشكی پوست

 

درمان خشکی پوست - گر پوست خشک دارید با خوردن مواد طبیعی می توانید به حفظ رطوبت پوست کمک کنید.

قرار گرفتن در محیط خشک و در معرض باد موجب کاهش رطوبت پوست می شود، الاستین و کلاژن موجب مرطوب نگه داشتن پوست می شود، بنابراین هر نوع کمبود تغذیه ای كه تولید کلاژن و الاستین را تحت تاثیر قرار دهد، منجر به خشکی پوست می شود.

اسیدلاکتیک موجود در ماست ترش، اسید مالیک موجود در سیب و اسیدسیتریک موجود در لیمو ترش خاصیت مرطوب کنندگی دارد و موجب حفظ طراوت و شفافیت پوست می شود.

عوامل مرطوب کننده طبیعی در مسیر سوخت و ساز کربوهیدرات ها در بدن به دست می آیند و با خوردن مواد غذایی غنی از آن ها و آزاد شدن در بد به افزایش رطوبت پوست کمک می کند.

** از روغن زیتون غافل نشوید

روغن زیتون از مفید ترین روغن هایی است که استفاده از آن مانع خروج رطوبت از سطح پوست شده از پیشرفت خشکی پوست جلوگیری می کند.

کمبود پروتئین ها ، ویتامین C، کمبود روی، ویتامین A، و کمبود ویتامین B6 ، E ، B1 موجب ایجاد خشکی پوست می شود.

مصرف متعادل انواع گوشت و فرآورده های شیری و تخم مرغ و ماهی، انواع مرکبات و خصوصاً انواع توت، کدو حلوایی ، هویج و گوجه فرنگی به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.

مصرف جوانه گندم و سبوس برنج و نخود فرنگی نیز موجب تامین ویتامین B1 و جلوگیری از خشکی پوست می شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
خشكی پوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش‌های مقابله با خشكی پاییزی پوست


پاییز با همه زیبایی و جذابیتش برای برخی شروع بیماریی‌های پوستی است كه با سرمای هوا شایع می‌شوند. افراد مبتلا به این مشكل با كمی پیشگیری و استفاده از محصولات مرطوب‌كننده قبل از شروع فصل سرما می توانند شدت خشكی پوست‌ را كاهش دهند.

مجله زندگی ایده آل - ستی مولایی: پاییز با همه زیبایی و جذابیتش برای برخی شروع بیماریی‌های پوستی است كه با سرمای هوا شایع می‌شوند. افراد مبتلا به این مشكل با كمی پیشگیری و استفاده از محصولات مرطوب‌كننده قبل از شروع فصل سرما می توانند شدت خشكی پوست‌  را كاهش دهند. كارشناسان می‌گویند، فقط یادگیری چند نكته ساده شما را از شر این خشكی‌ها راحت می‌كند.

روش‌های مقابله با خشكی پاییزی پوست

بیشتر آب بنوشید

به‌طور معمول، مصرف روزانه 8 لیوان آب یك امر ضروری است اما برای افرادی كه از خشكی پوست و اگزماهای شدید رنج می‌برند، نوشیدن آب بیشتری پیشنهاد می‌شود چون روی رطوبت پوست تاثیر مستقیم می‌گذارد. هنگامی كه بدن شما دچار كم آبی است، آب موجود در پوست به نقاط دیگر بدن فرستاده می‌شود و پوست‌های شما از كم آبی شدید رنج می‌برد. با نوشیدن آب بیشتر شما می‌توانید سلامت پوست خود را در فصل سرما تضمین كنید. با نوشیدن آب بیرونی‌ترین لایه پوست‌تان شفاف و مرطوب می‌شود.

درمانی برای خشكی پاها

نظر كارشناسان پوست برای درمان خشكی پا، استفاده از كرم‌های مرطوب‌كننده مخصوص پاست. بهترین زمان برای این كار قبل از خواب است. بنابراین پاهای خود را به
مرطوب کننده آغشته كرده و سپس جوراب به پا كنید؛ این كار باعث می‌شود تا در ساعات شب رطوبت به سلول‌های كف و پاشنه پا رفته و خشكی شدید آن  بر طرف شود.

شفا‌دهنده‌های پوست‌های خشك

هیدروكورتیزون‌ در درمان‌ اختلالات‌ ناشی‌ از آلرژی‌ یا التهابی‌ پوست‌ نظیر اگزما، به‌كار می‌رود. این محصول حاوی مواد شیمیایی است كه به غیر از بر طرف كردن خشكی پوست، تورم و خارش آن را نیز التیام می‌بخشد و  فراتر از مرطوب‌كننده‌ها عمل می‌كند. هیدروكورتیزون‌های یک‌ درصد درمانی برای اگزما، گزش حشرات، پیچك سمی، درماتیت سبورئیك و واكنش‌های پوستی آلرژیك به مواد آرایشی و این نوع محصولات توصیه می‌شود.

روش‌های مقابله با خشكی پاییزی پوست

چربی‌های سالم استفاده كنید

خوردن غذاهای چرب به كسانی كه پوست‌ خشكی دارند، توصیه نمی‌شود اما استفاده از چربی‌های طبیعی مانند آووكادوو، روغن كتان، روغن زیتون و امگا3 كه حاوی هیدراتاسیون و ضد پیری هستند،پیشنهاد می‌شود. چربی‌های سالم، به تقویت غشای سلولی و افزایش توانایی پوست کمک  کرده ، چربی‌های سالم آب موجود در پوست شما را حفظ می‌كنند؛مثلا ماهی قزل‌آلا نیز حاوی چربی‌های سالمی است كه آب موجود در پوست شما را در خود نگاه می‌دارد؛ پس تا می‌توانید در فصول سرما ماهی قزل‌آلا بخورید.

ماسك‌های طبیعی را فراموش نكنید

از ماسك‌های طبیعی برای پوست‌تان استفاده كنید. این ماسك‌ها پوست صورت‌تان را لطیف و شفاف می‌كند. ماسك‌هایی مانند ژل‌های آلوئه ورا، خیار و گل‌های مختلفی مثل گل رز و محمدی پوست خشك را شفا می‌دهند.

روش‌های مقابله با خشكی پاییزی پوست

گلاب، معجزه‌گری از دل طبیعت

تا به حال از گلاب برای مرطوب كردن دست‌های‌تان استفاده كرده‌اید؟ گلاب درمانی، روش خوبی برای خشكی‌های پوست شماست. عصاره گل محمدی یا بهتر بگوییم معجزه‌گری از دل طبیعت، یک مرطوب‌كننده عالی و دارویی طبیعی است. گلاب باعث ایجاد تعادل رطوبت پوست شما می‌شود.

مرطوب‌كننده‌ها در حمام

استفاده از مرطوب‌كننده‌ها در فضای مرطوب حمام باعث می‌شود این مواد  در لابه‌لای سلول‌های پوستی شما نفوذ كند. در موقع استحمام لیف را روی پوست‌تان نكشید چون باعث تشدید قرمزی در نواحی آسیب‌دیده پوست می‌شود. لوسیون‌های بدن بهترین گزینه برای مرطوب كردن پوست هستند.