سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با گچبری سلطنتی ارزش خانه‌ را دو چندان کنید


گچبری سلطنتی یکی از ویژگی های معماری است که به ارزش خانه شما می افزاید. اگر این تکنیک خوب انجام شود، فضای خانه را شیک و هنری می کند.





صبح بخیر:

چطور بهترین گچبری را نسبت به ارتفاع و سبک اتاق مان انتخاب کنیم؟


گچبری سلطنتی یکی از ویژگی های معماری است که به ارزش خانه شما می افزاید. اگر این تکنیک خوب انجام شود، فضای خانه را شیک و هنری می کند.

آیا در خانه ای قدیمی با گچبری ها قدیمی زندگی می کنید و از این ویژگی خوشتان نمی آید؟ آیا نگرانید که نتوانید هزینه گچبری هایی که دوست دارید بپردازید؟ از سبک یا اندازه آنها مطمئن نیستید؟ آیا فکر می کنید گچبری به خانه مدرن شما نمی آید؟

در زیر چند راهنمایی برایتان آورده ایم تا به سوالات فوق پاسخ دهید.

سبک خانه و ارتفاع سقف را در نظر داشته باشید.

این گچبری به خاطر مقیاس بزرگ اتاق و بلندی سقف و اندازه و جزئیات گچبری ها به دور شومینه مناسب است. سبک کلی معماری این اتاق سنتی است. اگر شما خانه ای مدرن دارید، گچبری سلطنتی به هر شکلی که باشد قطعاً با خانه شما همخوانی ندارد.



نکته ای در مورد سقف بلند: برای سقف هایی با ارتفاع بیشتر از 3 متر، در نظر داشته باشید که گچبری برای هر فوت از ارتفاع سقف، باید یک اینچ پهنا داشته باشد. در نتیجه برای سقف های کوتاهتر نباید گچبری کرد.

سبک مبلمان و عناصر دکور را در نظر داشته باشید.



این اتاق هم سقف بلندی دارد، ولی برخلاف تصویر قبلی، مبلمان آن رنگ روشن و به سبک سنتی هستند. آباژور ایستاده تعادل ایجاد کرده و گچبری اتاق به سنگینی گچبری تصویر قبلی نیست. طرح آن نیز تصادی با کاغذ دیواری ندارد.

این اتاق زیبا معماری مدرن تری نسبت به دو نمونه قبلی دارد. مبلمان خطوط راست و ساده ای دارند و پالت رنگی اتاق خنثی است که آرامش ایجاد می کند. سقف اتاق بلند است و معمار گچبری بسیار ساده ای برای آن انتخاب کرده است تا با فضای کلی اتاق همخوانی داشته باشد.



در سرویس بهداشتی، جزئیات دولایه سقف توهم ایجاد می کند و گویی گچبری انجام شده در حالیکه اینطور نیست. اگر سقفی کوتاهتر از 3 کمتر دارید و دوست دارید گچبری روی آن انجام شود، این گزینه خوبی است و باعث نمی شود که سقف شما کوتاهتر نشان دهد.




با ترکیب بیش از یک نوع گچبری، نمای پهنی بسازید.

زیر گچبری سلطنتی، نوار پهنی از گچبری طرح دار کار کنید تا پهنای کلی آن بیشتر شود. با آنکه سبک این اتاق سنتی است، ولی نمای آن بسیار مدرن است که این نما را مدیون نورپردازی و مبلمان است.



آیا باید کل خانه گچبری شود؟ خیر.

اگر ارتفاع سقف در کل خانه مساوی است و اتاق ها از لحاظ اندازه و شکل شبیه به هم هستند، گچبری مشابه در همه جاهای خانه اشکالی ندارد. در این اتاق نشیمن، گچبری در همه جا کار شده و حتی برای قرنیز پنجره هم کار شده است که نمای یکپارچه ای به کل اتاق داده است.



اگر سقف بلند وجود نداشت، باز هم می توان گچبری کار کرد؟

خانه های اکثر ما سقف کوتاهتری دارد، ولی این دلیل نمی شود که گچبری نداشته باشیم. بلکه باید مقیاس اتاق و سبک خانه و مبلمان را در نظر بگیریم. پهنای گچبری باید با ارتفاع اتاق نسبت درستی داشته باشد، مانند این اتاق که گچبری آن با سبک سنتی مبلمان، لوستر کریستال، تابلوها و سقف آن که به رنگ متالیک رنگ شده هماهنگی دارد.



کار کردن چوب بیشتر در خانه های سنتی انجام می شود. ولی اگر خانه مدرنی دارید و دوست دارید چوب کار کنید، از پروفایل های باریک و تخت استفاده کنید تا نمای مدرنی ایجاد شود.



این گچبری سلطنتی جدید برای در و پنجره نمای جالب و تازه ای برای خانه های مدرن ایجاد می کند. پهنای آن برای چنین سقفی مناسب است و طرح زیبای آن را کاملاً مشخص می کند.



معمولاً گچبری در تقاطع دیوار و سقف کار می شود، ولی در این مورد می بینید که گچبری روی سقف کار شده است. با ادامه دادن رنگ دیوار تا سقف و قرار دادن گچبری در وسط سقف، گویی دیوارها بلندتر نشان می دهند و در نتیجه ارتفاع سقف گویی بلندتر است. پهنای گچبری زیاد نیست و برای مقیاس این اتاق زیاد سنگین نیست.



آیا گچبری سقف باید با نوار دور کف هماهنگ باشد؟

نه دقیقاً. ولی باید وزن بصری مشابهی داشته باشد. اگر گچبری پهن باشد و نوار دور کف ریز باشد یا برعکس، نمای مضحکی ایجاد می شود.



ویدیو مرتبط :
گچ بری ساختمان,گچبری سقف ، گچبری ، نور مخفی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حراج چینی های سلطنتی به ارزش ۲۳ میلیون دلار + عکس



 

 

 

حراج چینی های سلطنتی به ارزش ۲۳ میلیون دلار

 

حراجی ساوث بی مسوول برگزار کننده حراج چینی های سلطنتی در هنگ کنگ است.

 

ارزش این چینی ها کهمتعلق به قرن ۱۴ تا ۱۸ است متعلق به کلکسیون می.یینگ.تانگ است که ارزش آن بالغ بر ۲۳ میلیون دلار است. این کلکسیون شامل ۸۰ قطعه چینی سلطنتی نایاب است./خبر آنلاین