سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با شیشه های قدیمی خانه مان را تزئین کنیم



تزیین وسایل قدیمی ,تزیین شیشه های قدیمی

 

سلیقه خود را در استفاده از چیزهای قدیمی نشان دهید و با هنر خود، تحسین دیگران را برانگیزید.

 

شیشه‌هایی که اغلب دور ریخته می‌شوند، وسایلی هستند که می‌توان از آن‌ها برای تزیین و دکور خانه در موارد و مناسبت‌های مختلف استفاده کرد. با کمی ابتکار از آن‌ها استفاده مجدد و در واقع آن‌ها را بازیافت کرده‌اید.

 

می‌توانید در فصل‌های مختلف تزیینات مختلفی داشته باشید و از میوه و گل‌های تازه آن فصل برای پر کردن شیشه‌ای ضخیم و به کار بردن آن در جاهای مختلف از جمله تزیین میز غذا استفاده کنید.

 

سلیقه خود را در استفاده از چیزهای قدیمی نشان دهید و با هنر خود، تحسین دیگران را برانگیزید.

 

وسایل مورد نیاز:

 

_ بطری‌های شیشه‌ای دهن گشاد در ارتفاع‌های مختلف

_ میوه (مانند لیمو و زغال اخته)

_ گل‌های سفید همراه با ساقه

_ روبان

 

1 - بطری‌های شیشه‌ای در اندازه، ارتفاع و رنگ‌های مختلف را بعد از استفاده دور نریزید. آن‌ها را جمع یا خریداری کنید.

 

2 - از یکی از میوه‌های فصل برای پر کردن بطری استفاده کنید. به اندازه دهانه شیشه دقت و میوه‌ای را انتخاب کنید که به‌راحتی از دهانه بطری رد شود.

 

3 - اگر در باغ زندگی می‌کنید، گل‌های سفید همراه با ساقه را جمع آوری کنید. گل‌های سفید جلوه بیش‌تری به بطری داده و رنگ میوه‌ها را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.

 

4 - بطری‌ها را با میوه طوری پر کنید که ارتفاع میوه در هر شیشه متفاوت باشد.

 

5 - گل‌ها را با ساقه به صورت تزیین داخل بطری‌ها قرار دهید. در بعضی شیشه‌‌ها چند شاخه گل و در بعضی دیگر یک شاخه گل بگذارید.

 

6 - روبان‌ها را دور شیشه گره‌های ساده یا پاپیون بزنید.

 

اگر در فضای باز (بالکن، تراس، حیاط و یا باغ) غذا می‌خورید، از این بطری‌ها برای تزیین میز غذا استفاده کنید، هنر خود را به زیبایی نشان داده از خوردن غذا لذت بیش‌تری ببرید.

 

تزیین وسایل قدیمی ,تزیین شیشه های قدیمی

 

منبع : hamshahrionline


ویدیو مرتبط :
تزئین اتاق با استفاده از شیشه DIY

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از پارچه های قدیمی برای تزئین خانه


تقریبا همه ما در خانه خود لباس، ملحفه، پتو، پلیور یا پارچه هایی داریم که دیگر به کارمان نمی آیند. بهتر است آنها را دور نریزیم و با کمی حوصله و سلیقه، از آنها وسایل جدیدی تهیه کنیم که کاربردی و مفید هستند. به طور مثال، می توان از پلیورهای کهنه و قدیمی، یک لحاف گرم و راحت تهیه کرد.

صبح بخیر: تقریبا همه ما در خانه خود لباس، ملحفه، پتو، پلیور یا پارچه هایی داریم که دیگر به کارمان نمی آیند. بهتر است آنها را دور نریزیم و با کمی حوصله و سلیقه، از آنها وسایل جدیدی تهیه کنیم که کاربردی و مفید هستند. به طور مثال، می توان از پلیورهای کهنه و قدیمی، یک لحاف گرم و راحت تهیه کرد.

کیسه های زیپ دار

استفاده از پارچه های قدیمی برای تزئین خانه

از پتو پارچه های کهنه می تواند برای دوختن کیسه های زیپ دار استفاده کرد. این کیسه ها برای برای نگهداری لوازم آرایش، گیره های مو، سنجاق های لباس و ... بسیار مفید هستند. حتی می توان هنگام سفر از آنها به عنوان کیف برای قرار دادن وسایل کوچک استفاده کرد.



تابلو نقاشی پارچه ای


استفاده از پارچه های قدیمی برای تزئین خانه

از پارچه ها، ملحفه ها، لباس ها و هر پارچه دیگری که استفاده نمی کنید، تکه های رنگی و زیبای آن را جدا کنید و همچون عکس، به زیبایی کنار هم بچینید و یک تابلوی هنری بسازید. این تابلوی جالب و عجیب، منحصر به خود شماست.



پتوی چهل تکه

استفاده از پارچه های قدیمی برای تزئین خانه

از تکه پارچه های رنگی موجود، می توانید پتوهای چهل تکه زیبا تهیه کنید. این چهل تکه ها برای هر دکوری مناسب هستند و با هر ترکیب رنگی جور در می آیند. از آن می توان به عنوان پتو، رومبلی، رومیزی و ... نیز استفاده کرد.



 بالشتک

استفاده از پارچه های قدیمی برای تزئین خانه

از پارچه ها و پتوهای قدیمی می توانید برای تهیه کوسن های زمینی که برای نشستن مناسب هستند، استفاده کنید. طرح روی آنها نیز سلیقه ای است و از هر طرحی دوست دارید، استفاده کنید.



لوستر پارچه ای


استفاده از پارچه های قدیمی برای تزئین خانه

با پارچه های اضافه خانه خود که برای لباس ها  یا ملحفه های قدیمی هستند، می توانید لوستر پارچه ای درست کنید. این هم نوعی خلاقیت است.



لحافی از سوئیشرت

تزئین خانهپارچه های رنگیخلاقیت

یکی دیگر از روش های استفاده بهینه از پارچه های قدیمی، تهیه یک لحاف گرم و نرم با تکه های سوئیشرت ها و پلیورهای قدیمی است که دیگر استفاده ای ندارند.