سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با روغن‌نباتی چه کارها که نمی‌شود کرد!


روغن‌های نباتی مثل روغن زیتون یا آفتابگردان می‌توانند گرد و خاک، خط و خش و بعضی لکه‌ها را از بین ببرند، اجسام را براق کنند و بعد در معرض آفتاب خشک شوند

مجله سیب سبز:  گاهی می‌توانید با خرید یک وسیله که همه‌ این کارها را انجام می‌دهد، هم جای کمتری را در آشپزخانه اشغال کنید و هم پول کمتری بپردازید. همه‌ مواد در این قانون قرار می‌گیرند. برای مثال شما می‌توانید با مایع ظرفشویی روی کابینت‌ها را هم تمیز کنید. بنابراین ما، یک ماده یا وسیله خاص را انتخاب می‌کنیم و تمام استفاده‌هایی که می‌توانید از آن بکنید را به شما خواهیم گفت. در این شماره به روغن مایع نباتی می‌پردازیم. شاید فکر کنید روغن نباتی یک ماده چرب است که تمیز کردن خودش کلی دردسر دارد اما روغن‌های نباتی مثل روغن زیتون یا آفتابگردان می‌توانند گرد و خاک، خط و خش و بعضی لکه‌ها را از بین ببرند، اجسام را براق کنند و بعد در معرض آفتاب خشک شوند. شما می‌توانید از روغن نباتی برای تمیز کردن اینها استفاده کنید:

با روغن‌نباتی چه کارها که نمی‌شود کرد!

تابه و قابلمه‌های چدن

اگر لکه‌ای روی ظروف چدنی شما هست که سوخته یا خشک شده و به آسانی پاک نمی‌شود، می‌توانید مقداری روغن نباتی را با نمک خوراکی دانه درشت مخلوط کنید و با یک اسکاچ نرم روی لکه بمالید؛ لکه به آسانی از بین خواهد رفت و بعد می‌توانید ظرف را با آب گرم و کمی مایع ظرفشویی به آسانی بشویید. با این روش مطمئن باشید به ظرف شما آسیبی نخواهد رسید.

با روغن‌نباتی چه کارها که نمی‌شود کرد!
رنگ روی دست

اگر بر اثر نقاشی یا رنگ‌آمیزی دیوارها دست شما رنگی شده به جای استفاده از بنزین، تینر و مواد شیمیایی مضر دیگر می‌توانید از روغن نباتی استفاده کنید. روغن را روی پوست بمالید و بعد که رنگ برطرف شد دست‌هایتان را به راحتی با صابون بشویید.

با روغن‌نباتی چه کارها که نمی‌شود کرد!

کفش‌های چرمی

اگر کفش‌های چرمی شما خاکی و کثیف شده برای تمیز کردن آن تنها لازم است گرد و خاک را با یک دستمال مرطوب پاک کنید و بعد یک قطره روغن نباتی روی یک دستمال نرم بریزید و با آن تمام سطح کفشتان را کاملا مالش دهید. با این روش تمام خراشیدگی‌های روی سطح چرم از بین خواهد رفت و کفش مثل روز اول درخشان و نو به نظر خواهد رسید.

با روغن‌نباتی چه کارها که نمی‌شود کرد!

مبلمان چوبی

مراقبت از چوب طبیعی کار آسانی نیست. برای اینکه جلوی خشک شدن یا ترک‌خوردن چوب را بگیرید می‌توانید کمی روغن نباتی را با یک برس روی سطح چوب بمالید و بعد با یک دستمال نرم آن را روی چوب پخش کنید تا جذب شود. اگر روغن را از قبل کمی گرم کنید راحت‌تر روی چوب می‌نشیند، لایه نازک‌تری ایجاد می‌کند و بهتر جذب می‌شود.

با روغن‌نباتی چه کارها که نمی‌شود کرد!

استیل

برای درخشان‌تر کردن ظروف یا شیرآلات استیل می‌توانید یکی، دو قطره روغن زیتون را روی یک پارچه نرم بریزید و با آن شیرآلات را پاک کنید. استیل درخشندگی خود را باز خواهد یافت بدون اینکه اثر چربی روی آن پدیدار شود.

با روغن‌نباتی چه کارها که نمی‌شود کرد!

لکه‌های روی چوب

اگر روی وسایل چوبی خانه شما لکه‌ای افتاده که پاک نمی‌شود یا اگر چوب‌ها خراشیدگی دارند، می‌توانید یک فنجان روغن زیتون را با آب نصف لیموترش مخلوط کنید و آن را با یک دستمال روی چوب بمالید. بعد از چند بار کشیدن دستمال روی چوب، لکه‌ها و خراش‌ها محو خواهند شد. این ترکیب واکس خوبی هم برای پارکت‌هاست، به شرطی که بسیار کم از آن استفاده کنید.


ویدیو مرتبط :
روغن کنجد بهترین جایگزین روغن نباتی یا مایع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی:افزایش ۱۰ درصدی تولید روغن نباتی



 

 

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی:افزایش ۱۰ درصدی تولید روغن نباتی

 

 

دبیر كانون انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: سال گذشته یك و نیم میلیون تن روغن نباتی تولید شد كه مازاد مصرف كشور بوده است و امسال نیز این میزان ۱۰ درصد افزایش داشته كه با ادامه این وضعیت تا پایان سال حدود ۱۵۰ هزار تن تولید مازاد بر سال گذشته خواهیم داشت.

ابوالحسن خلیلی در گفت وگو با خبرنگار كشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: به دلیل عدم توجه ویژه به فرایند تولید دانه های روغنی در كشور، تولید این محصولات در سال های اخیر با كاهش مواجه بوده است.

وی تصریح كرد: تا زمانی كه به راحتی می توان كنجاله مورد نیاز صنعت مرغداری را از خارج تهیه كنیم، تولید دانه روغنی در كشور شكل نمی گیرد.

خلیلی با اشاره به واردات ۲.۲ میلیون تن كنجاله از خارج از كشور، گفت: با وضع تعرفه ۲۵ درصدی در كنجاله وارداتی پوشش حمایتی از كشاورزان دانه های روغنی خواهد شد.

دبیر كانون انجمن های صنفی صنایع غذایی با اشاره به تولید ۳۰۰ هزار تن دانه های روغنی در سال جاری، گفت: طی سالهای اخیر تولید دانه های روغنی ۵۰ درصد كاهش داشته است كه طبیعتا به عنوان ماده اولیه صنعت روغن نباتی كمبود آن باید از خارج از كشور تامین شود كه در واردات آن با مشكل مواجه هستیم در حالیكه اگر سیاست های حمایتی در تولید دانه های روغنی را در پیش می گرفتیم امروز با مشكل واردات و تامین ماده اولیه صنعت روغن مواجه نبودیم.

وی گفت: در پی واردات بیش از اندازه روغن خام و ذخیره سازی این ماده برای اجرای طرح هدفمند كردن یارانه ها، تولید روغن نباتی در چهار ماهه اخیر افزایش داشته است.

به گفته خلیلی سال گذشته یك و نیم میلیون تن روغن خام وارد كشور شده كه اگر چه ظرفیت تولید را افزایش داده اما فضای رقابتی و كشش بازار را از بین برده است و به تولید بیش از نیاز و مصرف جامعه انجامیده است.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: شرایط به گونه ای است كه بازار كشش روغن عرضه شده را ندارد و عرضه بسیار بیشتر از تقاضا است.

وی افزود: اكنون روغن خام در بنادر كشور دو و نیم برابر متوسطی است كه باید وجود داشته باشد؛ بیش از ۴۰۰ هزار تن روغن خام در بنادر كشور وجود دارد در حالی كه سقف نرمال آن باید ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن باشد و نگرانی از بابت تولید وجود ندارد و با مازاد تولید و عرضه مواجه هستیم.

به گفته خلیلی یك و نیم میلیون تن روغن نباتی آماده مصرف در سال گذشته تولید شد كه طی پنج ماهه امسال با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده است و ادامه این وضعیت تا پایان سال باعث می شود حدود ۱۵۰ هزار تن تولید مازاد بر سال گذشته خواهیم داشت در صورتی كه سال گذشته هم با مازاد عرضه و تولید مواجه بوده ایم..... /  خبرگزارى ایسنا