سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با استفاده از قالی صمیمیت را به خانه تان بیاورید


اگر شما هم فرزند دارید یا در منزلتان حیوان خانگی نگهداری می کنید، ممکن است کفپوش منزلتان صدمه ببیند. چند راه حل وجود دارد: کفپوش را عوض کنیدو با انتخاب قالی مناسب برای منزل خود، خط و خش ها را پنهان کنید و در عین حال زیبایی خاصی به فضای منزل بدهید.





صبح بخیر: اگر شما هم فرزند دارید یا در منزلتان حیوان خانگی نگهداری می کنید، ممکن است کفپوش منزلتان خط و خش بردارد و صدمه ببیند. چند راه حل وجود دارد: کفپوش را عوض کنید (که خرج برمی دارد!)، نیروهای مخرب (حیوانات خانگی) را حذف کنید یا قسمت های صدمه دیده را پنهان کنید.

اگر راهی جز راه آخر ندارید می توانید از راهنمایی های زیر کمک بگیرید و با انتخاب قالی مناسب برای منزل خود، خط و خش ها را پنهان کنید و در عین حال زیبایی و صمیمیت خاصی به فضای منزل بدهید. ورودی را زیبا کنید. این ورودی با قالی دراز و راه راه رنگی از جنس پشم، درست مثل دمپایی روفرشی برایتان عمل می کند. این قالی با اندازه بزرگی که دارد نقاط صدمه دیده را پنهان می کند و سطح جدیدی از زیبایی را به خانه شما می آورد.



قالی را جایی که لازم است پهن کنید. قالی گزینه خوبی برای تعادل بخشیدن به دکوراسیون اتاق است. در واقع بسیاری از طراحان داخلی، قالی را مبنای دکور اتاق قرار می دهند. بنابراین همه ما امکان آن را نداریم که کل اتاق را عوض کنیم و در عوض می توانیم از روفرشی یا غیره برای پوشاندن قسمت هایی که رفت و آمد زیاد صورت می گیرد استفاده کنیم.



نقاط دیگری که بیش از همه صدمه می بینند و به قالی نیاز دارند اطراف میز ناهارخوری و میز وسط مبل ها هستند. همچنین اطراف سینک ظرفشویی و اتاق بچه ها هم همیشه به پوشش مناسب کف نیاز دارند.



وقتی به این نتیجه رسیدید که قالی به فضای اتاق شما کمک می کند، بیشترین ابعاد اتاقی که می خواهید آن را بپوشانید و کمترین ابعادی که دوست دارید قالی شما داشته باشد را محاسبه کنید. با آنکه قالی های ارزان قیمت زیادی موجود است، ولی ممکن است به راحتی قالی مناسب برای اتاقتان را پیدا نکنید. اگر فضایی که شما دارید بزرگ است، می توانید از چند قالی استفاده کنید.



قالی های سفارشی زیادی هم وجود دارد و تولیدکنندگان قالی می توانند اندازه موردنظر شما را برایتان ببرند و تهیه کنند. همچنین می توانید از مربع های مدولار استفاده کنید و آنها را کنار هم قرار دهید و اندازه مناسب را دربیاورید. این مربع ها برای درست کردن قالی های رنگی برای ورودی منزل یا پوشاندن کف اتاق نشیمن های بزرگ مناسب هستند. اگر هم لک شدند به راحتی می تواند آن تکه را جایگزین کرد.



اکثراً خانواده ها برای منزل خود قالی های پشمی یا دستباف انتخاب می کنند. شستن این قالی ها راحت است زیرا از جنس ارگانیک هستند و زیر پا حس خوبی می دهند.



اگر دوست دارید قالی شما بافت ضخیمی داشته باشد، قالی های پرزدار برای شما مناسبند. این قالی ها روی کفپوش چوبی یا سرامیک ظاهر بهتری دارند و هر وقت خواستید می توانید آنها را عوض کنید.



بعضی افراد دوست دارند در هر فصل از قالی های مختلفی استفاده کنند. در زمستان قالی پرزدار داشته باشند و در بهار و تابستان از جنس های طبیعی استفاده کنند. یادتان باشد که عوض کردن قالی از عوض کردن کفپوش مقرون به صرفه تر و راحت تر است.



یک قالی روی قالی تان پهن کنید. با آنکه معمولاً قالی هایمان را روی کفپوش چوبی می اندازیم، ولی گاهی هم می توانیم برای زیبایی بیشتر یا پنهان کردن یک لکه، قالی دیگری روی قالی قبلی بیندازیم. البته حواستان باشد که روی قالی های پرزدار نمی توان قالی دیگری انداخت.



به چند روش مختلف می توانید قالی روی قالی بیندازید. می توانیم قالی پوست گاو کوچکی را روی قالی بزرگتری پهن کنید و هر دوی آنها را به رخ بکشید.



ایده پهن کرده سه قالی گرد در کنار هم به کف اتاق شما شکل منحصر بفردی می دهد و مبلمان شما را تکمیل می کند.



تمیز نگه داشتن قالی ها امری اجتناب ناپذیر است. هر چقدر تلاش کنید باز هم ممکن است به نحوی روی قالی شما لک بشود. قالی های پشمی با آب خالی راحت تر تمیز می شوند. یعنی فقط با یک دستمال مرطوب می توانید لکه روی آن را جذب کنید. ولی آن را نمالید، فقط آرام به لکه ضربه بزنید.



قالی های دستباف معمولاً لانولین طبیعی در پشم خود دارند، در حالیکه بعضی از تولیدکنندگان فقط از رنگ های گیاهی برای رنگ کردن پشم استفاده می کنند. بنابراین خودتان نباید آنها را تمیز کنید، بلکه باید کارشناس این کار را برایتان انجام دهد و از محصولات شستشوی خاصی استفاده کند.



وقتی قالی می خرید، نحوه شستشو و مراقبت از آن را از فروشنده بپرسید. سپس از قالی زیبای خود لذت ببرید و در مورد آن شک نکنید.



در هر صورت انتخاب با شماست، ولی نکته های فوق را فراموش نکنید.


ویدیو مرتبط :
ماه را به خانه بیاورید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با استفاده از این گیاهان سلامتی را به خانه خود بیاورید


با آمدن فصل نو، علاوه‌بر افزایش زیبایی طبیعت، سفره‌ غذاها هم خوش آب و رنگ‌تر و با نشاط‌تر می‌شوند





صبح بخیر: یكی از خواص انكارناپذیر بهار این  است كه با آمدنش سبزی‌ها، دانه‌ها و گیاهان شفابخش و مفید خود را به سفره‌های غذای ما هدیه می‌كند. گیاهانی كه با گنجاندن آن‌ها در برنامه غذایی روزانه در روزهای بهاری می‌توان همراه با شادابی و نشاط طبیعت، تندرستی و نشاط درونی را نیز در جسم و جان خود احساس كنید. برخی از این گیاهان دارویی فصل بهار را با هم مرور می‌كنیم؛ گیاهانی كه با گنجاندن آن‌ها در وعده‌های غذایی خود می‌توانید سلامت را به اعضای خانواده‌تان هدیه كنید.



چای رازیانه برای عصرهای بهاری

نوشیدن چای یا دم كرده گیاه رازیانه یكی از بهترین نوشیدنی‌های عصرگاهی برای فصل بهار محسوب می‌شود.

 این دم‌نوش كه خواص درمانی متنوعی دارد پیش از هر‌چیز خواص اشتهاآوری دارد و به افرادی كه علاقه‌مند به افزایش وزن هستند توصیه می‌شود. افرادی‌كه به‌طور كلی جزو افراد ضعیف محسوب می‌شوند نیز می‌توانند از خواص اشتها آور و مقوی این گیاه برای افزایش میزان مقاومت و توان بدن‌شان استفاده كنند. مصرف جوشانده ریشه رازیانه نیز یكی از بهترین نوشیدنی‌های گیاهی برای كنترل اسهال است. درمانگران طب سنتی نوشیدن چای تهیه شده از تخم رازیانه را نیز برای بهبود سرفه‌های ناشی از تنگی‌نفس و التهاب مجرای تنفسی در افراد مبتلا به آسم یا آلرژی‌های فصلی ناشی از فصل بهار، بسیار مفید می‌دانند.



مارچوبه؛ قرص آهن گیاهی

مارچوبه از جمله سبزی‌‌های گیاهی پرخاصیتی است كه در روزهای پایانی فصل بهار باید سراغ آن بروید. این گیاه به‌دلیل خواص درمانی متنوعی كه دارد یكی از مهم‌ترین گیاهان دارویی است كه بسیار محل توجه درمانگران طب سنتی ایران و چین قرار گرفته است.

 بسیاری از درمانگران طب‌های طبیعی در جهان از مارچوبه به‌عنوان قرص آهن گیاهی یاد می‌كنند، زیرا این گیاه قابلیت خونسازی و افزایش میزان گلبول‌های قرمز خون را به سرعت افزایش می‌دهد. بنابراین افرادی كه دچار كم خونی هستند به‌ویژه خانم‌های جوان كه هر ماه به‌دلیل عادت ماهانه مقداری خون از دست می‌دهند، بهتر است این سبزی دارویی را  در برنامه غذایی خود بگنجانند. این افراد می‌توانند از مارچوبه به‌عنوان سبزی سوپ یا آش یا به‌عنوان چاشنی ماست استفاده كنند و از فواید آن بهره‌مند شوند. علاوه‌بر این، نوشیدن چای مارچوبه یك تا 2‌فنجان در روز نیز تاثیر زیادی در افزایش خونسازی و همین‌طور بهبود عملكرد دستگاه گوارشی دارد.



گشنیز و هل برای درمان بدبویی

گشنیز و هل نیز از دیگر گیاهان دارویی فصل بهار هستند كه خواص جادویی مختلفی دارند.

تسكین درد دندان و از بین بردن بوی بد دهان از جمله رایج‌ترین و پركاربردترین خواص این سبزی‌های بهاره است كه توسط درمانگران طب‌های طبیعی به افراد توصیه می‌شود. درمانگران طب سنتی برای درمان درد دندان، به مراجعان خود توصیه می‌كنند 10 گرم تخم گشنیز تازه را در 3 لیتر آب بریزند و آن را روی حرارت بگذارند تا یك‌لیتر آب باقی بماند. سپس این مخلوط را صاف كرده و اجازه دهند سرد شود سپس با كمك این عصاره قرقره كنند. بعد از مدت كوتاهی خواهند دید كه درد دندان‌شان تسكین می‌یابد.



درمان عارضه‌های پوستی با سیاه

درمانگران طب سنتی در ایران و چین مصرف موضعی سیاه‌دانه را یكی از بهترین روش‌های درمانی برای بهبود جوش‌های زیرپوستی می‌دانند. اگر از جوش‌های زیرپوستی خود خسته شده‌اید، می‌توانید با تهیه كرمی از پودر سیاه دانه و روغن كنجد در مدت زمان 15‌روز از شر جوش‌های زیر پوستی خود خلاص شوید و برای این كار كافی است یك قاشق چای خوری سیاه دانه پودر شده را با 3 تا 4 قاشق روغن كنجد تركیب كنید و آن را روی صورت‌تان ماساژ دهید. علاوه براین، می‌توانید از خمیر به دست‌آمده از سیاه دانه كه با تركیب پودر سیاه دانه و سركه سفید به‌دست آمده برای از بین‌بردن جوش‌های التهابی و چركی استفاده كنید. استفاده از این خمیر موجب خشك شدن عفونت‌های سطحی در ناحیه پوست می‌شود و به مرور به درمان آن‌ها كمك می‌كند.



نعنا به جای دیازپام!

نعنای تازه یكی از پرخاصیت‌ترین گیاهانی است كه همزمان با آمدن فصل بهار در غالب سبزی فروشی‌های شهر دیده می‌شود. این گیاه یكی از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی در زندگی روزمره مردم است و در بیشتر موارد به‌عنوان چاشنی غذا، سالاد، ماست یا تزئین‌كننده غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 خاصیت آرامش بخشی این گیاه یكی از بارزترین خواص دارویی نعناست. درمانگران طب سنتی برای بهره‌گیری بیشتر از خواص آرامش بخشی  نعنا  استفاده از برگ‌های خشك شده آن را به صورت چای توصیه می‌كنند. برای این منظور بهتر است برگ‌های تازه نعنا‌ را خریداری كرده و آن‌ها را در شرایط خانگی و به‌دور از افزودنی‌های شیمیایی خشك كنید و از پودر آن برای تهیه چای نعنا استفاده كنید. این چای را می‌توانید با مقدار اندكی شكر یا نبات میل كنید.



پیشگیری از ریزش مو با گزنه

گزنه نیز از جمله گیاهانی دارویی است كه در برخی از مناطق كوهستانی كشور در فصل بهار رشد می‌كند. درمانگران طب سنتی از ریشه، ساقه و برگ‌های این گیاه برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌كنند. یكی از شایع‌ترین خواص درمانی این گیاه كنترل ریزش مو و پیشگیری از بروز آن است. در برخی از موارد مشاهده شده كه مصرف مستمر این گیاه موجب رویش مجدد موها نیز شده است. برای تهیه لوسیون خانگی این گیاه برای تقویت ریشه و ساقه موها در منزل كافی است كه 5گرم از گیاه خشك شده گزنه را با شاخه و ریشه درون یك لیتر آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نصف آن باقی بماند. سپس این مخلوط را صاف كرده و پس از سرد‌شدن آن را درون ظرفی بریزید و روی موهای خود اسپری كنید و به آرامی آن را به پوست سر و ساقه موها ماساژ دهید. علاوه‌بر این، برای براق شدن و شفاف شدن موهای‌تان می‌توانید پس از شست‌وشوی موها از این محلول روی آن اسپری كنید. استفاده از این محلول برای درمان شوره سر نیز بسیار مفید است.



با گل شاه پسند حمام كنید

گیاه شاه پسند یكی از گیاهان پرطرفداری است كه در بسیار از خانه‌های قدیمی و حتی برخی از خانه‌های امروزی دیده می‌شود. این گیاه علاوه‌بر زیبایی و تنوع رنگی، خواص درمانی مفیدی هم دارد كه شاید تعداد كمتری از ما با آن‌ها آشنا باشیم. حمام كردن با عصاره گیاه شاه‌پسند یكی از مفیدترین شیوه‌ها برای از بین بردن خستگی روزانه و تنش‌های یك روز كاری پر‌مشغله است. برای این منظور می‌توانید 200 گرم از برگ‌های گیاه شاه‌پسند را درون 2 لیتر آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نصف آن باقی بماند سپس این مخلوط را صاف كرده و آن را به آب وان اضافه كنید و به‌مدت نیم ساعت درون این وان دراز بكشید. این اسانس علاوه بر رفع خستگی به كاهش میزان تنش عضلات و از بین رفتن اسپاسم‌های عضلانی كمك می‌كند. كمپرس این جوشانده روی ضرب‌دیدگی‌ها و كبودی‌های بدن نیز به بهبود هر چه سریع‌تر آن‌ها كمك می‌كند.