سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

باغچه رنگارنگ زمستانی


با آغاز فصل زمستان و سرد شدن هوا،بیشتر مردم گلدان‌ها را به گلخانه یا محیط داخل خانه منتقل می‌کنند.

 صبح بخیر: با آغاز فصل زمستان و سرد شدن هوا،بیشتر مردم گلدان‌ها را به گلخانه یا محیط داخل خانه منتقل می‌کنند.  با این وجود در زمستان هم می‌توان باغچه‌‌ای زیبا داشت. علاوه بر این زمستان این فرصت را به باغچه می‌دهد تا علاوه‌برتقویت خاك، کمی استراحت كند و علف‌های هرز و جانوران موزی آن از بین برود. شما با رعایت چند نکته می‌توانید باغچه‌تان را برای فصول دیگر سال آماده كنید و از زیبایی آن در زمستان لذت ببرید:

چوب و برگ‌های خشک شده در سطح باغچه را جمع كرده و دور بریزید. چرا که در فصل زمستان، رطوبت هوا باعث مرطوب شدن این برگ و چوب‌های خشك می‌شود و بستر مناسبی برای رشد قارچ‌ها به وجود می‌آورد. این قارچ‌ها به خاك باغچه حمله كرده و از مواد مفیدآن استفاده می‌کنند.

علف‌های هرز را با دقت از داخل خاک خارج کنید، توجه كنید هیچ ریشه‌ای داخل خاك باقی نماند. ریشه‌ها مکان مناسبی برای جمع شدن زالوها، پشه‌ها و دیگر جانوران موزی هستند. اگر علف‌های هرز روی سطح باغچه دیده نمی‌شوند، خاك باغچه را به صورت نامنظم بكنید و ریشه‌ علف‌های هرز داخل خاك را از بین ببرید. همچنینمی‌توانید مقداری علف‌کش را در سطح باغچه پخش کنید.

بعد از پاشیدن علف کش‌ها و سموم لازم برای خاک، قبل از پر کردن باغچه با خاك جدیدمقداری کود شیمیایی یا گیاهی به خاک اضافه کنید و با آن باغچه را پر کنید. سعی کنید کود زیاد نشود تا باغچه مورد هجوم باکتری‌ها و قارچ‌ها و ... قرار نگیرد. خاک باغچه را با وسایل باغبانی به خوبی زهکشی کنید. زهکشی باعث می‌شود تا آب آزادانه داخل خاك حرکت کند و از جمع شدن آب در پای درختان، گندیدگی و در نهایت از بین رفتن گیاه جلوگیری می‌کند. 

اگر در باغچه‌تان گیاهی دارید که نمی‌توانید آن را جابه‌جا کنید و ممكن است سرما آن را از بین ببرد، بهتر است دور گیاه را با پارچه‌ای پشمی یا نایلون بپوشانیدیا از چند قطعه شیشه به‌صورت محافظ اطراف آن استفاده كنید.

سطح باغچه را با خرده سنگ‌های ریز به عمق2 تا 3 سانتی‌متر بپوشانید . این کار باعث می‌شود که در روزهای بارانی آب لابه‌لای سنگ‌ها نفوذ کرده و دیرتر به خاک برسد و زحمت شما برای زهکشی خاک از بین نرود.

از بقایای ریشه‌ها و چوب‌های خشک برای تزئین و زیباتر کردن باغچه استفاده کنید. با قرار دادن چند كنده چوب با طرح و شکل‌های زیبا، باغچه‌تان را در زمستان جذاب کنید. دقت کنید که ریشه‌ها تمیز و فاقد آلودگی باشند.

در آخر می‌توانیدگیاهان زمستانی مانندقلمه‌های رز، گل بنفشه، رزماری، یاس،گل گل های کلم، و ...را که در برابر سرما مقاوم اند، در باغچه بکارید.


اگر می‌خواهید گیاهی را در هوای باز و داخل گلدان نگه دارید بهتر است اولا؛ گیاه در برابر سرما مقاوم باشد، ثانیا قبل از ریختن خاک یک لایه عایق گرما از داخل گلدان کشیده و بعد خاک بریزید تا ریشه‌هاگرم بماند.


برای عایق خارجی می‌توانید دور تا دور گلدان را با گونی بپوشانید و به كمك سیم یا طناب آن را محکم کنید.P3


ویدیو مرتبط :
رنگارنگ خوشمزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدلهای پالتو خاکستری رنگ زمستانی!



 

 

مدل کت و پالتو

 

 

با خواندن این مقاله، جزئیات بیشتری درمورد پوشیدن کت های خاکستری رنگ پاییزی ازجمله ست کردن دستمال گردن، جواهرات، دکمه و کمربند خواهید دانست.

 

 

با خواندن این مقاله، جزئیات بیشتری درمورد پوشیدن کت های خاکستری رنگ پاییزی ازجمله ست کردن دستمال گردن، جواهرات، دکمه و کمربند خواهید دانست.

 

 

1. کت چین دار

 


کت چین دار

 


این مدل کت چین دار، با یقه بزرگ و پارچه ای سبک برای پائیز حتی بهار مناسب است.

 

 

2. کت به سبک کت های قدیم با پارچه برفکی

 

 

 به سبک کت های قدیم

 

 

این مدل کت با آستین های سه ربع و جیب های بزرگ برای اندام های لاغر مناسب است.

 

 

3. کت کلوش

 


کت کلوش

 


سایه روشن خاکستری این پارچه، شطرنجی های آن را برجسته نشان می دهد. کت های کلوش برای خانم های قدبلند مناسب است. این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که این کت را حتما با دامن نوک مدادی رنگ یا شلوار تنگ بپوشید.

 

 

4. کتی که با دستمال گردن بسته می شود

 

 

کت با دستمال گردن

 

 

جذابیت این کت به این دلیل است که با لباسهای مشکی و رنگهای کم رنگ ست می شود. رنگ آن، از شلخته و نامرتب به نظر رسیدن شما جلوگیری می کند.

 

 

5. کت های نوار دوزی شده را هم امتحان کنید

 


کت های نواردوزی شده

 


این مدل کت با دکمه های طلایی رنگ و نواردوزی صورتی کاملا زنانه است و با هر لباسی قابل ست کردن است. شما می توانید آن را با لباسهای مجلسی و همراه با جواهراتتان و یا با لباسهای اسپرت مثل شلوار جین بپوشید.

 


6. کتی به جنس فاستونی یا پشم طرح دار

 

 

کت از جنس فاستونی

 

 

فاستونی پارچه ای است که بیشتر برای لباسهای مردانه استفاده می شود، اما گاهی اوقات برای خانمها هم کاربرد دارد. مدل این کت به این صورت است که در قسمت کمر، مقداری تنگ شده و قسمت پایین آن مانند دامن پیلی دار است. این کت با شلوار و یا پیراهن قابل ست کردن است.