سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

این هشت غذا را بخورید تا زیباتر شوید!



 

زیبایی

 

کارشناسان رژیم غذایی موادی را نام بردند که به تمامی خانم‌ها برای زیباتر شدن کمک می‌کنند. شرط اصلی موثر بودن این رژیم مصرف هفتگی آنها است.

 

در این فهرست جایگاه اول را گردو به دلیل ویتامین E دارد. گردو پوست را مرطوب و تقویت کرده و آن را کشیده نگه داشته و جوانی را حفظ می‌کند. یک پیشگیری عالی از بروز چین و چروک، خوردن قارچ است.

 

زیبایی

 

پنیر (غیرپنیر پیتزا) دارای کلسیم بسیار است که استخوان‌ها، دندان‌ها و ناخن‌ها را سفت می‌کند. ماهی‌ها و مواد دریایی نیز انتخابی عالی برای افرادی هستند که آرزوی موهای براق و ناخن های زیبا دارند. کلم شور به‌طور قابل‌توجهی رنگ پوست را بهتر کرده و به حل مشکلات پوستی کمک می‌کند. اسید شیری که در کلم وجود دارد، ارگانیزم را از رسوبات پاک می‌کند.

 

کیوی که دارای ویتامین C است، تحریک‌کننده ترشح کلاژن است و با این کار مانع چروک پوست می‌شود. آووکادو پوست خشک را از رطوبت اشباع کرده و درخشندگی را به مو باز می‌گرداند.

 

و آخرین توصیه در این فهرست ارزن است که به دلیل وجود سیلیسیم در آن، پوست را جوان و کشیده نگه می‌دارد.

منبع : سلامت



ویدیو مرتبط :
‫این معجون خانگی را بخورید و 10 سال جوانتر شوید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به موقع غذا بخورید؛ باهوش شوید


محققین دانشگاه کالیفرنیا با انجام آزمایشات متعدد بر روی موش ها موفق به تشخیص رابطه زمان غذا خوردن و قوه یادگیری و حافظه شدند.

خبرگزاری مهر: محققین دانشگاه کالیفرنیا با انجام آزمایشات متعدد بر روی موش ها موفق به تشخیص رابطه زمان غذا خوردن و قوه یادگیری و حافظه شدند.

آنها دریافتند که خوردن وعده های غذایی در زمان های نامناسب روز تاثیر نامطلوبی بر روی قدرت یادگیری و حافظه شخص می گذارد. خوردن وعده های غذایی در وقت نامناسب موجب عملکرد ضعیف مغز می شود ضمن اینکه تاثیر نامطلوبی بر روی سلامتی سیستم سوخت و ساز بدن می گذارد.  

رابطه زمان خوردن و بالارفتن قدرت حافظه و یادگیری

محققین دانشگاه (UCLA) با انجام آزمایش بر روی موش ها متوجه شدند، آن دسته از موش هایی که به آنها در زمان خواب غذا داده شده بود، قادر به یادآوری چیزهای جدید نبودند و کارآمدی حافظه بلند مدت آنها به شدت کاهش یافته بود.

در مغز قسمتی وجود دارد به نام «هیپوکامپ» که عهده دار حافظه بلند مدت است و موضوعات جدید را سازماندهی می کند. عملکرد «هیپوکامپ» در مغز موش هایی که مبادرت به خوردن غذا در زمان خواب خود می کردند، نسبت به موش هایی که در زمان مناسب غذا مصرف کردند به شدت کاهش یافت.

بعضی از ژن هایی که مرتبط با یادگیری و حافظه در ساعات شبانه روز هستند توسط پروتئینی به نام CREB تنظیم می شوند و زمانیکه CREB کمتر فعال است، قدرت حافظه کاهش پیدا می کند همچنین ممکن است منجر به آلزایمر شود.

همچنین فعالیت CREB در «هیپوکامپ» مغز موش هایی که در زمان نامناسب غذا مصرف کردند، به شدت کاهش یافته بود ضمن اینکه الگوی خواب آنها را مختل کرد و موجب نامنظم شدن خواب موش ها شد.

 نتیجه این تحقیق در نشریه eLife منتشر شده است.