سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (2)


در داخل خانه اصولا از انواع درهای معمولی و چوبی استفاده می شود که فقط طراحی و تزئینات روی آنها با هم فرق دارند. اما انواع متعددی از در هست که می توانید در فضاهای مختلف از آنها بهره بگیرید. از جمله می توان به درهای تاشو، دو دولولا و ... اشاره کرد.





صبح بخیر: در داخل خانه اصولا از انواع درهای معمولی و چوبی استفاده می شود که فقط طراحی و تزئینات روی آنها با هم فرق دارند. اما انواع متعددی از در هست که می توانید در فضاهای مختلف از آنها بهره بگیرید. از جمله می توان به درهای تاشو، پاکتی، دو دولولا و ... اشاره کرد.

13. درهای آسان بازشو



این در چوبی اصولا بین دو اتاق نشمین و آشپزخانه نصب می شود. برای تزئین لولا و سخت‌افزار نیز می توانید از رنگ یا طرحی استفاده کنید که با دیگر بخش های خانه تناسب دارد.


14. در بال‌مانند



این در برای کمد داخل حمام بسیار مناسب است. وقتی آن را ببندید، کمد را نمی توانید از دیوار تفکیک کنید. از این ایده برای حمام های مدرن در طراحی های مدرن بسیار استفاده می شود.


15. در پاکتی دوقلو



این درهای پاکتی بسیار ایده خوبی برای جدا سازی دو فضا هستند. به آسانی باز و بسته می شوند و به دلیل چوبی بودن، حریم خصوصی هر اتاق نیز در آنها به خوبی حفظ می شود.


16. درهای شیک تزئینی



این درها کاربرد جالبی دارند. به طور مثال، با دیدن آنها تصور می شود فضای کمد دیواری بسیار بزرگ است اما در واقع در پشت آنها فضای باریکی قرار دارد. استفاده از این درهای تزئینی در اتاق غذاخوری یا نشیمن بسیار رواج دارد.


17. در شیشه‌ای طرح‌دار



این درهای شیشه‌ای با طرح راه‌راه افقی به نور اجازه عبور می دهند و در عین حال، دید هر دو طرف در را کور می کنند. یعنی محتویات اتاق مجاور به وضوح قابل دیدن نیست. از این درها برای آشپزخانه یا در انباری هم می توان استفاده کرد. جالب است این درها توهم فضای بزرگ تر را ایجاد می کنند.


18. در شیشه‌ای چرخشی



این درهای مدرن شناور به نظر می رسند و از شیشه شن‌شویی شده درست شده اند. این درها طوری طراحی می شوند که به دیوار اصابت نکنند و مشکلی برای آنها ایجاد نشود. در ضمن، چهارچوب، قاب یا گچ‌بری ندارند. این درهای باریک که فقط روی یک لولا می چرخند به راحتی باز و بسته می شوند و رفت‌وآمد در آنها آسان است.


19. در تاشو میز کار



میز کار یا میز تحریر می تواند باعث به هم خوردن سیستم دکوراسیون اتاق شود. برای پنهان کردن آن در مواقعی که کاری با میز و وسایل خود ندارید، می توانید از درهای کشویی یا تاشو استفاده کنید. این درها را می توان برای انواع کمدهای دیواری استفاده کرد و پس از بسته شدن، چیزی از درون خود را نشان نمی دهد.


20. در فلزی صنعتی



در این آشپزخانه برای تفکیک فضای انبار وسایل و مواد خوراکی از در فلزی استفاده شده است. این در به رنگ زرد نقاشی شده است و به همین دلیل زیباتر دیده می شود. اصولا درهای فلزی نمای زیبایی ندارند اما رنگ کردن آنها، شخصیت جدیدی به آنها می بخشد.


21.  درهای شیشه و فلزی داخلی



از این درها می توانید برای جداسازی فضاهای داخلی خانه هم استفاده کنید. شاید این درها اصولا برای انباری استفاده شود اما با انتخاب جنس و طرح مناسب، برای فضای داخل خانه نیز کاربرد دارد. البته برای اینکه نمای بهتری داشته باشد بهتر است از انواع ریلی این درها استفاده شود.


22.  در شخص سازی شده انباری



از رنگ، پارچه، فنس فلزی و دیگر وسایل می توانید برای تزئین درهای انباری استفاده کنید. می توانید برای دستگیره در از انواع شیشه ای استفاده کنید. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. فقط بدانید لازم نیست همیشه دری نو برای همه قسمت های داخلی خانه خریداری کنید، می توانید با وسایل موجود، در را نیز به سلیقه شخصی تزئین کرد.


ویدیو مرتبط :
ایده های دکوراسیون داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)


در داخل خانه اصولا از انواع درهای معمولی و چوبی استفاده می شود که فقط طراحی و تزئینات روی آنها با هم فرق دارند. اما انواع متعددی از در هست که می توانید در فضاهای مختلف از آنها بهره بگیرید. از جمله می توان به درهای تاشو، دو دولولا و ... اشاره کرد.





صبح بخیر: در داخل خانه اصولا از انواع درهای معمولی و چوبی استفاده می شود که فقط طراحی و تزئینات روی آنها با هم فرق دارند. اما انواع متعددی از در هست که می توانید در فضاهای مختلف از آنها بهره بگیرید. از جمله می توان به درهای تاشو، پاکتی، دو دولولا و ... اشاره کرد.

1. درهای پاکتی برای فضاهای کوچک



درهای پاکتی برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. این درها به سمت هیچ اتاقی باز نمی شوند و لازم نیست فضای جلوی آنها برای باز یا بسته شدن خالی باشد. استفاده از نوع شیشه ای این درها در فضاهایی همچون آشپزخانه باعث عبور نور می شود.


2. درهای شیشه‌ای فرانسوی



در نیز همچون پنجره بخشی از ساختار دیوار است. درهای شیشه‌ای فرانسوی با شمایل زیبایی که دارند برای تفکیک اتاق خواب از راهرو بسیار مناسب هستند. از این درها نور عبور می کند و باعث روشنایی راهرو یا سالنی می شود که در کنار آن واقع شده است.


3. در کشویی



این نوع درهای بزرگ، همچون در گاراژ هستند اما برای تفکیک اتاق ها در خانه ها و آپارتمان های کوچک بسیار مناسب به نظر می رسند. به طور مثال، در آپارتمان های نقلی، هنگام خواب می توان فضای نشیمن را از خواب جدا کرد. این درها داخل ریل های فلزی باز و بسته می شوند.


4. در جداکننده



این درها هنوز هم در خانه های قدیمی وجود دارند. آنها از دوطرف باز می شوند و دوپاشنه هستند و دو لولا دارند. در دنیای مدرن نیز برای تفکیک فضای نشمین از غذاخوری از این درها استفاده می شود.


5. درهای آرک‌دار



درهای قوس‌دار فرانسوی در داخل خانه از دیگر نمونه های فضاسازی داخلی است. قوسی که در بالای این درها قرار دارد نمای زیبایی به فضا می بخشد. 


6. در تاشوی آسیایی



درهای تاشو فرانسوی تنها مدل هایی نیستند که در فضای داخلی خانه از آنها استفاده می شود. درهای ژاپنی که به جای شیشه، کاغذفرانما دارند و اسکلت آنها چوبی است، از دیگر نمونه های جالب و زیبا برای استفاده در خانه است. این درها با کابینت های مدرن آشپزخانه بسیار تناسب دارند.


7. درهای پاکتی شیشه‌ای



مزیت این درها این است که هر زمان آنها را نخواهید خیلی راحت در قاب خود مخفی خواهند شد. این درهای پاکتی همچون پنجره های شیشه ای هستند. از این درها می توانید برای جدا کردن اتاق نشمین از غذاخوری استفاده کنید.


8. درهای چوبی با جزئیات فلزی



در چوبی که دستگیره و شبکه فلزی و شیشه‌ای دارد از قسمت شیشه ای نور را به اتاق مجاور منتقل می کند. در ضمن اینکه حریم خصوصی اتاق نیز حفظ می شود. از این ایده برای اتاق خواب هم می توان استفاده کرد.  


9. در کشویی با شیشه مات



این در برای انباری یا کابینت های بزرگ آشپزخانه که حکم انباری را دارند، مناسب است. این درها باریک هستند و باز و بسته کردن آنها هیچ فضایی را اشغال نمی کند زیرا کشویی هستند.


10. در انباری مخفی



این درها را اصولا در اتاق غذاخوری استفاده می کنند. این در به انباری یا اتاق مواد غذایی باز می شود. اما هنگامی که بسته هستند، جزوی از دیوار و تزئینات آن به شمار می آیند و به هیچ عنوان نمی توانید تشخیص دهید دری در این اتاق وجود دارد.


11. درهای تاشو صنعتی



درهای تاشو صنعتی که اصولا از شیشه و استیل ساخته می شوند برای خانه های کنونی بسیار مناسب به نظر می رسند. این درها هنگامی که باز می شوند، نوعی تزئین دیوار به شمار می روند. تمام شیشه‌ای بودن آنها نیز به عبور نور و روشنایی اتاق مجاور بسیار کمک می کند. برای آپارتمان های کوچک که محدودیت اتاق دارند، این درها گزینه های مناسبی هستند.