سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اگر گوشیتان داخل آب افتاد ...



کارهای بعد از افتادن گوشی درآب,نحوه خشک کردن گوشی


ممکن است برای شما هم پیش‌ آمده باشد که موبایلتان در آب بیفتد. بسیاری‌ از افراد نمی‌دانند در ‌این شرایط چه اقداماتی باید انجام دهند.

روش‌های پیشنهادی زیر می‌تواند در نجات تلفن ‌همراهتان‌ مفید ‌واقع شود. البته توجه ‌داشته باشید‌ در بعضی موارد، رطوبت نفوذ‌كرده به موبایل موجب زنگ‌زدگی جزئی درون آن می‌شود كه به مرور زمان گسترش پیدا می‌كند. بنابراین حتی بعد از عملیات موفقیت‌آمیز نجات، گوشی خود را به یك حرفه‌ای بسپارید تا آن را باز كرده و تمامی قطعات آن را چك كند.

1- سریعا موبایل را از محیط مرطوب و خیس بیرون بكشید. طولانی شدن این زمان در افزایش احتمال صدمه دیدن موبایل مؤثر است.

2- اگر می‌خواهید چك كنید كه آیا موبایل كار می‌كند یا خیر، دست نگه دارید. فشردن دكمه‌ها احتمال تأثیر مخرب رطوبت را به‌شدت افزایش می‌دهد و موجب نفوذ بیشتر آب به داخل دستگاه می‌شود.

3- گوشی را خاموش و باتری گوشی را خارج كنید تا منابع انرژی را دور از دسترس مدارهای داخلی نگه‌دارید و از ایجاد اتصال كوتاه و وارد‌شدن صدمه به مدار جلوگیری كنید. اگر هم خشك‌خشك نشده است اصلا باتری را داخل گوشی نیندازید چون ممكن است اتصالی كند. احتمال سوختن باتری زیاد است پس اگر گوشی بعد از خشك كردن كار نكرد در وهله اول فكر نكنید گوشی سوخته است!

4- سیم‌كارت را هم در بیاورید. خیلی سریع این كار را انجام بدهید چون سیم‌كارت هم خیلی حساس است و اگر در معرض آب بماند سریع می‌سوزد.

5- هرگونه تجهیزات جانبی را از موبایل جدا كنید.

6- هرقسمتی كه در دسترس شماست را با حوله خشك كنید و مواظب باشید كه این كار باعث نفوذ آب به داخل موبایل نشود و با دقت سطح خارجی آن را خشك كنید.

7- حتی بعد از خشك كردن كامل، باز هم امكان دارد كه رطوبت در داخل موبایل وجود داشته باشد، پس باز هم اقدام به روشن كردن و تست گوشی نكنید.

8- بهترین راه‌حل برای خشک كردن كامل، فرو بردن گوشی در یك ظرف پر از برنج است. برنج به سرعت رطوبت را به‌خود جذب خواهد كرد و گوشی از درون خشك خواهد شد. شما همچنین می‌توانید از ژل سیلیكا استفاده كنید كه معمولا در جعبه بسیاری از اجناس و محصولات ازجمله كیف و كفش و وسایل الكترونیكی یافت می‌شود. اگر ژل سیلیكا نداشتید مهم نیست، برنج نپخته به همان خوبی عمل خواهد كرد. فقط یادتان باشد كه ژل سیلیكا سرعت پایینی در جذب رطوبت دارد برای همین باید سریعا دست به‌كار شوید و وقت را هدر ندهید. بعد از فرو بردن موبایل در خشك‌كن (برنج یا ژل سیلیكا)، 24تا 72ساعت آن را به حال خود رها كنید.

9- استفاده از یخچال یك راه عالی نجات گوشی خیس شده است. برای استفاده از این راه گوشی را داخل فریزر نگذارید. دلیلش این است كه معمولا گوشی‌های ما از صفحه نمایش LCD استفاده می‌كنند. ال‌سی‌دی مخفف Liquid crystal display است. مشخص است كه اگر یك مایع را در فریزر بگذاریم یخ می‌زند و تغییر حالت می‌دهد. گوشی را در قسمت‌های میانی یخچال قرار بدهید و بعد از نیم‌ساعت در بیاورید. 10دقیقه صبر كنید و دوباره این روند را طی كنید تا به جایی برسد كه مطمئن شوید گوشی خشك خشك شده است.

10- هنگامی كه مطمئن شدید كه گوشی از بیرون و درون خشک شده است، باتری را در دستگاه قرار داده و آن را تست كنید. اگر نوشابه یا آب نمك و یا امثال آن روی گوشی ریخته شده باشد، بعد از خشك شدن موبایل، كریستال‌ها باقی مانده موجب مشكل و تخریب موبایل می‌شود بنابر این اگر موبایل شما با مایعی غیرآب خیس شده است و این خیسی بیش از اندازه است باید دوباره شسته شود و این بار با آب.


در مرحله بعد باید موبایل خود را خشك كنید. در حد ممكن آن را در وضعیتی قرار دهید تا اگر آبی داخل آن شده خارج شود. سپس حدود 48ساعت آن را در فضای باز و نزدیك به كیسه‌های مواد مخصوص رطوبت‌گیر كه در بسته‌بندی بعضی كالا‌ها هم هست قرار دهید. بعد از 48ساعت موبایل شما قابل استفاده خواهد بود.

نباید‌هایی برای خشک كردن
1- استفاده از سشوار برای‌ خشك كردن: مهم نیست كه شما با چه مهارتی از آن استفاده خواهید كرد، این كار را انجام ندهید. هیچ وسیله گرمایشی نباید برای خشك كردن موبایل استفاده شود. بسیاری از تراشه‌های درون موبایل، به حرارت حساس هستند و افزایش دما به آنها صدمه خواهد زد. نكته بعدی این است كه بخار در این شرایط نمی‌تواند به راحتی از موبایل خارج شود و دوباره درون گوشی به حالت مایع در‌می‌آید، پس از این روش به هیچ وجه استفاده نكنید. درضمن در آفتاب قرار دادن نیز می‌تواند تأثیری مشابه داشته باشد.

2- برای خشک كردن پورت‌ها، بعضی اوقات به ذهنمان می‌رسد كه روی یك خلال‌دندان دستمال كاغذی بپیچیم و آن را در پورت مثلا هدفون فرو كنیم، اگر تكه‌ای از آن دستمال در پورت موبایل گیر كند خارج كردن آن كاری بس دشوار خواهد بود.

3- قراردادن موبایل در مایكروویو: این ابتكار بسیار گران تمام خواهد شد!

FloatNote نت نوشتن حین تماس
گاهی پیش می‌آید كه حین یك مكالمه تلفنی، مجبور به یادداشت شماره‌ای، آدرسی یا چیزی شویم، ولی كاغذ و قلمی دم‌دستمان نباشد. اینجاست كه FloatNote كاربرد خود را نشان می‌دهد. با نصب این اپ، هر بار كه تماسی در موبایل شما در جریان است، یك دفترچه نت‌برداری كوچك و شناور را در صفحه تماس خواهید دید كه می‌توانید مكالمات خود را روی بلندگو منتقل كرده و حرف‌های مخاطب‌تان را با خیال راحت در دفترچه كوچك یادداشت كنید. در منوی FloatNote، قادرید برای هر مخاطب یك دفترچه یادداشت جداگانه ساخته و نكته‌ای را در آن بنویسید. حالا هر بار كه دوست‌تان با شما تماس گرفت، با دیدن دفترچه، چیزی را كه می‌خواستید با دوست‌تان در میان بگذارید، به یاد خواهید آورد.

چگونه فلش دیسک ها را بدون SAFELY REMOVE ‌كردن، خارج كنیم؟
اگر خواستید با خیال راحت و بدون نگرانی از هرگونه مشكلی فلش یا هارداكسترنالتان را بدون Safely Remove كردن خارج كنید كافی است مراحل زیر را انجام دهید. فقط توجه داشته باشید كه در هر صورت بهتر است حین انتقال اطلاعات از این كار اجتناب كنید.
باز كردن Device Manager برای این كار كافی است در منوی استارت كلمه Device Manager را جست‌وجو كنید.
دنبال USB Deviceها بگردید.
زمانی كه Device Manager باز شد، كافی است روی Disk Drives كلیك كنید تا باز شود. دستگاه‌هایUSB همواره در نام خود عبارت «USB» را دارا هستند.
انتخاب گزینه Quick Removal

نجوم برای همه
«اسطرلاب» از ابزارهای قدیمی نجوم رصدی است كه برای اندازه‌گیری محل ستارگان و سیارات و به‌دست آوردن عرض و طول جغرافیایی محل، به‌كار می‌رفته است. این اسم بامسما نام سایتی است كه قصد دارد نجوم را به افراد مبتدی معرفی كند. آزاده كیوانی، دكتری اخترفیزیك و شیوانا نظری، دكتری نجوم رصدی، 2 بنیانگذار این سایت‌ هستند. امید مؤسسان این سایت علاقه‌مند‌كردن نوجوانان و جوانان به‌دنبال‌كردن نجوم به‌صورت آكادمیك است. گزارش بازدید رصدخانه مونت میلسون و رابطه فراوانی فلزی و جرم ستاره‌ای كهكشان‌های دور دست، آخرین مقالات درج شده در این سایت هستند.

نشانگر تماس مایعات
اگر قصد خرید موبایل دست دوم را دارید و گارانتی‌ برایتان‌ اهمیت دارد باید بدانید كه ‌یك قطعه بسیار كوچك همانند یك برچسب در گوشی‌های امروزی وجود دارد كه با نام نشانگر تماس مایعات (Liquid Contact Indicator LCI) معروف است. اگر مایعات به داخل گوشی نفوذ كرد، این نشانگر به هنگام برخورد با مایعاتی مانند آب به رنگ قرمز درمی‌آید و در نتیجه گوشی از گارانتی خارج می‌شود. این نشانگر در هر موبایلی در مكان متفاوتی جای داده می‌شود، چراكه سازندگان می‌خواهند این نشانگر از دید افراد عادی مخفی باشد تا در استفاده از گارانتی تقلبی صورت نگیرد.

 

منبع : hamshahrionline.ir / staryab. com


ویدیو مرتبط :
تست ضد آب بودن موتورولا دیفای مینی XT320 در داخل لیوان آب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات روباه بازیگوش از داخل گودال آب



 

 

نجات روباه بازیگوش از داخل گودال آب

 

ماموران آتش‌نشانی روباهی را که در گودال آبی در محله‌ شهران افتاده و در حال غرق شدن بود نجاتدادند.

 

روز یکشنبه 9 آبان، با تماس‌های مردمی، ماموران ایستگاه 74 آتش‌نشانی در جریان افتادن یک قلاده روباه در داخل گودال آبی قرار گرفتند و بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند.

 

حبیب‌الله خداکرمی فرمانده آتش‌نشانان اعزامی در مورد حادثه گفت: یک قلاده روباه در داخل گودال پر از آب گرفتار شده و در حال غرق شدن بود که آتش‌نشانان بی‌درنگ با به‌کارگیری تجهیزات ویژه، روباه را از داخل گودال نجات دادند. آتش‌نشانان سپس روباه را به مرکز مخصوص نگهداری اینگونه حیوانات تحویل دادند.

تابناک