سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اپیلاسیون موجب شل شدن و پیری پوست نمی‌شود



اپیلاسیون,رفع موهای زاائد ,روش‌های موقت موزدایی

از بین بردن موهای زائد با استفاده از روش الکترولیز موجب ایجاد اسکار و سوراخ شدن سطح پوست می‌شود.

خانم صادقیان با اشاره به روش‌های موقت و دائمی رفع موهای زاید بدن اظهار کرد: روش‌های موقت موزدایی بدن عموما بدون خطر است و تنها پس از استفاده از این روش‌ها عوارض موقتی مانند ایجاد آکنه دارد.

وی با بیان اینکه استفاده دائمی از روش‌های موقت موزدایی عارضه‌ای برای پوست به دنبال ندارد،‌ اضافه کرد: باورهای رایج مانند شل شدن و یا پیری پوست در خصوص برخی از روش‌های موقت موزدایی وجود دارد که نادرست است و مواردی مانند شل شدن و یا پیری پوست ارتباطی با رفع موهای زاید پوست با روش‌های غیر دائمی اپیلاسیون ندارد.

این متخصص پوست با اشاره به باور نادرست آسیب پوست با رفع موهای زاید از روش‌های غیر دائم تصریح کرد: یکی از روش‌های حال حاضر که از آن به فراوانی استفاده می‌شود روش لیزر است که در آن فولیکول مو به دفعات سوزانده‌ می‌شود و در نتیجه تعداد فولیکول‌های مو کاهش می‌یابد.

صادقیان با بیان اینکه لیزر را نمی‌توان یک روش دائمی برای رفع موهای زائد عنوان کرد، خاطرنشان کرد: علاوه بر لیزر، در گذشته از الکترولیز نیز استفاده می‌شد که استفاده از آن موجب ایجاد اسکار و سوراخ شدن سطح پوست می‌شود و توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فرقی نمی‌کند که از کدام روش برای رفع موهای زاید استفاده شود، خاطرنشان کرد: در هر دو حالت چه به صورت موقتی و چه به صورت لیزر، موها مجدد رشد می‌کند اما با این وجود می‌توان از لیزر به عنوان یک روش دایمی برای رفع موهای زاید نام برد.
منبع:سلامت نیوز

 


ویدیو مرتبط :
شل شدن پوست در رژیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استرس موجب پیری زودرس می‌شود



یک متخصص پوست و مو گفت: مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد زندگی پر استرس به بروز برخی بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پیری زودرس کمک می‌کند.

 

دکتر حسین مرتضوی، متخصص بیماری‌های پوست و مو و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان این که شفافیت پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد اظهار کرد: مبتلایان به بیماری‌هایی مانند آسم، اگزما و کهیر معمولا پوست‌هایی تیره و خشک دارند.

 

استرس

 

وی با اشاره به این نکته که نوع آب و هوا نیز در رنگ پوست موثر است، گفت: در کشور ما با وجود هوای نیمه خشک، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب حتی در هوای ابری برای پیشگیری از تیرگی و ابتلای به سرطان پوست، ضروری است.

 

دکتر مرتضوی در خصوص تاثیر ویتامین‌ها بر شادابی پوست اظهار داشت: مطالعات سال ۲۰۰۶ در آمریکا نشان می‌دهد استفاده از رژیم‌های غذایی حاوی ویتامین ث و میوه‌ها در مقایسه با رژیم‌های حاوی مواد قندی و چربی‌ها پوست سالم و شاداب‌تری به همراه دارند.