سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

انواع رنگ مو



 

انواع رنگ مو,رنگ موها

 

رنگ موها به سه دسته تقسیم می شوند:

1-   گیاهی (vegetable)

2-   ترکیبات فلزی (metallic)

3-   صناعی (synthetic organic)

1-   رنگ های گیاهی :

از مهم ترین رنگ های گیاهی حنا می باشد که از برگ های خشک یک گیاه گرفته می شود که در شمال آفریقا و خاورمیانه می روید. حنا به مدت 60-50 دقیقه روی مو می ماند و اثرات آن تا 10 هفته باقی می ماند. این ماده غیر سمی است ولی ممکن است انگشتان نیز همزمان رنگ شوند.از دیگر رنگ های گیاهی می توان به logwood و walnut shell اشاره کرد که در افراد حساس به پارافنیلین دی آمین قابل استفاده است.

2-   رنگ های متالیک:

با این مواد موها با سرعت کمتری رنگ می گیرند. رنگ نسبتاً ماتی به مو می دهد و در صورت استفاده مکرر باعث شکنندگی و آسیب موها می شوند. از این ترکیبات می توان به نمک های بیسموت، نیترات نقره و ... اشاره کرد. این رنگ ها به راحتی از روی مو پاک نمی شوند.

3-   رنگ های صناعی :

رنگ طبیعی تری به مو می دهد و به سه نوع موقت، نیمه موقت و دائمی تقسیم می شوند.

الف) موقت:

با یک بار شامپو زدن از بین می رود و بیشتر از یک هفته دوام ندارد، چون به روی سطح مو باقی می ماند. از معایب آن این است که ممکن است به صورت ذرات ریزی به روی لباس شخص ریخته شود.

ب) نیمه موقت:

10-6 بار شست و شو جهت پاک کردن آن لازم است ولی با شامپوهای حاوی ammonia به راحتی شسته می شود.

ج) دائمی:

به مدت چندین ماه باقی می ماند و نباید طی 3-2 هفته بیشتر از یکبار مصرف شوند، چون باعث آسیب مو و ریزش آن ها می شوند. بزرگترین مشکل رنگ های دائمی درماتیت آلرژیک (حساسیت) می باشد که در 10% مصرف کنندگان دیده می شود. ممکن است کسانی که نسبت به داروهای سولفونامید و بی حس کننده های موضعی آلرژی و حساسیت دارند، نسبت به این رنگ ها هم حساسیت نشان دهند.

این رنگ ها به عنوان کارسینوژن های احتمالی (سرطان زای احتمالی) مطرح شده اند.

منبع:پزشک آنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
آموزش رنگ مو - روش جدید رنگ کردن مو ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انواع رنگ مو: موقت ، نیمه موقت و دایم



آنهایی كه موهاییمشكی دارند، دوست دارند موهایشان را بلوند كنند و آنهایی كه موهایی به رنگ روشن‌تر دارند ، تمایل دارندكه با استفاده از رنگ مو، موهایشان را تیره كرده و چهره‌ای متفاوت را تجربه كنند. حالا فكرش را بكنید با هزار ذوق و شوق موهایتان را رنگ كنید و اصلا آن رنگ به شما نیاید، چه حالی پیدا می‌كنید؟

رنگ مو

رنگ‌ موهای موقت می‌تواند چاره كار شما باشند. رنگ‌موها انواع متفاوتی دارند كه رنگ موی موقت یكی از آنهاست. این رنگ‌ها فقط به اندازه یك بار شامپو زدن موها دوام می‌آورند و به آسانی با یك بار استحمام از روی سطح موها پاك می‌شوند.

این رنگ‌ها فقط ساقه مو را می‌پوشانند. بنابراین برای اینكه امتحان كنید كه آیا رنگ جدید مورد نظرتان به چهره شما می‌آید، می‌توانید از این رنگ موها استفاده كنید و در صورتی كه از نتیجه كار راضی بودید به سراغ انواع دائمی‌تر همان رنگ مو بروید. امارنگ‌هایی هستند كه به اندازه چهار تا شش بار شامپو زدن روی موها دوام می‌آورند، اینها رنگ موهای نیمه دائم یا نیمه موقتی هستند. اگر موهایتان سفید شده است، این رنگ مو را به شما پیشنهاد می‌كنیم چون پوشانندگی خوبی روی موهای سفید دارد.

رنگ مو

این رنگ موها خاصیت تقویت‌كنندگی دارد، ولی توجه كنید كه به دلیل آنكه فاقد پروكسیدهیدورژن (آب اكسیژنه) هستند نمی‌توانند موهای شما را بی‌رنگ یا روشن كنند. رنگ‌ موهایی كه معمولا از فروشگاه‌ها و یا سالن‌های آرایش تهیه می‌كنید، رنگ موهای دائمی هستند. در رنگ موی دائمی از آمونیاك و آب اكسیژنه (پراكسیدهیدروژن) برای رنگ كردن مو استفاده می‌شود.

مولكول‌های رنگ وارد پوسته مو شده و با شست و شو از بین نمی‌روند. این محصول بر رنگدانه‌های مو اثر می‌گذارد و آنها را روشن‌تر می‌كند، به همین علت است كه یك رنگ مو روی موهای افراد گوناگون به رنگ‌های متفاوت درمی‌آید. این رنگ مدت بیشتری روی موها دوام می‌آورد. پراكسیدهیدورژن (آب‌ اكسیژنه) یك ماده شیمیایی است كه به عنوان كاتالیزور عمل می‌كند و یك فرآیند شیمیایی را به راه می‌اندازد كه طی آن، رنگ به صورت مستمر بر روی مو قرار می‌گیرد. اكسیدان‌ها، قدرت‌های متفاوتی دارند.

رنگ مو

اكسیدان (۱۰)VOI‌ رنگ را فقط به مقدار جزئی باز می‌كند، (۲۰)VOI‌ قدرت بازكنندگی و روشن كنندگی بالایی برای پوشاندن موهای سفید دارد و اكسیدان (۳۰)VOI‌ قدرت و روشن‌كنندگی بالا با كمترین میزان رنگ را دارد.