سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اصول خانه داری



نکات خانه داری , اصول مهم خانه داری

نرم شدن دست‌ها در حین شستن ظروف
وقتی از مایع ظرفشویی استفاده می‌کنید دست‌های شما خشک و زبر می‌شود برای حل این مشکل، مقداری جوش شیرین به مایع ظرفشویی اضافه کنید تا پس از شستن پوست، دستان شما آسیب نبینند.

دور کننده مورچه‌ها
از وجود بی‌شمار مورچه در خانه رنج می‌برید؟ به در و دیوار، کابینت و همه جای خانه، مورچه آویزان است؟ شب‌ها از دست آنها آرامش ندارید؟ نگران نباشید! کافی است مقدار مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کنید و کابینت‌ها، کف و هر جایی را که امکان دارد، با این محلول بشویید تا مورچه‌ها از منزل شما دور شوند. برای این منظور، قرار دادن زغال خشک یا تکّه‌ای لیموترش در محل زندگی آنها نیز موثر است.

نرم نگه دارنده ی پتو
نرم و پرزدار نگه داشتن پتوهای پشمی و کتانی پس از شست و شو همیشه برای خانم‌ها دغدغه آفرین است؛ مشکل با اضافه کردن دو فنجان سرکه سفید به آب مورد استفاده برای شست و شو تا حدّ زیادی بر طرف می‌شود. البته به یاد داشته باشید هرگز مادّه شوینده بخاردار و سرکه را با هم به آب نیفزایید؛ زیرا گازی خطرناک از آن متصاعد خواهد شد.

ساخت برف پاک کن با سیب‌زمینی
اگر در یک روز بارانی، برف پاک کن ماشین از کار بیفتد، چه کار خواهید کرد؟ یک سیب‌‌زمینی جوانه زده و بی‌مصرف را از وسط نصف کنید و آن را روی شیشه جلوی اتومبیل بمالید، بدین ترتیب، قطرات باران روی شیشه خواهد لغزید و مانع دید شما نخواهد شد. اما توصیه می‌کنیم که در اسرع وقت، ماشین را به یک تعمیرگاه برسانید.

جابه‌جایی مبلمان
برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی، مبلمان را هل ندهید و نکشید، آنها را بلند کرده و حمل کنید. کشیدن مبلمان روی زمین، حتی به طول چند سانتی‌متر، آسیب فراوانی به آنها وارد می‌کند. همچنین برای بلند کردن صندلی باید به جای دسته، میله زیر نشیمن را گرفت؛ زیرا دسته‌ها اغلب تعمیر شده‌اند.

روی میز را باید جدا حمل کرد. آن را از دو طرف و قائم بر وضعیت گرفته و بلند کنید. بدین ترتیب حمل آنها آسان‌تر می‌شود و احتمال شکستن ترک‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از بازشدن در کشوها و قفسه‌ها، هنگام حمل و نقل، باید آنها را قفل کرد یا با طنابی محکم بست.

از بین بردن بوی داخل ماشین
چرا با وجود اینکه پنجره‌های ماشین را باز می‌گذارید، باز هم وقتی سوار ماشین می‌شوید بوی نامطبوعی به مشام می‌رسد؟ بو در پارچه و صندلی‌های ماشین نفوذ می‌کند و ماندگار می‌شود. برای حل این مشکل مقداری جوش شیرین روی صندلی‌های ماشین بپاشید و بعد از 15دقیقه با جاروبرقی صندلی‌‌ها را تمیز کنید. از خاصیت بوگیری جوش شیرین استفاده کنید. یا یک ظرف را با سرکه یا آمونیاک پر کنید و یک شب تا صبح، داخل ماشین بگذارید و پنجره‌ها را باز بگذارید تا بو جذب سرکه و یا آمونیاک شود.

استفاده ی درست از آب‌میوه‌گیری
اگر میوه هسته دارد، ابتدا هسته‌‌ها را از میوه خارج کنید؛ در غیر این صورت هسته‌ها مانع چرخش موتور یا تیغه‌های دستگاه می‌شوند.
در محفظه ی بالا بیش از اندازه میوه نریزید و مراقب باشید تا بیش از حد تفاله در آن جمع نشود، چون به موتور فشار می‌آورد و آن را می‌سوزاند.
در آب‌میوه‌گیری‌هایی که صافی فلزی دارند، اگر فشار تفاله‌ها یا مقدار میوه ی ریخته شده زیاد باشد، صافی از حالت تعادل خارج می‌شود و در نتیجه وقتی دستگاه را روشن می‌کنیم، آب‌میوه‌گیری به حرکت در می‌آید، برای جلوگیری از حرکت دستگاه باید تفاله‌ها را تخلیه کرد و یا از مقدار میوه‌ها کاست.
هرگز موتور را درون آب فرو نبرید.
قسمت‌های متحرک بالای آب‌میوه‌گیری مثل درپوش و تیغه را پیش از روشن کردن دستگاه کاملاً در جای خود محکم کنید
پیش از خاموش کردن و ایستادن کامل موتور، هرگز در پوش آن را باز نکنید.
دستگاه را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

علت داغ شدن آب‌میوه‌گیری
اگر آب‌میوه‌گیری شما پس از روشن کردن خیلی سریع داغ شد، این یک هشدار است که می‌تواند سه علت داشته باشد، محور موتور در پوش‌ها لقی دارد و یا اینکه موتور نیم سوز شده است. حتماً از یک تعمیر کار کمک بخواهید.

خرابی صافی آب‌میوه‌گیری
اگر آب‌میوه شما همراه با تفاله باشد نشانه ی آن‌ است که صافی آب‌میوه‌گیری خراب شده و باید تعویض شود.

علت حرکت آب‌میوه‌گیری
اگر در حین استفاده از آب‌میوه‌گیری، حرکت می‌کرد، بدین معناست که صافی تعادل ندارد و یا محفظه آن پر شده است.

صدای زیاد آب‌میوه‌گیری
صدای زیاد آب‌میوه‌گیری یا از متعادل نبودن صافی است که باید بازدید و یا تعویض شود و یا موتور خراب شده که باید از تعمیر کار کمک بگیرید.
منبع: tebyan.net


ویدیو مرتبط :
اصول راز داری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصول خانه داری برای خانم های جوان


در این مطلب 4 غذای سریع که با تن ماهی درست می شود، اصول بازیافت‌ لوازم آرایشی و ... را برای شما در نظر گرفته ایم.



تن ماهی یك غذای مفید برای شماست. قابل دسترس است و سریع آماده خوردن می‌شود اما مثل هر غذای تكراری دیگر اگر آن را زیاد بخورید برای‌تان خسته‌كننده خواهد شد. با این دستورها شما می‌توانید با تن ماهی، 4 غذای متفاوت آمده كنید و 4 برابر بیشتر تنوع غذا با تن ماهی داشته باشید.



   سالاد تن، نعنا و فلفل

شما به یك چهارم فنجان نعنای خرد شده و یك فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز و زرد خرد شده نیاز دارید. آن‌ها را با یك قوطی كنسرو تن ماهی مخلوط كنید. یادتان باشد روغن تن را دور نریزید. چون در این دستور از سس استفاده نمی‌كنیم. این خوراك را هم می‌توانید داغ كنید و با پاستا قاطی كنید و هم به عنوان ساندویچ سرد میل كنید.



   خوراك تن

یك بسته بادام زمینی كوچك نمكی را در غذاساز بریزید و قبل از اینكه خیلی ریز شود بیرون بیاورید. نصف فنجان ریحان خرد شده را با آن قاطی كنید و با یك قوطی كنسرو تن ماهی مخلوط كنید. بهتر است برای این دستور از تن ماهی در روغن زیتون استفاده كنید یا روغن تن را خالی كنید و به جایش كمی روغن زیتون بریزید.



   ساندویچ تن یونانی

یك پیاز قرمز كوچك را به‌صورت مكعب‌های ریز خرد كنید. نصف فنجان زیتون سیاه بدون هسته را هم خرد كنید و با یك قوطی كنسرو تن قاطی كنید. حالا به یك و نیم قاشق غذاخوری سس مایونز و یك قاشق چای‌خوری فلفل سیاه نیاز دارید. موادتان را خوب با هم تركیب كنید. این خوراك را باید سرد و به‌صورت ساندویچ می كنید.



   خوراك تن با جعفری و لیمو

برای درست كردن این خوراك نصف فنجان جعفری خرد شده را با نصف فنجان خیارشور خرد شده مخلوط كنید. این مخلوط را به همراه 2‌قاشق غذاخوری سس فرانسوی به یك قوطی كنسرو تن ماهی اضافه كنید و خوب به هم بزنید. می‌توانید این غذا را درون‌ نان باگت بگذارید و همراه بچه‌ها به مدرسه بفرستید.



بازیافت

بازیافت‌های آرایشی

با استفاده از این وسایل بی‌مصرف، به لوازم آرایشی‌تان سر و سامان‌ دهید.
  •    برای نگهداشتن ناخن‌گیر، سوهان، لاك و وسایل ناخن، جعبه عینك مناسب‌ترین چیز است.
  •     یك دستگیره آشپزخانه كنار میز توالت داشته باشید و اتوی موی داغ را در آن بگذارید تا خنك شود و جایی را نسوزاند.
  •     از جعبه خالی لنز برای نگداشتن قرص‌هایی كه در یك روز لازم‌تان می‌شود استفاده كنید و بسته‌های قرص را در كیف‌تان نگذارید.
  •     می‌توانید از جای گیره كاغذ برای نگهداشتن، گیره‌های كوچك مو استفاده كنید.
  •     قوطی فلزی خالی آب‌نبات، وسیله خوبی برای نگه‌داشتن دستمال كاغذی در كیف‌تان است.





بچه‌داری

در تابستان با بچه‌ها  چه كنیم؟

تابستان است و بچه‌ها مدرسه نمی‌روند. هوا هم گرم است و ظهر‌ها نمی‌شود آن‌ها را به حیاط فرستاد،  اسباب‌بازی‌هایی كه دارند هم زود تكراری می‌شوند. برای این‌كه بتوانید از شر جمله معروف «مامان، حوصله‌ام سر رفت» خلاص شوید، باید برای آن‌ها بازی اختراع كنید. این پیشنهاد برای سرگرم‌كردن بچه‌ها به‌مدت یك ساعت است. برای چیدن این بازی باید كمی وقت بگذارید و یك نقشه گنج طراحی كنید. مثلا فرض كنید یك چیز هیجان‌انگیز در یكی از كمدهای خانه مخفی كرده‌اید. نقشه خانه را بكشید و روی آن نشانه یا شماره بگذارید. یك سر نخ به كودك بدهید. مثلا یك نامه كه روی آن نوشته «زیر تخت را بگرد». زیر تخت یك نامه یا نوشته دیگر بگذارید كه كودك را به یخچال می‌فرستد.

همین‌طور ادامه دهید و برای بعضی از نشانه‌ها یك كار طراحی كنید. مثلا برای اینكه نوشته‌ای كه بالای قفسه هست را به او بدهید، باید كاری برای‌تان انجام دهد یا جایی را مرتب كند. هر چه این نشانه‌ها بیشتر باشد بازی بیشتر طول خواهد كشید و كودك شما بیشتر سرگرم خواهد شد. كار لذت‌بخشی است. امتحانش كنید!