سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ازبین بردن تیرگی جای جوش های صورت



 

 

جوش های صورت ,جای جوش های صورت

 

درمان تیرگی پس از التهاب ناشی از آکنه مشكل و طولانی است و برای حصول نتایج مورد قبول  12-6 ماه وقت لازم است.

 

استفاده روزانه از ضد آفتابهای با طیف وسیع بخش مهم درمان است. انواع متفاوتی از كرمهای موضعی در درمان تیرگی پس از التهاب استفاده می شود كه شامل كرمهای هیدروكینون، ترتینوئین، اسید گلایكولیك وآزلائیك اسید است.

 

استفاده از پیلینگهای شیمیایی در بدست آوردن نتایج عالی مؤثر است. سایر درمانها شامل استفاده از تری كلرواستیك اسید، كرایوتراپی سطحی با نیتروژن مایع می باشد كه البته در افراد با پوست تیره به دلیل احتمال ایجاد اسكار بهتر است انجام نشود.

 

استفاده از كرمهای پوشاننده برای مناطق درگیر نیز می تواند از لحاظ ظاهری برای فرد مؤثر باشد. رتین آلدئید به همراه اسید گلیكولیك می تواند در درمانهای تیرگی پس از التهاب در مورد جوش صورت استفاده شود.همچنین لیزر فرکشنال Co2 , ND:Yag نیز مفید است.

منبع: وب سایت دکتر محمد علی نیلفروش زاده 


ویدیو مرتبط :
‫محلول ازبین بردن جای جوش‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت تیرگی جای جوش های صورت چیست؟



 

 

تیرگی جای جوش,علت تیرگی جای جوش ها

علت تیرگی جای جوش صورت

 

در اکثر موارد مشاهده شده که کرم های روشن کننده ی موضعی همانند ترکیبات اسیدهای میوه و پرهیز از آفتاب و دست کاری نکردن با جوش و کرم های لایه بردار می توانند نقش موثری را ایفا کنند.

 

در مورد درمان جای جوش ها بر اساس اینکه سبب تغییر رنگ پوست شده است یعنی جای جوش به صورت تیره درآمده است و یا اینکه جای جوش حالت فرورفته پیدا کرده است.

 

برای اینکه اثرات این داروها خود را نشان دهند نیاز به زمان طولانی دارد و با استفاده طولانی مدت از داروها به تدریج سبب روشن شدن پوست آن قسمت می شود.

 

عواملی مانند التهاب جوش های صورت، جنس پوست معمولا پوست های تیره بیشتر دچار می شوند، پرکاری تیروئید و وراثت می توانند از عوامل این بیماری پوستی باشند.

منبع:سلامت نیوز