سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اتاق یك مدیر اینگونه است


احساس لذت بخش تابش نور خورشید روی پوست‌تان را حتما تجربه كرده اید.خورشید سرچشمه گرما، آرامش و نمادی از اعتماد است كه در بسیاری از اساطیر قدیمی به‌عنوان مظهری از قدرت و پاكی بیان شده است.






احساس لذت بخش تابش نور خورشید روی پوست‌تان را حتما تجربه كرده اید.خورشید سرچشمه گرما، آرامش و نمادی از اعتماد است كه در بسیاری از اساطیر قدیمی به‌عنوان مظهری از قدرت و پاكی بیان شده است. اگر به نقاشی‌های قدیمی دقت كنید، می‌بینید كه برای نشان دادن قداست و پاكیبزرگان نوری پشت سر ایشان نقاشی شده كه به موجب آن اعضای چهره‌ به وضوح دیده نمی‌شود.

 شما به محض دیدن یك تابلو با این تفاسیر به‌سرعت انسان خوب و پاك را می‌شناسید و ناخودآگاه به او اعتماد می‌كنید. این سبك نور پردازی ریشه در نقاشی‌های قبل ازمیلاد دارد در این سبك از نقاشی برای نمایش قداست و پاكی از خورشید بسیار استفاده می‌شده و بعدها وارد نقاشی‌ شده است.



نورپردازی اتاق آقای رئیس

همان‌طور كه شخص اول در یك تابلو با استفاده از نورپردازی قابل تشخیص است، در یك دفتر كار نیز، اتاق یك مدیر می‌تواند با پرهیز از هزینه‌های سرسام آور و فقط با یك نورپردازی ساده از سایر اتاق‌ها متمایز باشد.

روش اصولی نورپردازی برای مطالعه تابش نور از سمت چپ است و اگر شخص پشت به نور قرار بگیرد سایه خودش روی میز می‌افتد اما با توجه به تاثیر این نور از لحاظ بصری و روانی، می‌توان این مشكل را با استفاده از نورپردازی مناسب حل كرده و روی ایجاد عواملی برای جلب اعتماد ارباب رجوع تمركز كرد. شاید شما به‌عنوان یك ناظر اصلا متوجه نباشید كه دلیل اعتمادی كه ناگهان به فرد پشت میز پیدا كرده‌اید چیست یا برعكس چرا مایل هستید هر چه سریع‌تر از این اتاق خارج شوید!

این چه عوامل بصری است كه به‌طور ناخودآگاه باعث قضاوت فرد بیننده می‌شود؟ برای مثال ورود به فضایی روشن و باز حس آرامش و امنیت بیشتری به ما می‌دهد تا قرار گرفتن در یك فضای بسته و تیره. اگر دقت كرده باشید از این مسئله در برنامه‌های تلویزیونی نیز استفاده می‌شود. در برنامه‌هایی كه پشت مجری یك پنجره قرار گرفته، درنتیجه فضای صحنه به بیننده حس اعتماد القا می‌كند، یك فواره در صحنه به بیننده حس پیروزی و یك اختلاف سطح رو به بالا به او حس پیشرفت و آینده نگری را منتقل می‌كند.



حس اعتماد و ورودی‌های شیطونكی

در مرحله اول باید اهداف خود را از دكوراسیون تعیین كنید، این‌كه می‌خواهید در بیننده چه حسی القا كنید؟! حس اقتدار مدیریت، حس صمیمت، یا حس اعتماد؟

برای یك مدیر فروش، جلب اعتماد مشتری مهم‌ترین عامل موفقیت اوست. مشتری با ورود به اتاق باید درك كند كه می‌تواند به حرف‌های مدیر اطمینان داشته باشد، جدا از طرز برخورد و ظاهر مدیر، چیدمان مبلمان و جزئیات مربوط به آن، حتی مدل و سبك صندلی‌ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. یك صندلی بلند و پرابهت به مشتری می‌گوید كه با یك مدیر قدرتمند روبه‌روست كه البته بدش نمی‌آید این قدرت را به رخ بكشد، در واقع این دكوراسیون به شما می‌فهماند كه مدیر، قواعد خاص خودش را دارد.

در معماری امروز سعی می‌شود، میز مدیر پشت به نور قرار بگیرد تا نخستین صحنه‌ای كه به چشم مراجعه‌كننده می‌خورد نور باشد.این نور كه از پشت سر مدیر می‌تابد به مشتری حس اعتماد داده و بحثی روشن و صادقانه مدیر را انتظار می‌كشد.اتاق مدیر می‌تواند یك در خصوصی برای ورود و خروج خود او داشته باشد. این نحوه رفت‌وآمد مدیر از نظر روان‌شناسی بسیار مهم است. زیرا كارمندان و مراجعان این‌طور برداشت می‌كنند كه مدیر همواره در اتاقش حضور دارد. این در، برای اتاق رئیس می‌تواند به یك اتاق خصوصی دیگر راه داشته باشد كه او بتواند قبل از ملاقات با مهمانانش خود را مرتب كند و گاهی درصورت نیاز استراحت كند. این مسئله برای مطب پزشكان نیز صادق است.

فرض كنید در اتاق انتظار یك مطب دندان‌پزشكی هستید و می‌دانید دكتر هنوز نرسیده است، تحمل این انتظار همراه با درد دندان خیلی سخت‌تر از آن است كه تصور كنید دكتر در مطب بوده و هر لحظه ممكن است انتظارتان پایان یابد. این قضیه برای خانه‌های مسكونی هم كاربرد دارد. اگر دید مهمان‌ها به محل ورود و خروج افراد خانه محدود نباشد، حریم خصوصی و حجاب ساكنان حفظ می‌شود. در این صورت اگر مهمان‌ها زودتر از یكی از اعضای خانه رسیدند، می‌توانند بدون اشراف به این موضوع منتظر بمانند. این قبیل ورودی‌ها و خروجی‌ها به‌اصطلاح شیطونك نامیده می‌شوند.





كلاسیك در دل مدرن

برای اینكه اتاق رئیس را متفاوت نشان دهید می‌توانید از موقعیت اتاق در ساختمان هم استفاده كنید. بهتر است در بالاترین یا پایین‌ترین طبقه ساختمان باشد یا اینكه همه نقاط مجموعه با گرایش به مركزیت به اتاق رئیس ختم شوند.

 به ورودی اتاق رئیس نیز باید توجه شود. این ورودی باید دعوت‌كننده باشد، دری كه در یك حفره داخل دیوار قرار گرفته یا مصالح خاصی برای ساخت آن به كار رفته یا از نورپردازی ویژه‌ای در كناره‌های آن استفاده شده، می‌تواند یك ورودی متفاوت باشد. وقتی وارد اتاق می‌شوید قبل از هر چیز باید خود رئیس را پشت میزش ببینید، حال اینكه در بسیاری از دفاتر باید برای دیدن رئیس از كنار میز كنفرانس بگذرید تا بتوانید او را ببینید.

سلسله مراتب چیدمان اتاق رئیس باید به‌گونه‌ای باشد كه مراجعان نخستین چیزی كه می‌بینند میز مدیر باشد نه میز كنفرانس یا كتابخانه. برای پذیرایی خودمانی‌تر، یك نیم ست جلوی میز رئیس نیز گزینه ایده‌آلی است. میز كنفرانس هم بهتر است درصورت امكان به اتاقی در جوار اتاق رئیس منتقل شود یا در همان فضا كنار دیوار قرار گیرد. برای جدا‌سازی‌ قسمت‌های مختلف اتاق می‌توان از دیوارهای جداكننده متحرك نیز استفاده كرد. برای متفاوت جلوه دادن این فضا نسبت به سایر قسمت‌ها، می‌توان از مصالحی متفاوت و با كیفیتی بالاتر استفاده كرد یا سبك این اتاق را به‌طور كلی تغییر داد. برای مثال در مجموعه‌ای مدرن می‌توان اتاق مدیریت را كلاسیك طراحی كرد.





میز كنفرانس كه در كنار میز رئیس قرار دارد با نورپردازی ویژه خود این قسمت را از كل فضا جدا كرده است.
در كل دموكراسی و برابری حرف اول را می‌زند، پس عنصر اعتماد هم در فضایی ایجاد می‌شود كه رئیس خود را با بقیه افراد برابر ببیند، هرچند دكوراسیون تاثیر مهمی روی جلب اعتماد مراجعان دارد اما برای كاركنان یك شركت برخورد خود مدیر حائز اهمیت است نه میز و صندلی اتاقش!


ویدیو مرتبط :
شکنجه کودکان در اتاق مدیر!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر عامل یك تولیدكننده نان صنعتی:صنعت نان مورچه وار جلو می رود



 

 

مدیر عامل یك تولیدكننده نان صنعتی:صنعت نان مورچه وار جلو می رود

 

 

رییس هیات مدیره نان سه نان با تاكید بر این كه صنعت نان در ایران، نو است و بسیار جای كار دارد اظهار كرد: صنعت نان نیاز به مدیریت جدی دارد؛ در این صنعت سرمایه گذار باید كار خود را بلد، سیستم اداری روان و بانك آگاهی كامل داشته باشد.

نعمت الله بابایی در گفت وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این كه نیاز به تغییر از سنت به صنعت داریم، گفت: سلامتی مردم و تغذیه آن ها واقعا در خطر هست و پرت سرمایه داریم، باید با سرعت بیشتر به داد این كار رسید.

وی با اشاره به این كه روزی كه برای اولین بار در ایران كارخانه برق تاسیس شد ورشكسته شد چرا كه فرهنگ سازی نشده بود، گفت: چون راه دیگری در حوزه نان برای بهداشت، تغذیه و ماندگاری به جز روش صنعتی وجود ندارد، باید مسوولان به صورت جدی از این صنعت حمایت های منطقی داشته باشند تا كارها زودتر به نتیجه برسد.

وی درباره حمایت های مورد انتظار فعالان در صنعت نان اظهار كرد: وقتی سیستم اداری شفاف و روان و قوانین مشخص باشد كار به راحتی انجام می شود.

بابایی تصریح كرد: كار نباید دولتی باشد بلكه بخش خصوصی كار انجام دهد و دولت حامی قوانینی باشد، جاده را صاف كند تا سرمایه گذار كار خود را به راحتی انجام دهد.

مدیرعامل سه نان با تاكید بر این كه صنعت نان باید رشد كند گفت: این صنعت درحال حاضر مورچه وار جلو می رود و برخی از پروژه ها درست و شایسته انجام نشده، دچار مشكل شدند؛ سرمایه گذاری باید خوب انجام شود كه در این صورت نتیجه مثبت می شود و نیاز جامعه است.

او با تاكید بر این كه ایرانیان چهار برابر دنیا به خاطر تغذیه ناسالم دارو مصرف می كنند، اظهار كرد: به اندازه تمام دنیا، مردم ایران قرص معده مصرف می كنند چرا كه تغذیه در ایران ناسالم است، باید به داد این موضوع برسیم در غیر این صورت لطمه آن بیشتر می شود.

بابایی با تاكید بر این كه وقتی مردم كشوری سالم نباشند، پیشرفتی در آن سرزمین صورت نمی گیرد، اظهار كرد: نان، تغذیه پایه است بنابراین هر چه سریع تر باید به داد تولید آن برسیم.

وی با اشاره به كیفیت آرد گفت: نان های ما را با نان های اروپایی مقاسیه كنید؛ چیزی كم ندارد چرا كه ماشین آلات مدرن و تكنولوژی در تولید آن ها به كار گرفته شده است ولی در یك مغازه ای كه تكنولوژی و بهداشت نیست، هر آردی به كار رود، نان خوب تولید نمی شود. كیفیت آرد درصد ناچیزی تاثیرگذار است و گرنه اتفاق میمونی نمی افتد.

رییس هیات مدیره سه نان در ادامه خاطرنشان كرد: با استفاده از تكنولوژی به روز، كیفیت نان تولیدی هم بسیار بالا می رود. اگر خودمان، خود را تحریم نكنیم، محدودیت های بین المللی زیاد تاثیر ندارد اما چون بیشتر خودمان، خودمان را تحریم می كنیم لطمه بیشتری زده می شود، واردات تكنولوژی بدون مشكل نیست اما راه و چاره هست..... /  خبرگزارى ایسنا