سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ابروهای زیبا و پرپشت با راهکارهای خانگی



 

ابروهای زیبا و پرپشت با راهکارهای خانگی

 

ابروهای زیبا و پرپشت - ابروها نقش بسزایی در زیبایی صورت و به‌ خصوص چشم‌های ما دارند، یک ابرو زیبا می‌تواند حالت چشمان را کاملا متفاوت نشان دهد، متاسفانه گاهی پیش می‌آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می‌دهند و بعضی قسمت‌هاییشان خالی می‌شوند و به همین دلیل دیگر نمی‌توان آنگونه که زیباست آن‌ها را حالت داد. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان رشد موهای ابرو را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت. 

معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می‌آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع‌تر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راه‌ حل‌های طبیعی شاید مطمئن‌ترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این را‌ه‌ حل‌ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به‌دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست.

ابروهای زیبا و پرپشت با راهکارهای خانگی

چگونه ابروها را ماساژ دهید؟

به‌طور کلی ماساژ دادن هم برای پوست صورت مفید است و هم برای موها. برای ماساژ دادن ابروها بهترین کار این است که با یک برس کوچک مخصوص، ‌ابروها را در جهت رویش موها شانه کنید، علاوه بر این می‌توانید با نوک انگشت‌ها با حرکاتی دوار به سمت گوشه‌های صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام ماساژ دهید، ‌می‌توانید این کار را ۲ بار در روز انجام دهید. بهتر است اجازه دهید روغن بادام حداقل ۱۵ دقیقه روی ابروها باقی بماند و بعد صورت را بشویید. روغن بادام سرشار از ویتامین‌ E، کلسیم، ویتامین D و منیزیم است که همه این مواد می‌توانند به رشد ابروها کمک کنند.

ابروها را ضخیم کنید!

شاید جالب باشد بدانید وازلین ماده دیگری است که می‌تواند در رشد ابروها موثر باشد. استفاده از وازلین نیز تقریبا همانند روغن زیتون است با این تفاوت که شاید مجبور باشید ۲بار در روز از آن استفاده کنید. البته روغن زیتون رشد ابروها را سریع‌تر می‌کند ولی وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آن‌ها را ضخیم‌تر می‌کند و در نتیجه ابروها پرتر به‌نظر خواهند رسید. وازلین بیشتر برای کسانی مناسب است که ابروهای باریک را ترجیح می‌دهند ولی دوست دارند ابروهای‌شان پر و یکدست به‌نظر برسد.

چرا موی ابروها می‌ریزد؟

وقتی موی ابروها شروع به ریختن می‌کند برای خیلی از خانم‌ها می‌تواند نگران‌کننده باشد؟ اما ما به شما می‌گوییم نگران نباشید چون افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند، البته نباید هم این مشکل را نادیده گرفت و باید به‌دنبال راهی برای درمان آن بود. ممکن است موی ابروها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که می‌تواند منجربه ریزش موها شود نوعی خاصی از بیماری آلوپشیاست؛ در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول‌های مو را به‌عنوان باکتری می‌شناسد و در نتیجه رشد موها کند می‌شود و درآمدن دوباره موها می‌تواند بسیار مشکل باشد. علاوه بر این استرس خیلی زیاد هم می‌تواند موجب ریزش موی ابروها شود.

ابروهای زیبا و پرپشت با راهکارهای خانگی

روغنی که در همه خانه‌ها پیدا می‌شود!

احتمالا تا به حال زیاد درباره فواید روغن زیتون شنیده‌اید ولی شاید ندانید این روغن می‌تواند در رشد ابروهای شما نیز تاثیر داشته باشد. کافی است یک شیشه روغن زیتون بخرید. طریقه استفاده از آن نیز خیلی راحت است؛ مقدار بسیار کمی از آن را روی ریشه‌های قسمتی که می‌خواهید رشد کند بمالید، البته حواس‌تان باشد که فقط روی قسمت‌های خالی و جاهایی که می‌خواهید مو رشد کند روغن بگذارید، استفاده از یک گوش پاک‌کن می‌‌تواند بسیار کمک کنند. بعد موهای ابرو را با یک مسواک مخصوص شانه کنید. توصیه می‌شود هر شب این کار را انجام دهید و صبح روغن‌ها را بشویید.

آیا مکمل‌ها تاثیری در رشد ابروها دارند؟

اگر دوست دارید ابروهای‌تان سریع‌تر رشد کنند باید ویتامین‌های بیشتری به بدن‌تان برسانید. مولتی ویتامین‌هایی وجود دارند که می‌توانند رشد موهای بدن را افزایش دهند و سطح هورمون‌های بدن را در حد نرمال نگه دارند، مثلا خوردن روزانه کپسول ویتامین‌ E می‌تواند کمک فراوانی بکند. البته ویتامین‌های ۳B، A و C هم می‌توانند بسیار موثر باشند. علاوه بر این‌ها ویتامین ۶B هم می‌تواند در تقویت موها، پوست و ناخن‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد، مصرف روزانه ویتامین ب‌کمپلکس که حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم ۶B باشد می‌تواند بسیار موثر باشد.

ابروهای زیبا و پرپشت با راهکارهای خانگی

بیماری‌هایی که موجب ریزش ابروها می‌شوند!

اگر ابروهای‌تان به‌شدت می‌ریزد بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را چک کند، چون مثلا کم شدن تیروئید می‌تواند باعث نازک شدن و ریزش موی ابروها شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول‌ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد موها کمک می‌کند، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص‌های آهن می‌تواند بسیار کمک‌‌کننده باشد.

طریقه استفاده صحیح از مداد ابرو!

اگر می‌خواهید برای بهتر مدل دادن ابروهای‌تان از مداد استفاده کنید اول از همه باید مطمئن شوید که رنگ مداد با ابروهای شما هماهنگی کافی دارد و به‌خوبی با رنگ موهای شما ترکیب می‌شود درغیر این‌صورت ابروهای شما را مصنوعی نشان می‌دهد، علاوه بر این‌ها حواس‌تان باشد، مداد نوک مناسبی داشته باشد. اول از همه از ضخیم‌ترین جای ابرو، کنار بینی شروع کنید؛ با زدن ضربه‌های مختصر با مداد روی قسمت‌های خالی؛ ابروی‌تان را پر کنید، بعد با نوک انگشت آرام از ضخیم‌ترین جای ابرو روی ضربه‌های مداد بکشید تا رنگ آن را پخش کرده و حالتی طبیعی به ابروها بدهید.

ابروها نقش بسزایی در زیبایی صورت و به‌خصوص چشم‌های ما دارند، یک ابرو زیبا می‌تواند حالت چشمان را کاملا متفاوت نشان دهد، متاسفانه گاهی پیش می‌آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می‌دهند و بعضی قسمت‌های‌شان خالی می‌شوند و به همین دلیل دیگر نمی‌توان آنگونه که زیباست آن‌ها را حالت داد. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان رشد موهای ابرو را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت.

معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می‌آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع‌تر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راه‌حل‌های طبیعی شاید مطمئن‌ترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این را‌ه‌حل‌ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به‌دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست.

آیا ماینوکسیدیل هم موثر است؟

شما می‌توانید برای رشد موی ابروها، روزانه از محلول ۵ درصد ماینوکسیدیل استفاده کنید؛ به این روش که با احتیاط زیاد روزی یک‌بار مقداری از این ماده را روی خط ابرو بمالید، در داروخانه‌ها ماینوکسیدیل بدون نسخه در اختیار همه قرار می‌گیرد و می‌تواند برای رشد موی سر و ابروها موثر باشد. پیشنهاد می‌شود ماینوکسیدیل را با گوش پاک‌کن به ابروها بزنید که مبادا روی قسمت‌های دیگر پوست سرایت کند. البته حواس‌تان باشد که قطع یک‌باره این ماده می‌تواند موجب ریزش بیشتر ابروها شود. البته این روزها مواد تقویتی بسیاری برای ابرو در داروخانه‌ها موجود است که استفاده از بعضی از آن‌ها تاثیر زیادی دارد.

 منبع: نشریه سیب سبز

 


ویدیو مرتبط :
راز داشتن ابروهای زیبا و متناسب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داشتن ابروهای زیبا



بلكه حالت چهره شماست. ابروانی كه شكل زیبایی دارند مانند قابی برای چشمان شما هستند، درست مانند موهای آرایش كرده كه قاب چهره است و قاب عكس كه زیباساز یك نقاشی زیبا میتواند باشد.

 

اقراق نیست اگر بگوییم كه شكل ابرو میتواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد. طراحی و درست كردن ابروها دقیقا مثل انتخاب عینك بروی صورت میباشد كه اگر ابروها به فرم صورت نخورند فرم صورت بهم خورده و شكل انرا را تغییر میدهند. شكل و فرم مورد دلخواه همه اصولاشكل بیضی است كه بیشترین در صد افراد سعی بر این دارند كه فرم صورت خود را به این فرم در اورند. كه این نكته در ارایش تكمیلی و ترمیمی اجرا میشودكه اكثر خانمها این نكته را نادیده می گیرند.

میتوانید برای كم كردن درد روی ابرو كمپرس یخ بگزاریم. قبل از شروع، نكات زیر را بیاموزید:

 


ابروان شما از كجا باید آغاز شوند؟

 

مداد را در كنار بینی به صورت عمودی نگه میداریم نقطه طلاقی مداد با ابرو، همان محل شروع ابرو شماست.

 


بلندترین نقطه ابرو باید كجا باشد؟

 

مدادی را در كنار بینی به سمت قسمت خارجی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) نگه دارید . محل طلاقی مداد با ابرو، محل بلندترین نقطه ابروی شما را مشحص میشوند.

 

ابروان زیبا

 

نقطه پایانی ابرو كجاست؟

 

مدادی را طوری نگهدارید كه امتداد آن از كنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد. محل طلاقی مداد با ابروی شما دقیقا نقطه پایانی ابروی شماست.

 

 

شكل درست ابرو را پیدا كنید؟

 

وقتی به ابروی خودتان نگاه میكنید، باید دو خط مرئی وحود داشته باشد. یكی از نقطه شروع ابرو تا بلندترین نقطه ابرو و دومی از بلندترین نقطه ابرو تا نقطه انتهای ابرو. این خطوط باید ممتد و بدون قطعی باشند و در انتها نازك شود.

 

اگر تا كنون ابرویتان را برنداشته اید، بگذارید اولین بار یك شخص متخصص این كار را برای شما انجام دهد و ابرویتان را شكل بدهد. و همچنین این را به یاد داشته باشید كه همیشه در جهت رشد مو ابروانتان را بردارید. این مسئله درد ناشی از كنده شدن مو را كم میكند.

 

 

چگونه ابروانتان را بردارید؟

 

ابروانتان را به سمت بالا برس بكشید و با قیچی ابرو قسمتهای اضافه آن را قیچی كنید. سپس، روی شكل و كمان ابرویتان كار كنید. به یاد داشته باشید كه فاصله بین ابروان شما باید به اندازه پهنای چشمتان باشد. و بخش داخلی ابرو باید از بالای سوراخ بینی آغاز شود. برای اینكه این نقطه به راحتی مشخص شود، مدادی را در كنار بینیتان به سمت بالا به صورت عمودی نگه دارید تا نقطه ابتدای ابرو مشخص شود.

 

برای اینكه طول ابرویتان مشخص شود، مداد را از كنار ابرو طوری نگهدارید تا امتداد آن از كنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد و به ابرویتان برسد. به این ترتیب نقطه پایانی ابرو مشخص میشود. سپس، باید مشخص كنید كه بالاترین نقطه ابرو یا كجاست.

 

برای این كار مداد را در كنار بینی قرار هید تا امتداد آن از كنار قسمت خارجی عنبیه چشم بگذرد و به ابرو برسد.این كار را روز قبل از مهمانی انجام دهید چون اثار سرخی را بسختی میتوان با كرم پودر پنهان كرد و اگر روی محل تحریك شده كرم پودر بزنید امكان جوش زدن و زخم شدن ان خواهد بود.

 

ابروان زیبا

 

ابروانتان را با یك برس كوچك مثل مسواك به حالت طبیعی برس بكشید.یك پارچه لطیف گرم روی ابروی خود بكشید تا برداشتن ابرو آسانتر شود.

 

بهترین حالت چك كردن ابروها بعد از برداشتن ان با چشمان بسته است كه مسلما توسط شخص ثالث میتوان انجام داد.

 

ابروها باید به نسبت شكل صورتی كه مایل هستید برداشته شوند نه به توصیه دوستان یا دنباله روی از مد.

 

موها را یك به یك بچینید. آنها را محكم و در جهت رویش مو بكشید.برداشتن ابرو را از داخل ابرو به سمت خارج ابرو انجام دهید.

 

هماهنگی ابروهایتان را در آینه چك كنید و در پایان یك پارچه لطیف سرد روی ابروهایتان بگذارید تا سرخی پوست را كاهش دهد.

 

اگر درد این كار زیاد بود قبل از ادامه مقداری خمیر دندان بر روی ابرویتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. این كار حالت بی حسی به پوست میدهد.

 

ابتدا از وسط ابرو، بالای بینی، شروع كنید تا به درد آن عادت كنید. چون این قسمت از پوست نسبت به پوست بالای چشم حساسیت كمتری دارد.

 

از موچین جنس خوب و دارای لبه های نازك و كیپ استفاده كنید تا به هتگام برداشتن ابرو موی ابرو را نشكند. این كار ممكن است باعث عفونت شود.

 

اگر میخواهید چهره بازتری داشته باشید فاصله ابروها را كمی بیشتر كنید و اگر چشمان كشیده میخواهید بگذارید ابروهایتان به هم نزدیكتر باشند.

 

 

به یاد داشته باشید:

 

طبیعی بودن همیشه بهتر است هرگز ابروهایتان را بیش از حد برندارید. وقتی شكل اولیه را به ابرویتان دادید، نگه داشتن این شكل آسان است. ابتدای ابرو باید با گوشه داخلی چشم هماهنگ باشد. كمان ابرویتان نیز باید با خط بالای چشمتان هماهنگ باشد.

 

ابروان زیبا

 

درست كردن ابروی نازك و پراكنده

 

قسمت ابتدای ابرو، دقیقا بالای گوشه داخلی چشم، باید پر باشد. اگر ابروان شما نازك و یا كم پشت است، آن قسمت را با مداد ابرو با خطوط نازك مومانند پر كنید.

سپس، با یك برس زبر كه در پودر رنگ ابرو فرو كرده اید كارتان را ادامه دهید. به این ترتیب رنگ مداد ابرویتان بیشتر میشود. هر قدر به كمان ابرویتان نزدیكتر میشوید خطوط را نازكتر كنید.

 

 

چگونه بهترین كمان ابرو را ایجاد كنیم؟

 

ترجیحا، كمان ابرو باید از ابتدای شروع كره چشم آغاز شود. برای مشخص كردن آن از یك گوش پاك كن استفاده كنید، آن را در كنار بینی خود قرار دهید و یر روی پلك بالایی چشم خم كنید. محل طلاقی گوش پاك كن و ابرو بالاترین نقطه كمان ابرو را مشخص میكند. اصولا ابرو باید یك سوم اینچ بعد از گوشه خارجی چشم به صورت كمی سربالا به پایان برسد.

 

 

چگونه كمان ابرو بالاتر ببریم؟

 

برای این كار بهتر است كه زیر بالاترین قسمت كمان ابرو را نازكتر كنید تا كمان ابرو بالاتر برود. به این ترتیب ظاهر چشمتان نیز بازتر میشود.

 

 

چه موچینی بهتر است؟

 

برای برداشتن موهای اضافه از موچینهای سر كچ استفاده كنید. ابروانتان را برای پر نشان دادن به سمت بالا و برای نازك نشان دادن به سمت چپ و راست برس بكشید. برای اینكه ابرویتان حالتش را حفظ كند از ژل ابرو استفاده كنید. بهترین موچینها، موچینهای نوك كجی هستند كه قسمت انتهایی زبری دارند و گرفتن مو با آنها آسانتر است. برای كشیدن مو نباید زور زد. برای كنترل بهتر این عمل بعضی از موچینها به حالت قیچی هستند. هر دو یا سه سال، وقتی نوك موچین شل شد، باید موچین خود را تعویض كنید. همیشه موچین خود را تمیز نگهداری. به كمك یك گوش پاك كن آغشته به ماده ضد عفونی یا الكل نوك آن را تمیز كنید. همیشه شب هنگام ابرویتان را بردارید تا قبل از شروع آرایش صبحگاهی آثارسرخی از اطراف ابرو محو شود.