سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آیا می دانید خارش سر از چیست ؟



 

 

آیا می دانیدخارش سر از چیست

 

در مواردی خارش عمومی پوست بدن به سر سرایت می کند و در موارد دیگر فقط محدود به پوست سر است.به گفته پزشکان علل زیادی ممکن است باعث خارش سر شود.

 

اشخاصی که به کهیر و یا سایر بیماری های خارش دار مبتلا هستند در پوست سر نیز خارش دارند که با درمان ناراحتی اصلی، خارش سر نیز بهبود می یابد . برخی بیماریها از جمله نارحتی های کبدی باعث خارش پوست بخصوص پوست سر می شود .

 

رژیم غذایی مناسب و درمان باعث بهبود نارحتی و از بین رفتن خارش می شود. گاهی برخی رژیم های غذایی ممکن است باعث خارش پوست سر شود.

 

در این قبیل افراد اصلاح وضع مزاج و استفاده از میوه ها و در مواردی با تجویز پزشک و بکار بردن داروهایی که باعث از بین رفتن خارش سر می شود توصیه می شود .

 

در معتادین به مواد مخدر خارش سر زیاد دیده می شود . چربی پوست نیز ازعوامل خارش است افرادی که به تدریج بعد از استحمام دچار خارش پوست سر می شوند با پوست خشکی مواجه هستند.از همین رو توصیه می شود که از شامپو های با چربی اضافه شده و شامپو کتیرا استفاده کنند.

منبع:سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
درمان خارش سر و گردن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهمترین دلایل خارش سر



خارش سر,دلایل خارش سر,خارش پوست سر

متخصص پوست و مو قارچ را عامل خارش پوست سر توصیف و تصریح کرد: عواملی مانند شست و شوی نامناسب سر می‌تواند عاملی برای خارش شود.

احسانی، عارضه خارش موی سر را ناشی از بیماری قارچی دانست و تصریح کرد: این قارچ در پوست سر وجود دارد که به آن اگزمای سبورییک یا درماتیک سبورئیک می‌گویند که در پوست سرهمگان وجود دارد اما تحت شرایط و به دلایلی خاص به شکل بیماری‌زا در آمده و باعث التهاب، خارش و قرمزی در برخی افراد می‌شود.

وی افزود: این قارچ به تعداد کم در پوست سر افراد وجود دارد اما در افراد خاصی تعداد این قارچ بیشتر می‌شود و باعث ضایعات خارش دار و التهابی و گاهی قرمز رنگ یا پوسته پوسته شدن در سر می‌شود.

احسانی خاطرنشان کرد: عامل دیگر خارش سر یک نوع بیماری به نام صدف است که ضایعات پوسته دهنده دارد که در سر و باعث خارش می‌شود.

این متخصص پوست و مو شست و شوی نامناسب پوست سر را از دیگر عوامل خارش موی سر دانست و گفت: در صورت شست و شوی نادرست سر روغن، مواد دیگر در پوست سر باقی بماند و باعث خارش شود.

وی تأکید کرد: شپش سر در بچه‌ها می‌تواند عامل دیگری برای خارش سر باشد و در بچه‌ای که به خارش سر مبتلاست باید وجود شپش سر بررسی شود.

احسانی افزود: معمولاً پوسته‌های عادی در سر بدون علامت و خارش است ولی هنگامی که ملتهب شد همین بیماری اگزمای سبورئیک باعث خارش و التهاب پوست شود.

این متخصص پوست و مو درباره علت افزایش قارچ سر گفت: علت این اتفاق چندان روشن نیست اما از عوامل تأثیرگذار می‌توان به استرس و شرایط محیط کار اشاره کرد یعنی افرادی که در محیط‌های گرم و مرطوب کار می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه هستند.

وی درباره تأثیر رژیم غذایی بر بروز خارش در پوست سر گفت: این موضوع چندان ارتباطی در بروز بیماری ندارد.

احسانی خاطرنشان کرد: شیوع عارضه خارش پوست سر در دو جنس زن و مرد برابر است و در دو جنس بیشتر در سنین بین 20 تا 40 سالگی شیوع پیدا می‌کند.

این متخصص پوست و مو درباره عوارض خارش پوست سر بر ریزش مو نیز گفت: ریزش موی سر ارتباطی به خارش موی سر ندارد و تنها ممکن است بر اثر خاراندن سر، موها کنده شود.

وی درباره نحوه درمان خارش موی سر نیز گفت: استفاده از شامپوها و داروهای ضد التهاب و ضد قارچ به صورت قطره‌ای یا خوراکی موقتاً این عوارض را کاهش می‌دهد ولی دوباره تکرار می‌شود پس عارضه‌ای عودکننده است.
منبع:صدف نیوز