سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آیا از خواص آب چغندر باخبرید؟



 

 

 

آب چغندر

 

 


چغندر یک گیاه شلغمی شکل که به رنگ زیبا ی سرخ تیره مایل به سیاه آفریده شده و ما آن را جوشانده به عنوان لپوی بسیار شیرین و خوشمزه میل می کنیم سرشار از خواص غذایی است. حتی برگهای خوش رنگ این گیاه بی نظیر نیز بخش خوراکی هستند.

 

چغندر در اصل حاوی مقدار زیادی عنصر پتاسیم، فسفر، کلسیم، گوگرد، ید، آهن، مس و عناصر بسیار کمیابی مثل روبید یوم و کاسیوم است. به علاوه این گیاه دارای کربوهیدرات کمی پروتئین و غنی از چندین ویتامین ها ی ویژه چو ن نیاسین است.

 

دانشمندان کشف کرده اند که نوشیدن روزانه دو لیوان آب چغندر فشار خون را دز میزان عمده ای کاهش می دهد. اخیرا ثابت شده که ماده ی مفیدی که باعث چنین خاصیت متحیر کننده ای در چغندر است نوع خاصی از نیترت است که در برخی از گیا هان خوراکی با برگهای سبز رنگ نیز وجود دارد. این نخستین پژوهشی است که تاثیر خاص آب چغندر را در کاهش فشار خون ثابت کرده است.

 

بر رسی ها کاملا نشان داده که یک ساعت بعد از مصرف آب چغندر کاهش تاثیر گذاری در فشار خون دیده می شود و بعد از سه تا چهار ساعت به میزان حد اکثر رسیده و حتی آثار شگفت انگیزآن بعد از 24 ساعت نیز باقی می ماند. این مطالعه ی جدید که در نشریه علمی چاپ شده را می توان به عنوان کم هزینه ترین راهی برای درمان بیماری فشار خون شمرد.

 

نوشیدن آب چغندر جذ ب اکسیژن را در بدن به میزان مناسبی کاهش می دهد که خیلی اکتشاف شایسته ای برای انسانهای مسن با بیماریهای قلبی-عروقی و تنفسی محسوب می شود. بعلاوه آزمایشات ثابت کرده که نوشید ن دو لیوان آب چغندر برای شش روز متوالی دوچرخه سواری را در جوانان به میانگین 11.25 دقیقه افزایش داده. این خاصیت مهم نیز برای نیترت خاص موجود در آب چغندر است. اگر چه مکانسیم نیترت در آب چغندر برای افزایش استقامت بدن به صورت علمی شناخته نشده اما مظنون شده که این از تبدیل نیترت به نیتریک اکسید که میزان اکسیژن را در بدن به حد طبیعی کاهش می دهد.

 

بدین گونه این اکتشاف را می توان به صورت علمی به شرح ذیل بیان کرد که گیا هان غنی از نیترت مثل چغندر پایداری بدن را در مقابل ورزش می افزایند. این یک اکتشاف بسیار مهمی برای ورزشکاران حر فه ایی است. آب چغندر که سرشار از انرژی است بهترین نوشیدنی برای اشخاصی که از داشتن تندرستی معدود رنج می برند مطرح می شود. این اشخاص می توانند آب چغندر را به عنوان مکملی مر بوط به رژیم غذایی استفاده کنند و نیروی حیا تی خود را افزایش دهند.

 

نیترت موجود در آب چغندر که مربوط به رژیم غذایی محسوب می شود بسیار ماده ی موثری است چون نه تنها فشار خون را کاهش می دهد بلکه برای محتوی کردن ویتامین های و ا جب مثل یک آنتی اکسیدان مقوی برای بدن رفتار می کند. آب چغندر برای دارا بودن از رنگ پر طراوت یک نوشید نی لذیذ و نیرو دهنده به شمار می رود. آب چغندر را نیز می توان با مرکبات یا همراه با آب هویج و کرفس نوشید که یک نوشیدنی عالی برای بهبود تندرستی ثا بت شده است.

 

من توسعه می کنم که روزانه با نوشیدن حداقل یک لیوان آب چغندرفشار خون خود را کنترل کرده و استقامت بدن خود را افزایش دهید.


ویدیو مرتبط :
آیا از خواص بی نظیر عناب باخبرید ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواص دوش آب سرد برای سلامتی



 

 

خواص دوش آب سرد برای سلامتی

 

دوش آب سرد دارای فواید بیشتری است یا دوش آب گرم؟دوش آب سرد دارای چه فواید مفیدی می باشد؟


دوش آب سرد دارای مزایای فراوانی برای تندرستی بدن انسان هست،از جمله:

بهبود در گردش خون،
از بین بردن افسردگی،
سلامت پوست و مو،
افزایش توان دفاعی بدن،
افزایش ترشح هورمون تستسترون،
افزایش نیروی باروری،
نشاط و انرژی..