سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آموزش ساخت آینه خورشیدی


آینه یا ساعت های خورشیدی نمای بسیار شیکی دارند و به دیوار خانه جلوه خاصی می بخشند. اما اگر وارد فروشگاه لوازم دکوری بشوید و قیمت این نوع آینه ها را بپرسید، مغزتان سوت می کشد.





صبح بخیر: آینه یا ساعت های خورشیدی نمای بسیار شیکی دارند و به دیوار خانه جلوه خاصی می بخشند. اما اگر وارد فروشگاه لوازم دکوری بشوید و قیمت این نوع آینه ها را بپرسید، مغزتان سوت می کشد. این دکوری های زیبا به هیچ وجه ارزان نیستند و هرکسی از عهده خرید آنها بر نمی آید. اما اگر خیلی دوست دارید یکی از آنها را در اتاق پذیرایی خود نصب کنید، آستین ها را بالا بزنید و خودتان یکی بسازید.



وسایل مورد نیاز

•    آینه گرد با قاب صاف
•    150 شاخه یا ترکه چوبی
•    چسب مایع
•    چسب حرارتی
•    چسب لنت
•    خط کش بلند
•    اره کمانی (آهن‌بر) یا هر نوع اره دیگر
•    کاغذ سنباده
•    کاغذ
•    اسپری رنگ آستر
•    اسپری رنگ
•    قلاب آویز



روش ساخت

1. چوب ها یا شاخه های تهیه شده را در اندازه های متغیر بین 38 تا 46 سانتی متر برش دهید.

2. در این مرحله، قلاب آویز را به پشت آینه وصل کنید تا در انتهای کار دچار مشکل نشوید.

3. با کمک خط کش قطر وسط آینه را مشخص کنید و چسب لنت بزنید. این کار را در همه طرف دایره باید انجام دهید. یعنی باید با چسب لنت یک علامت بعلاوه و یک ضربدر روی آینه بکشید. سپس با کمک چسب، نخستین شاخه را از انتهای یکی از چسب ها به دیواره قاب آینه بچسبانید.



4. دنباله همه چسب هایی که روی آینه چسبانده اید، با چسب حرارتی یک شاخه بچسبانید. این شاخه ها نقش راهنمای ادامه کار را دارند.



5. با کمک چسب حرارتی، لایه ضخیمی از چسب را روی سطح قاب آینه بریزد و شاخه ها را بسیار مرتب و با دقت در کنار هم و چسبیده به هم، به آینه بچسبانید. هر ترکه ای را که می چسبانید، چند ثانیه با دست به سمت پایین فشار دهید تا در جای خود محکم و چسب خشک شود.



6. توجه داشته باشید، ترکه هایی که اندازه های متفاوت دارند را در کنار هم بچسبانید تا نمایی از تابش نور خورشید را نمایش دهند.



7. به دقت و وسواس بقیه چوب ها را نیز به قاب آینه بچسبانید.



8. با کمک کاغذ سنباده، سطح روی چوب ها، در قسمتی که به آینه چسبیده اند را سنباده بکشید تا هر گونه چسب اضافه از بین برود.



9. روی سطح آینه را با کاغذ بپوشانید و برای اطمینان بیشتر، با چسب لنت همه اطراف آن را محکم کنید تا رنگ به وسط آینه نفوذ نکند.



10. ابتدا سطح پشت آینه را با رنگ آستر اسپری کنید. نیم ساعت تا 40 دقیقه آن را کنار بگذارید تا خشک شود.



11. سپس سطح جلوی آینه را با رنگ آستر اسپری کنید. نیم ساعت تا 40 دقیقه آن را کنار بگذارید تا خشک شود.



12. مراحل 10 و 11 را با رنگ اصلی تکرار کنید و 24 اجازه دهید تا کاملا خشک شود. سپس کاغذ را جدا و آینه را به دیوار نصب کنید.



ویدیو مرتبط :
ساخت آینه خورشیدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش ساخت آینه با تکه های ظروف شکسته



 

 

آینه

 

 

اگر ظروف شکسته داید آنها را دور نریزید .میتوانید با استفاده از آنها یک کاردستی شیک درست کنید .به این آینه توجه کنید و با ما در مراحل ساخت آن همراه باشید


 

آینه

 

 

در گام اول شما نیاز به یک زیر کار دارید . یک تکه نئوپان را به شکل زیر برش دهید و وسط آنرا یک آینه قرار دهید و طرح را روی نئوپان پیاده کنید

 

 

آینه

 

 

با یک انبرمخصوص کاشی ظرف شکسته رابه تکه های مورد نظر تقسیم کنید

 

 

آینه

 

 


تکه های بدست آمده را با چسب چوب یا چسب کاشی به پایه کار میچسبانیم

 

 

آینه

 


بعد از اتمام کار باید ملات بین کاشی ها را آماده کنید .مقداری پودر سنگ و سیمان را با آب مخلوط کرده (پودر سنگ نصف میزان پودر سیمان) ومخلوط اولیه نباید شل باشد .آنرا با دست داخل شیارهای ایجاد شده هدایت میکنیم .بعد از اتمام کار میتوانید برای محکم کاری یک دوغاب رقیق و مایع مانند روی کل کار بریزید و بعد از سفت شدن نسبی با دستمال آنرا از روی طرحها بزدایید . دقت کنید که مرحله ریختن دوغاب دلخواهی است و اگر در مرحله اول کار درست انجام شود نیازی به ریختن دوغاب نیست .


 

آینه

 


و حالا نتیجه کار بعد از زدودن دوغاب از روی سطح کار

 

 

آینه