سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آموزش جذب مردان با حرف زدن درست!


خودتان بهتر می‌‌دانید که زن ومرد با هم تفاوت دارند و هیچ گاه نباید توقع داشته باشید رفتار و عکس‌العمل‌های خانم‌ها و آقایان مثل هم باشد؛ البته باید گفت همین تفاوت‌ها هم هست که این دو را برای هم جذاب می‌کند. برای داشتن یک رابطه عاشقانه باید از خودتان بیرون بیایید و هوشمندانه متوجه تفاوت‌ها باشید و بیاموزید که چگونه رفتار کنید.



مجله ایده آل: خودتان بهتر می‌‌دانید که زن ومرد با هم تفاوت دارند و هیچ گاه نباید توقع داشته باشید رفتار و عکس‌العمل‌های خانم‌ها و آقایان مثل هم باشد؛ البته باید گفت همین تفاوت‌ها هم هست که این دو را برای هم جذاب می‌کند. برای داشتن یک رابطه عاشقانه باید از خودتان بیرون بیایید و هوشمندانه متوجه تفاوت‌ها باشید و بیاموزید که چگونه رفتار کنید. قرار نیست همان‌گونه که با خواهرتان صحبت می‌کنید با شوهرتان نیز حرف بزنید؛ خواهر شما هم‌جنس خودتان است و در نتیجه ساختار مغزی‌‌ او شبیه شماست پس به راحتی حرکات و رفتارهایتان را درك می‌کند اما برای همسرتان بسیاری از حرف‌ها و رفتارها گنگ و مبهم است.



 وقتی مردها بهتر ارتباط برقرار می‌کنند

مردها هنگامی بهتر ارتباط برقرار می‌كنند كه بتوانند روی مكالمه خود با شما تمركز كنند. در واقع آنها هنگامی احساس عملكرد بهتری دارند كه از قبل حدود مكالمه را بشناسند و اطلاعات كافی را در دست داشته باشند. به این ترتیب، احساس می‌كنند روی هر مورد رفتاری كنترل كافی دارند.به همین دلیل نیازمندند هنگام صحبت و گفت‌وگو با شما تمركز كافی داشته باشند. آنان دوست دارند، بدانند هدف از این صحبت چیست و اینكه از آن چه می‌خواهید. این باعث می‌شود هنگامی كه با شما صحبت می‌كنند، بدانند چه كار می‌كنند.

وقتی به همسرتان احساس عدم امنیت می‌دهید

درخواست‌های ما زن‌ها  در بسیاری موارد واضح نبوده و حتی می‌توان گفت گنگ و مبهم هم هستند. به عنوان مثال می‌گوییم: بیا با هم درباره خانواده​ات حرف بزنیم / علی، فكر می‌كنم ما باید راجع به رابطه‌مان صحبت كنیم/ بیا كمك كن، ببینم در مورد شغلم باید چه كار كنم.چنین در خواست‌هایی بسیار گنگ و مبهم هستند و حالت‌های متفاوتی را می‌توان برای مفهوم آنها در نظر گرفت. این درخواست، هیچ جهت خاصی را به همسر شما ارائه نمی‌دهد، این حالت مردها را معذب می‌كند. گویی كه باید حتما آنچه را كه از آنها می‌خواهید (و نمی‌دانند چیست) به شما بدهند و باید هم درك كنند خواسته واقعی شما چیست و آن را نیز برآورده كنند! در اینگونه موارد، مرد احساس می‌كند، روی هیچ موردی كنترل ندارد و احساس اجبار و فشار می‌كند اما قوانین بازی را هم نمی‌داند و این برایش ناامنی و عدم اطمینان به وجود می‌آورد؛ اما زن‌ها این مشكل را ندارند.

وقتی زن‌ها بهتر ارتباط برقرار می‌کنند

زن‌ها «فرایندمدار» هستند و باید حتما به نتیجه‌ای برسند و اصلا ناراحت نمی‌شوند اگر ندانند راجع به چه موضوعی می‌خواهند صحبت كنند یا كه هدف از صحبت چیست. 2زن می‌توانند به راحتی بنشینند و بگویند: «بیا با هم حرف بزنیم». آنها از فرایند ابراز كردن خودشان لذت می‌برند اما از نظر بسیاری از مردها، این فقدان ساختار، بسیار نگران‌كننده و آزاردهنده است.

مردها چطور واکنش نشان می‌‌دهند

ممكن است همسرتان علاقه‌ای به تعقیب این نوع گفت‌وگوها از خود نشان ندهد؛ ممكن است در مقابل صحبت كردن با شما، از خود مقاومت نشان دهد؛ ممكن است در تلاش برای منصرف كردن شما از ادامه مكالمه، با شما مشاجره كند؛حتی این امكان وجود دارد كه صحبت كردن با شما را مرتبا به تعویق بیندازد، البته گاهی اوقات هم ممكن است چنین فكر كند كه «حواس پرت» هستید و نمی‌دانید چه می‌خواهید بگویید و زیاد جدی به صحبت‌هایتان گوش ندهد.

مردها از شکایت متنفر هستند

کلماتی مثل «تو» و «چرا» مردها را وارد وضعیت تدافعی می‌کند. مردها طبیعتا اهل رقابت هستند بنابراین ممکن است وقتی احساس چالش کنند با شما مبارزه کنند. بهتر است شکوه‌ها را به درخواست تبدیل کنید. سعی کنید با «دوستت دارم وقتی که ...» یا «خیلی خوشحال می‌شوم وقتی که ...» شروع کنید . همین کار به تنهایی باعث می‌شود او به حرف شما گوش کند.



راه‌هایی برای گذشتن از بن‌بست

راه حل 1

هنگامی كه می‌خواهید با نامزد یا همسر خود به صحبت بنشینید، به او «خط» بدهید و بگویید می‌خواهید راجع به چه موضوعی با او هم‌صحبت كنید، به چه نتیجه‌ای برسید و اینكه چه انتظاری از او دارید. به عنوان نمونه:

«عزیزم، بیا امشب كمی با هم صحبت كنیم.از هفته پیش كه مادرت به دیدن ما آمد، اصلا با هم صحبت نكردیم. چرا به من نمی‌گی نظرت راجع به آمدن مادرت چی بود؟ بعد من هم نظرم را بهت می‌گم. با این كار یك‌بار دیگه كه به دیدن‌مان بیاد، می‌تونیم رفتار بهتری داشته باشیم.»

«علی، می‌خوام راجع به رابطه خودمان باهات صحبت كنم. 6 ماهه كه ما نامزد شدیم و فكر می‌كنم وقتش رسیده كه نكات قوت و ضعف رابطه‌مان را ارزیابی كنیم. فكر می‌كنم از این راه می‌توانم، احساس امنیت بیشتری داشته باشم و بفهمم كه در كدام یك از زمینه‌ها نیاز به تلاش بیشتری داریم.»

«محمد، می‌خوام به من كمك كنی، بفهمم چطوری می‌تونم با رئیسم كنار بیام.این اواخر خیلی اضافه كاری كردم. یواش یواش از این كار خسته شدم. نمی‌دونم چطوری این موضوع را با او در میون بذارم. فكر كردم اگه نظر مرد دیگه‌ای را هم بدونم، می تونم تصمیم بهتر و عاقلانه‌تری بگیرم »

راه حل 2

از شوهر خود بپرسید؛ چرا که سؤال كردن از همسرتان به مكالمه شكل داده و به او كمك می‌كند، تا ساختار واضحی را برای آن در ذهن خود ترسیم كند. هرچه پرسش‌های شما خصوصی‌تر باشد، بهتر است.

روش اشتباه: « فكر می‌كنم باید راجع به رابطه‌مان باهات صحبت كنم. »

در این حالت همسرتان احساس خواهد كرد می‌خواهید از او بازجویی كنید و سپس او را محكوم كنید.

پس می ترسد و می گوید: «چرا؟ مگه اتفاق خاصی افتاد»؟

روش درست: «فكر می‌كنم باید راجع به رابطه‌مون صحبت كنیم. 6 ماهه كه نامزد شدیم. فكر می‌كنی نقاط قوت و ضعف رابطه ما چیه؟ دوست داری رابطه‌مون به چه سمتی ادامه پیدا كنه؟»

روش اشتباه: كار چطور پیش رفت؟

نامزد یا همسرتان در مقابل این سؤال، خلاصه‌ترین پاسخ ممكن را انتخاب می كند: مانند «بد نبود»

روش درست: «عزیزم، پروژه جدیدی كه داری چطور پیش می‌ره؟ به همون سختی كه فكر می‌كردی؟»

روش نادرست: «محمد، در رابطه با رئیسم به كمكت احتیاج دارم.»

روش درست: « محمد، بارئیسم مشكلی پیدا كردم(مشكل را برای او توضیح دهید). فكر می‌كنی باید مقابلش بایستم یا با ارشدم صحبت كنم؟ اگه توجای من بودی چه كار می‌كردی؟»

راه حل 3

از خط دادن به او، به عنوان روشی برای مطالبه خواسته‌های خود استفاده نكرده و رك و راست صحبت كنید. یكی از بدترین عادت‌هایی كه زن‌ها دارند، این است كه در روابط خود با مردها رك و راست نیستند. در پرده ابهام وارد گفت‌وگو شدن و امتحان كردن او، با پرسیدن نظراتش درباره مسائل دیگر، از جمله این روش‌ها هستند. زن‌ها به این دلیل اینطور صحبت می‌كنند زیرا نمی‌خواهند ریسك كرده و نظر خودشان را مستقیم بیان كنند. صحبت‌های مبهم، نامفهوم و سربسته درباره  علت ناراحتی‌مان، یكی دیگر از این روش‌هاست. به جای آنكه رك باشیم و بگوییم از چه موردی ناراحت هستیم؛ ممکن است ده‌ها حرف دیگر بزنیم تمامی این راهكارها بسیار فریبكارانه بوده و باعث خواهد شد، مردها احساس كنند زن‌ها آنها را بازی می دهند. این موضوع بسیار آنها را عصبانی می كند. بیشتر مردها اظهار می‌کنند که از اینکه همسرشان به طور مستقیم نمی‌گوید از چه موردی ناراحت است عصبانی می‌شوند آنها می‌گویند متنفرند از اینکه خانم‌ها «به در می‌گویند تا دیوار بشنود»؛ آنها می‌گویند با این روش احساس احمق بودن می‌‌کنند زیرا زن‌ها آنقدر آنها را ساده می‌دانند که می‌‌توانند بازی‌شان دهند. با مرد زندگی‌تان رك و راست باشید. با این روش، آنها هدف از مكالمه را خواهند فهمید و با احساس امنیت بیشتری با شما صحبت خواهند كرد.


ویدیو مرتبط :
درست حرف زدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه حرف زدن را به کودکان آموزش دهیم؟



  دیر حرف زدن کودک,علت دیر حرف زدن کودک

هنگام حرف زدن با کودک به او نگاه کنید

 

 کودکان به طور ذاتی به صدای انسانها علاقه دارند، همچنین به طور طبیعی مایل هستند هنگامی که فرد دیگری صحبت می کند، به حرفهای او گوش داده و توجه کنند. شما هنوز هم می توانید از این تمایل ذاتی کودک خود، مثل همان وقتی که او کوچکتر بود، بهره ببرید.

* چگونه می توانم به کودک خود کمک کنم تا حرف زدن را یاد بگیرد؟
هر چقدر می توانید به صورت مستقیم با کودک خود صحبت کنید. سعی کنید بعضی وقتها، این صحبتها صرفا بین شما و او بوده و شخص ثالثی بین شما نباشد. اگر شما در حال حرف زدن یا کتاب با شعر خواندن برای او به همراه یکی از برادر یا خواهرهای بزرگترش باشید، نمی توانید لغات و اصطلاحات را به میزان مورد نیاز او تکرار کنید، یا برای او توضیح دهید؛ در واقع اگر شما با او تنها بودید، او می توانست خیلی بیشتر از این فرصت استفاده کند. هنگام حرف زدن، به او نگاه کنید؛ اجازه دهید صورت و حرکات صورت شما را ببیند.

با تطبیق دادن حرفهای خود با کارهایی که انجام می دهید، این امکان را برای کودک فراهم کنید که معنای حرفهای شما را بهتر بفهمد. می توانید بگویید: «حالا پیراهنت را در می آورم»، و پیراهنش را دربیاورید؛ سپس بگویید: «حالا نوبت کفشهایت است»، و به سراغ کفشهایش بروید.

 

همچنین می توانید با تطبیق دادن حرفهای خود با حرکات مختلف صورت، احساسات خود را به صورت نمایشی به او نشان دهید. سن او به اندازه ای نیست که بتوانید او را دست بیندازید (و البته در هیچ سنی نباید این کار را بکنید). اگر او را به گرمی در آغوش بگیرید و بگویید: «عفریته شلخته بدریخت مامان کیه؟» او گیج خواهد شود! صورت شما، و در آغوش گرفتن او، احساس دیگری را به او منتقل می کند با این مضمون که «دختر خوشگل مامان کیه؟».

   به حرف درآمدن کودک,زمان حرف زدن کودک

صحبت کردن با کودک ، مهم ترین گام در آموزش زبان به حساب می آید

 

به کودک کمک کنید تا معنای کلی حرفهای شما را بفهمد؛ و اگر او نمی تواند حرفها و کلمات شما را تک تک و به صورت دقیق متوجه شود، ایرادی ندارد. اگر در حال غذا پختن هستید، بشقابها را روی میز بچینید، با دست به او اشاره بکنید، و بگویید: "الآن وقت ناهار است".

 

کودک می فهمد که ناهارش آمده شده و به زودی می تواند غذا را جلوی خودش و روی میز ناهارخوری ببیند! البته اگر شما با حرکات دست و نشان دادن بشقاب و غذا، او را راهنمایی نمی کردید، او ممکن بود معنای "الآن وقت ناهار است" را نفهمد. او معنای لغات را با تکرار آنها در موقعیت مناسب و درک لغات و کاربردشان، یاد می گیرد.

او را در احساساتی همچون اشتیاق، هیجان و تاکید، مشارکت دهید. صحبت کردن در مورد جریان عشق یا در مورد گروهی از پرندگان نادر در آسمان، می تواند ابزار مفیدی برای جلب توجه کودک و انگیزه دادن به او باشد تا برای درک مفهوم حرفهای شما تلاش کند.

* چگونه می توانم به کودکم کمک کنم تا با دیگران، صحبت کند؟
به کودک خود کمک کنید تا بفهمد که "حرف زدن" تنها وقتی معنا پیدا می کند که انسان با افراد دیگر حرف بزند. اگر شما با خودتان حرف بزنید و منتظر جواب دادن دیگران نباشید، یا حداقل کودک اینطور احساس کند؛ یا هنگامی که کودک یا یکی دیگر از اعضای خانواده با شما حرف می زند، به او جواب ندهید؛ او احساس خواهد کرد که کلمات و جملات، صداهایی بی معنا و کاملا به درد نخور هستند.

سعی کنید برنامه های رادیو و تلویزیون به عنوان "صدای زمینه" دائمی هنگام مکالمات شما و فرزندتان نباشند. اگر می خواهید رادیو را زمانی که در آشپزخانه هستید و یا در تمام طول روز روشن بگذارید، فقط وقتی این کار را بکنید که رادیو در حال پخش موسیقی باشد. هنگامی که یک برنامه جدی در حال پخش است و یک، دو یا چند نفر در آن در حال صحبت کردن هستند، به دقت به حرفهای آنها گوش دهید. در ضمن، به کودک خود نشان دهید که شما معنای حرفهایی را که از رادیو پخش می شود (و کودک شما قادر به دیدن آنها نیست)، می فهمید.

در این دوره، شما تقریبا به مترجم کودک خود تبدیل شده اید. شما خواهید دید که فهمیدن حرفهای کودک برای شما آسان تر از غریبه ها است؛ کودک شما هم می بیند که شما و دیگر افرادی را که ارتباط ویژه ای با او دارند، بهتر از غریبه ها درک می کند.

* چگونه می توانم "راست" و "دروغ" را به کودک خود یاد بدهم؟
کودک شما ممکن است کلمات جدید را یاد بگیرد و آنها را به درستی مورد استفاده قرار دهد، اما معنای ظریف و دقیقی را که بزرگترها از این کلمات برداشت می کنند، متوجه نشود. به عنوان مثال، او ممکن است معنای کلمه "قول" یا "تعهد" را نفهمد؛ اما با این حال به درستی از آن استفاده کند. اگر شما بگویید: «اجازه داری پنج دقیقه بیشتر بازی کنی، اگر قول بدهی بعد از آن مستقیم به اتاق خوابت بروی»، او ممکن است با شادی بگوید: «قول می دهم». با این حال، این کلمه برای او فقط این معنی را می دهد که می تواند پنج دقیقه دیگر هم بازی کند. پس از پنج دقیقه، او از شما می خواهد که پنج دقیقه دیگر هم بازی کند؛ و البته وقتی با کنایه و سرزنش به او می گویید: «اما تو قول دادی»، نمی تواند بفهمد که چرا مورد سرزنش واقع می شود.  

  دیر حرف زدن کودک,سن طبیعی حرف زدن کودکان

  به کودک خود کمک کنید تا حرف زدن را یاد بگیرد

 

همچنین، استفاده او از کلمات ممکن است همواره منطبق بر واقعیت نباشد. کودک شما ممکن است بتواند به راحتی صحبت کند، دیگران را متهم کند و یا حرفهای دیگران را رد و انکار کند، در حالی که معنای حرفهای خود را به طور دقیق نفهمد. او آنگونه که احساس می کند، حرف می زند. ممکن است در یک دعوا با خواهرش، زمین بخورد و پایش زخمی شود؛ بعد به سراغ شما بیاید و بگوید که خواهرش او را هُل داده است (در حالی که واقعیت ندارد). هرچند خواهرش زانوی او را زخم نکرده، اما احساسات او را اذیت کرده است؛ و کودک شما بر طبق احساسش حرفی را می زند که ممکن است از نگاه بزرگترها و در مقایسه با واقعیت، صحیح نباشد.

با رشد سن او، شما می توانید ارزش قولهایی را که آگاهانه داده شوند و با دقت نیز رعایت شده و به آنها عمل شوند، به او نشان دهید؛ همچنین اهمیت راست گفتن و پرهیز از دروغ را نیز به او آموزش دهید. اما هنوز برای این کار خیلی زود است. با گفتن چیزها و مفاهیمی که کودک قادر به درک آنها نیست، او را گیج نکنید. او تمام تلاش خودش را می کند تا شما را خوشحال کند؛ اما اگر شما به این مقدار راضی نیستید و تواناییهای طبیعی یک کودک نمی تواند موجب خوشحالی شما شود، باید بدانید که او (شاید هرگز) نخواهد توانست شما را راضی کند!

منبع:laplas.co