سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آسان ترین روش پاک کردن جوهر خودکار از روی لباس



لکه جوهر روی لباس,راههای از بین بردن لکه جوهر

 
حتما برای شما هم بارها پیش آمده که جوهر خودکار یا خودنویس‌هایتان روی لباس یا وسایل دیگر خانه، پس داده باشد.

در خیلی از موارد هم اثر جوهر به‌صورت كامل از بین نمی‌رود. این مشكل برای بچه‌های دبستانی كه روپوش‌ها و مقنعه‌های رنگ روشن استفاده می‌كنند بیشتر اتفاق می‌افتد. ما به شما یاد می‌دهیم كه چگونه لباس‌های سفید و رنگی را از جوهر خودكار پاك كنید.

اگر جوهر كیف یا كاپشن چرم‌تان را كثیف كرده باشد با تافت یا الكل می‌توانید آن را از بین ببرید، فقط باید سریع اقدام كنید، قبل از آنكه لكه خشك شود.

اولین توصیه‌ این است كه زمان را برای شستن و از بین رفتن این لكه‌ها از دست ندهید، هر زمانی كه متوجه لكه جوهر شدید اقدام به پاك كردنش كنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

برای آقایان پس دادن جوهر خودكار به جیب لباس یا كت‌شان بسیار اتفاق می‌افتد. برای از بین بردن این لكه‌ها می‌توانید از شیر یا دوغ استفاده كنید. به این صورت كه قسمت جوهری لباس را داخل ظرف حاوی شیر یا دوغ قرار دهید و بگذارید 5دقیقه‌ای بماند و بعد آن را با آب، آبكشی كنید. اگر هنوز اثری از لكه باقی مانده بود، دوباره این كار را تكرار كنید تا جوهر كاملا از بین برود.

اگر لكه جوهر روی مبل افتاده باشد، محل جوهر را خیس كنید و روی آن نمك بریزید و با پارچه تمیزی محل را بمالید. می‌توانید مخلوط گلیسرین و آمونیاك را هم روی لكه بمالید و سپس با آب و پودر بشوید.

اگر فرش‌تان به‌وسیله جوهر كثیف شده است می‌توانید روی آن كمی ماست بریزید و سپس ماست را با قاشق جمع كنید، این كار را چندبار تكرار كنید تا ماست جوهر را كاملا جذب كند. فراموش نكنید این دستور برای لكه تازه است.

 

برای لكه‌های كمی قدیمی می‌توانید یك قاشق غذاخوری سركه را با یك قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی در 2فنجان آب گرم مخلوط كنید و یك دستمال تمیز یا یك اسفنج را درون محلول بزنید و روی لكه جوهر بكشید تا محلول جذب فرش شود، دوباره دستمال را روی لكه بكشید تا لكه از بین برود. یك پارچه تمیز دیگر را با آب سرد خیس كنید و محل لكه را تمیز و سپس خشك كنید.

یك دستمال كاغذی تمیز بردارید و روی لكه ضربه بزنید، فراموش نكنید فقط ضربه بزنید و اصلا دستمال را روی لكه نمالید تا پخش نشود. روی دستمال دیگری كمی تافت یا الكل سفید بریزید و روی لكه ضربه بزنید تا جوهر جذب دستمال شود. بعد از از بین‌رفتن لكه، با دستمال كاغذی مرطوب آن محل را پاك كنید تا الكل و مواد بیرون بیایند.

 

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
آموزش پاک کردن جوهر از روی لباس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش پاک کردن لکه های لوازم آرایش از لباس



 

لکه لوازم آرایشی , لوازم آرایشی

 

بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی اگر به لباس برخورد کنند، باعث ایجاد لکه روی آن می شوند و لکه هایی که همیشه به راحتی پاک نمی شوند. بدن انسان هم بعضی وقت ها می تواند باعث ایجاد لکه روی لباس شود. با این روش ها می توانید معمول ترین لکه هایی که در این رده بندی روی لباس به وجود می آید را پاک کنید.



● رژ لب:
ابتدا لکه را با یک شوینده ملایم مثل صابون بشویید. اگر رژلب شما ضد آب نباشد به راحتی با صابون پاک خواهد شد اما اگر اثر آن باقی ماند، می توانید برای پاک کردن اثر لکه از پاک کننده های مختلفی استفاده کنید. جالب ترین راه استفاده از اسپری موست. اسپری را روی لکه بپاشید و بعد از یک ربع آن را با آب و صابون بشویید مطمئن باشید اثری از رژ لب باقی نخواهد ماند و همچنین به یاد داشته باشید لکه رژ لب با الکل هم پاک می شود. شما می توانید بعد از شست وشو با یک قطره چکان کمی الکل روی لکه بچکانید و بعد از مدتی آن را پاک کنید.

● لوسیون:
لوسیون های مختلف پوست معمولا روی لباس لک می اندازند. برای از بین بردن آن ها می توانید از گلیسیرین استفاده کنید. گلیسیرین را روی لکه بچکانید و بعد از چند دقیقه با آب و مایع ظرف شویی بشویید، لکه پاک خواهد شد. دقت کنید این لکه ها را هرچه سریع تر بشویید چون راحت تر پاک خواهند شد. برای شست وشوی آن ها بهتر است از آب سرد استفاده کنید.

● عرق:
معمولا زیر بغل لباس ها، به خصوص لباس هایی که در لایه های زیری می پوشید بعد از مدتی لک می شوند. برای پاک کردن این لکه از وایتکس استفاده نکنید. چون لباس تان را زرد می کند. اگر لباس تیره است، باید آن را مرتب بشویید. چون عرق بدن کم کم رنگ مشکی را کم رنگ می کند. برای از بین بردن لکه عرق از روی لباس روشن می توانید از آب نمک یا سرکه استفاده کنید. آب و سرکه را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و لباس را ۳۰ دقیقه در آن بگذارید و بعد به روش معمولی و با آب گرم بشویید.

● ضد آفتاب:
ضد آفتاب ها یا کرم پودرهای رنگی هم می توانند روی لباس شما لک بیندازند. این لکه را هم می توانید با گلیسیرین و مایع ظرف شویی پاک کنید. تفاوت پاک کردن این لکه ها با لکه لوسیون آن است که بهتر است آبی که لباس را با آن می شویید را تا جایی که می توانید گرم کنید. چربی موجود در این کرم ها با آب گرم بهتر پاک می شود.

● خون:
آب سرد، راز پاک کردن لکه خون است. اگر فقط چند ساعت بعد از این که لکه به وجود آمد آن را بشویید به تنهایی با آب سرد پاک می شود. در مرحله بعد باید از صابون استفاده کنید. لکه های تازه را می توانید با آب و کمی صابون، به راحتی پاک کنید اما پاک کردن لکه خون، وقتی کهنه باشد کمی دردسرساز می شود. برای از بین بردن این جور لکه ها پارچه را با آب سرد خیس کنید یا یک تکه یخ روی آن بمالید. می توانید کمی صابون را روی لکه بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید. اگر لکه پاک نشد، از سفید کننده رقیق یا کمی سرکه و آب برای از بین بردن کامل آن استفاده کنید. محلول را روی لکه بچکانید و بعد از یک ساعت آن را با آب سرد و صابون بشویید./ایران ویج