سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آرایش کردن مردان



 

 

آرایش پسران

 

آقا شما آرایش کرده‌اید؟آمار استفاده از لوازم آرایشی، در میان آقایان رو به افزایش است.تا به حال درباره استفاده از لوازم آرایشی به وسیله بانوان، خبرهای زیادی شنیده‌ایم و حرف و حدیث‌های بسیاری نیز درباره ضررهایی که این مواد شیمیایی روی پوست دارند، در روزنامه‌ها و مجلات گوناگون خوانده‌اید ولی شواهد این‌طور نشان می‌دهند که باید کم‌کم به فکر توصیه‌های بهداشتی برای آقایانی باشیم که از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند و هیچ بعید نیست تا چندی دیگر کیت‌های لوازم آرایشی ویژه آقایان به بازار عرضه شود.

 

در این صورت شما شاهد دگرگونی وسیعی از محصولات یک ست بهداشتی برای آقایان خواهید بود. تاکنون ست‌های بهداشتی ویژه آقایان شامل خمیردندان، عطر، اسپری، مام و ژل بعد از اصلاح بوده است ولی به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان لوازم آرایشی بهداشتی، در نظر دارند سری‌های جدیدی از ست‌های آرایشی ـ بهداشتی ویژه‌آقایان را روانه بازار دنیا کنند که علاوه بر این محصولات دارای کرم‌های مرطوب‌کننده و چرب‌کننده صورت، پودرهای صورت و ژل‌های مخصوص ابرو باشد. استفاده از همین محصولات است که به چهره‌های برخی بازیگران در فیلم‌ها و یا تابلوهای تبلیغاتی، جلوه‌ای متفاوت می‌بخشد.

 


● آقایان؛ تب لوازم آرایشی

 

در سال‌های اخیر، در سراسر دنیا علاقه آقایان به زیباتر بودن، افزایش چشمگیری داشته است. تا پیش از این آقایان در نهایت تلاش می‌کردند اندامی متناسب و عضلانی داشته باشند و حداکثر تلاشی که آقایان انجام می‌دادند این بود که در باشگاه‌های بدنسازی شرکت کنند. اما در سال‌های اخیر آقایان هم به فکر زیباتر شدن افتاده‌اند.

 

چندی پیش فهرست ۵ جراحی پرطرفدار برای آقایان اعلام شد که کاشت مو و جراحی بینی در صدر این لیست قرار داشتند. متخصصان اعتقاد دارند مردان این روزها به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن چهره و اندامی زیباتر به آنها کمک می‌کند جوان‌تر و جذاب‌تر به‌نظر بیایند و در موقعیت‌های خانوادگی و شغلی موفق‌تر عمل کنند.

 

برخلاف خانم‌ها، آقایان بیشتر به جراحی‌هایی علاقه نشان می‌دهند که کمتر تهاجمی باشند مانند کاشت مو و یا ابرژن‌های پوستی و یا استفاده از لیزر در جراحی پوست صورت. در این میان استفاده از لوازم آرایشی برای زیباتر شدن آسان‌تر و بی‌خطرتر از جراحی است. اکنون اگر به فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی ـ بهداشتی در فروشگاه‌های بزرگ سر بزنید، می‌بینید که قفسه مخصوص محصولات آقایان هر روز پر و پیمان‌تر می‌شود و ردیف انواع کرم‌هایی که به زیبایی چهره و پوست آقایان کمک می‌کند، طولانی‌تر می‌شود و اگر شما به دنبال یک اسپری باشید وسوسه می‌شوید تا چند تا از این محصولات جدید را خریداری کنید تا با استفاده از آن با چهره‌ای جذاب‌تر و زیباتر در جامعه حاضر شوید.

 

 

● فقط آقایان بخوانند

 

موضع گیری آقایان در برابر استفاده از لوازم آرایشی کاملاً دوگانه است. برخی از آقایان به هیچ عنوان حاضر نیستند که از هیچ‌یک از لوازم آرایشی ـ بهداشتی استفاده کنند. هنگامی که به این گروه از آقایان پیشنهاد می‌کنید از کرم‌های ضدآفتاب بدون رنگ استفاده کنند، به‌شدت مخالفند و اعتقاد دارند که چهره‌شان براق و چرب خواهد شد و نمای مردانه‌ای نخواهد داشت.

 

این گروه از آقایان حتی اگر کارهایی (مشاغلی) داشته باشند که به‌خاطر آن مجبور باشند ساعت‌ها در زیر آفتاب کار کنند، باز هم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را بر خودشان تحریم کرده‌اند. در حالی که آمارها نشان می‌دهد آمار مردانی که به سرطان پوست مبتلا می‌شوند، بسیار بیشتر از بانوان است چون تعداد بیشتری از آقایان در محیط خارج از منزل کار می‌کنند و از پوشش‌های مناسب مانند کلاه، چتر و دستکش و همچنین کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند.

 

از سوی دیگر برخی از آقایان امروز جامعه ما که اغلب سنین پایین‌تری دارند، از استفاده از محصولات آرایشی ـ بهداشتی استقبال زیادی می‌کنند. در برخی از آرایشگاه‌های مردانه، خدماتی بیش از خدمات معمولی که در آرایشگاه‌های مردانه رایج است، مانند کوتاه کردن مو انجام می‌شود که می‌توان به برداشتن موهای صورت و ابرو اشاره کرد.

 

از سوی دیگر برخی آقایان این روزها برای پوشاندن اثرات پیری از روی موهای صورت و ابرو، از انواع رنگ موها استفاده می‌کنند که یا در منزل رنگ کردن مو صورت گرفته و یا در آرایشگاه‌های مردانه این خدمات ارائه می‌شود.

 

اگر به بروشورهای تبلیغاتی شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی ـ بهداشتی نگاه کنید، کرم‌های ضدچروک مخصوص آقایان را خواهید یافت که به پوشاندن اثرات و ردپای پیری از روی چهره کمک می‌کنند.در برخی از کشورها، آقایان حتی از لایه نازکی از پودرهای آرایشی روی پوستشان استفاده می‌کنند.

منبع:روزنامه تهران امروز


ویدیو مرتبط :
برترین محصولات آرایش و بهداشتی مردان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به رواج آرایش در میان مردان ایرانی...



 

 

آرایش مردان

 

در هر ثانیه در جهان ۲۲ رژلب به فروش می‌رود. می‌توان مطمئن بود که دست‌کم یکی از این روژلب‌ها در ایران فروخته می‌شود، زیرا ایرانی‌ها یکی از رکوردداران مصرف لوازم آرایش‌اند. نه تنها دخترها ظاهرا پسرها هم بی‌علاقه نیستند.

 

مدتهاست که دیگر تنها زنان موهای سفیدشان را با رنگ مشکی نمی‌پوشانند، بلکه این کار برای مردان هم امری عادی شده است و خیلی‌ها تمایل دارند تارهای سفید و خاکستری سرشان را در زیر لایه‌ای از رنگ‌ مشکی پنهان کنند. طبیعی است که مردان پا به سن گذاشته، از هواخواهان این روش به حساب می‌آیند و پسران جوان به یمن نیروی طبیعت، تن به رنگ کردن موهایشان نسپرده‌اند.

 

علی ۱۸ ساله بوده که برای اولین بار ابروهایش را برداشته است، البته خود او اعتقاد دارد که در واقع آنها را "تمیز" می‌کند، چون از مرتب بودن خوشش می‌آید. حالا ۴ سال از آن زمان می‌گذرد، مادرش اوایل کمی مخالفت می‌کرد، اما حالا انگار کم‌کم به "مرتب بودن" پسرش عادت کرده است. علی برای تمیز کردن ابروهایش خودش دست به کار شده و به روش آزمون و خطا جلو رفته است: اوایل که می‌خواستم ابروهایم را درست کنم، بلد نبودم، برای همین ابروهایم خیلی به هم ریخت، خیلی نازک شد. بعد رویم نمی‌شد اصلا بیرون بروم. دائم کج و کوله در می‌آمد و می‌خواستم صافش کنم، بعد دیگر از آن حالتش دیگر خارج شده بود.

 

البته او قویا تأکید می‌کند که برخلاف پسرهای دیگری که ابرویشان را بر می‌بردارند، نمی‌خواهد که از این طریق دل دخترها را به دست آورد. تنها دلیلش برای این کار علاقه‌ شخصی او به تمیز بودن است و اینکه داشتن موی اضافی را در صورتش نمی‌تواند تحمل کند.

 

نکته دیگری که در صورت علی نیاز به سامان دادن دارد، به گفته‌ خود او، مژه‌هایش هستند. البته برای این کار هم راه چاره را مدت هاست که پیدا کرده است: من مژه‌هایم خیلی بلند هستند و می‌شکنند. به همین دلیل از فر مژه استفاده می‌کنم، البته چیزی هم نیست که عین ریمل باشد. خشک است. فقط حالت چرخش به مژه‌هایم می‌دهد. بعد از آن استفاده می‌کنم، وقتی که مژه‌هایم خیس هستند که آن حالت عادی خود مژه را حفظ کند. یعنی نه اینکه کامل بخواهد بر گردد، بالا برود یا پایین بیاید.

 

علی تا به حال سایه‌ چشم، کرم پودر یا مواد آرایشی دیگری استفاده نکرده است، اما از بعضی دوستانش می‌گوید که یک روز مثلا رنگ پوستی تیره‌تر از همیشه دارند یا اینکه رد خفیفی از سایه را در پشت چشمانشان می‌توان دید. بعد هم به گفته‌ علی، وقتی در برابر این پرسش قرار می‌گیرند که آیا سایه زده‌اند یا کرم پودر به صورتشان مالیده‌اند، هزار "بهانه" می‌آورند که خود را توجیه کنند.

 

اما دراین میان هنوز یک قلم دیگر باقی مانده و آن هم راهی برای خلاص شدن از رنگ تیره‌ لب هاست که ارمغان سیگار کشیدن چند ساله است: من یکی، دوبار از برق لب استفاده کرده‌‌ام، آن هم در خانه و شب، به خاطر اینکه سیگار می‌کشم و لبهایم سیاه می‌شود، به خاطر همین مثلا شبها که می‌خواهم بخوابم، بعضی مواقع استفاده کرده‌ام که آن هم فقط به این خاطر که آن رنگ سیاهی که سیگار به لب می‌دهد را بگیرد. بعد فردا صبحش هم شستم و از خانه بیرون رفتم.» علی اضافه می‌کند که حتی جلوی در خانه هم دیگر برق لب نداشته است.

 

 

● رصد کردن صورت پسران

 

بیشتر دختربچه‌ها عاشق این هستند که لب‌هایشان را با روژلب‌های مادرهایشان قرمز کنند. ستاره به خاطر می‌آورد که جشن تولد نه سالگی‌اش با جشن فارغ‌التحصیلی خاله‌اش همراه شده بوده است. با دیدن دوستان خاله، که همه آرایش کرده به مهمانی آمده بودند، ستاره هم تهدید می‌کند که اگر مادرش برای او رژلب نزند، به مهمانی تولد نخواهد آمد. به این ترتیب نه سالگی، سن اولین تجربه‌ دست به ‌آرایش شدن او می‌شود و بعدها هم با ورود به دبیرستان این تجربه عمق بیشتری پیدا می‌کند.

 

او صادقانه اعتراف می‌کند که عاشق آرایش کردن است. نه تنها آرایش کردن خودش را دوست دارد بلکه یکی از کارهای مورد علاقه‌اش آرایش کردن دیگران است، هرچند که این دختر ۲۷ ساله آرایشگر نیست و در رشته‌ی مامایی در دانشگاه تحصیل کرده است.

 

آرایش، گاهی اوقات برای ستاره تسلی‌بخش است. او می‌گوید: وقتی در خانه هستم، مواقعی که حالم مثلا خیلی خراب است، روی صورتم آرایش ندارم یا افسرده می‌شوم و در فکر فرو می‌روم، بلند می‌شوم و آرایش می‌کنم. اصلا روحیه‌ام را عوض می‌کند. حتی وقتی لباس نو می‌خرم برای پوشیدن آن اول از همه آرایش می‌کنم.

 

حالا ستاره به اندازه‌ای در این کار مهارت پیدا کرده که می‌تواند در یک نگاه تازه‌کاران را از حرفه‌ای‌ها تشخیص دهد. آنهایی که انگار تازه به صرافت "خط چشم کشیدن" افتاده‌اند و هنوز آن‌قدر دستانشان ورزیده نشده تا بتوانند دو خط صاف و هم‌اندازه را بر پشت چشمانشان بکشند.

البته چشمان تیزبین ستاره، تنها صورت دختران را رصد نکرده، بلکه او از کشفیاتش از صورت برخی از پسرها هم می‌گوید: ابروهای خیلی باریک بود و دیده بودم که زیر چشمانشان مشکی شده، رنگ لب‌ها خیلی فرق داشت. زیاد جذاب نیست، به هرحال آرایش برای مردها نیست. اصلا همه چیز قاطی پاتی شده است. مثلا دخترها با رفتارهای مردانه می‌خواهند جای مردها باشند و پسرها با رفتارهای زنانه، جای زنان. خیلی از این چیزها می‌بینیم، برای همین اصلا دارد عادی می‌شود.

 

آرایش مردان

 

● مرد هست و ابرویش

 

دوستان بابک، او را جز پسران تمیز و آراسته می‌دانند، از آنهایی که اهل کرم و عطر هستند و موهایشان همیشه مرتب است و صورتهایشان اصلاح‌شده. بابک اهل آرایش هست اما به قول خودش آرایش مردانه. به عبارتی زیر ابرو برداشتن، در دایره واژگان او جایی ندارد و به نظرش برای چند دختر نباید شخصیت و اصالت مردانگی را زیر سؤال برد. اعتقاد او در یک جمله خلاصه می‌شود: مرد هست و ابرویش و حالا به قول قدیمی‌ها سبیل و ریش و از این صحبت‌ها. اگر این کارها را نکند که با زن فرقی ندارد.

 

دور و بر بابک هستند دوستان پسری که اهل آرایشند، البته او به گفته‌ خودش با آنها رفیق است و اهل رفت و آمد، اما این دلیل نمی‌شود که دل پری از دستشان نداشته باشد: خیلی از دوستانم هستند که زیر ابرو بر می‌دارند، خیلی کارهای زنانه می‌کنند، مثلا کرم‌های مخصوص می‌زنند. ولشان کنید، لاک و رژلب و این‌ها را هم می‌زنند. بعضی‌ها هم که از این چیزهایی هست که می‌زنند به لب، براق می‌شود، از آنها هم می‌زنند. یا موهای آنچنانی! موهایشان مثلا یک متر بالاتر از سرشان است، انگار با ادیسون دست داده‌اند یا مثلا هر روز برق می‌گیردشان بعد از خانه بیرون می‌آیند.

 

اگر به بابک پیشنهاد کنند که به عنوان فروشنده در یک مغازه لوازم آرایشی کار کند، هیچ مخالفتی با این موضوع ندارد و به راحتی آن را قبول می‌کند: چرا قبول نکنم. لوازم آرایش برای خانم‌ها خیلی هم خوب هست. اصلا می‌گویم خانم‌ها اگر آرایش نکنند که اصلا نمی‌شود. زن هست و آرایشش.

 

چند سال پیش بود که یکی از مجریان معروف مرد تلویزیون ایران، در یکی از برنامه‌هایش به ناگاه با ابروهایی تمیز شده ظاهر شد. بعد از آن هم می‌شد در گوشه و کنار، عکس هنرپیشگان مرد سینما یا تلویزیون را دید که پوست تیره‌رنگ و ابروهای به خط شده‌شان روی جلد مجلات خودنمایی می‌کرد.

 

اگر آرایش کردن و ساعتها در جلوی آیینه به خود رسیدن، کاری بود که اغلب زنانه به حسابش می‌آوردند، این روزها پسرانی را هم می‌توان دید که برای بیرون رفتن از خانه از ساعتها قبل به تکاپو می‌افتند.

 

رفته رفته نمی‌توان آرایش را تنها مختص زنان دانست و مردان را هم باید به این جمع اضافه کرد. شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی از مدتها پیش محصولات آرایشی ویژه‌ی مردان را هم روانه بازار کرده‌اند. در هر حال خانم‌ها باید از این به بعد به یاد داشته‌باشند که در هنگام خرید کرم‌های ضدچروک، ژل‌های دور چشم یا تونیک‌های ترمیم‌کننده‌‌ پوست، حتما از فروشنده سؤال کنند که آیا این محصول نسخه‌ زنانه آن است یا مردانه.

منبع:iransalamat.com