سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آرایش زیاد خانم‌ها یک بحران جهانی است!



آرایش,لوازم آرایش,پوست

برای بعضی از خانم‌ها حتی یک روز معمولی هم با مراسم ویژه‌ای شروع می‌شود. ابتدا دست و صورت با یک لایه مرطوب‌کننده، سپس یک لایه ضدآفتاب و پس از همه اینها با یک لایه پن‌کیک یا کرم‌پودر روی پوست صورت پوشیده می‌شود. مرحله بعدی آرایش چشم‌ با احتیاط تمام است که از انواع سایه‌ها و مدادها و سپس حجم‌دهنده مژه‌ها استفاده می‌شود. رژگونه، رژ لب و انواع مواد آرایشی دیگر هم در مراحل آخر و بسته به سلیقه به کار می‌رود. فارغ از تمام مسایل فرهنگی و سلامت، استفاده از این مقدار مواد آرایشی و وقت زیادی که از این خانم‌ها تلف می‌شود، هزینه‌ای که به سبد خرید خانواده‌شان تحمیل می‌شود از مسایلی است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت....

مساله زیاد آرایش کردن خانم‌ها تقریبا همانند پدیده گرم شدن زمین و آلودگی هوا، یک بحران جهانی است. به همین دلیل مدت‌ها است که حتی بعضی شرکت‌های تولیدکننده، لوازم آرایشی و بهداشتی یک بسیج همگانی را به نام زیبایی دورنی به راه انداخته‌اند تا استفاده کمتر از مواد آرایشی را تبلیغ کنند.

● زیبایی در سادگی است

این روزها شیک بودن دیگر در استفاده زیاد از لوازم آرایش نیست بلکه در سادگی است. خانم ارین فلاهرتی می‌گوید: «ما در سالن زیبایی‌مان سعی می‌کنیم برای مشتری‌ها از حداقل لوازم آرایش استفاده کنیم و آنها را تشویق کنیم در خانه هم کمتر این مواد را به کار ببرند. به نظر بسیاری از مشتریان حجم کمتر کرم‌ها و پودرها در صورت حتی موجب زیبایی بیشتر هم می‌شود. از طرفی وقتی خانم‌ها مجبور نیستند تا هر روز زمان زیادی را نگران استفاده از انواع کرم‌های شل و آبکی با پودرهای عطسه‌آور گران‌قیمت باشند تا زیبا به نظر برسند، بیشتر وقت دارند تا به خود زندگی بپردازند.»

۱) به جای آرایش به سلامت پوست صورت‌تان توجه کنید. شرط لازم و کافی برای استفاده نکردن ازلوازم آرایش داشتن یک پوست سالم و باطراوت است. غذای سالم بخورید. بهداشت پوست‌تان را مراقبت کنید و مراقب جوش‌های مزاحم باشید.

۲) پول لوازم آرایش را بدهید و یک صابون صورت خوب و یک شوینده مناسب برای پوست تهیه کنید.

۳) یک لایه‌بردارملایم دارای spf بالا هم می‌تواند در صاف و سالم به نظر رسیدن پوست مفید باشد.

۴) اغلب کرم‌های ضد پیری پوست برای خانم‌های زیر ۳۰ سال خیلی قوی هستند و نیازی به استفاده از آنها نیست اما اگر هنوز فکر می‌کنید که باید از یکی از این انواع کرم‌ها استفاده کنید یک مدل ملایم‌تر و ضعیف آن را انتخاب کنید.

۵) سعی کنید موها و ناخن‌های مرتبی داشته باشید. آرایش ساده و مناسب مو در زیبا به نظر رسیدن ظاهر بسیار موثر است. داشتن مو و ناخن مرتب موجب می‌شود حتی بدون استفاده از لوازم آرایش هم نامرتب به نظر نرسید. یک مانیکور ساده و یا مدل مویی انتخاب کنید که بتوانید برای یک هفته آن را نگه دارید.

۶) به جای انواع رژلب سعی کنید فقط از یک مرطوب‌کننده ساده استفاده کنید.

۷) اگر لب‌ها سالم و مرطوب به نظر برسند زیبایی خاص خود را خواهند داشت.

۸) اگر خیلی اصرار دارید که حتما چیزی روی پوست صورت‌تان استفاده کنید سعی کنید کرم ضدآفتابی که ته رنگ مختصری دارد به کار ببرید.

۹) این نکته را از یاد نبرید که حتی بدون آرایش هم باید هر روز از ضدآفتاب استفاده کنید.

۱۰) اگر قرار است فقط کمی آرایش کنید سعی کنید فقط ایرادهای کلی را برطرف کنید. لکه‌گیری روی پوست صورت با یک کرم ملایم یا یک نوک انگشت از ماسک صورت روی جای آبله کوچکی که دارید کافی است.

۱۱) لوازم آرایش اضافه خود را دور بریزید. یک میز آرایش خلوت کمتر شما را برای آرایش کردن تحریک می‌کند.

۱۲) اگر قرار باشد فقط دو نوع ماده آرایشی انتخاب کنید فقط یک پودر یا پن‌کیک ساده و یک مرطوب‌کننده و براق‌کننده لب از مارک‌های معتبر را انتخاب کنید.  

منبع :هفته نامه سلامت



ویدیو مرتبط :
نمایشگاه جهانی کاریکاتور در سایه بحران اقتصاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بحران جهانی، قیمت طلا را بالا می برد




 

 

قیمت طلا

 

 

ایران یكی از ۵ كشور بزرگ مصرف كننده مصنوعات طلا در جهان است، اما با وجود نیروی انسانی ماهر و متخصص در صنعت طلا و جواهر نتوانسته سهم قابل توجهی در صادرات داشته باشد، زیرا ۹۰درصد تولیدات به صورت سنتی و نیمه سنتی انجام گرفته و عدم توجه به نوآوری در این صنعت باعث شده كه حتی بسیاری از مردم كشورمان نیز به سمت استفاده از مصنوعات ساخته شده خارجی روی بیاورند. در این باره و همچنین وضعیت جهانی قیمت طلا با محمد كشتی آرای، رئیس اتحادیه كشوری صنف طلا و جواهر گفتگو كرده ایم.

در حال حاضر شاهد روند افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی هستیم. این روند از چه زمانی آغاز شد و دلایلش چه بود؟

روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهان از حدود ۳ سال پیش با آغاز بحران های مالی و اقتصادی آمریكا آغاز و با تسری آن بحران به بسیاری از كشورهایی كه اقتصادشان وابسته به اقتصاد آمریكا بود ادامه یافت و با بحران اقتصادی یونان موج دومی از بحران در اروپا سایه افكنده است كه همه این بحران ها باعث شد تا بسیاری از سرمایه گذاران به سمت خرید طلا و سرمایه گذاری بر قیمت طلا روی آورند. در نتیجه با افزایش تقاضا قیمت طلا از ۷۵۰ دلار در ۳ سال گذشته به هزار و ۲۵۰ دلار در هر اونس افزایش یافت و با توجه به چنین وضعیتی قیمت طلا از اوایل سال میلادی ۲۰۱۰ حدود ۵ / ۱۲ درصد رشد داشته كه این رشد در طول تاریخ طلا بی سابقه است.

پیش بینی می كنید روند صعودی قیمت طلا تا چه زمانی ادامه یابد؟

به طور دقیق نمی توان پیش بینی كرد، زیرا به مسائل اقتصادی كه در آینده پیش می آید بستگی دارد، اما اكثر تحلیلگران پیش بینی می كنند با توجه به ادامه ركود اقتصادی كه در دنیا حاكم است روند قیمت ها همچنان صعودی باشد.

بازار داخلی تا چه اندازه از قیمت های جهانی تبعیت داشته ؟

بازار داخلی كاملا با قیمت های جهانی پیش می رود و همزمان با افزایش یا كاهش قیمت های طلا در بازارهای جهانی در داخل كشور نیز با توجه به نرخ ارز، قیمت ها در حال نوسان است.

گاهی مشاهده می كنیم كه قیمت سكه در بازار داخل با توجه به طلای به كار رفته در آن كاملا مطابق با قیمت های بازار جهانی نیست؟

میزان طلای موجود در سكه از قیمت های جهانی تبعیت می كند، اما گاهی اوقات مناسبت هایی كه در كشور داریم باعث می شود قیمت سكه سیر جدایی از قیمت جهانی طلا را داشته باشد كه البته این مواقع خیلی استثنایی است و در این ایام نیز بانك مركزی با تزریق بموقع سكه به بازار مانع از ایجاد بازار سیاه و شكل گیری قیمت كاذب در بازار داخل شده است.

عرضه سكه از سوی بانك مركزی معمولا به چه تعداد صورت می گیرد؟

بستگی به میزان تقاضا در بازار دارد و تعداد آن در روزهای مختلف متفاوت است.

آیا این عرضه ها توانسته تعادل را در بازار ایجاد كند؟

بله. اگر نتوانسته بود در این روزها ممكن بود قیمت ها خیلی بیشتر از این رشد كند.

رابطه قیمت طلا و دلار و تاثیر این دو بر هم چگونه است؟

قیمت طلا تابعی از قیمت جهانی و قیمت ارز در بازار آزاد است. درواقع وقتی گفته می شود كه قیمت هر اونس طلا به فرض هزار و ۲۰۰ دلار است این نرخ ضربدر قیمت ارز آزاد در بازار می شود كه با نرخ ارز بانك مركزی متفاوت است.

در حال حاضر میزان تولید طلا و صادرات آن در كشور چقدر است؟

چون آماری نداریم نمی توانیم اعلام كنیم.

برآوردی هم ندارید؟

به طور مشخص نه، اما می توان گفت مصرف سالانه طلا در كشور حدود ۳۰۰ تن است كه این میزان شامل ترنول مصرف، تولید، خرید و فروش می شود.

واردات شمش طلا سال گذشته چه میزان بود؟

متاسفانه آمار واردات شمش را نداریم و این آمار در اختیار گمرك است كه آن را در اختیار ما قرار نداده است.

آیا مشكلات واردات شمش به كشور رفع شده است؟

می توان گفت تسهیل شده است و روند اداری آن با سرعت و مكانیزم خوبی در حال انجام است.

آیا آماری از واردات موقت شمش طلا جهت ساخت و صادرات دارید؟

این آمار نیز در اختیار گمرگ است و آن را منتشر نمی كند، به هر حال میزان صادرات بسیار كم است و چون واحدهای سازنده طلا این آمار را به ما اعلام نمی كنند از میزان دقیق آن اطلاعی نداریم، اما گمرك از میزان صادرات اطلاع دارد.

ارزش افزوده ای كه طلای ساخته شده ایجاد می كند چقدر است؟

تولید طلا حدود ۲۵ درصد ارزش افزوده ایجاد می كند.

یكی از انتقادات مطروحه عدم رعایت استانداردها و ساخت طلا با عیار پایین است. اتحادیه در برخورد با تخلفات و جلوگیری از آن چه اقداماتی را انجام داده است؟

موسسه استاندارد و اتحادیه مكانیزه هایی را تعریف كرده اند كه براساس آن از تولیدات غیراستاندارد جلوگیری می شود، در واقع براساس كد شناسایی كه روی مصنوعات تولیدكنندگان حك می شود، امكان رهگیری و ردیابی مصنوعات در سطح بازار فراهم می شود و در صورت تخلف با آنها برخورد قانونی صورت می گیرد، همچنین براساس برنامه های زمان بندی شده به صورت دوره ای از كارگاه های تولیدی و واحدهای صنفی بازدید به عمل آمده و با نمونه برداری و ارسال آن به آزمایشگاه های مجهز عیارسنجی صورت می گیرد. علاوه بر این با هدف استانداردسازی تولیدات، تغییر روش های سنتی به مكانیزه و علمی مدنظر است.

با افزایش تقاضای خرید طلا در جهان قیمت طلا ظرف ۳ سال گذشته از ۷۵۰ دلار در هر اونس به هزار و ۲۵۰ دلار افزایش یافته است

چند درصد واحدهای تولیدكننده طلا و جواهر به صورت سنتی عمل می كنند؟

حدود ۹۰ درصد از واحدهای فعال در صنعت طلا و جواهر به صورت سنتی و نیمه سنتی فعالیت می كنند و فقط ۱۰ درصد واحدهای فعال در صنعت طلا و جواهر به صورت كاملا مكانیزه و صنعتی فعالیت می كنند.

دلیل این كه سازندگان به صورت سنتی عمل می كنند چیست؟

دلیل آن نبود امكانات مالی برای خروج از وضعیت سنتی تولید است. در واقع سرمایه گذاری در این بخش نیاز به تسهیلات مناسب بانكی دارد، اما از آنجایی كه نگاه بانك ها به این صنعت به عنوان یك صنعت لوكس است، نرخ سود تسهیلات بسیار بالاست به طوری كه تا ۲۶ درصد نیز می رسد و میزان تسهیلات نیز بستگی به وثیقه هایی دارد كه از سوی واحدهای این صنف ارائه می شود.در حال حاضر صنعت جهانی طلا در دنیا یكی از پرسودترین صنایع در جهان است كه از مزیت هایی چون عدم وجود ضایعات، عدم آلایندگی و ارزش افزوده مناسب برخوردار است و اگر در داخل كشور به این صنعت توجه شود می توانیم در زمینه صادرات نیز رشد داشته باشیم.

گاهی در بازار شاهد دریافت سودهای بالاتری از سوی واحدهای صنفی از خریداران هستیم. سود مجاز براساس قوانین اتحادیه چند درصد تعیین شده است؟

براساس آنچه اتحادیه تعیین كرده است سود مجاز دریافتی از سوی طلا فروش ها و جواهرفروش ها ۷ درصد است و اگر بیش از این میزان از مردم سود دریافت شود، غیرقانونی است و مردم می توانند به اتحادیه شكایت كنند.

قانون مالیات برارزش افزوده برای این صنف چه زمان به اجرا در خواهد آمد و آیا مخالفتی با اجرای آن وجود ندارد؟

در حال حاضر واحدهای صنفی كه شامل بند الف و ب هستند در حال ثبت نام جهت اجرا شدن این قانون هستند كه تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود از مهرماه سال جاری این قانون اجرا شود. اجرای این قانون نتایج مثبتی دارد و تنها كسانی با اجرای آن مشكل دارند كه به صورت غیرقانونی فعالیت می كنند.

در حال حاضر شاهد گرایش مردم به خرید مصنوعات خارجی هستیم. دلیل این امر چیست؟

امروزه به دلیل تنوع فكری شاهد سلایق مختلف میان افراد هستیم كه در بحث تولید باید به آن توجه شود، هر چند هم اكنون در میان برخی تولیدكنندگان نوآوری و خلاقیت دیده می شود، اما این كار با تاخیر صورت می گیرد و باید به سمتی حركت كنیم كه بتوانیم نظر سلایق مختلف را تامین كنیم...../تحلیل:جام جم