سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آرایشگر شما می تواند جانتان را نجات دهد!



 

 

 

 

 

آرایشگر,آرایشگاه,آرایش موها,نکات آرایشگری,آرایشگر مشهور

 

 

 

 

 

 

دوست من، کانلی، مدتی بود با موهایش مشکل داشت. او آرایشگرش را به تازگی تغییر داده بود و نزد یک آرایشگر مشهور رفته بود که موهایش را کوتاه و رنگ کرده بود، ولی کانلی این احساس را داشت که موهایش شکننده شده اند و اصلا حالت نمی گیرند؛ او برای حل این مشکل به آرایشگر قدیمی اش مراجعه کرد.

 

او مدتی با موهای او کار کرده بود و به او گفته بود: «مشکل موهای تو از برش موهایت و کار آرایشگر جدیدت نیست، به نظرم موهایت شکننده شده اند و ریزش آن ها هم زیاد است، این چندوقت داروی خاصی مصرف نکردی؟» کانلی به من گفت: «تازه آن وقت بود که فهمیدم مشکل موهایم به خاطر دارویی بود که به تازگی برای میگرنم مصرف آن را شروع کرده بودم.

 

به پزشکم مراجعه کردم و او هم دارویم را عوض کرد و از آن موقع موهایم وضعیت بسیار بهتری پیدا کردند.» یک تبلیغ قدیمی در مورد رنگ موها بود که جمله آخر آن این بود: «فقط آرایشگر شما می داند.» این جمله می تواند در مورد مسئله سلامت شما هم صادق باشد. درواقع آرایشگر شما از نزدیک کف سر، موهای گردن و صورت شما را می بیند. به گزارش برترین ها حالا نتایج تحقیقات دانشمندان هاروارد نشان داده که آرایشگرها می توانند به میزان زیادی به سلامت شما کمک کنند.

 

 

 

اولین زنگ خطرها را کشف می کند

 

 

شاید هیچ کس به اندازه آرایشگرها از نزدیک به کف سر و صورت شما نگاه نمی کنند. به گزارش برترین ها نتایج تحقیقات گروه پژوهش هاروارد، در بیش از 40 سالن آرایش و زیبایی نشان داد، بیشتر آرایشگران (69درصد آن ها) به ایجاد خال های جدید یا رشد و گسترش خال های قدیمی در مشتریان خود توجه می کنند و 63درصد آن ها این موضوع را به مشتری خود گوشزد می کنند و حتی 40درصد از آن ها در صورتی که مسئله را جدی ارزیابی کنند به مشتری خود تاکید می کنند که حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند. جالب این که 72درصد از این آرایشگران متذکر شده اند که اگر خال یا ضایعه پوستی در یک مشتری خود ببینند حتما آن را در مراجعه بعدی مشتری معاینه خواهند کرد. در این مطالعه مشخص شد65درصد از آرایشگران اطلاعات مربوط به سرطان های پوست، سروگردن را که توسط اداره بهداشت ملی کانادا تنظیم شده مطالعه کرده اند و 59درصد آن ها اطلاعات تکمیلی را از طریق اینترنت یا کتاب های علمی به دست آورده اند.

 

 

27نفری که نجات پیدا کردند

 

 

در این تحقیق 29درصد از آرایشگرها متذکر شدند که گردن تمام مراجعان خود را در زمان انجام کارهای آرایش برای یافتن نشانه های بیماری های احتمالی جست و جو می کنند و15درصد هم متذکر شدند که صورت تمام مراجعان خود را به دنبال یافتن علائم احتمالی بیماری بررسی می کنند. به گزارش برترین ها در این مطالعه حداقل 27مورد کشف شد که در آن ها یافته های آرایشگران در مورد وجود خال ها یا ضایعات مشکوک یا بیماری های پوست و مو، افراد را به نزد پزشکان متخصص کشانده و بیماری آن ها سریع تر کشف شده و درنتیجه احتمال درمان آن ها افزایش یافته بود. دکتر استیون راسل، پروفسور بیماری های سرطانی پوست در دانشگاه هاروارد و محقق ارشد این تحقیق در یادداشت خود نوشته است: «قطعا شمار افرادی که توسط آرایشگران خود نجات یافته بودند بیش از این 27 مورد است.»

 

 

چرا سرطان های سروگردن مهم هستند؟

 

 

این نکته یادتان باشد که بیشتر از 80درصد سرطان های موسوم به سرطان اسکواموس سل (scc) و سرطان سلول های بازال (BCC) در سر، گردن و صورت اتفاق می افتد. در مورد ملانوما سرطان دیگر پوست هم باید گفت که اگرچه تنها 6درصد از این نوع سرطان در سر، گردن و صورت اتفاق می افتد، اما میزان مرگبار بودن ملانوم های سروگردن 2 برابر جاهای دیگر بدن است. در تمام این موارد سرطان در مراحل اولیه قابل درمان است و می توان از رشد آن جلوگیری کرد ولی در بسیاری از موارد توجه نکردن به تغییرات خال ها و ضایعات پوستی و ایجاد این تغییرات که گاهی ناشی از ندیدن آن هاست، باعث پیشرفت شدید این سرطان ها و درنتیجه سخت درمان شدن آن ها می شود.

 

 

نکته هایی که شما و آرایشگرتان باید بدانید

 

 

یک آرایشگر بهتر است که معلومات کلی در مورد مسائل سلامت پوست و مو داشته باشد. این نکته هایی است که بهتر است آرایشگر شما و خود شما بدانید. مهم ترین نکته این است که رشد یک خال جدید (با مختصات خاص) یا ایجاد تغییر در یک خال قدیمی، می تواند نشانگر سرطان پوست باشد. این ها نکته هایی است که باید به آن ها دقت کنید:

 

 

تقارن نداشتن: اگر نصف یک خال با نصف دیگر آن متفاوت بود زنگ خطر به صدا درآمده است.

 

 

سطح: داشتن کناره های ناصاف و نامنظم یک نشانه خطر است.

 

 

رنگ: تغییررنگ یک خال یا داشتن چند رنگ در یک خال (مثلا قهوه ای، سیاه، سفید، یا حتی آبی) می تواند نشانگر سرطانی بودن یک خال باشد.

 

 

سایز: اندازه خال ها بسیار مهم است. به طور معمول می گویند خال های سرطانی بزرگ تر از پاک کن های ته مدادها هستند، اما خب نکته مهم این است که خال های کوچک تر را هم نباید از نظر دور داشت.

 

 

 همه بیماری هایی که آرایشگر می تواند کشف کند

 

 

اما سرطان های پوست و مو تنها بیماری هایی نیستند که آرایشگر شما می تواند آن ها را کشف کند. در مطلب زیر موارد دیگری اشاره شده که آرایشگر تان می تواند بیماری ها را در شما تشخیص دهد.

 

 

عفونت ها (به خصوص عفونت های قارچی) که می تواند با ایجاد لکه های پررنگ یا کمرنگ، ریزش مو، ایجاد پوسته و خارش در کف سر یا ایجاد تغییرات رنگی در پوست صورت و گردن، مشخص شود. این عفونت ها می تواند باعث ایجاد طاسی منطقه ای یا کلی و ریزش موی ابرو و مژه ها شود.

 

طاسی منطقه ای (آلویس آره آتا) که عوامل متعددی دارد و یک آرایشگر می تواند قبل از آن که خود فرد متوجه آن شود آن را کشف کند.

 

 نازک شدن مشهود و شکننده بودن موها می تواند نشانه ای از مشکلات تیروئید باشد. در این موارد با درمان مشکل تیروئید، مشکل موها حل می شود.

 

ایجاد شوره در سر و موها می تواند نشانه بیماری درماتیت سبوره ییک باشد که یک بیماری التهابی پوست است. آرایشگر شما می تواند در همان مراحل اولیه متوجه این حالت شود و حتی بسیاری از موارد را با تجویز شامپو و صابون مناسب درمان کند.

منبع:مجله سیب سبز     


ویدیو مرتبط :
گویی به سادات همه باصلوات/تبریک که عمه جانتان میاید/

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرایشگر شما می‌ تواند جانتان را نجات دهد!


یك تبلیغ قدیمی در مورد رنگ موها بود كه جمله آخر آن این بود: «فقط آرایشگر شما می‌داند.» این جمله می‌تواند در مورد مسئله سلامت شما هم صادق باشد. درواقع آرایشگر شما از نزدیك كف سر، موهای گردن و صورت شما را می‌بیند و حالا نتایج تحقیقات دانشمندان هاروارد نشان داده كه آرایشگرها می‌توانند به میزان زیادی به سلامت شما كمك كنند.




برترین ها: دوست من،‌ كانلی، مدتی بود با موهایش مشكل داشت. او آرایشگرش را به‌تازگی تغییر داده بود و نزد یك آرایشگر مشهور رفته بود كه موهایش را كوتاه و رنگ كرده بود، ولی كانلی این احساس را داشت كه موهایش شكننده شده‌اند و اصلا حالت نمی‌گیرند؛ او برای حل این مشكل به آرایشگر قدیمی‌اش مراجعه كرد. آرایشگر او مدتی با موهای او كار كرده بود و به او گفته بود: «مشكل موهای تو از برش موهایت و كار آرایشگر جدیدت نیست، به نظرم موهایت شكننده شده‌اند و ریزش آن‌ها هم زیاد است، این چندوقت داروی خاصی مصرف نكردی؟» كانلی به من گفت:‌ «تازه آن‌وقت بود كه فهمیدم مشكل موهایم به‌خاطر دارویی بود كه به‌تازگی برای میگرنم مصرف آن را شروع كرده بودم. به پزشكم مراجعه كردم و او هم دارویم را عوض كرد و از آن موقع موهایم وضعیت بسیار بهتری پیدا كردند.» یك تبلیغ قدیمی در مورد رنگ موها بود كه جمله آخر آن این بود: «فقط آرایشگر شما می‌داند.» این جمله می‌تواند در مورد مسئله سلامت شما هم صادق باشد. درواقع آرایشگر شما از نزدیك كف سر، موهای گردن و صورت شما را می‌بیند. به گزارش صبح بخیر حالا نتایج تحقیقات دانشمندان هاروارد نشان داده كه آرایشگرها می‌توانند به میزان زیادی به سلامت شما كمك كنند.



  اولین زنگ خطرها را كشف می‌كند

شاید هیچ‌كس به اندازه آرایشگرها از نزدیك به كف سر و صورت شما نگاه نمی‌كنند. به گزارش صبح بخیر نتایج تحقیقات گروه پژوهش هاروارد،‌ در بیش از 40 سالن آرایش و زیبایی نشان داد، بیشتر آرایشگران (69درصد آن‌ها) به ایجاد خال‌های جدید یا رشد و گسترش خال‌های قدیمی در مشتریان خود توجه می‌كنند و 63درصد آن‌ها این موضوع را به مشتری خود گوشزد می‌كنند و حتی 40درصد از آن‌ها در صورتی كه مسئله را جدی ارزیابی كنند به مشتری خود تاكید می‌كنند كه حتما به پزشك متخصص مراجعه كنند. جالب این‌كه 72درصد از این آرایشگران متذكر شده‌اند كه اگر خال یا ضایعه پوستی در یك مشتری خود ببینند حتما آن را در مراجعه بعدی مشتری معاینه خواهند كرد. در این مطالعه مشخص شد 65درصد از آرایشگران اطلاعات مربوط به سرطان‌های پوست، سروگردن را كه توسط اداره بهداشت ملی كانادا تنظیم شده مطالعه كرده‌اند و 59درصد آن‌ها اطلاعات تكمیلی را از طریق اینترنت یا كتاب‌های علمی به دست آورده‌اند.





  27 نفری كه نجات پیدا كردند

در این تحقیق 29درصد از آرایشگرها متذكر شدند كه گردن تمام مراجعان خود را در زمان انجام كارهای آرایش برای یافتن نشانه‌های بیماری‌های احتمالی جست‌و‌جو می‌كنند و 15درصد هم متذكر شدند كه صورت تمام مراجعان خود را به دنبال یافتن علائم احتمالی بیماری بررسی ‌می‌كنند. به گزارش صبح بخیر در این مطالعه حداقل 27مورد كشف شد كه در آن‌ها یافته‌های آرایشگران در مورد وجود خال‌ها یا ضایعات مشكوك یا بیماری‌های پوست و مو، افراد را به نزد پزشكان متخصص كشانده و بیماری آن‌ها سریع‌تر كشف شده و درنتیجه احتمال درمان آن‌ها افزایش یافته بود. دكتر استیون راسل، پروفسور بیماری‌های سرطانی پوست در دانشگاه هاروارد و محقق ارشد این تحقیق در یادداشت خود نوشته است: «قطعا شمار افرادی كه توسط آرایشگران خود نجات یافته بودند بیش از این 27 مورد است.»



   چرا سرطان‌های سروگردن مهم هستند؟

این نكته یادتان باشد كه بیشتر از 80درصد سرطان‌های موسوم به سرطان اسكواموس سل (scc) و سرطان سلول‌های بازال (BCC) در سر، گردن و صورت اتفاق می‌افتد. در مورد  ملانوما -سرطان دیگر پوست- هم باید گفت كه اگرچه تنها 6درصد از این نوع سرطان در سر، گردن و صورت اتفاق می‌افتد، اما میزان مرگبار بودن ملانوم‌های سروگردن 2 برابر جاهای دیگر بدن است. در تمام این موارد سرطان در مراحل اولیه قابل درمان است و می‌توان از رشد آن جلوگیری كرد ولی در بسیاری از موارد توجه نكردن به تغییرات خال‌ها و ضایعات پوستی و ایجاد این تغییرات كه گاهی ناشی از ندیدن آن‌هاست،‌ باعث پیشرفت شدید این سرطان‌ها و درنتیجه سخت درمان شدن آن‌ها می‌شود.



   نكته‌هایی كه شما و آرایشگرتان باید بدانید

یك آرایشگر بهتر است كه معلومات كلی در مورد مسائل سلامت پوست و مو داشته باشد. این نكته‌هایی است كه بهتر است آرایشگر شما- و خود شما- بدانید. مهم‌ترین نكته این است كه رشد یك خال جدید (با مختصات خاص) یا ایجاد تغییر در یك خال قدیمی،‌ می‌‌تواند نشانگر سرطان پوست باشد. این‌ها نكته‌هایی است كه باید به آن‌ها دقت كنید:

  تقارن نداشتن: اگر نصف یك خال با نصف دیگر آن متفاوت بود زنگ خطر به صدا درآمده است.

  سطح: داشتن كناره‌های ناصاف و نامنظم یك نشانه خطر است.

  رنگ: تغییررنگ یك خال یا داشتن چند رنگ در یك خال (مثلا قهوه‌ای،‌ سیاه،‌ سفید،‌ یا حتی آبی) می‌تواند نشانگر سرطانی بودن یك خال باشد.

 سایز: اندازه خال‌ها بسیار مهم است. به‌طور معمول می‌گویند خال‌های سرطانی بزرگ‌تر از پاك‌كن‌های ته‌مدادها‌ هستند، اما خب نكته مهم این است كه خال‌های كوچك‌تر را هم نباید از نظر دور داشت.



همه بیماری‌هایی كه آرایشگر می‌تواند كشف كند

اما سرطان‌های پوست و مو تنها بیماری‌هایی نیستند كه آرایشگر شما می‌تواند آن‌ها را كشف كند. در مطلب زیر موارد دیگری اشاره شده كه آرایشگر‌تان می‌تواند بیماری‌ها را در شما تشخیص دهد.

 1- عفونت‌ها (به‌خصوص عفونت‌های قارچی) كه می‌تواند با ایجاد لكه‌های پررنگ یا كمرنگ،‌ ریزش مو،‌ ایجاد پوسته و خارش در كف سر یا ایجاد تغییرات رنگی در پوست صورت و گردن، مشخص شود. این عفونت‌ها می‌تواند باعث ایجاد طاسی منطقه‌ای‌ یا كلی و ریزش موی ابرو و مژه‌ها شود.

 2- طاسی منطقه‌ای (آلویس آره آتا) كه عوامل متعددی دارد و یك آرایشگر می‌تواند قبل از آن‌كه خود فرد متوجه آن شود آن را كشف كند.

 3- نازك شدن مشهود و شكننده بودن موها می‌تواند نشانه‌ای از مشكلات تیروئید باشد. در این موارد با درمان مشكل تیروئید، مشكل موها حل می‌شود.

 4- ایجاد شوره در سر و موها می‌تواند نشانه بیماری درماتیت سبوره ییك باشد كه یك بیماری التهابی پوست است. آرایشگر شما می‌تواند در همان مراحل اولیه متوجه این حالت شود و حتی بسیاری از موارد را با تجویز شامپو و صابون مناسب درمان كند.