سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آجیل‌های رنگ شده نخرید



 

آجیل‌های رنگ شده نخرید

 

برای اطمینان از سلامت آجیل، باید مدتی آن را دست نگه داشت و در صورتی كه دست رنگی شد، نباید آن را خریداری كرد زیرا نشان دهنده استفاده از رنگ های غیر مجاز است.

 

همچنین آجیل‌هایی كرم زده یا دارای نم و رطوبت برای خرید مناسب نیست و بطور معمول تخمه هایی كه به دست رنگ پس بدهند یا پسته هایی كه بیش از حد قرمز باشند، از مصادیق آجیل های رنگی، نامرغوب و غیربهداشتی هستند.

 

مصرف آجیل های بسته بندی شده و دارای تمامی علایم تضمین كننده سلامت كالا، مانند پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا هنوز در فرهنگ خرید شهروندان جا نیفتاده است.

 

مردم باید از تهیه انواع آجیل از دست‌ فروش‌ها یا خودروهایی كه به عرضه انواع آجیل می‌پردازند،خودداری كنند.

 

باید آجیل‌ها را از محل‌های مشخص، مراكز آجیل‌فروشی ثابت و دارای مجوز آجیل‌فروشی یا قنادی‌های دارای مجوز تهیه كرد.


منبع : jamejamonline

 


ویدیو مرتبط :
‫مصرف آجیل‌ های رنگ شده (میوه خشک) سرطان‌زا است‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آجیل "رنگی" نخرید



 اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی,  اجیل

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه هشدار داد، افراد از خرید آجیل‌های رنگی و براق خودداری کنند.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با  ایسنا ، با تاکید بر خریداری آجیل از فروشگاه‌های معتبر، گفت: متاسفانه روزهای مانده به عید با توجه به افزایش خرید آجیل، شاهد فروش آن توسط دستفروش‌ها نیز هستیم.

وی با بیان اینکه سلامت آجیل عرضه شده توسط دستفروش‌ها مورد تایید نیست، اظهار کرد: عمدتا این افراد آجیل‌های مانده و کپک زده را عرضه می‌کنند که هیچ نظارت بهداشتی هم بر روی آنها صورت نمی‌گیرد.

خدادادیان با اشاره به وجود کپک "آسپرژیلوس" در آجیل‌های مانده و کهنه، گفت: این کپک نوعی سم به نام "آفلا توکسین" از خود ترشح می‌کند که سرطان زا بوده و می‌تواند مسمومیت های شدید را رقم بزند.

این کارشناس بهداشت در همین راستا توصیه کرد: افراد حتما آجیل را از مراکز معتبر تهیه کرده و حتما به ظاهر آجیل و تازگی آن توجه داشته باشند.

خدادادیان همچنین توصیه کرد: افراد آجیل خام خریده و از خرید آجیل‌های رنگی و براق و بوداده خودداری کنند.

این کارشناس بهداشت با اشاره به ممنوعیت فروش آجیل‌های رنگی گفت: هر موردی که از این نوع آجیل‌ها دیده شود با آن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه گشت‌های نظارت در روزهای مانده به عید که اوج فروش آجیل است تشدید می‌شود، از مردم نیز خواست تا در صورت مشاهده هرگونه آجیل رنگی موارد را با تماس با شماره 190 گزارش دهند.

وی تصریح کرد: چنانچه آجیل‌ها با موادی مانند زعفران و یا زردچوبه رنگ شده باشند مانعی ندارد، اما متاسفانه عمده رنگ‌های مورد استفاده برای رنگ کردن آجیل‌ها شیمیایی و سرطان زاست.

خدادادیان با بیان اینکه آجیل‌های "درهم" کیفیت خوبی ندارند، توصیه کرد: افراد اقلام آجیل را جداگانه و بصورت خام تهیه کرده و سپس با هم مخلوط کنند.

 

اخبار اجتماعی  - ایسنا