سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

۵ نکته برای بهبود روابط زناشویی



 

 

5نکته از دکتر جان گری برای بهبود روابط زناشویی

 

نکته حائز اهمیت این است که زن و شوهر باید خود رأساً به حل مشکلات زناشویی و خانوادگی اقدام کنند

 

۱. سعی کنید با نگرش مثبت نسبت به یکدیگر و با مشورت کردن و هماهنگی، امور زندگی خانوادگی، تعلیم و تربیت فرزندان، اوقات فراغت و چگونگی صرف آن، دید و بازدیدهای خانوادگی و نظایر آن را تنظیم و برنامه‌ریزی کنید.

 

۲. زن و شوهر باید هرچه بیشتر با یکدیگر ارتباط کلامی و عاطفی برقرار کنند و سوء تفاهمات و سوء ارتباطات را هرچه زودتر شناسایی، رفع و اصلاح کنند. نکته حائز اهمیت این است که زن و شوهر باید خود رأساً به حل مشکلات زناشویی و خانوادگی اقدام کنند و پیش از آن که موضوع را با کس دیگری در میان گذارند، به منزله دو انسان عاقل و بالغ مسأله را منصفانه بین خود حل و فصل کنند و اجازه ندهند دیگران در این امر مداخله کنند.

 

۳. در هر فرصتی که پیش می‌آید سعی کنید با همسر و اعضای خانواده تان ارتباط کلامی و عاطفی برقرار کنید و به گفت و گوهای خانوادگی بپردازید.

 

۴. زن و شوهر موظفند خود را در برابر یکدیگر آراسته و پاکیزه و جالب توجه نگه و از پریشانی و وضع نامرتب اجتناب کنند.

 

۵. تشویق و ابراز تشکر از رفتارهای مطلوب همسر، تأثیر بسزایی در تکرار و استمرار آن رفتارها دارد و انگیزه تکرار آن رفتارهای مطلوب را بیشتر می‌کند.

منبع: javoony.com


ویدیو مرتبط :
روابط زناشویی(نقش روابط جنسی زوجین در احساسات)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راههای بهبود روابط زناشویی میان زوجین



بهبود روابط زناشویی,رابطه جنسی

پیشنهاداتی برای بهبود روابط جنسی میان همسران

راههای بهبود روابط زناشویی
رابطه جنسی حیاتی‌ترین جزء همه ازدواج‌هاست. اگر یکی یا هر دوی زوجین علاقه و رغبت خود را در برقراری رابطه زناشویی از دست دادند چه می‌شود؟ تحقیقات نشان داده است که درصد انبوهی از چنین ازدواج‌هایی با شکست مواجه می‌شود؛ به گونه‌ای که بر اساس آمار رسمی، بعد از مسائل مالی، مسائل جنسی دومین دلیل برای طلاق شناخته شده است. بنابراین، مفید دیدیم که در این نوشتار پیشنهادهایی برای بهبود رابطه زناشویی در بین همسران ارائه دهیم.


روابطه جنسی نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد، ولی با این حال زوج‌های زیادی بدون توجه عمیق به آن زندگی می‌کنند. هدف از درج این مطلب ایجاد روابط صمیمانه میان زوجین و استحکام روابط زن و شوهر و بهبود روابط زناشویی در کانون خانواده است.


ناامید نشوید
راه‌های زیادی برای جلوگیری از سردی روابط جنسی وجود دارد اما چند راه پیشنهادی پی آمده، اثرات کمابیش مناسبی در جان بخشیدن دوباره به زندگی جنسی و بهبود روابط زناشویی  زوجین را در پی دارد.


برای بهبود روابط زناشویی به خودتان متکی باشید
فرقی نمی‌کند که همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد ارضائتان کند؛ تحریکات و شور جنسی او به هیچ وجه شبیه به شما نیست. به همین دلیل غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشید هر زمان شما خواستید در اختیارتان باشد. باید یاد بگیرید که چطور گهگاه نیاز‌هایتان را کنترل کنید. احتمالاً تصور خواهید کرد که چنین رفتاری عادلانه نیست و مطمئناً عصبانی خواهید شد. این مساله‌ای کاملاً طبیعی است و باید آن را بپذیرید. هرچه تلاش همسرتان برای فهمیدن شما و نیاز‌هایتان بیشتر شود، تلاش شما نیز در درک این تفاوت‌ها باید افزایش یابد. اگر اطمینان داشته باشید که همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه می‌کند، انجام این کار با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.


تنوع، مزه زندگی است
احتمالاً زندگی جنسی شما دچار یکنواختی شده است. حتی مهیج‌ترین فرد در رابطه جنسی هم اگر این روابط برایش تکرار مکررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر این مورد را در روابطه جنسی خودتان با همسرتان هم مشاهده می‌کنید، پس وقتش رسیده که کمی تنوع وارد این رابطه کنید. برای بهبود روابط جنسی، باید کمی خلاق باشید.

روشهای بهبود روابط زناشویی :

- مکانی جدید انتخاب کنید
- لباس خواب مناسب و جدید بخرید.
-عطر خوشبو استفاده کنید.
- حتما مسائل بهداشتی و نظافتی را رعایت کنید.
- آرایش و زیبایی را فراموش نکنید زیرا نشانه اهمیت دادن به شریک زندگی خود است.
- معمول است که مرد در روابطه جنسی پیشقدم می‌شود. بد نیست زن نیز گاهی پیشقدم شود.
- با آرامش و مهربانی رفتار کنید.
- خشن و عجول نباشید.
- سعی کنید با کلام، نگاه، حرکات و رفتار خود به آرامی همسرتان را راضی کنید. بگذارید او نشانه‌های عشق و محبت را در شما ببیند.


بهبود روابط زناشویی و آماده‌سازی روان
رابطه زناشویی فقط به نوع فیزیکی محدود نمی‌شود و نوع روانی نیز دارد که باید به صورت همزمان استفاده شود. به همسر خود بفهمانید که رابطه جنسی با او سبب آرامش او می‌شود و می‌خواهید با این عمل عشق و محبت خود را بیشتر به او ثابت کنید و هدف فقط ارضاء جنسی-جسمی نیست بلکه روح معنوی شما نیز با این عمل ارضاء می‌شود. زوج‌های زیادی بوده‌اند که بی‌علاقگی و نارضایتی یکی از زوجین از روابط زناشویی باعث جدایی آن‌ها شده است. البته شما هم ممکن است به فکر این کار بیفتید. اما بدانید طلاق راه حل مناسبی نیست.


اگر به جای پیدا کردن راه حل و برطرف کردن مشکل، از آن فرار کنید (پاک کردن صورت مساله)، ممکن است زوج دیگری پیدا کنید که او نیز از نظر جنسی با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد و بهتر است از خود بپرسید این کار را تا کجا ادامه خواهید داد؟ قبل از اینکه بار و بندیلتان را جمع کنید و همسرتان را ترک کنید، ببینید آیا همسرتان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد که شما از رابطه جنسی با او ناراضی هستید؟

 

کار را به دعوا نکشانید. تقصیر‌ها را به گردن او نیندازید، انتقاد نکنید، فقط خیلی آرام با او در مورد مشکلاتتان صحبت کنید. بگویید که به خاطر اختلافاتی که در روحیات جنسی شما وجود دارد، می‌خواهید کاری کنید که به بهبود روابط زناشوییتان منتهی می‌شود و برای این کار همکاری بیشتر او کمک می‌کند و باید برای بهتر شدن ارتباط تان هردو فعالانه رفتارکنید و برای این امر باید حتی با کنار گذاشتن خجالت و تعصبات به متخصصین مربوطه مراجعه نمایید.


افکار خود را با او در میان بگذارید. این را به صورت یک تهدید مطرح نکنید. فقط میزان امیدواری خود را با او در میان بگذارید. به او فرصتی دوباره برای اصلاح و سازگار شدن بدهید، و منتظر نتیجهٔ آن شوید.


منبع :
seemorgh.com
با تلخیص از salamat.ir