سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

یک همسر واجد شرایط



همسر مناسب, انتخاب همسر ,همسر خوب

اگر ازدواج را یک مسیر در نظر بگیرید که با گفتن « بله» شروع می‌شود، آن وقت اهمیت انتخاب همسر بیشتر معلوم خواهد شد.

بر خلاف فیلم‌هایی که در انتهای‌شان دو نفر به هم می‌رسند و گویی کار تمام شده و دیگر تا پایان عمر به خوبی و خوشی با هم زندگی خواهند کرد، باید نگاه شما به ازدواج نقطه شروع یک راه پر فراز و نشیب باشد. راهی که در آن اتفاقات پیش‌بینی نشده زیادی در طول زمان می‌تواند اتفاق بیافتد و هر دو نفر باید در تمام این شرایط کنار هم بمانند.

حتماً برای ازدواج معیارهایی دارید اما کدام ملاک‌های برای ازدواج مناسب است؟ اینکه بگویید یک همسر خوب می‌خواهم هیچ کمکی به درستی انتخاب شما نخواهد کرد.

داشتن ابهام در معیار، می‌تواند در این مورد خیلی خطرناک باشد پس به جای واژه های «خوب »، «ایده‌آل »و… که گسترده و مبهم هستند، مصداق‌های عینی مشخص کنید.

هرچند برخی ویژگی‌ها مثل صبور بودن، نجابت در همه جای دنیا و برای همه مثبت است اما شما نیاز دارید تا ویژگی‌های شریک زندگی‌تان را طبق خصوصیات خودتان و نیازهایی که زندگی با شما در پی خواهد داشت، مشخص کنید. مراقب باشید که برای انتخاب شریک زندگی خود از روی سرمشق دیگران عمل نکنید. البته مشورت کردن لازم است.

علاوه بر تعیین معیارهای تخصصی باید ضریب هر کدام را هم مشخص کنید. کمی کار پیچیده شد. کنکور ازدواج خیلی سخت‌تر و مهم‌تر از کنکور دانشگاه است. این را سال‌های بعد خواهید فهمید.

تعیین معیار در ازدواج کار مهم و سختی است اما اگر هدف‌تان از زندگی مشترک معلوم باشد، کار شما راحت‌تر خواهد بود. لطفاً با خودتان رودربایستی نداشته باشید.

اگر داشتن موقعیت مالی خوب یکی از اهداف مهم‌تان در زندگی است (صرف نظر از خوب یا بد بودن این هدف)، شرایط اقتصادی همسر آینده شما مهم خواهد بود.

وقتی در خلوت خود به هدف‌تان از تشکیل خانواده فکر می‌کنید، نگاه جامع‌تر و عمیق‌تری از چند روز اول زندگی مشترک داشته باشید.

در تعیین معیارهای صحیح یک فاکتور اساسی وجود دارد: شما باید به دنبال چیزهایی باشید که برایتان آرامش را به همراه بیاورند. در بحث ضریب معیارها، آن‌هایی ضریب بالاتری می‌گیرند که آرامش بیشتری را برای‌تان به همراه داشته باشند.

خانه‌ای را تصور کنید که همه چیز در آن وجود دارد اما افرادی که در آن زندگی می‌کنند، آرامش ندارند. در چنین خانه‌ای خوشبختی یک رویای دوردست خواهد بود.

اگر در مورد هدف زندگی مشترک‌تان خوب فکرکرده‌اید و در حال چینش معیارهایتان هستید، یک تقلب کوچک به شما خواهیم رساند و آن گفتن مهم ترین معیار برای رسیدن به همان آرامشی است که در مورد آن حرف زدیم.

این معیار مهم، همان معیار معروف کفویت و یا همتایی است که برای ساختن یک زندگی عاشقانه به آن نیاز دارید. همتایی در اعتقادات، در فرهنگ خانواده، در نوع تربیت و… می‌تواند تضمین کننده خوبی برای فردای شما باشد اما چگونه می‌توانید همتای خود را بیابید اگر هنوز شناخت کاملی از خودتان ندارید؟

همسر مناسب, انتخاب همسر ,همسر خوب

برای انتخاب یک همراه مناسب، شرط اول ،شناخت صحیح و معقول از خود و واقعیات زندگی خودتان است.

در این روزها که به دنبال یک همراه مناسب می‌گردید‌، وقت را غنیمت بشمرید و کمی جدی به خودتان و زندگی‌تان فکر کنید. نقاط قوت و ضعف شما همانقدر در زندگی مشترک‌تان اهمیت خواهد داشت که نقاط ضعف و قوت طرف مقابل شما.

یک طرف قضیه شما هستید و برای خوشبختی به دنبال کسی نباشید که خوشبخت‌تان کند. کمی به این موضوع فکر کنید که شما برای خوشبخت کردن دیگری چه ویژگی‌هایی دارید. اگر می‌خواهید به آرامش برسید باید درون‌تان آماده رسیدن به این موهبت بزرگ باشد.

شما نیاز به درونی کردن آرام دارید. مسائل حل نشده، مشکلات روحی، عقده ها، تنگ نظری‌ها و ویژگی‌هایی از این قبیل می‌تواند کاری کند که نتوانید به سمت آرامش قدم بردارید پس خیلی جدی سعی کنید درون‌تان را آماده کنید.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از جوان‌های در سن ازدواج با آن رو به رو هستند این است که آسایش را با آرامش اشتباه می‌گیرند.

همین اشتباه می‌تواند در تعیین معیار و انتخاب همسر تأثیر زیادی داشته باشد.

اصلی‌ترین بخش مسئله کفویت، همتایی در ایمان و مذهب است. زن و شوهری که دو دین متفاوت دارند در کوچک‌ترین مناسبات زندگی شان دچار اشکال می‌شوند مگر آن‌که هیچ کدام تقیدات دین‌شان را نداشته باشند. همین طور دو نفر که یکی به اعتقادات دینی پایبند است و دیگری تقیدی ندارد، وقتی وارد زندگی می‌شوند بعد از گذشت روزهای اول و فروکش کردن هیجانات، متوجه خواهند شد که دچار مشکل شده‌اند.

ممکن است بگویید من خود به مسائل اعتقادی‌ام عمل خواهم کرد و او هرگونه که می‌خواهد رفتار کند اما واقعیت این است که اعتقادات تأثیر مستقیم در نحوه زندگی ما دارند و در ضمن شما همیشه دو نفر باقی نخواهید ماند. در هنگام تربیت فرزند هر چه به یکدیگر از نظر اعتقادی شبیه‌تر باشید‌، راحت‌تر خواهید بود.

کفویت فرهنگی نیز به همین شکل است. گاهی فرهنگ‌های مختلف باید و نبایدهای نوشته نشده‌ای را با خود به همراه دارد که می‌تواند یک زندگی مشترک را تا مرز نابودی بکشاند. رفتاری که ممکن است مادر شما انجام بدهد و کاملاً طبیعی باشد در یک فرهنگ دیگر بسیار نامناسب و غیر طبیعی جلوه کند در چنین شرایطی شما و همسرتان برای تعیین درست و غلط دچار مشکل خواهید شد.

آرزوی ما خوشبختی شماست پس اگر قصد تشکیل خانواده را دارید، بعد از آنکه در مورد خودتان و خواسته‌های‌تان خوب فکر کردید، معیارهای دقیقی را مشخص کنید. امیدواریم که همسری با همان معیارها پیدا کنید.
منبع:مهرخانه/تبیان

 


ویدیو مرتبط :
فنوج بلوچستان (جشن عروسی واجد اربابی) علیشاه جوشن پور 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیش از 50 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند/ حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر رای اولی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

وزیر کشور اعلام کرد:

بیش از 50 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند/ حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر رای اولی

وزیر کشور با بیان اینکه در این دوره از انتخابات 50.483.192 نفر واجد شرایط اخذ رای هستند، گفت: از این میان 1.631.206 نفر رای اولی داریم

به گزارش خبرنگار مهر مصطفی محمد نجار در حاشیه نشست خود با استانداران و معاون امنیتی استانداری های کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 17 روز تا انتخابات زمان داریم گفت: این جلسه به منظور آخرین هماهنگی ها میان استانداری ها و به منظور مروری بر فرایند اجرایی انتخابات برگزار شد. وی با بیان اینکه تنها مر قانون در دستور کار وزارت کشور قرار دارد گفت در این دوره از انتخابات 130هزار صندوق در نظر گرفته شده است که این امر کار و هماهنگی های سنگینی را می طلبد.

وزیر کشور با اشاره به تعداد واجدین شرایط اخذ رای گفت: 50.483.192 نفر واجدین شرایط اخذ رای هستند که از این میان 1.631.206 نفرشامل  رای اولی هستند و از این تعداد رای اولی ها 799.562 نفر زن و 831.644 نفر مرد هستند.

وی همچنین با بیان اینکه از 16 خردادماه نیز تبلیغات انتخابات چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز آغاز می شود گفت: تاکنون نسبت به رفتار داوطلبان شکایت قابل توجهی نداشته ایم به جز دو سه مورد گزارش تخلف که آن هم مورد خاص و ویژه ای نبوده است و تاکنون نیز داوطلبان قانون را رعایت کردند و ما هم به آنان توصیه می کنیم این اخلاق مداری را تا روز انتخابات ادامه دهند.

وی همچنین در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده برای اخذ رای از هموطنان خارج از کشور گفت: 285 مرکز در کشورهای مختلف برای اخذ رای در نظر گرفته شده و برنامه ریزی های لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است تا هموطنان و ایرانیان خارج از کشور هم بتوانند رای خود را به صندوق ها بیندازند.

نجار همچنین با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای دو مرحله ای شدن انتخابات گفت: اگر انتخابات در 24 خرداد نهایی نشود طبق قانون در جمعه بعد مرحله دوم برگزار می شود و وزارت کشور نیز تمام تمهیدات لازم را در این خصوص انجام داده اند./مهر